Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

“Is it possible to recoup a $7.5 billion investment if you don’t sell Elder Scrolls VI on the PlayStation?” I asked.

“Yes,” Spencer quickly replied."


Eli ainakaan rahavirtojen perässä eivät julkaise Bethesdan pelejä pleikkarille, niinkuin monet arvailivat.

Juups. Jo Obsidian oli Itelle vinkki siirtyä plekeltä pois. Zenimax/bethesda on vain vahvistus, että oikea liike tuli tehtyä.
 
Ihan omaa spekulointia mutta niin kauan kuin kilpailijaa pitää silmällä/lähettää vaikka kuittailevan twiitin jne. kertoo sen että siitä ollaan "huolissaan" se tekee jotain paremmin. Kun jatkaa omaa hyväksi todettua työskentelyä ja on varma tekemisistään ei tarvitse verrata itseään muihin. Pätee konsolisotaan jopa pomoja myöten
Juu, onhan se tavallaan näin, mutta samalla toivon että niin Sony, Microsoft kuin Nintendo ovat toisista huolissaan. Jos näiden kolmen kilpailua ei olisi, niin paljon juttuja olisi jäänyt tässäkin sukupolvessa saamatta. Vaikka kuinka olisi kuluttajien välillä konsolisotaa, niin yritysten välinen "sota" on hyvä juttu.
 
Juu, onhan se tavallaan näin, mutta samalla toivon että niin Sony, Microsoft kuin Nintendo ovat toisista huolissaan. Jos näiden kolmen kilpailua ei olisi, niin paljon juttuja olisi jäänyt tässäkin sukupolvessa saamatta. Vaikka kuinka olisi kuluttajien välillä konsolisotaa, niin yritysten välinen "sota" on hyvä juttu.
Kilpailu eli "sota" laittaa yhtiöitä kehittymään monella saralla. Sega on hyvä esimerkki siittä mitä saattaa tapahtua yhtiön peleille kun yhtiö lopettaa konsolien valmistuksen. Taso on ikävällä tavalla tipahtanut alas ja supistunut monipuolisuudessaan.
 
Kilpailu eli "sota" laittaa yhtiöitä kehittymään monella saralla. Sega on hyvä esimerkki siittä mitä saattaa tapahtua yhtiön peleille kun yhtiö lopettaa konsolien valmistuksen. Taso on ikävällä tavalla tipahtanut alas ja supistunut monipuolisuudessaan.
Sega selvästi keskittyi tiettyihin peleihin sen jälkeen kun tipahtivat pois konsolibisneksestä. Esim. Yakuza -sarjaan on panostettu. Sonic taas on kulkenut aikamoista vuoristorataa. Phantasy Star on myöskin uudessa nosteessa. Samoin Football Manager, joka on pitkästä aikaa tulossa konsoleille.

On siis paljon hyvääkin tapahtunut Segalle konsolibisneksen jälkeen. Yritys sopeutui silloiseen tilanteeseen ja onnistui siinä.

Täytyy toivoa että nämä kolme nykyistä konsolivalmistajaa menestyvät kaikki niin hyvin että jatkavat konsolien valmistusta.
 
Vapaa kilpailu johtaa vääjäämättä aina monopoliin ja vapaassa kilpailussa Sega tippui pois. Pidin Microsoftin tuloa bisnekseen aikanaan epäluonnollisena markkinahäiriönä ja aikanaan firman jokaikinen vastoinkäyminen oli typerän henkilökohtaisen ilakoinnin aihe.

Nyt isossa kuvassa Microsoft on ehkä parasta mitä konsolibisnekselle on tapahtunut viimeiseen 20 vuoteen. Ilman Microsoftia pelibisnes kyntäisi japanilaisessa hyvänolontunteessa missä bisnes ja palvelut ei kehittyisi ja Sonylla ei olisi mitään tarvetta kehittää, Nintendo kun jatkaa aina vaan omalla linjallaan. Miettikää Sonya Nintendon verkkopalveluilla.

Kilpailu on hyvästä ja monopoleja me emme oikeasti toivo.
 
En usko Series S pärjäävän pelkän halvemman hinnan vuoksi.
Samalla logiikalla ps5 de version pitäisi myydä ylivoimaisesti...
En usko siihenkään.
Series X:llä on paljon pienempi kohdeyleisö kuin Series S:llä. Series X:n kohdeyleisö ovat ne, jotka hakevat parasta suoritusta konsolilta (Microsoftin asiakaskunnassa vielä PC niille, jotka haluavat vielä parempaa suoritusta). Series S:n mahdollisia ostajia ovat: kasuaalit, PS5-pelaajat, jotka haluavat kokeilla Xboxin pelejä (heille myös xCloud) sekä lapsiperheet.
 
Series X:llä on paljon pienempi kohdeyleisö kuin Series S:llä. Series X:n kohdeyleisö ovat ne, jotka hakevat parasta suoritusta konsolilta (Microsoftin asiakaskunnassa vielä PC niille, jotka haluavat vielä parempaa suoritusta). Series S:n mahdollisia ostajia ovat: kasuaalit, PS5-pelaajat, jotka haluavat kokeilla Xboxin pelejä (heille myös xCloud) sekä lapsiperheet.
En ole kenenkään kuulut sanovan tai kirjoittavan missään että aikoo itse hankkia series s version.
Saa korjata jos haluaa.
 
Kyllä täällä foorumilla taisi pari tyyppiä olla jotka aikovat ostaa tai ovat jo varanneet tuon ja itse varmaan hankin tuon, sitten kun haluan päästä pelaamaan pelejä jotka eivät toimi Xbox One X:llä.
Muutenkin varmaan monen casuaali pelaajan valinta pienen koon ja tosi halvan hinnan puolesta. Hyvä gamepass kone myös :)
 
Kyllä täällä foorumilla taisi pari tyyppiä olla jotka aikovat ostaa tai ovat jo varanneet tuon ja itse varmaan hankin tuon, sitten kun haluan päästä pelaamaan pelejä jotka eivät toimi Xbox One X:llä.
Ketäs he nyt sit olisivat?
Tämä on sitä samaa hymistelyä et kyl varmaan jollekkin casual pelaajalle tosi hyvä.
 
Ketäs he nyt sit olisivat?
Tämä on sitä samaa hymistelyä et kyl varmaan jollekkin casual pelaajalle tosi hyvä.
Eiköhän me viimeistään vuoden päästä nähdä myykö Series S vai ei. Paha se on oikeasti vielä sanoa. Vielä vaikeampaa se on tällaisella pelaamiseen keskittyvällä foorumilla, jonka kohdeyleisö on selvästi enemmän Series X.
 
En ole kenenkään kuulut sanovan tai kirjoittavan missään että aikoo itse hankkia series s version.
Saa korjata jos haluaa.
Redditissä näkee usein kommentteja siitä, että kuinka aikoo ostaa Series S:n parin vuoden päästä, kun Xbox Game Studios alkaa julkaisemaan oikein kunnolla pelejä. Toisena vaihtoehtona olisi xCloud, jos/kun se tulee läppäreille ja älytelevisioille.

Tällä forkalla harvempi varmaankaan ainakaan ykköskonsoliksi Series S:sää ostaa.
 
Jos ei ole hankkinut 4k telkkaria tai on pääasiallisesti PC-pelaaja ja pelaa monitorin kautta, Series S vaikuttaa aika järkevältä vaihtoehdolta. Oikeastaan ainoa haaste on olla ostamatta PS5 digitaalista versiota, joka maksaa vain satasen enemmän. Jos pitää Game passia tärkeänä palveluna, valinta on aika selvä.
 
Ketäs he nyt sit olisivat?
Tämä on sitä samaa hymistelyä et kyl varmaan jollekkin casual pelaajalle tosi hyvä.
Elikkä mun on pakko ostaa Series X, jotta mua ei lasketa "Casual" pelaajaksi? (jota en todellakaan ole)

Mites sitten nämä "Casual" pelaajat, jotka ostavat PS5:sen, niin tuleeko heistä automaattisesti HC pelaajia, kun on tehokasta rautaa alla?

Outoa kyllä, mutta porukat nauttivat Xbox Onestakin vaikka PS4 oli tehokkaampi. Ehkä se ei myynyt yhtä hyvin, mutta ei kaikki semmosesta välitä, joten miksi se olisi keneltäkään pois jos joku ostaa sen konsolin mikä tuntuu hyvältä.

Omasta mielestä tämä koko, ai sä ootkin tommonen "Casual" pelaaja homma on täyttä paskaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Elikkä mun on pakko ostaa Series X, jotta mua ei lasketa "Casual" pelaajaksi? (jota en todellakaan ole)

Mites sitten nämä "Casual" pelaajat, jotka ostavat PS5:sen, niin tuleeko heistä automaattisesti HC pelaajia, kun on tehokasta rautaa alla?

Outoa kyllä, mutta porukat nauttivat Xbox Onestakin vaikka PS4 oli tehokkaampi. Ehkä se ei myynyt yhtä hyvin, mutta ei kaikki semmosesta välitä, joten miksi se olisi keneltäkään pois jos joku ostaa sen konsolin mikä tuntuu hyvältä.
Minulle on aivan sama millainen pelaaja olet ja millä pelaat vaikka se olisikin series s mutta siihen että se myisi enemmän kuin series x en todellakaan usko.
 
Elikkä mun on pakko ostaa Series X, jotta mua ei lasketa "Casual" pelaajaksi? (jota en todellakaan ole)

Mites sitten nämä "Casual" pelaajat, jotka ostavat PS5:sen, niin tuleeko heistä automaattisesti HC pelaajia, kun on tehokasta rautaa alla?

Outoa kyllä, mutta porukat nauttivat Xbox Onestakin vaikka PS4 oli tehokkaampi. Ehkä se ei myynyt yhtä hyvin, mutta ei kaikki semmosesta välitä, joten miksi se olisi keneltäkään pois jos joku ostaa sen konsolin mikä tuntuu hyvältä.

Omasta mielestä tämä koko, ai sä ootkin tommonen "Casual" pelaaja homma on täyttä paskaa.
Myös todella pienen koon takia käy varmasti hyvin kaupaksi. Epäilen että monet eivät isoja konsoleita tv tasoon osta.
 
Ylös Bottom