Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Yritän yhdistää PS5:sta wifiin, mutta tulee virhekoodi NW-102380-4 ja viesti että "Wifiin ei saada yhteyttä. Wifi-verkon signaali voi olla liian heikko." Modeemi on 3 metrin päässä pleikkarista, eikä välissä ole mitään esteitä. Jaoin puhelimen netin ja siihen pleikkari suostu kyllä yhdistämään. Netistä löytyi englanninkielisiä ohjeita johonki porttiohjauksiin, mutta en oo ikinä mitään portteja modeemista säätäny, niin en viittis sekottaa sitä. Haluis päästä jo lataamaan Miles Moralesin... Niin ja verkkopiuha ei ole vaihtoehto. Muilla laitteilla wifi toimii normaalisti.
Näillä tiedoilla vähän vaikea lähteä diagnosoimaan ongelmaa.
Kerro nyt ainakin modeemin tai reitittimen malli,onko siinä viimeisin firmware ja onko dualband purkki ja testattu sekä 2.4ghz että 5ghz:n verkkoa?

PS5:ssä on viimeisintä huutoa oleva AX-luokan WLAN-piiri ja en pidä mahdottomuutena että jonkunlaisia yhteensopivuus ongelmia tulisi jos modeemi/reititin on jotain vanhempaa g/n -luokan vuosikertaa.
 
Näillä tiedoilla vähän vaikea lähteä diagnosoimaan ongelmaa.
Kerro nyt ainakin modeemin tai reitittimen malli,onko siinä viimeisin firmware ja onko dualband purkki ja testattu sekä 2.4ghz että 5ghz:n verkkoa?

PS5:ssä on viimeisintä huutoa oleva AX-luokan WLAN-piiri ja en pidä mahdottomuutena että jonkunlaisia yhteensopivuus ongelmia tulisi jos modeemi/reititin on jotain vanhempaa g/n -luokan vuosikertaa.
Modeemi on Telewell eav510 ac. On testattu sekä 2,4 ja 5ghz verkot. 5ghz käyttää ac:tä ja 2,4ghz n:ää. On uusin firmis.
 
Latasin käyttöjärjestelmän päivityksen ja sitten Demon`s Soulin -levy sisään. Asensi ja ainakin aloitti päivityksen latausta. En nyt enää muista latasiko kokonaan, ennen kuin käynnistin. Mutta pelasin vähän aikaa, suljin pelin ja otin levyn pois. Peli iconi hävisi ja koko peli kovalevyltä. Asensin uudelleen, sama homma.

Tein nyt tehdasasetusten palautuksen, katsotaan pysyykö nyt kovalevyllä. Ei kovin nopea aloitus, jos joka kerta pitää peli asentaa uudelleen :eek:
 
Modeemi on Telewell eav510 ac. On testattu sekä 2,4 ja 5ghz verkot. 5ghz käyttää ac:tä ja 2,4ghz n:ää. On uusin firmis.
Lähtisin perkaamaan seuraavassa järjestyksessä:
1: Modeemi resetointi tehdasasetuksille
Jos ei toimi niin:
2: Pleikkarin resetointi tehdasasetuksille
Jos ei vieläkään toimi niin:
3: Testaus toisella reitittimellä.

Viittais ongelma kuitenkin sinne modeemin puolelle kun kerran puhelimen kautta Wi-Fi OK.
 
Täsmennetään vielä sen verran, että tuo ongelma koskee vain tilannetta, jossa konsolin käyttöönoton yhteydessä siirretään dataa vanhasta PS4:stä uuteen PS5:een joko letkulla tai USB-tikulta.

Mitä tällä ongelmalla mahdetaan tarkoittaa, kun puhutaan USB-tikusta? Tuli vaan mieleen, kun itse siirsin tänään USB-tikun avulla vanhoja PS4-pelien tallennuksia PS5:lle. Kaikki halutut tallennukset siirtyivät ilman virheilmoituksia PS4 => USB ja USB => PS5, mutta nyt kun niitä tutkii PS5:n tallennustilan alta, niin osa tallennuksista näkyy "oikein" eli ihan suoraan, minkä pelin tallennus se on(esim. RDR 2 ja SW Jedi: Fallen Order), mutta osan tallennuksista kohdalla lukee "Asentamaton peli tai sovellus", eikä näy pelin nimeä.

Kytkin vielä testiksi USB-tikun uudestaan konsoliin kiinni, niin ei PS5 tunnista niitä tallennuksia nimeltä tikun muistiakaan tutkiessa. PS5 ei esimerkiksi tunnista, että tikulla ja PS5:n muistissa on nyt myös The Last Of Us 2:n ja Ghost Of Tsushiman tallennukset, vaan ne ovat "Asentamaton peli tai sovellus"-nimellä, mutta esim. RDR 2:n ja Mortal Kombat 11:n tallennukset PS5 tunnistaa suoraan niiden pelien tallennuksiksi.

Joko tuossa on tapahtunut joku USB-siirto-ongelma, vaikka mitään virheilmoituksia ei tullutkaan missään kohtaa, vai mahtaisiko PS5 tunnistaa nuo tallennukset sitten, kun itse pelitkin on asennettu?
 
Lähtisin perkaamaan seuraavassa järjestyksessä:
1: Modeemi resetointi tehdasasetuksille
Jos ei toimi niin:
2: Pleikkarin resetointi tehdasasetuksille
Jos ei vieläkään toimi niin:
3: Testaus toisella reitittimellä.

Viittais ongelma kuitenkin sinne modeemin puolelle kun kerran puhelimen kautta Wi-Fi OK.
Nyt on tehty vaiheet 1 & 2, ei mitään vaikutusta. Pitää viikonloppuna lainata kaverin modeemia.
 
Yritän yhdistää PS5:sta wifiin, mutta tulee virhekoodi NW-102380-4 ja viesti että "Wifiin ei saada yhteyttä. Wifi-verkon signaali voi olla liian heikko." Modeemi on 3 metrin päässä pleikkarista, eikä välissä ole mitään esteitä. Jaoin puhelimen netin ja siihen pleikkari suostu kyllä yhdistämään. Netistä löytyi englanninkielisiä ohjeita johonki porttiohjauksiin, mutta en oo ikinä mitään portteja modeemista säätäny, niin en viittis sekottaa sitä. Haluis päästä jo lataamaan Miles Moralesin... Niin ja verkkopiuha ei ole vaihtoehto. Muilla laitteilla wifi toimii normaalisti.
Testaa mennä modeemin asetuksiin ja sieltä "palvelut -> upnp" laitat sen päälle ja testaat uudelleen. UPNP kanssa ei tarvitse portteja availla, vaan hoitaa sen automaattisesti.

Paljon on ollut netissä juttua, että tässä Telewellissä on vähän turhan kovat asetukset palomuurissa, niin voi tulla ongelmia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitä tällä ongelmalla mahdetaan tarkoittaa, kun puhutaan USB-tikusta?
En tiedä sen tarkemmin. Se oli vaan tuossa artikkelissa listattuna, mutta oletan, että sillä viitataan jonkinlaisiin ongelmiin, kun PS4-tallennuksia kopioidaan USB-medialta PS5:lle. Voivat olla juuri tuon kaltaisia ongelmia, joita itsekin koit.

PS. Ite vedin rohkeasti piuhalla tallennukset PS4 Prosta heti PS5:n käyttöönoton yhteydessä, eikä siinä ainakaan ilmennyt ongelmia.

Update! Nyt löysin omistakin tallennuksista kasan tuollaisia Non-installed game or app -tallennuksia. Näyttivät jokainen olevan pelien levyversioista tai US-tunnuksella ostetuista peleistä. Kuitenkin ainakin yhden pelin otannalla tallennus muuttui ihan normaaliksi, kunhan asensin pelin ja käynnistin sen. Tallennus jäi myös listalle pelin poistamisen jälkeen, joskin nyt siinä ei enää ollut pelin ikonia.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla sammui ps5 yhtäkkiä codin asennuksen aikana mutta sain toimimaan koneen

Tuliko mitään virheilmoituksia vai oli vaan sammunut? Siellähän on virransäästö vakiona vissiin päällä, eli sammuttaa koneen ja näyttää tekevän sen myös, jos lataat/kopioit(Asennat) jotakin. Otin itseltäni pois eikä enää sammunut omia aikojaan.

Latasin käyttöjärjestelmän päivityksen ja sitten Demon`s Soulin -levy sisään. Asensi ja ainakin aloitti päivityksen latausta. En nyt enää muista latasiko kokonaan, ennen kuin käynnistin. Mutta pelasin vähän aikaa, suljin pelin ja otin levyn pois. Peli iconi hävisi ja koko peli kovalevyltä. Asensin uudelleen, sama homma.

Tein nyt tehdasasetusten palautuksen, katsotaan pysyykö nyt kovalevyllä. Ei kovin nopea aloitus, jos joka kerta pitää peli asentaa uudelleen :eek:

Alla olevaa virhettä heitti myös kopioinnissa(Asennuksessa), mutta tuntui tokenevan tehdasasetustan palautuksella. Toinen kone antoi kerran tuon virheen, mutta ei tuota Demonin tiedostoa kuitenkaan hävitellyt.

1605869465472.png
 
Nyt on tehty vaiheet 1 & 2, ei mitään vaikutusta. Pitää viikonloppuna lainata kaverin modeemia.

Kokeile tukiasemassa eri salausvaihtoehtoja, kuten WEP, WPA-PSK, WAP2-PSK, WPA-PSK+WAP2-PSK. WPA2-PSK on se suositeltavin tai uudempi WPA3 jos tukiasema ja laitteet sitä tukevat. Kokeile myös kokonaan avoimena verkkona, eli ilman salasanaa, eliminoidaksesi tuon salauksen ja autentikoinnin vaikutuksen ongelmaan.

Kokeile myös vaihtaa kummankin taajuusalueen (2.4 ja 5Ghz) kaistanleveyttä (20, 40, 80hz).

Kuvauksesi perusteella PS5 ei saa yhteyttä tukiasemaan ollenkaan, joten tässä kohden porttiohjaukset tms. eivät ole oleellisia. Ne tulevat mukaan vasta kun PS5 on ensin saanut tukiasemaan ylipäätään yhteyden.

Suositeltava langattoman verkon konfiguraatio on: 5Ghz taajuus, 40/80hz kaistanleveys, varmasti vapaa kanava (eli ettei samalla kanavalla ole naapureiden verkkoja) ja WPA2 tai WPA3 salaus. 2.4Ghz taajuuden voi pitää 20hz alueella legacy-laitteita varten. 5Ghz ja 2.4Ghz verkot pitää olla eri nimisiä, eli vaikka Kotiverkko2 ja Kotiverkko5, niin tietää kumpaan verkkoon laitteen liittää.

Vielä suositeltavampaa on kytkeä laite aina johdolla jos suinkin mahdollista, mutta aina se ei tietysti onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
tuli virheilmoitus mutta en ehtinyt ottaa kuva siitä vaan kun laiton koneen uudestaa päälle ilmoitus ulkoinen kovalevy pitää korjata ilmoitus ja sen jälkeen toimii taas
 
Tuli ostettua pari ohjainta julkkariin. Molemmista päivitetty firmware, mutta vain toisessa ohjaimessa toimii kuulokkeiden mikrofoni. Ohjaimen sisäänrakennettu mikrofoni toimii molemmissa. Eli headsetissä ei ole vikaa. Pitääköhän tässä venailla vielä uutta päivitystä Dual senseen vai kiikuttaa ohjain takuuseen? Vai oisko mulla vinkkejä mitä voi tehdä?
 
Pitääköhän tässä venailla vielä uutta päivitystä Dual senseen vai kiikuttaa ohjain takuuseen? Vai oisko mulla vinkkejä mitä voi tehdä?
Suosiolla takuuseen. Ohjaimet on hyllytavaraa, ja jos on selkeä vika uudessa kapulassa, se kannattaa vaihtaa saman tien.
 
Testaa mennä modeemin asetuksiin ja sieltä "palvelut -> upnp" laitat sen päälle ja testaat uudelleen. UPNP kanssa ei tarvitse portteja availla, vaan hoitaa sen automaattisesti.

Paljon on ollut netissä juttua, että tässä Telewellissä on vähän turhan kovat asetukset palomuurissa, niin voi tulla ongelmia.

Ei vaikutusta,


Kokeile tukiasemassa eri salausvaihtoehtoja, kuten WEP, WPA-PSK, WAP2-PSK, WPA-PSK+WAP2-PSK. WPA2-PSK on se suositeltavin tai uudempi WPA3 jos tukiasema ja laitteet sitä tukevat. Kokeile myös kokonaan avoimena verkkona, eli ilman salasanaa, eliminoidaksesi tuon salauksen ja autentikoinnin vaikutuksen ongelmaan.

Kokeile myös vaihtaa kummankin taajuusalueen (2.4 ja 5Ghz) kaistanleveyttä (20, 40, 80hz).

Kuvauksesi perusteella PS5 ei saa yhteyttä tukiasemaan ollenkaan, joten tässä kohden porttiohjaukset tms. eivät ole oleellisia. Ne tulevat mukaan vasta kun PS5 on ensin saanut tukiasemaan ylipäätään yhteyden.

Suositeltava langattoman verkon konfiguraatio on: 5Ghz taajuus, 40/80hz kaistanleveys, varmasti vapaa kanava (eli ettei samalla kanavalla ole naapureiden verkkoja) ja WPA2 tai WPA3 salaus. 2.4Ghz taajuuden voi pitää 20hz alueella legacy-laitteita varten. 5Ghz ja 2.4Ghz verkot pitää olla eri nimisiä, eli vaikka Kotiverkko2 ja Kotiverkko5, niin tietää kumpaan verkkoon laitteen liittää.

Vielä suositeltavampaa on kytkeä laite aina johdolla jos suinkin mahdollista, mutta aina se ei tietysti onnistu.

eikä tälläkään, kiitos kuitenkin kaikille, jotka yrittivät auttaa. Pitää varmaan lähteä modeemikaupoille, vielä ku löytäis vdsl-modeemin wifi 6:sella, mutta tässä tapauksessa varmaan riittää kunhan Telewell vaihtuu johonki muuhun merkkiin :)
 
Ei vaikutusta,




eikä tälläkään, kiitos kuitenkin kaikille, jotka yrittivät auttaa. Pitää varmaan lähteä modeemikaupoille, vielä ku löytäis vdsl-modeemin wifi 6:sella, mutta tässä tapauksessa varmaan riittää kunhan Telewell vaihtuu johonki muuhun merkkiin :)
Nyt alkoi vähän pelottamaan, että tuleeko mullakin samoja ongelmia, kun hommaan PS5:sen.

Mulla on tuo TW-EAV510AC-B malli ja tällä hetkellä ei onneksi ole Xboxin tai PS4 kanssa ongelmia.

 
PSVR:n kanssa on nyt jotain vikaa. Laitoin kameran usb johdon PS5:n taakse ja samoin VR yksikön adapterin kanssa ja kaikki näyttäisi toimivan paitsi itse vr kypärä joka ei suostu näyttämään kuvaa ollenkaan. Välillä hieman välähtää jotain kuvan kaltaista niin nopeasti ettei mitään selkoa saa mutta muuten vain mustaa näyttää. Teinkö nyt jotain väärin vai onko tämä adapteri susi?
 
Välillä hieman välähtää jotain kuvan kaltaista niin nopeasti ettei mitään selkoa saa mutta muuten vain mustaa näyttää. Teinkö nyt jotain väärin vai onko tämä adapteri susi?
Kuulostaa ennemmin ongelmilta niissä HDMI-kaapeleissa. Tarkista niiden kytkennät ja tarvittaessa vaihda kaapeleita. Varmista myös, että kypärästä lähtevän piuhan molemmat liittimet ovat kunnolla kiinni.
 
Sain kuin sainkin toimimaan. Eli nyt on kamera adapterin kautta sekä ulkoinen kovalevy PS5:n takana ja etu usb portissa on tuo pikku piuha mikä on kiinni vr yksikössä mikrousb:llä. Kaikki toimii. Tästä videosta oli apua
 
Ylös Bottom