Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs Legion

Niin..no..ei mielestäni paranna niin paljon kuin mitä siihen on tehoja uhrattu. X1x kuva pohjainen peilaus on varsin riittävä itselleni ja jos ajatellaan että se 6-> 12 Tflops menee ehkä jopa epärealistisen peilaaviin heijastuksiin on vähän tuhlausta. RT on taitolaji, sille pitää löytää pelissä se mikä tarjoaa parhaan hinta-laatu suhteen.
Eilen kun ajelin illalla autolla tihkusateessa kiinnitin huomiota edellä ajavan auton heijastuksiin asfaltista.. no ne oli enemmän geneeriset takavalo läntit heijastuksissa kuin RT tyylinen peili heijastus :) että pitkälle pääsee sillä "screen space" halvoilla heijastuksilla.

Iho ja naama varjostuksen parannuksiin RT toisi varmaan hyvää lisää ns. halvalla.. pieni pikselimäärä vs lätäkkö heijastukset.
 
Itse olen kyllä sit mieltä että ray tracing heijastukset on niin paljon edellä screen space heijastuksia ettei niitä enään kyllä kehtaisi katsella. Ray tracing tekee peleistä todella paljon realistisemman näköisiä ja tuossa vertailussakin näkee miten pelimäiseltä Legion näyttää ilman niitä. Kannattaa katsoa tuo Alexin PC version analyysi tästä asiasta.
 


Watch Dogs: Legion has adopted a persistent save system, meaning the game will constantly save your progress in the background. It doesn’t matter if you have permadeath on or off: there are no manual saves in Watch Dogs: Legion. You can’t even pick a specific auto-save to load if you want to roll back to a moment prior to disaster. You’re committed to your choices in near-future London.

Johan on farssi tässä nähdään tämmöisen persistent save systeemin ongelmat. pitäisi olla joku mahdollisuus tallentaa itse ettei käy juuri näin. tai sitten pitäisi siellä load valikossa backup savet tämmöisiä tilanteita varten.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas nyt kokeiltua tätä tolla Uplay+ systeemillä. Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi. Vaikka mukava että monella hahmolla pääsee pelaamaan, niin se on kuitenkin aika yksipuolista ja muu peli jää vähän keskinkertaiselle alueelle, varsinkin tarina.
Peli on myös aika raskas ainaki PC:llä mutta graafisesti ympäristö on kyllä upea. Mutta ei se pelkästään ikävä kyllä jaksa kantaa peliä.
 
Uusin Watch Dogs on kyllä tällä hetkellä pelikelvoton.

En tarkoita tällä sitä, että grafiikoissa, äänissä, suorituskyvyssä tai sisällössä olisi jotain vikaa. Ongelma on Ubisoftin käyttämässä tallennusmekanismissa, joka ilmeisesti tallentaa pelitilannetta jatkuvasti taustalla. Paitsi että ei tallenna.

Tallennuksen katkemisesta (tai sen jatkumisesta) ei tule mitään ilmoitusta eikä se näytä johtuvan aina jostain tietystä asiasta (jota voisi välttää). Varsinainen ongelma tulee siitä, että pelaamista voi jatkaa täysin normaalisti tästä tietämättä. Jengi on menettänyt 6-8 tuntia edistymistä tarinassa ja sivutehtävissä tämän takia. Myös hahmonkehitys palaa takaisin siihen pisteeseen, jossa tallennus katkesi.

Tästä kaikesta seuraa se ärsyttävyys, että jokaisen tehtävän jälkeen pitää palata title screeniin, mikä takuuvarmasti tallentaa pelin. Itse huomasin myös sellaisen mielenkiintoisen yksityiskohdan, että peli träkkää saavutuksia ja trophyjä ainoastaan, jos tallennus on toiminnassa. Sillä voi siis myös tsekata onko kaikki sillä hetkellä kunnossa vai oletko kusessa.

Tästä syystä muuten viihdyttävä Watch Dogs kannattaa ehdottomasti laittaa odottelemaan Ubisoftin päivitystä. Bugi näyttäisi olevan sama kaikilla alustoilla.
 
Playstation Storesta lähtis tää peli PS5:lle black friday tarjouksena 45,46€
Sama hinta kuin xbox storessa. Mutta jotain ongelmia tallennusten kanssa tässä pelissä.

 
Ei vissiin ollut mikään suuri menestys tämä peli, kun nyt jo saa "tuntuvalla" alennuksella? Harmi, että pelin pilaa nuo tallennusongelmat, sillä pelin teema kiinnostaa minua. Ehkä tulee ostettua myöhemmin vielä halvemmalla sitten Xboxille.
 
Ei ollut mitään ongelmia tallennusten kanssa, ainoa ongelma tuli paste up maalausten kanssa. Annan vinkin kaikille jotka suunnittelee sen tekevänsä. Tehkää se yhdellä hahmolla yhdeltä istumalta, itse tein rakennusmiekkosella cargolla lentäen. Elkää käyttäkö fast travelliä ja elkää skipatko yhtään välifimiä näitä tehdessä. Laittakaa tallennus pilveen ennenku alatte väsäämään että saatte alotettua alusta jos joku 47 paikkasta ei rekisteröidy oikein. Jouduin kolme kertaa tekemään itse, ekalla kerralla käytin fast travellia ja skippailin filmit, tokalla kerralla peli kaatui kun oli 45/47 kohdetta suoritettu, yritin vielä käynnistää uusiksi ja jatkaa mihin jäin mutta ei onnistunut. Tässä vaiheessa olin uhrannut jo niin paljon aikaa tähän kuonaan että tämä meni henkilökohtaiseksi ristiretkeksi. Onneksi nyt kolmas kerta toden sanoi ja säilytin mielenterveyden sekä ohjaimen ehjänä.

Tulipa paasaus, jos tuota farssia ei mieti niin peli itsessään oli todella viihdyttävä. Eri ammattiryhmien väkeä oli lystikästä rekryillä. Voi helposti suositella jos aiemmista osista on pitänyt, samaa tavaraa tarjolla pienellä lisätwistillä.
 
Ei ollut mitään ongelmia tallennusten kanssa, ainoa ongelma tuli paste up maalausten kanssa. Annan vinkin kaikille jotka suunnittelee sen tekevänsä. Tehkää se yhdellä hahmolla yhdeltä istumalta, itse tein rakennusmiekkosella cargolla lentäen. Elkää käyttäkö fast travelliä ja elkää skipatko yhtään välifimiä näitä tehdessä. Laittakaa tallennus pilveen ennenku alatte väsäämään että saatte alotettua alusta jos joku 47 paikkasta ei rekisteröidy oikein. Jouduin kolme kertaa tekemään itse, ekalla kerralla käytin fast travellia ja skippailin filmit, tokalla kerralla peli kaatui kun oli 45/47 kohdetta suoritettu, yritin vielä käynnistää uusiksi ja jatkaa mihin jäin mutta ei onnistunut. Tässä vaiheessa olin uhrannut jo niin paljon aikaa tähän kuonaan että tämä meni henkilökohtaiseksi ristiretkeksi. Onneksi nyt kolmas kerta toden sanoi ja säilytin mielenterveyden sekä ohjaimen ehjänä.

Tulipa paasaus, jos tuota farssia ei mieti niin peli itsessään oli todella viihdyttävä. Eri ammattiryhmien väkeä oli lystikästä rekryillä. Voi helposti suositella jos aiemmista osista on pitänyt, samaa tavaraa tarjolla pienellä lisätwistillä.

Tämä kuulostaa siltä, että sulla oli ongelmia tallennuksen kanssa. :)

Mutta joo, tuo paste-up kuten myös kaikissa ryyppäys- ja darts-paikoissa käyminen kannattaa ilmeisesti tehdä yhdellä rykäisyllä.
 
Tämä kuulostaa siltä, että sulla oli ongelmia tallennuksen kanssa. :)

Mutta joo, tuo paste-up kuten myös kaikissa ryyppäys- ja darts-paikoissa käyminen kannattaa ilmeisesti tehdä yhdellä rykäisyllä.

Totta turiset kun tarkemmin asiaa miettii.
Toki se oli ainoa ongelma mutta sitäkin miellyttävämpi. Ryyppypaikkoja ja dartseja en raapinu kerralla, niissä oli onnetar siis mukana.
 
Olen pelaillut PS4-versioita ja tämähän toimii myös PS5:lla. Eli kyseessä on ymmärtääkseni "tupla versio" ja sen takia valikoista löytyy myös cloud-save. PS5 on kotiutumassa toivottavasti vielä tänä vuonna ja kysymys kuuluu: miten mahtaa trophyt aueta, jos on aloittanut PS4:lla ja pelaa loppuun PS5:lla? Onko tietoa, että molemmilla alustoilla olisi omat trophyt?
 
Olen pelaillut PS4-versioita ja tämähän toimii myös PS5:lla. Eli kyseessä on ymmärtääkseni "tupla versio" ja sen takia valikoista löytyy myös cloud-save. PS5 on kotiutumassa toivottavasti vielä tänä vuonna ja kysymys kuuluu: miten mahtaa trophyt aueta, jos on aloittanut PS4:lla ja pelaa loppuun PS5:lla? Onko tietoa, että molemmilla alustoilla olisi omat trophyt?

Molemmille alustoille omat pokaalilistat, en toki tiedä että autopoppaako vitoselle sitten trophyt jos uppaat platina saven pilvestä. Epäilen että ei.
 
Muutama tunti tullut pelattua kyseistä peliä PS5:llä, ihan kivaa on rekrytä uusia tyyppejä ja hakkeroida ym. mutta en voi sietää että peli on 30fps, meinaan tähtääminen ja autolla ajaminen ihan tuskaa sen takia.
 
Muutama tunti tullut pelattua kyseistä peliä PS5:llä, ihan kivaa on rekrytä uusia tyyppejä ja hakkeroida ym. mutta en voi sietää että peli on 30fps, meinaan tähtääminen ja autolla ajaminen ihan tuskaa sen takia.

Eikö tässä ollutkaan sitä 60fps moodia konsoleilla? Pettymys jos näin on.
 
Ylös Bottom