Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S -ongelmat, murheet ja muut harmistukset

Joo ilmennyt samaa ongelmaa, että ohjain kadottaa itsensä. Varsinkin kun Arctics X9sen liitin konsoliin niin temppuilut alkoi. Boottaamalla helpottaa.

Sama ongelma vaivaa ja olen jo harkinnut Arcticsn palauttamista Giganttiin. Testattu omalla Series X:llä ja pojan Series S:llä ja molemmilla samat ongelmat.
 
Quick resume, joidenkin pelien kanssa lienee ongelmia mutta onko sattumaa että ihan kun toimisi paremmin esim forza 4 kohdalla että menen boxin home osioon ennen kuin laitan konsolin nukkumaan?
Kolmea heräämis tapaa olen huomioinut tuossa, peli käynnistyy uudestaan alusta asti tai tulee quick resume tai sitten vielä se tavallinen että peli on jo pyörimässä kun palaan sinne konsolin herätyksen jälkeen..
 
Quick resume, joidenkin pelien kanssa lienee ongelmia mutta onko sattumaa että ihan kun toimisi paremmin esim forza 4 kohdalla että menen boxin home osioon ennen kuin laitan konsolin nukkumaan?
Kolmea heräämis tapaa olen huomioinut tuossa, peli käynnistyy uudestaan alusta asti tai tulee quick resume tai sitten vielä se tavallinen että peli on jo pyörimässä kun palaan sinne konsolin herätyksen jälkeen..
Olen sammuttanut aina konsolin niin, että mennyt ensin dashboardille. En siis koskaan, niin että peli on ruudulla auki. Tämä on joku vanha varmaan Xbox 360:llä totuttu tapa, joka iskostunut selkärankaan. Ainakin tällä tavoin Quick Resume toiminut kaikin puolin hyvin. Ainoa peli mikä vähän enemmän nikottelee on Dirt 5.
 
Sama ongelma vaivaa ja olen jo harkinnut Arcticsn palauttamista Giganttiin. Testattu omalla Series X:llä ja pojan Series S:llä ja molemmilla samat ongelmat.

Näin entisenä audiotestaajana tulee mieleen, että bugi saattaa liittyä myös audio codec. Itsellä ei ole tämä kertaakaan toistunut Turtle Beach Stealth 600X G2 luureilla.

Tosin uusi ohjain on vielä paketissa ja käyttänyt vain Elite ohjainta so far. (voi liittyä ohjaintyyppiikin tietenkin, mutta olen kuullut muualta että toistuu myös Elite kanssa)

Kun ohjaimen ja kuulokkeen liittää kiinni se lennosta laittaa codecin päälle ja siinä voi mennä jokin mönkään ja sieltä ehkäpä jokin ajuri tms. kaatuu. Itsellä on Dolby Atmos kuulokkeille käytössä. Ennen palautusta voisi olla hyvä idea koittaa, että toistuuko vika toisilla codecilla joka ollut käytössä. Jos toistuu, niin sitten voi vielä kysyä Mikkiksen tuesta että ovatko tästä tietoisia. Vika voi olla Xboxin firmiksessäkin. Todennäköisesti siellä on jo logia saatu tämän asian tiimoilta kun osalla käyttäjistä on se "laajennettu virheraportointi" päällä.
 
Olen sammuttanut aina konsolin niin, että mennyt ensin dashboardille. En siis koskaan, niin että peli on ruudulla auki. Tämä on joku vanha varmaan Xbox 360:llä totuttu tapa, joka iskostunut selkärankaan. Ainakin tällä tavoin Quick Resume toiminut kaikin puolin hyvin. Ainoa peli mikä vähän enemmän nikottelee on Dirt 5.
Olen tehnyt samalla tavalla mutta nyt pikkuhiljaa tajuaa että pelejä ei kannata sammuttaa quick resumen takia että se toimii hienosti :)
 
Todennäköisesti siellä on jo logia saatu tämän asian tiimoilta kun osalla käyttäjistä on se "laajennettu virheraportointi" päällä.

Mulla ainakin tuo virheraportointi päällä, joten multa ainakin on varmasti logia menny mikkikselle. Sellaisen huomannut tossa Arctictis vaivassa, että useimmiten ohjain kadottaa itsensä kun kytkee ensin ohjaimen päälle, konsoli käynnistyy ja sitten kytkee kuulokkeet päälle. Tällöin ohjain kadottaa itsensä. Kuulokkeet ensin käynnistämällä en ongelmaa ole havainnut.
 
Siis en tietenkään sammuta pelejä. Vaan menen pelistä ensin dashboardille ja sitten vasta sammutan konsolin. Pelit jää tottakai taustalla päälle.
Ymmärsin että teet niin. Itse tehnyt samalla tavalla mutta sammuttanut pelit ja nyt opetellut jättään ne päälle quick resumen takia :)
 
Siis en tietenkään sammuta pelejä. Vaan menen pelistä ensin dashboardille ja sitten vasta sammutan konsolin. Pelit jää tottakai taustalla päälle.

Minä taas olen sammuttanut pelitkin, mutta se johtuu Ubisoftin paskasta koodista. Sekä uusi Assassins Creed että Watch Dogs ovat selkeästi bugiherkempiä quick resume -tilasta tultuaan. Johtunee ilmeisesti siitä, että pelit menettävät yhteyden Ubisoftin servereille ja sekoavat siitä.

Kolmas paljon pelaamani peli eli World of Warships on myös näitä always online -pelejä, joten quick resumesta palaaminen tarkoittaa aina "connection lost" -ruutua.
 
Mulla ainakin tuo virheraportointi päällä, joten multa ainakin on varmasti logia menny mikkikselle. Sellaisen huomannut tossa Arctictis vaivassa, että useimmiten ohjain kadottaa itsensä kun kytkee ensin ohjaimen päälle, konsoli käynnistyy ja sitten kytkee kuulokkeet päälle. Tällöin ohjain kadottaa itsensä. Kuulokkeet ensin käynnistämällä en ongelmaa ole havainnut.

Minulla on tosiaan tätä samaa, kuten olen tänne aikaisemmin jo pari kertaa kirjoitellut. Tekee vähintään kerran päivässä tuon hukkauksen ja konsoli ollut päällä käytännössä joka päivä siitä lähtien kun sen sain 11.11. sain. Aika useasti on käynyt myös sillä tavalla, että kun sammutan konsolin ohjaimella, konsoli sammuu ja käynnistyy heti uudestaan ja sitten ohjain vilkkuu eikä löydä boksia. Toisaalta tekee usein myös sitä, että ei käynnistyessä löydä ohjainta ja myös saattaa hukata yhteyden, jos pelkkä ohjain on ollut pois päältä boksin ollessa koko ajan päällä. Eli ihan milloin vain, paitsi kesken ohjaimen käyttämisen onneksi. En ole nyt enää testannut, mutta muistaakseni ekoilla kerroilla ongelman ilmestyi ohjaimen kanssa, hävisi myös kuulokkeiden paritus, eikä vanhan Onen ohjain myöskään parittunut enää ennen boottausta.

Käytän tosiaan Arctis 9X:iä lähes aina, tosin joskus on ollut Netflix pyörimässä ilman niitä, ja on tuo hukkaaminen tapahtunut siten, että ohjain on sammunut itsestään, eikä enää löydä konsolia. En tosin muista onko kuulokkeet olleet päällä sen "käynnistyskerran" aikana ennen Netflixiin menoa ja olen sammuttanut ne jo aikaisemmin. Monesti myös sammutan luonnollisesti kuulokkeet samaan aikaan kuin konsoli, joten aiheuttaisiko tuokin sitten häiriötä konsolin sammutuksen yhteydessä. Pitäisi testata pari päivää ilman langattomia kuulokkeita, että onko vaikutusta.

Koodekeista sen verran, että tätä tapahtui Windows Sonicilla ja tekee sitä myös Atmosilla. Vähän tässä miettii jo huoltoon laittoa, mutta ehkä tuolle softapuolelta kuitenkin ratkaisu löytyy ja jos vika on tällä hetkellä juuri noiden kuulokkeiden yhteensopivuuden kanssa, niin eipä se siellä huollossa varmaan miksikään muuttuisi. Levyasema tuntui myös pitävän hieman "räminää" asennuksen aikana, täytyy tuotakin vielä katsoa uudestaan.

Täytyypä tuo insider ehkäpä ottaa käyttöön ja rapsata...
 
Minä taas olen sammuttanut pelitkin, mutta se johtuu Ubisoftin paskasta koodista. Sekä uusi Assassins Creed että Watch Dogs ovat selkeästi bugiherkempiä quick resume -tilasta tultuaan. Johtunee ilmeisesti siitä, että pelit menettävät yhteyden Ubisoftin servereille ja sekoavat siitä.

Kolmas paljon pelaamani peli eli World of Warships on myös näitä always online -pelejä, joten quick resumesta palaaminen tarkoittaa aina "connection lost" -ruutua.
Onpa erikoista. Minulla AC Valhalla on toiminut Quick Resumen kanssa ihan moitteettomasti. Toisin kuin esim. Dirt 5. En muista että AC olisi kertaakaan epäonnistunut käynnistyä Quick Resumen kautta.

Täytyypä testata myös Watch Dogs Legionin kanssa kunhan halvan hinnan Black Friday -tarjouksesta ostettu levy saapuu postissa.
 
Tulipahan nyt koettua itsekin Watch Dogsin tallennusongelma... Reilu 5h pelattu, pikku tauko ja boxi takas auki niin noin 4h pelaamiset ei ole tallentunut :rolleyes:
Niin ja Quick Resume ei ainakaan toistaseks mulla toimi Watch Dogsin kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Xbox series X "palasi" juuri huollosta, johon laitoin sen voimakkaan resonoinnin vuoksi. Mukana oli lappu, jossa selitettiin, että konsolia on testattu kattavasti ja sitten resetoitu alkuperäisiin asetuksiin. Mieleen tuli siinä vaiheessa jo, että huollossa ei ole tehty konsolille mitään. Vertasin sitten konsolin sarjanumeroa ja valmistuspäivää kuvaan, jonka olin ottanut ennen huoltoon lähettämistä ja päättelin, että Saksasta oli laitettu kotimatkalle ihan eri konsoli. Sain siis uuden Xbox series X:n. Toivottavasti tämä versio ei paljastu yhtä kovaääniseksi.
 
Mulla ainakin tuo virheraportointi päällä, joten multa ainakin on varmasti logia menny mikkikselle. Sellaisen huomannut tossa Arctictis vaivassa, että useimmiten ohjain kadottaa itsensä kun kytkee ensin ohjaimen päälle, konsoli käynnistyy ja sitten kytkee kuulokkeet päälle. Tällöin ohjain kadottaa itsensä. Kuulokkeet ensin käynnistämällä en ongelmaa ole havainnut.

Tattis! Pikaisen testin perusteella on nyt toiminut, kun ensin käynnistää kuulokkeet ja sitten vasta ohjaimen. Vika on ilmeisesti kuulokkeiden ja ohjaimen taajuuksissa?
 
Mulla ainakin tuo virheraportointi päällä, joten multa ainakin on varmasti logia menny mikkikselle. Sellaisen huomannut tossa Arctictis vaivassa, että useimmiten ohjain kadottaa itsensä kun kytkee ensin ohjaimen päälle, konsoli käynnistyy ja sitten kytkee kuulokkeet päälle. Tällöin ohjain kadottaa itsensä. Kuulokkeet ensin käynnistämällä en ongelmaa ole havainnut.

Mulla ei ole kuulokkeita ja silti tekee tuota. Joku bugi softassa. Konsoli series s.
 
Turtle Beach 700x gen 2:t ei näemmä sovi yhteen kun käyttää Series X:ssä Logitech G502 langatonta hiirtä. Aina kun hiirtä liikauttaa, alkaa äänen pätkiminen. Auttaneeko tuohon muu kuin langallisen hiiren hankkiminen?
 
Turtle Beach 700x gen 2:t ei näemmä sovi yhteen kun käyttää Series X:ssä Logitech G502 langatonta hiirtä. Aina kun hiirtä liikauttaa, alkaa äänen pätkiminen. Auttaneeko tuohon muu kuin langallisen hiiren hankkiminen?
Nyt tuli laitettua langallinen hiiri kiinni. Warzonessa äänet pätkii valikossa samalla tavalla aina kun hiirtä liikuttaa. Ei ollut vika siis langattoman hiiren käytössä. Itse pelissä äänet näyttävät toimivan molemmilla hiirillä.
 
Yksinpuheluksi menee, mutta jotain hämminkiä näissä 700x kuulokkeissa on Series X:n kanssa. Tetris Effectissä tason läpäisyn jälkeen alkaa äänet pätkimään ja pätkiminen jatkui valikossa kunnes heilautin ohjaimen tattia. Hetken kun antaa olla rauhassa, niin sama jatkuu. Kuulokkeet paritettu uusiksi, mutta ei auttanut. Pätkiminen tuntui häviävän kun poistin ohjaimen parituksen, mutta palasi heti takaisin kun ohjaimen paritti. Alkuvaiheen bugeja ja päivitystä odotellessa?

Näyttäisi olevan samaa muillakin: https://www.windowscentral.com/xbox...eported-turtle-beach-steelseries-and-more?amp
 
Käyttispäivityskin saapui juuri.. uusia dynaamisia teemoja jne. Ihan kaikkea Quick resumekaan ei taida kestää, palasin päivityksen jälkeen QR:llä Forza 7 pariin ja sehän tilttas koneen sammuksiin :) noh, siitä sen sai taas käyntiin.. pikku bugi.
 
Ylös Bottom