Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Nyt tuli viesti, että peli noudettavissa Verkkokaupasta! Aiemmin tänään ei näkynyt Verkkiksen seurannassa muuta, kuin "0/1 tuotetta varattu". Nyt vaan jännittää miten base ps4 tota mahtaa pyörittää. Huolettaa ainakin näkemieni streamien perusteella, jossa peli kaatui monta kertaa ja pelissä oli jatkuvasti häiritseviä bugeja.
 
Siinä oma hahmo:
Adobe_20201210_010432.jpg

Nyt on lähemmäs 7 tuntia takana. Mitään isoja bugeja ei tosiaankaan ole tullut vastaan. Peli pyörii hyvin vaikka ruudulla olisi enemmänkin toimintaa. Ja onhan tämä oikeasti ehkä nätein Xbox Onen peli. Saa nähdä kuinka upea tulee olemaan XSX-versio. Ajaminen on oikeasti hauskaa ja taistelut toteutettu loistavasti. Olen oikeasti koukussa. Ja pahasti. Itselleni tämä peli täytti odotukset ja vielä enemmänkin. Nousi top-1 peliksi heittämällä. :D
 
Siinä oma hahmo:
Näytä liitetiedosto 5306

Nyt on lähemmäs 7 tuntia takana. Mitään isoja bugeja ei tosiaankaan ole tullut vastaan. Peli pyörii hyvin vaikka ruudulla olisi enemmänkin toimintaa. Ja onhan tämä oikeasti ehkä nätein Xbox Onen peli. Saa nähdä kuinka upea tulee olemaan XSX-versio. Ajaminen on oikeasti hauskaa ja taistelut toteutettu loistavasti. Olen oikeasti koukussa. Ja pahasti. Itselleni tämä peli täytti odotukset ja vielä enemmänkin. Nousi top-1 peliksi heittämällä. :D
Täysin sama kaikkeen! Uskomatonta, että peli täytti kaikki hypentäyteiset odotukseni, ja on jopa parempi kuin odotin! Ei oikein pysty ymmärtämään eikä todeksi uskomaan - saatikka lopettamaan pelaamista... :D
 
No sen pari tuntia tossa tuli pelailtua ja siitä 40 min meni hahmoa luodessa, sen jälkeen vähän samoilin ympäriinsä ja sitten tapasin Jackien. Nomadina aloitin ja kaunis nuori nainen on hahmona. Graaffinen puoli on PS5 vähän suttuinen joten resoluutio boostia kaivataan, se korvataan kuitenkin upeilla ympäristöillä ja art tyyli loistaa, sulavuus on todella karkkia. Katsotaan jos aamulla ehtis lisää niin pääsis ihan pelaamaan pelaamaan :D
 
Peli vaikutti alun perusteella hyvältä. Kyllä siellä loistava roolipeli varmasti on tarjolla, kun vaan huomenna ehtii kunnolla pelamaan. Mukava päästä vähän kehittämään hahmoa ja tutustumaan pelimaailmaan.

Äänimaailma ihmeen autio ollut toistaiseksi, mutta eiköhän se parane, kun pääsee kunnolla kaupunkiin.

PS5:lla 60fps ja nopeat lataukset olivat todella kiva, mutta on kyllä niin pirun suttuinen kuva. Tekisi mieli kaivaa pieni monitori ison tv:n tilalle kuvaa terävöittämään. Menee pelin upea visuaallinen tyyli ja kaikki pelimaailman yksityiskohdat hukkaan, kun ei niistä pääse nyt oikein nauttimaan. Tuli hyvin vahvasti mieleen vanilla Fallout 4 perus PS4:lla. Visuaallisesti Cyberpunkissa on kuitenkin loistava pohja olemassa, josta varmasti kunnon PC:llä saa huikean kokemuksen (kenties myös Xboxilla, jos se on parempi kuin PS5).

Kyllähän tuohon ekaan 1,5h myös bugeja mahtui (visuaallisia sekä pelimekaniikka). Haiskahtaa vähän siltä, että arvostelujen viittaukset liian aikaisesta julkaisusta voivat kenties pitää paikkaansa. Ainakin next-gen versiota jäi kaipaamaan mitä pikimmiten.

Kiinnostaa pelata lisää, mutta yleensä on ollut tapana pelailla vasta valmiita pelejä eikä Early-Access-versioita. Ja tämä tosiaan vasta pikaset fiilistelyt alusta, eikä mikään pelin "tuomio". Toistaiseksi nähnyt noin 0,1% pelistä.

Hienoa, että monelle on peli uponnut kovaa!
 
Elkää nyt noin hanakasti hehkuttako tätä, tuo menee jo komedian puolelle, ei tämä noin hyvä voi olla.
Porukka hehkuttaa tätä aivan uskomattomia määriä, pitää kysy itseltä että onko nuo tyypit jotain fanipoikia joiden silmät on suljettu kaikille bugeille ja peli on joka tapauksessa 10/10.

Kyllä itsekin toivon että peli on jo nyt hyvä, mutta kyllä tässä jotain realismia myös kaipaa jos tänne pitää tuntemuksia kirjoittaa, fanipoikien silmien läpi jopa paska on kultaa jos sitä tarpeeksi hioo.
 
Elkää nyt noin hanakasti hehkuttako tätä, tuo menee jo komedian puolelle, ei tämä noin hyvä voi olla.
Porukka hehkuttaa tätä aivan uskomattomia määriä, pitää kysy itseltä että onko nuo tyypit jotain fanipoikia joiden silmät on suljettu kaikille bugeille ja peli on joka tapauksessa 10/10.

Kyllä itsekin toivon että peli on jo nyt hyvä, mutta kyllä tässä jotain realismia myös kaipaa jos tänne pitää tuntemuksia kirjoittaa, fanipoikien silmien läpi jopa paska on kultaa jos sitä tarpeeksi hioo.
Usko tai älä, rakastan tätä peliä. Uppoaa täysillä itselleni. Ja bugeja on. Kaikissa peleissä on. Näin leijuvan tölkin ja kerran peli kaatui Xboxin alkuvalikkoon. Varmana on lisääkin bugeja. Laskeeko se jotenkin innostustani tätä peliä kohtaan? Ei. Miksi ei? Koska tämä on, ylläri ylläri, peli. Tämä on peli missä on kiinnostava tarina ja maailma mihin uppoutua, mikä vienyt itseni täysin mukanaan. Kuten olen aikaisemmin sanonut, ainoa mikä vaikuttaisi mielipiteeseeni tätä peliä kohtaan, on pelin tuhoava bugi. Ja tämä kaikki on siis minun oma mielipiteeni. Se, että joku, kuten minä, on aivan täpinöissään tästä ja hehkuttaa tätä peliä, ei pitäisi olla keneltäkään muulta pois. Lähinnä naurattaa se, että jos sinä et satu pelistä pitämään tai sinua ne bugit haittaa, niin oletuksena muilla pitäisi olla sama. Mutta niin ei ole. Itselleni tämä on tähän asti elätyn elämäni hienoin pelikokemus ja tämä peli nousi kaikkien aikojen suosikikseni.
 
En minä ole täällä huutamassa mitään paskaa, ois vaan kiva nähdä kunnollinen versio arvostelusta ilman mitään ennakko odotuksia.
Fanipojilta sumenee yleensä ajatus, joten ei heihin voi luottaa näissä tapauksissa.
Johan näitä arvosteluja on netissä. IGN antoi 9/10.
 
En minä ole täällä huutamassa mitään paskaa, ois vaan kiva nähdä kunnollinen versio arvostelusta ilman mitään ennakko odotuksia.
Fanipojilta sumenee yleensä ajatus, joten ei heihin voi luottaa näissä tapauksissa.
Nettihän on täynnä arvosteluja, sieltä vaan katsomaan. Jotenkin viesteistä paistaa läpi "pettymys" siitä, ettei peli ollutkaan keskinkertainen ~75 MC-pisteen tuotos. Ymmärrän sen jos peli ei juuri sinulle uppoa, kaikki ei ole kaikille. Turha kuitenkaan arvostella yleisellä tasolla jos joku hehkuttaa +90 MC-pisteen peliä.
 
Mutta onhan se nyt huvittavaa, että ummistetaan täysin silmät noille teknisille ongelmille ja hehkutetaan vaan peliä maasta taivaisiin. Ja kyllä tässä on reilusti enemmän bugeja tullut itellä vastaan jo muutaman tunnin jälkeen, kun mitä muistan missään pelissä kokeneeni aiemmin. Minusta on vähän kaksinaismoraalista tämän pelin kohdalla katsoa läpisormien näitä teknisiä ja sanoa, että "peleissä nyt vaan on bugeja" mutta sitte jokaisen Ubisoftin pelin kohdalla naureskella, että "no mitä muuta voi odottaa bugisoftin peliltä". Ja voin vajaan 30h Valhallan pelaamisen jälkeen sanoa, että olen kokenut siinä reilusti vähemmän bugeja, kun mitä olen kokenut tämän Cyberpunkin kanssa noin 4h pelaamisen aikana.

CDPR aivan varmasti jatkaa bugien korjailua vielä pitkään ja kyllä tästä uskomaton peli alta paistaa mutta minun innostusta kyllä laskee valtavasti nämä tekniset ongelmat vaikka kuinka hienolta peli muuten tuntuukin.

Mutta loppuun vielä sanottava, että pelistä toki saa tykätä, kun hullu puurosta ja se on kyllä kaikin puolin hieno juttu jos niin on. :)
 
Ehdin vähän aamulla kokeilla ennen töiden alkua. Corpona aloittelin, iha jees, sulavasti pyörii ainakin PS5:lla. Itselle ei nyt vielä tullu mitää "tämä on ihanaa, parasta ikinä" fiilistä ja tuskin tuleekaan. Vielä on liian aikaista sanoa oikein mitään, Corpo alku oli vähän meh jotenkin.

Katotaa sitte fiiliksiä sen jälkee ku peli lähtee kunnolla käyntiin. Bugeja aamun testiin osui aika monta, T-asennossa seisovista npc-hahmoista kontrollibugeihin.
 
Yön pikkutunneilla tuli otettua ensi askeleet, ja täälläkin peli maistuu erinomaisesti. Kerran peli kaatui pleikallakin konsolin menuun ja pari pienempää visuaalista bugia tuli vastaan, mutta eivät menoa pahemmin haitannut.

Nomadilla mennään, tarinasta paha sanoa vielä mitään. Vaikuttaa mukaansa tempaavalta.

Hiukan tuntui että infoa ja side questeja lyödään hivenen liikaa alkuun ruutuun, mutta kätevästi nuo kuitenkin valikosta myöhemmin löytyy.

Gameplaysta tuli vahvat Fallout vibat. Junkkia löytyy joka nurkasta, ja pakkohan ne on tämmöisenä hamstraajana napata matkaan.
Isoin repeäminen toistaiseksi tullut, kun skannasin että erään kämpän sisällä on loottia, ja sieltähän löyty jättimäinen dildo lipaston päältä kynttilöiden vierestä :D

Ja samoin combat on aika perus helabariin tyhjennystä, niinkuin on monesti jo täälläkin mainittu niin kyseessä ei todellakaan ole mikään fps räiskintä tykitys. Aloitin hardilla, vihut ehkä turhan paljon syö pateja.

Nyt on piiiiiiiiiitkä työpäivä edessä, ennenkuin pääsee takaisin Nightcityyn.
 
Ai jai, tänään töiden jälkeen kaupan kautta ja Pleikkari-peli kainaloon. Toivottavasti illalla ehtii ottaa tyypit. Onneksi pääsee pelaamaan lähes täydestä pimennosta tätä tuotosta, porukan fiilikset vaikuttaa lupaavalta, toivottavasti kolahtaa itsellekkin :)
 
Mutta onhan se nyt huvittavaa, että ummistetaan täysin silmät noille teknisille ongelmille ja hehkutetaan vaan peliä maasta taivaisiin. Ja kyllä tässä on reilusti enemmän bugeja tullut itellä vastaan jo muutaman tunnin jälkeen, kun mitä muistan missään pelissä kokeneeni aiemmin. Minusta on vähän kaksinaismoraalista tämän pelin kohdalla katsoa läpisormien näitä teknisiä ja sanoa, että "peleissä nyt vaan on bugeja" mutta sitte jokaisen Ubisoftin pelin kohdalla naureskella, että "no mitä muuta voi odottaa bugisoftin peliltä". Ja voin vajaan 30h Valhallan pelaamisen jälkeen sanoa, että olen kokenut siinä reilusti vähemmän bugeja, kun mitä olen kokenut tämän Cyberpunkin kanssa noin 4h pelaamisen aikana.

CDPR aivan varmasti jatkaa bugien korjailua vielä pitkään ja kyllä tästä uskomaton peli alta paistaa mutta minun innostusta kyllä laskee valtavasti nämä tekniset ongelmat vaikka kuinka hienolta peli muuten tuntuukin.

Mutta loppuun vielä sanottava, että pelistä toki saa tykätä, kun hullu puurosta ja se on kyllä kaikin puolin hieno juttu jos niin on. :)
En itse ainakaan ummista silmiäni teknisiltä ongelmilta. 9 tunnin aikana kokemani tekniset ongelmat ovat olleet niin minimaalisia, etteivät ne vaan vaikuta pelikokemukseeni. Totta kai jos alkaa peli kaatuilemaan jatkuvasti, sitten on asia toinen. Nyt joku ilmassa leijuva tölkki tai pieni framedroppi ei hetkauta yhtään suuntaan tai toiseen. Ja kylmä fakta on, peleissä on bugeja. Itse olen sellainen pelaaja, ettei ne pienet bugit haittaa. Sellaiset, mitkä aiheuttavat pelin kaatumisen tai vaikkapa savetuksien tuhoutumisen, on asia aivan erikseen. Pyrin nauttimaan peleistä ja sillä selvä. Tästä pelistä todellakin nautin. Nautin niin paljon, etten siinä pelatessa ajattele jotain pientä bugia.
 
Mutta onhan se nyt huvittavaa, että ummistetaan täysin silmät noille teknisille ongelmille ja hehkutetaan vaan peliä maasta taivaisiin. Ja kyllä tässä on reilusti enemmän bugeja tullut itellä vastaan jo muutaman tunnin jälkeen, kun mitä muistan missään pelissä kokeneeni aiemmin. Minusta on vähän kaksinaismoraalista tämän pelin kohdalla katsoa läpisormien näitä teknisiä ja sanoa, että "peleissä nyt vaan on bugeja" mutta sitte jokaisen Ubisoftin pelin kohdalla naureskella, että "no mitä muuta voi odottaa bugisoftin peliltä". Ja voin vajaan 30h Valhallan pelaamisen jälkeen sanoa, että olen kokenut siinä reilusti vähemmän bugeja, kun mitä olen kokenut tämän Cyberpunkin kanssa noin 4h pelaamisen aikana.

CDPR aivan varmasti jatkaa bugien korjailua vielä pitkään ja kyllä tästä uskomaton peli alta paistaa mutta minun innostusta kyllä laskee valtavasti nämä tekniset ongelmat vaikka kuinka hienolta peli muuten tuntuukin.

Mutta loppuun vielä sanottava, että pelistä toki saa tykätä, kun hullu puurosta ja se on kyllä kaikin puolin hieno juttu jos niin on. :)
Itse pelannut jo yli 17 tuntia ja kolmeen bugiin olen törmännyt (mikään niistä ei itse pelaamista haitannut - lähinnä olivat huvittavia). Monessakin pelissä olen törmännyt paljon useampiin ja varsinkin pahempiin bugeihin samassa ajassa peliä.

Grafiikat toimivat ihan pirun hyvin ainakin itselleni, kun XSX:llä laittaa quality-asetukset. Kaikki näyttää todella upealta ja pois jäi myös se lievä sumeus, joka hieman kieltämättä näkyi performance-asetuksilla pelattaessa.
 
Kohta varmaan tulee videoita joissa on qualityn ja performancen erot. En päässyt vielä kokeilemaan kunnolla graafisia eroja mutta pelattavuudessa oli iso ero eli juurikin frameratessa.

Olikos tässä ray tracingia jo vai vasta sitten kun ilmestyy oikeat next gen versiot? (puhutaan konsoliverisioista)
 
Ylös Bottom