Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Samaa tuumailen itsekin. Alan kyllä pikku hiljaa luovuttamaan. Aika ei riitä kyttäämään jokaista erää mikä saapuu myyntiin ja torista/huudosta en osta periaatteen vuoksi, vaikka voittaisin lotossa.
Ei välttämättä kannata täysin luovuttaa mutta sen sijaan ottaa eri asenne hommaan. Minä kokeilin kaikki ostohetket, ostooikeusarvonnat ja muut enkä mitään odottanut milloinkaan. No, viimeisimmästä Gigantin erästä pitäisi nyt olla konsoli tulossa kun jostain ihmeen syystä se sinne ostoskoriin meni ja sain maksunkin läpi.

Periaatteesi on hyvä mutta ei puhuta siitä aiheesta enempää. Kyllä se konsoli sieltä vielä nappaa, ennemmin tai myöhemmin. Varauksetkin kannattaa pitää voimassa ja perua vasta sitten kun on saanut jostain konsolin. Erityisesti sen vuoksi että nyt vahvasti tuntuu että alkaa useammat saamaan konsolia, joten varauksia tippuu paljon pois ja jonossa voi hypätä isommankin hypyn ihan itsestään eteenpäin.

Tsemppiä nyt hei kaikille! Älkää luovuttako ja heittäkää ne koukut veteen aina kun voi mutta älkää ottako liian vakavasti. Jos ei esimerkiksi nettikauppa toimi, niin rauhassa hörpitte vaikka kahvia tai muuta valitsemaanne virvoiketta (ei pakollinen) ja odottelette. Sinne niitä voi vapautua vaikka alussa näyttäisi toivottomaltakin. Nyt myös se Prisma ja Citymarket on vielä tulossa ja Power ehkä saanee taas eriä. Tuskin Giganttikaan viimeistä eräänsä myi.
 
Minä laitoin verkkiseen digitaali versiosta tilauksen 20.11 ja dna:aalle ja elisaan jouluun alussa
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin myös Elisalle tilauksen viikko tai kaksi sitten. Mitä sinulle sanottiin? Minulle sanottiin että katsellaan 17.3 että missä mennään.
Elisalle? Täällä ollut levy versiosta tilaus 29.9 asti. Ei ole lähelläkään saamista.
 
"... olemme päättäneet lopettaa PS5 ja PS5 Digital -versioiden uusien tilausten vastaanottamisen. Keskitymme nyt vain voimassa olevan jonon purkamiseen ja palautetaan konsolit myyntiin kun tilanne sen järkevästi sallii."

Elisa laittoi PS5-tilaukset toistaiseksi jäihin, koska toimittamatonta backlogia on edelleen syyskuulta asti.

Lähde: Elisa
 
"... olemme päättäneet lopettaa PS5 ja PS5 Digital -versioiden uusien tilausten vastaanottamisen. Keskitymme nyt vain voimassa olevan jonon purkamiseen ja palautetaan konsolit myyntiin kun tilanne sen järkevästi sallii."

Elisa laittoi PS5-tilaukset toistaiseksi jäihin, koska toimittamatonta backlogia on edelleen syyskuulta asti.

Lähde: Elisa
Ja monet muutkin ilmeisesti.
 
"... olemme päättäneet lopettaa PS5 ja PS5 Digital -versioiden uusien tilausten vastaanottamisen. Keskitymme nyt vain voimassa olevan jonon purkamiseen ja palautetaan konsolit myyntiin kun tilanne sen järkevästi sallii."

Elisa laittoi PS5-tilaukset toistaiseksi jäihin, koska toimittamatonta backlogia on edelleen syyskuulta asti.

Lähde: Elisa
Tämä vaan hyvä. Ei ihmiset turhaan laita tilausta sisään ja sitten revi pelihousujaan ja kuormita asiakaspalvelua kun tilauksesta ei heti mitään kuulu.
 
No huh. Minä kun nimenomaan luulin että nyt olisi alkanut jo helpottamaan jonot mutta ilmeisesti ei. Tai sitten vain saa väärän kuvan kun Gigantti jakaa tasaisin ajoin eriä. Ehkä muut eivät sitten saa niitä niin usein/paljon? Ainakin pienemmät tekijät on saaneet ilmeisesti hyvin vähän laitteita.

Tietenkin se että itse onnistui konsolin nappaamaan vaikuttaa tähän jonkinlaisena harha-arviona: nythän niitä saa kun kerran minäkin sain. Ehkä tässä tajuaa vasta nyt myöhemmin kuinka hyvä mäihä sitä oikeasti kävikin.
 
No huh. Minä kun nimenomaan luulin että nyt olisi alkanut jo helpottamaan jonot mutta ilmeisesti ei. Tai sitten vain saa väärän kuvan kun Gigantti jakaa tasaisin ajoin eriä. Ehkä muut eivät sitten saa niitä niin usein/paljon? Ainakin pienemmät tekijät on saaneet ilmeisesti hyvin vähän laitteita.
Tuossa samaisessa ketjussa Elisan edustaja kertoi, että saavat kerran kuussa jonkinmoisen erän.

Tosiaan tilanne minkä kanssa nyt elämme on että saamme kerran kuukaudessa erän PS5:sia, mutta nämä eräkoot vahvistuvat lähempänä toimitusta.

Koska tarkempaa näkemystä määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan.

Pian saamme tietoa maaliskuun erien määristä jonka pohjalta pystymme viestimään ketkä konsolin tästä erästä tulevat saamaan.

Tällä konseptilla mennään kunnes saatavuus konsoleille paranee ja saamme isompia määriä suomeen.
 
Tilasin 19.11 verkkokaupasta ja jos myös he saavat kerran kuussa erän kuten elisa ja jono menee tällä hetkellä syyskuussa tilatuissa, niin kyllä tässä menee vielä vähintään 2kk ja touko-kesäkuu vois olla realistista. Onhan se tietenkin mahdollista että saavat jonkun jättierän mutta tuskin.
 
Meinasi mennä Prisman arvonta itseltä ohi kun vasta eilen illalla luin arvonnan osallistumisohjeet kunnolla loppuun, siellä oli pienellä että mikäli osallistuit joulukuun arvontaan sinun täytyy ensin poistaa edellinen toivelistalle laitto ja sitten lisätä se uudelleen.
 
Heh, on tämäkin. Naurakaa pois.

Viime vuoden kesäkuussa (15.6) tilasin Konsolinetistä PS5:n digitaaliversion. En muistanut, että tein tilauksen kimppatilauksena ja sähköposti oli eri kuin mitä käytän tavallisesti. Kuulin kaverilta, että Konsolinet oli laittanut koneen saaville tilausvahvistuksia matkaan. Soitin Konsolinettiin tänään ja sieltä sanottiin, että minulle oli lähetetty ilmoitus noutomahdollisuudesta eilen (3.3.).

Avasin tuon hyvin harvoin käyttämäni emailin ja ihmettelin, kun siellä oli emailia Konsolinetistä jo 1. joulukuuta. Olisin siis saanut koneeni jo silloin. Elisan kautta sain kuitenkin PS5:n 4.12.

Konsolinet ei ollut kuitenkaan poistanut minua jonosta ja sen myötä kaveri sai digiversionsa tänään. Monet tuskanhiet olisivat kuitenkin säästyneet jos muistaisin paremmin, mitä sähköpostia käytin tilatessani.

Voin kuitenkin ajatella, että toivottavasti digimallia kovasti himoinnut henkilö sai omansa minun sijaani joulukuussa :).
 
Ylös Bottom