Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5:n hiljaisuudesta/äänekkyydestä

Nyt kyllä. Porukalla kireyden säätöjä, kumimattoja, tuulettimien vaihtoa sun muuta vaikka Sony on nyt petrannut merkittävästi aiemmasta.

Oma PS5 ainakin on todella hiljainen eikä mitään puhettakaan siitä suihkumoottorista mikä PS4 Pro on. Sitä en tiedä että kumman mallin (vai oliko niitä enemmänkin kuin kaksi) tuuletin omassani on mutta joko minulla on se hiljaisempi tai se äänekkäämpikin on tarpeeksi hiljainen, kuten oletinkin.

Mitenkäs tuon pystyisi muuten helposti tarkistamaan että kumpi itsellä on? Sivupaneeli(t) irti ja laskea lavat, vai? Olisiko tällaiseen tarkistamiseen ja tunnistamiseen jokin ytimekäs video linkittää? Olen itse laiska enkä nyt nimenomaisella hetkellä jaksa googlailla. Illalla ehtii muutenkin tarkemmin asiaa miettimään. Jos siis jaksaa, koska mitään varsinaista tarvetta tuolle tiedolle ei ole kun on tarpeeksi hiljainen laite, mutta kiinnostaisihan se mielenkiinnon vuoksi tietää että kumpi siellä majailee.
Sen näkee ottamalla sivupaneelin irti, että kumpi on.
 
Sen näkee ottamalla sivupaneelin irti, että kumpi on.
Näin osasin päätelläkin mutta kun en muista että miten sen varsinaisen tuulettimen sitten tunnistaa. Ja ennen kuin kukaan vastaa että se on se, joka puhaltaa ilmaa, niin tarkoitan että mistä tunnistaa että kumpi se on. Okei, Google varmasti kertoisi mutta tällä hetkellä tietoni rajoittuu hatariin muistikuviin ja en edes tiedä miten paneelit saa irti. Taisi olla vain vetämällä mutta joka tapauksessa nämä tulee aina tarkistettua ettei hajoita laitteita.

Juuri saamani muistikuva kertoo että hiljaisempi on se, jossa on enemmän lapoja? Menikö oikein? Nyt pitää vain kaivaa tieto että paljonko niitä niissä on, eli mikä on "enemmän".
 
Näin osasin päätelläkin mutta kun en muista että miten sen varsinaisen tuulettimen sitten tunnistaa. Ja ennen kuin kukaan vastaa että se on se, joka puhaltaa ilmaa, niin tarkoitan että mistä tunnistaa että kumpi se on. Okei, Google varmasti kertoisi mutta tällä hetkellä tietoni rajoittuu hatariin muistikuviin ja en edes tiedä miten paneelit saa irti. Taisi olla vain vetämällä mutta joka tapauksessa nämä tulee aina tarkistettua ettei hajoita laitteita.

Juuri saamani muistikuva kertoo että hiljaisempi on se, jossa on enemmän lapoja? Menikö oikein? Nyt pitää vain kaivaa tieto että paljonko niitä niissä on, eli mikä on "enemmän".
 
Itse huomasin pientä räminää/sirinää kun laite aukeaa, muuten hiljainen. Tuonkin sain pois, kun otin valkoiset ”suojat” pois ja asensin niiden ja ns rungon väliin pienet huopapalat. Pohjan tukeen myös sama juttu. Huomasin, että tuen omat kumimaiset tassut niin kovaa ainesta, että resonoi kaapin päällä. Nyt on hiljainen peli...
 
Itse huomasin pientä räminää/sirinää kun laite aukeaa, muuten hiljainen. Tuonkin sain pois, kun otin valkoiset ”suojat” pois ja asensin niiden ja ns rungon väliin pienet huopapalat. Pohjan tukeen myös sama juttu. Huomasin, että tuen omat kumimaiset tassut niin kovaa ainesta, että resonoi kaapin päällä. Nyt on hiljainen peli...
Huomannut kans että nuo side platet resonoi, pitää kyllä itsekkin laittaa niiden väliin jotain. Alkaa kyllä mennä aika naurettavaksi jo näiden tuunausten kans. :rolleyes: On se nyt saatana että toiset saa äänettömän koneen ja ite pitää värkätä ties mitä virityksiä että olis edes sinnepäin. :mad:
 
Voi luoja mitä meteliä levyasema pitää, mun piti keskeyttää Control ihan suosiolla kun en meinannut kuulla pelin ääniä enää ja oikeesti kuulosti siltä että koko levyasema lähtee lentoon JUST. Hemmetti sentään, siis PS4 pro on PALJON hiljaisempi.

Siis voi luoja... Eihän tota levyasemaa voi käyttää. Ihan sama vaikka olis ostanut DE:n. Ei siis ole kyse mistään pikkusurinasta vaan ihan meluhaitasta. Mulla ei ole koskaan PS4 pro pitännyt tämmöistä metakkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi luoja mitä meteliä levyasema pitää, mun piti keskeyttää Control ihan suosiolla kun en meinannut kuulla pelin ääniä enää ja oikeesti kuulosti siltä että koko levyasema lähtee lentoon JUST. Hemmetti sentään, siis PS4 pro on PALJON hiljaisempi.
Tääläkin pitää kovaa ääntä, samalla levy peittyy tomuun ja joku hinkkaa levyyn, Nice! :D

Tällä tyypillä oli vaihdettu kova äänisen aseman takia koko kone.

 

Liitetiedostot

  • 10701135-EC59-418B-BB21-2440565EFB71.png
    10701135-EC59-418B-BB21-2440565EFB71.png
    343,4 KB · Lukukerrat: 11
Tätä tämä välillä on, kun puolivalmiina laitetaan markkinoille. Se viimeistely tekemättä. Onneksi pieniä juttuja loppupelissä...
 
Tääläkin pitää kovaa ääntä, samalla levy peittyy tomuun ja joku hinkkaa levyyn, Nice! :D

Tällä tyypillä oli vaihdettu kova äänisen aseman takia koko kone.


Voi kun kiva... Joo, ei tällä oikeesti pysty pelaamaan, mä saan häädön jos mä tällä hirviöllä yritän pelata, pitääkö sitten ottaa yhteyttä Giganttiin vai mitä....

Mutta testasin just että dvd:t ja blu-ray:t on hiljaisia... Huh, luojan kiitos. Mä just halusinkin ostaa yli 500 euron dvd soittimen.
 
Voi kun kiva... Joo, ei tällä oikeesti pysty pelaamaan, mä saan häädön jos mä tällä hirviöllä yritän pelata, pitääkö sitten ottaa yhteyttä Giganttiin vai mitä....

Mutta testasin just että dvd:t ja blu-ray:t on hiljaisia... Huh, luojan kiitos. Mä just halusinkin ostaa yli 500 euron dvd soittimen.
Sama täälä, blu-ray leffat on tääläkin hiljasia. Mut kun heittää pelin sisään niin heti alkaa tomu lentään ja tulee jälkiä levyyn, niin ku puuttuis joku kierrosten rajotin, meneehän se autokin paskaksi jos punarajalla ajelee päivät pitkät.
 
Olisi kiva tietää onko Sony reagoinut tuohon äänekkäämpään tuulettimeen ja alkanut suosimaan valmistuksessa sitä, niin että sitten kun ps5:sta saa kunnolla kaupoista, kaikissa yksilöissä on hiljaisempi tuuletin.
 
Siis älkää kysykö mitä mä tein! Älkää kysykö! Sain amerikkalaiselta kaverilta ”vinkin” joka oli suunnilleen luokkaa: ”Pidä hengitystä 25 sekuntia klo 23:58 9.3.2021 kun kuu on puolipilvessä ja kaada samalla tulikuumaa vettä auton bensatankkiin, mutta muista että sun pitää olla nousevalta merkiltäsi Leijona että tämä edes teoriassa voi onnistua!!!” Ja, lo and behold! On niin hiljanen kone tällä hetkellä. Olen pelannut varmaan neljä tuntia Controlia ja ei mitään. Se ”hurisee” nätisti tuossa taustalla. Siis selvästi mulla on versio joka on ”kykenevä” ”hiljaisuuteen” mutta en tiedä yhtään miksi se eilen ja tänä aamuna piti semmoista ääntä kuin pieniä kiviä olisi ollut sisällä. Kai tässä pitää alkaa uskoa taikuuteen...
 
Kuinka moni on tarkistanut jo kumpi tuuletinmalli löytyy? :D Omalle kohdalle osui hiljaisempi 23 lapainen malli.
 
Miten kuumaksi tuo takaosa tulee muilla? Tai lähinnä missä noi liittimet. Konsoli ei itsessään sentään huuda hoosiannaa.
 
Kuinka moni on tarkistanut jo kumpi tuuletinmalli löytyy? :D Omalle kohdalle osui hiljaisempi 23 lapainen malli.
Tuli katsottua tuulettimen malli kun pölyjä tuli imuroitua koneen sisältä, lotossa ei koskaan onnista eikä myöskään Pleikkari arvonnoissa ;)
Sisällä on se "äänekkäämpi" harvempilapainen tuuletin. Se mikä oli positiivista niin kone oli syönyt sisäänsä yllättävän vähän pölyä (julkkarista lähtien ollut käytössä), johtuisukohan siitä että itse tuuletin pyörii hitaammin kuin edellisissä pleikkareissa.

PS4 koneeseen on jäähdytystahnat vaihdettu ja kone kokonaan putsattu purkamalla atomeiksi kolme kertaa, aina ollut siinä ihan hirveä pöly joka kolosessa. Jos tämä PS5 puolen vuoden käytöllä oli lähes puhdas sisältä niin edistystä ainakin sen suhteen tapahtunut.
 
Kun melusta puhutaan niin onhan tuo outoa että levyä pitää pyörittää täysillä käynnistyksen (asennusaikana toki täysi vauhti saa ollakin) ja "välitarkastusten" tms aikana.. ei ole viitsitty viilata tuohon jotain 1x lukunopeutta noissa tilanteissa :(
 
Nyt löyty vertailu video kahden eri tuulettimen väliltä, tarina tosin ei kerro mikä tuuletin digimallissa on, onhan noissa nyt aivan järjetön ero. o_O

 
Nyt löyty vertailu video kahden eri tuulettimen väliltä, tarina tosin ei kerro mikä tuuletin digimallissa on, onhan noissa nyt aivan järjetön ero. o_O
Mulla on nimenomaan digimalli, ja se pitää ihan samanlaista korkeataajuista ulinaa kuin tuo videon levyasemallinen PS5. Mutta se ääni ei tule tuulettimesta vaan on sitä ns. coil whinea, jonka alkuperä on virtalähteessä.
 
Mulla on nimenomaan digimalli, ja se pitää ihan samanlaista korkeataajuista ulinaa kuin tuo videon levyasemallinen PS5. Mutta se ääni ei tule tuulettimesta vaan on sitä ns. coil whinea, jonka alkuperä on virtalähteessä.
Itsellä ainakin tuo ulina tulee juuri tuulettimesta, powerin coil whineäkin on, kuuluu sirisevä ääni.
 
Nyt kun tuli lähetettyä ps5 huoltoon ja itse huollettu ps4 tohon samalle paikalle, niin voi luoja että se ps5 oli kova ääninen. Se piti lepotilassakin kovempaa ääntä kuin nelonen peli päällä. Kyllähän tostakin tuo tuulettimen vaimea hurina kuuluu mutta ei se oo mitään verrattuna siihen prkln uliuliuliskriitsskraatsuliuliuli mikä ei loppunu edes lepotilassa.
 
Ylös Bottom