Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Eli nyt valinnanvapaus onkin huono juttu? No tätähän se on kun asioita halutaan nähdä ainoastaan siitä yhdestä ainoasta vinkkelistä.
Itse olen valmis luopumaan valinnanvapaudestani jos siitä luopuminen mahdollistaa sen, että saan pelaamastani pelistä aina parhaan mahdollisen kokemuksen automaattisesti vaivatta ilman turhaa säätöä. Arvosta ja pidän suuresti konsoleiden plug and play - filosofiasta ja tyydytän "rävellys" haluni sitten muualla. No nyt kun sanoit niin eihän tuo keneltäkään olisi pois jos Smart Deliveryn saisi harjaantunut käyttäjä jostain valikoiden syövereistä pois päältä. Todennäköisesti MS ei tuota ole sillä valikoihin halunnut upottaa, että vältyttäisiin mahdollisilta väärinymmärryksiltä mitkä käyttäjät ovat itse aiheuttaneet.

Joku taisi aikaisemmin tässä ketjussa haluta sammuttaa konsolin kokonaan ja sitä pidettiin ihmeellisenä haluna... no niin haluaisin minäkin, koska syyt, mutta tuo ei taida olla mahdollista kuin vetämällä piuha irti.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt kaikkia viestejä ole läpi lukenut mutta voisiko joku yksilöidä noita pelejä missä smart delivery on elämää haittaava tekijä, mitkä on niitä pelejä mitä haluaisitte pelata juuri BC tilassa?

Tilaa ei ole ikinä tarpeeksi, siihen on turha vedota mun mielestä. Pelit itse toki voisi sisällyttää toiminnon että halutessaan esim. "4k" tekstuurit voisi poistaa jos näin haluaa.

QR taas on hyöty vs haitta asteikolla niin suuresti hyödyn puolella että se on yksi kovimpia "next gen" etuja niin kauan ennen kuin pelin tekijät sisällyttää itse peliin tuon nopean siirtymisen ilman "alkuruudut 1min, ok,ok,ok, lataa tallennus" ominaisuutta. Ja siltikin, ominaisuus tulisi vain uusiin peleihin. Se että QR bugittaa tai peli poistuu välimuistista niin se on toimiessaan superi ja ei toimiessaan sitten ns. normi tilanne, peli käynnistyy..

Ongelmanahan tuossa on juuri se valinnanvapauden puute, eli et voi valita haluatko pelata peliä X BC-tilassa, jos sinulla onkin konsolin oma tallennustila jo käytetty.

Voi kun tilanne olisikin näin ruusuinen kun QR ei toimi, useampaan otteeseen ollaan odotettu minuuttitolkulla että mitähän ihmettä se konsoli nyt puuhaa kun pelin pitäisi latautua, mutta mitään ei tapahdu. Sitten tuleekin virheilmoitus että pelillä kesti liian kauan käynnistyä, yritä uudestaan. Jos tilanne olisikin noin onnellinen että peli buuttaisi vaan normi bootloopin kautta, niin asiassa ei olisikaan mitään ongelmaa.
 
Voi kun tilanne olisikin näin ruusuinen kun QR ei toimi, useampaan otteeseen ollaan odotettu minuuttitolkulla että mitähän ihmettä se konsoli nyt puuhaa kun pelin pitäisi latautua, mutta mitään ei tapahdu. Sitten tuleekin virheilmoitus että pelillä kesti liian kauan käynnistyä, yritä uudestaan.
Mulla tuota tapahtui jo Onen aikoihin etenkin Forza Horizon 4:llä ja joillain muilla Game Pass -peleillä. Mitään selkeää syytä en ilmiölle keksinyt, mutta sitä tuntui tapahtuvan erityisesti silloin, kun konsoli oli samaan aikaan lataamassa peliä tai päivitystä. Oma amatööriarvioni oli, että jostain syystä konsoli ei onnistunut varmentamaan GP-pelin käyttöoikeutta (vaikka konsoli oli asetettu ns. kotikonsoliksi). Series X:llä en ole tuohon enää kuitenkaan törmännyt.

Quick Resumeen suhtaudun kuitenkin siten, että lopetan pelisession aina niin kuin lopettaisin sen muutenkin, eli jonkinlaisen tallennuksen jälkeen. Jos QR ei jostain syystä toimisikaan, jatkuu pelaaminen aivan kuten se olisi jatkunut muutenkin freesin startin jälkeen. Mutta silloin kun QR on onnistunut pitämään session tallessa, säästän siinä hieman aikaa ja vaivaa ja olen oikein tyytyväinen ominaisuuteen.

Ja mitä tulee cross-gen-pelien tallennuksiin, niin vaikka kuinka yrittäisi puhua sinistä vihreäksi, niin kyllä Xboxilla versiosta toiseen siirtyminen on tehty ennen kaikkea käyttäjäystävällisemmäksi useimmille pelaajille. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. On mukavaa ja vaivatonta veivata esim. Forza Horizon 3&4:ään välillä yläkerran XSX:llä, välillä alakerran One X:llä - tai miksei vaikka joskus xCloudin kauttakin. Xboxin pilvitallennus toimii kuin ajatus.

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan koe tuota tallennuksien siirtelyä PS4-versiosta PS5-painokseen mitenkään liian suureksi vaivaksi. Tähän toki vaikuttaa pari seikkaa:

1) PS4 Pro on edelleen olemassa ja aktiviivisessa käytössä, joten kun tallennuksen siirtoa tukeva peli tulee, on se Prolla erittäin todennäköisesti jo asennettuna valmiina sekä ehkä jopa automaattisesti jo uusimpaan versioon päivittyneenä. Kun siirto on tehty, voin poistaa pelin PS4:ltä, ladata tallennuksen PS5-versiolla, ja ihailla kuinka Trophy-sade alkaa.
2) Skippasin tietoisesti PS4/One-sukupolven loppupään pelejä, koska laskin sen varaan, että ne saadaan myös uusille konsoleille teknisesti ehostettuina. Niinpä mitään siirrettävää ei edes ole, vaan pelkkä PS5-version asennus on riittänyt. Näin kävi mm. Borderlands 3:lle ja Mortal Kombat 11:lle.

Joka tapauksessa tämä cross-gen-säätö jatkuu oman aikansa, ja se vaivaa niitä keitä se vaivaa, mutta hiljalleen asia unohtuu, ja jengi keskittyy pelaamaan täysin uuden sukupolven pelejä.
 
Mulla tuota tapahtui jo Onen aikoihin etenkin Forza Horizon 4:llä ja joillain muilla Game Pass -peleillä. Mitään selkeää syytä en ilmiölle keksinyt, mutta sitä tuntui tapahtuvan erityisesti silloin, kun konsoli oli samaan aikaan lataamassa peliä tai päivitystä. Oma amatööriarvioni oli, että jostain syystä konsoli ei onnistunut varmentamaan GP-pelin käyttöoikeutta (vaikka konsoli oli asetettu ns. kotikonsoliksi). Series X:llä en ole tuohon enää kuitenkaan törmännyt.

Quick Resumeen suhtaudun kuitenkin siten, että lopetan pelisession aina niin kuin lopettaisin sen muutenkin, eli jonkinlaisen tallennuksen jälkeen. Jos QR ei jostain syystä toimisikaan, jatkuu pelaaminen aivan kuten se olisi jatkunut muutenkin freesin startin jälkeen. Mutta silloin kun QR on onnistunut pitämään session tallessa, säästän siinä hieman aikaa ja vaivaa ja olen oikein tyytyväinen ominaisuuteen.

Ja mitä tulee cross-gen-pelien tallennuksiin, niin vaikka kuinka yrittäisi puhua sinistä vihreäksi, niin kyllä Xboxilla versiosta toiseen siirtyminen on tehty ennen kaikkea käyttäjäystävällisemmäksi useimmille pelaajille. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. On mukavaa ja vaivatonta veivata esim. Forza Horizon 3&4:ään välillä yläkerran XSX:llä, välillä alakerran One X:llä - tai miksei vaikka joskus xCloudin kauttakin. Xboxin pilvitallennus toimii kuin ajatus.

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan koe tuota tallennuksien siirtelyä PS4-versiosta PS5-painokseen mitenkään liian suureksi vaivaksi. Tähän toki vaikuttaa pari seikkaa:

1) PS4 Pro on edelleen olemassa ja aktiviivisessa käytössä, joten kun tallennuksen siirtoa tukeva peli tulee, on se Prolla erittäin todennäköisesti jo asennettuna valmiina sekä ehkä jopa automaattisesti jo uusimpaan versioon päivittyneenä. Kun siirto on tehty, voin poistaa pelin PS4:ltä, ladata tallennuksen PS5-versiolla, ja ihailla kuinka Trophy-sade alkaa.
2) Skippasin tietoisesti PS4/One-sukupolven loppupään pelejä, koska laskin sen varaan, että ne saadaan myös uusille konsoleille teknisesti ehostettuina. Niinpä mitään siirrettävää ei edes ole, vaan pelkkä PS5-version asennus on riittänyt. Näin kävi mm. Borderlands 3:lle ja Mortal Kombat 11:lle.

Joka tapauksessa tämä cross-gen-säätö jatkuu oman aikansa, ja se vaivaa niitä keitä se vaivaa, mutta hiljalleen asia unohtuu, ja jengi keskittyy pelaamaan täysin uuden sukupolven pelejä.

Kyllä, uskoisin tämän olevan enemmän käyttöoikeuksien autentikointiin liittyvä ongelma kuin suoraan itse Quick resumesta aiheutuva. Tämä on vain tullut selvemmin esille QR:n myötä, vaikka tuota esiintyi jo harvemmin One X:n aikaan. Ketju kun yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.

Onhan tuo selviö että tällä hetkellä siirtymä genistä toiseen on paremmin hanskassa Xboxin puolella, mutta omien kokemuksien perusteella se siirtymä ei myöskään ole ollut niin hankalaa pleikkarillakaan. Johtuuko sitten siitä, että en ole näitä PS5:n väitettyjä ongelmatapauksia pelannut, en osaa sanoa.

Nythän näitä muita featureita pidetään korostetusti esillä uusia pelejä edelleen odotellessa, se on ihan ymmärrettävää.
 
Minulla Forza 4 ei suostunut latautumaan välillä Xbox one X:llä, vaikka kyseessä oli ihan normaalisti ostettu versio. Itse veikkailin silloin, että ulkoisen kiintolevyn hitaus olisi ollut syynä, mutta aika mystiseksi tuo käynnistämättömyys jäi, ehkä ongelma voi olla myös yhteydessä serveriin, koska jumitttavat pelit olivat useimmiten always online -pelejä. Series X:llä on ollut myös vähän ongelmia välillä pelien käynnistymisen kanssa, mutta ei mitään monen minuutin odottelua eli tilanne tuntuisi helpottaneen paljon. Joissakin peleissä Quick Resume ei toimi ja siksi pitäisi olla mahdollisuus kytkeä se pois päältä.

Pelien sammuttaminen pelaamisen jälkeen varmaan on hyvä ratkaisu, jos sen muistaa tehdä. Se on kuitenkin käytettävyyden kannalta huono ratkaisu, koska se edellyttää muistamista ja pelaamiseen tarkoitetun laitteen käyttö pitäisi olla mahdollisimman sujuvaa. Itse en ainakaan muista peliä lopetellessa, että nyt pitää tehdä sitä sun tätä, että peli ensi kerralla toimisi eikä korruptoisi esimerkiksi tallennuksia. Siksi Quick Resume tarkoittaa minulle sitä, että pitää käynnistää tietyt pelit, heti valikosta rientää sammuttamaan ne lopeta-komennolla samalla taistellen väkisin kimppuun hyökkääviä alkuvideoita vastaan ja sitten pelin käynnistämistä uudelleen niin, että se käynnistyy ilman Quick Resumea. Monet pelit joita pelaan ovat koko ajan netissä pelattavia ja niissä on säännönmukaisesti isompia tai pienempiä ongelmia Quick Resumen kanssa. Varmaan pitäisi sitten valita pelit sen mukaan, miten hyvin Quick Resume toimii niissä. Käytännössä siis Quick Resume lisää vaivaa ja hankaloittaa käyttämistä, vaikka sen pitäisi helpottaa. Ratkaisuna pelien sammuttaminen erikseen lisää myös vaivaa verrattuna siihen, ettei niitä tarvitse sammuttaa erikseen. Toki se on kiva ominaisuus silloin kun se toimii.
 
Kuulostaa hieman omituiselle, että Quick Resume lisäisi vaivaa. Selitit tuossa kyllä mitä tarkoitat sillä. Mutta itse en koe sitä vaivalloiseksi painaa "Start+Lopeta" pelin kohdalla, jossa tiedän sen takkuilevan. Senhän voi tehdä ennen pelin käynnistystäkin. Reilusti enemmän ominaisuudesta on ollut hyötyä, kuin satunnaisista takkuamisista johtuvan "Guide+pelin kohdalla Start+Lopeta"-näppäinyhdistelmän painamisesta.

Watch Dogs Legion ei tue QR:ää ja tämä ei ole mikään bugi, vaan ihan virallinen tieto että ei tue. Sitä tässä pelaillut viime ajat ja kyllä arvostus Quick Resumea kohtaan noussut entisestään. Mahtava ominaisuus.
 
Ei mennyt pointti ohitse. Esitit asian vaan eri tavalla ensimmäisessä viestissäsi, jonka tähän uudemman kerran linkitin, jota sitten kommentoin turhana yleistämisenä. Siitä olen samaa mieltä että huono systeemi on huono, alustasta huolimatta.
Jos oikein tarkasti lukisit viestini, jotka linkkasit, niin huomaisit, että ei niissä mitään yleistetty. Tarkkana siellä, täällä vahditaan.

Mutta onhan tämä sen verran no-brainer, että voin minä yleistääkkin. Smart delivery todella hieno homma käyttäjälle, PS5 tyyppinen Avengers tallennuksen siirto ei niin hyvä käyttäjälle.
 
Kuulostaa hieman omituiselle, että Quick Resume lisäisi vaivaa. Selitit tuossa kyllä mitä tarkoitat sillä. Mutta itse en koe sitä vaivalloiseksi painaa "Start+Lopeta" pelin kohdalla, jossa tiedän sen takkuilevan. Senhän voi tehdä ennen pelin käynnistystäkin. Reilusti enemmän ominaisuudesta on ollut hyötyä, kuin satunnaisista takkuamisista johtuvan "Guide+pelin kohdalla Start+Lopeta"-näppäinyhdistelmän painamisesta.

Watch Dogs Legion ei tue QR:ää ja tämä ei ole mikään bugi, vaan ihan virallinen tieto että ei tue. Sitä tässä pelaillut viime ajat ja kyllä arvostus Quick Resumea kohtaan noussut entisestään. Mahtava ominaisuus.
Onneksi Watch Dogs: Legion (ja monta muuta) saa QR tuen tulevassa käyttispäivityksessä ja tuo on nyt Alpha testaajilla käytössä.

Quick Resume
  • Several more titles have had Quick Resume enabled with the latest update, they are:
    • Crosscode
    • No Man’s Sky
    • The Falconeer
    • Watch Dogs: Legion
    • Cuisine Royale
    • SAMURAI SHODOWN
 
Mutta onhan tämä sen verran no-brainer, että voin minä yleistääkkin. Smart delivery todella hieno homma käyttäjälle, PS5 tyyppinen Avengers tallennuksen siirto ei niin hyvä käyttäjälle.
Smart Delivery on hyvä ja parempi ratkaisu kuluttajalle, siitä ei kahta sanaa, mutta ei tuo pleikan ontuvampi ratkaisukaan mikään maailman monimutkaisin asia ole ratkaista. Vähän yritetään tehdä kärpäsestä taas härkästä täällä, kun toisella konsolilla on jokin paremmin.

Toivottavasti pleikka tulevien vuosien aikana pystyy tekemään tuota ratkaisua paremmaksi kuluttajan kannalta.
 
Mielummin minä annan painoarvoa sinun kaltaisille Suomalaisille foorumisteille mitä noille jotka vähättelevät laitteen potentiaalia ja antavat semmosen kuvan että kun siittä puhutaan tai mainitaan niin sille voidaan nauraa, toivottavasti se paska minkä sinäkin haistatit niin se oli pitkä :D
Tuskin kukaan sille nyt nauraa laitteena kuluttajan kannalta, mutta on ihan Phil Spencerin itsensäkin toteama fakta, että pelien kehitys tulee olemaan hankalampaa deveille Series S:n takia.

Jo nyt voidaan todeta, että foorumistien aikaisemmin toivoma pelkkä resoluution lasku Series S:llä ei tule aina riittämään vaan devit joutuu mm. pienemmän muistin takia tekemään myös paljon lisätöitä pelien optimoinnissa.

Jo heti genin alussa olemme nähneet niitä vähemmän hienosti optimoituja pelejä Series S:lle, ja jos nyt oletetaan, että pelit tästä kehittyvät entisestään, niin ei tavallaan ihmetytä tälläisessä next genin optimointi-keskustelussa se, että Series S on se josta ei hirveästi haluta keskustella.
 
Kyllähän se optimointi myös kehittyy, kun opitaan laitteesta lisää, kehitystyökalut parantuvat ja ruvetaan tekemään pelejä näille uusille laitteille eikä vain koiteta kääntää pelejä sille vanhalta sukupolvelta.

Joten liian aikaista sanoa mitään Series S:n suhteen. Katsotaan rauhassa mitä tulevaisuus tuo. Toistaiseksi siellä on hyviä ja huonoja näyttöjä optimoinnista.
 
Tuskin kukaan sille nyt nauraa laitteena kuluttajan kannalta, mutta on ihan Phil Spencerin itsensäkin toteama fakta, että pelien kehitys tulee olemaan hankalampaa deveille Series S:n takia.

Jo nyt voidaan todeta, että foorumistien aikaisemmin toivoma pelkkä resoluution lasku Series S:llä ei tule aina riittämään vaan devit joutuu mm. pienemmän muistin takia tekemään myös paljon lisätöitä pelien optimoinnissa.

Jo heti genin alussa olemme nähneet niitä vähemmän hienosti optimoituja pelejä Series S:lle, ja jos nyt oletetaan, että pelit tästä kehittyvät entisestään, niin ei tavallaan ihmetytä tälläisessä next genin optimointi-keskustelussa se, että Series S on se josta ei hirveästi haluta keskustella.

@Ac3way kiteytti hyvin että on aivan liian aikaista alkaa mitään johtopäätöksiä alkaa tekemään Series S:n suhteen ja olen aivan samaa mieltä. Jos ihmiset tajuaisi mikä potentiaali tossa laitteessa on nyt ja tulevaisuudessa niin pitäisi varastot myös silläkin huutaa punaista eikä vain X:llä ja PS5:llä.
 
Kyllähän se optimointi myös kehittyy, kun opitaan laitteesta lisää, kehitystyökalut parantuvat ja ruvetaan tekemään pelejä näille uusille laitteille eikä vain koiteta kääntää pelejä sille vanhalta sukupolvelta.

Joten liian aikaista sanoa mitään Series S:n suhteen. Katsotaan rauhassa mitä tulevaisuus tuo. Toistaiseksi siellä on hyviä ja huonoja näyttöjä optimoinnista.
Niin, kunhan nyt koitin selittää ettei tässä IGN-ukot Series S:lle laitteena naureskelleet epäammattimaisesti vaan hermostunutta naurua tuli varmaankin kun piti arvioida Series S:n suorituskykyä tulevaisuudessa. Kun emme tiedä tuolta saralta niin hyvin kuin PS5/SX.
 
Mitä piipitystä sieltä Sony-poterosta kuuluu? Jos laite Series S toimii, myy ja saa jatkuvaa kehitystukea Microsoftilta sekä samanaikaisesti PS5 toimii siellä omassa poterossa, niin onko tässä joku ongelma jota pitää usean viestin edestä tulla todistelemaan?

Okei, tuli kärjistettyä nyt hivenen, pahoittelut siitä. Toki ymmärrän ettei Series X:n kahden sekunnin latausajat ole viiden vuoden päästä enää kaksi sekuntia vaan ennemminkin kaksi minuuttia. Samalla tavalla Series S:n pullonkaulat voivat tulla vastaan jotenkin muuten ja Microsoftilla on nyt iso lupaus lunastettavana tulevaisuudessa että Series S ei ola rahat kankkulan kaivoon tapaus vaan aidosti toimiva nextgen konsoli joka tekee mitä lupaa.

Nyt kun kukaan ei vielä osaa edes ajatella mitä todellinen nextgen voisi olla, niin ei voida edes ajatella miten rajoitteet tulisi vastaan. Ja ei, tuleva Ratched ei ole ”kaikki irti uudesta polvesta” -peli vaikka sitä olisi kiva hehkuttaa.
 
Mitä piipitystä sieltä Sony-poterosta kuuluu? Jos laite Series S toimii, myy ja saa jatkuvaa kehitystukea Microsoftilta sekä samanaikaisesti PS5 toimii siellä omassa poterossa, niin onko tässä joku ongelma jota pitää usean viestin edestä tulla todistelemaan?

Okei, tuli kärjistettyä nyt hivenen, pahoittelut siitä. Toki ymmärrän ettei Series X:n kahden sekunnin latausajat ole viiden vuoden päästä enää kaksi sekuntia vaan ennemminkin kaksi minuuttia. Samalla tavalla Series S:n pullonkaulat voivat tulla vastaan jotenkin muuten ja Microsoftilla on nyt iso lupaus lunastettavana tulevaisuudessa että Series S ei ola rahat kankkulan kaivoon tapaus vaan aidosti toimiva nextgen konsoli joka tekee mitä lupaa.

Nyt kun kukaan ei vielä osaa edes ajatella mitä todellinen nextgen voisi olla, niin ei voida edes ajatella miten rajoitteet tulisi vastaan. Ja ei, tuleva Ratched ei ole ”kaikki irti uudesta polvesta” -peli vaikka sitä olisi kiva hehkuttaa.
Helvetti kuinka paskaa baittia näköjään täältäkin löytää.

Olisi ihan kiva jos tämä paikka voitaisiin pitää asiallisena paikkana keskustella ilman vittuilua vaikka täällä joskus löytyykin sitä epämiellyttävää keskustelua omasta konsolista.
 
Viimeksi muokattu:
Jos oikein tarkasti lukisit viestini, jotka linkkasit, niin huomaisit, että ei niissä mitään yleistetty. Tarkkana siellä, täällä vahditaan.

Mutta onhan tämä sen verran no-brainer, että voin minä yleistääkkin. Smart delivery todella hieno homma käyttäjälle, PS5 tyyppinen Avengers tallennuksen siirto ei niin hyvä käyttäjälle.

Luin kyllä viestisi ja en tiedä ymmärsitkö edes itse yleistäväsi asiaa. Jos se ei ollut tarkoituksesi niin fine, asia on loppuunkäsitelty.

Mikä tämän viimeisen lauseen pihvi nyt oli muuta kuin itsestäänselvyyden toteaminen? Todetaanko seuraavaksi karhun ulostavan metsään? :D
Itse olen ollut tyytyväinen siihen, että Microsoft ei lähtenyt uudistamaan Xbox-käyttöjärjestelmää kokonaan uuden sukupolven takia vaan ovat lähteneet parantelemaan ja lisäämään pikku asioita käyttöjärjestelmään, jotka ovat helpottaneet Xbox Series -kuluttajien elämää.

Onhan tuota aikojen saatossa revampattu jo niin moneen kertaan joten olisi toivottavaakin että jotain pysyvää sieltä alkaisi tulla.
Tuskin kukaan sille nyt nauraa laitteena kuluttajan kannalta, mutta on ihan Phil Spencerin itsensäkin toteama fakta, että pelien kehitys tulee olemaan hankalampaa deveille Series S:n takia.

Jo nyt voidaan todeta, että foorumistien aikaisemmin toivoma pelkkä resoluution lasku Series S:llä ei tule aina riittämään vaan devit joutuu mm. pienemmän muistin takia tekemään myös paljon lisätöitä pelien optimoinnissa.

Jo heti genin alussa olemme nähneet niitä vähemmän hienosti optimoituja pelejä Series S:lle, ja jos nyt oletetaan, että pelit tästä kehittyvät entisestään, niin ei tavallaan ihmetytä tälläisessä next genin optimointi-keskustelussa se, että Series S on se josta ei hirveästi haluta keskustella.

Juuri näin, Series S:n tuomat lisähaasteet eivät pelien kehityksen vinkkelistä ole niitä mieluisimpia, mutta niillä on mentävä mitä on tarjolla. Alkuperäisen vision vastaisesti konsolin osalta joudutaan tekemään selvästi enemmän kompromisseja kuin pelkästään reson pudotus, jotta pelit saadaan pelikelpoisiksi. Toivottavasti konsolista ei tule tulevaisuudessa samanlaista riippakiveä kuin nykyisestä Xbox Onesta, kun pelit pitää vielä jollain ilveellä saada tälläkin rimpulalla pyörimään, jolloin lopputuloksena on se heikoin versio multiplattareista.
Helvetti kuinka paskaa baittia näköjään täältäkin löytää.

Olisi ihan kiva jos tämä paikka voitaisiin pitää asiallisena paikkana keskustella ilman vittuilua vaikka täällä joskus löytyykin sitä epämiellyttävää keskustelua omasta konsolista.

Fanipojille on kova pala hyväksyä oman suosikkinsa puutteet. Ok, Philin piti saada se halpis-versio konsolista markkinaa kasvattamaan, mutta samalla tämä loota määrittää sen alimman yhteisen nimittäjän kehityksen osalta Xbox+PS+PC akselilla. Nipaa ei näihin karkeloihin viitsi edes mainita, sillä porttaukset alunperin tuolle kolmikolle kehitetyistä peleistä ovat enemmän poikkeus kuin sääntö.
 
Viimeksi muokattu:
Voi luoja että kalikka kalahti ja koira älähti. Alle kirjoitin tarkoituksenmukaisen kärjistämisen pienen satiirin varjolla ja pahoittelut päälle kaikkine niine tarkennuksineen mitä viestissä oli nostettu esiin. Ei millään pahalla ”Sony-pojat”, mutta mikä fanipoika? Itselläni on ollut Sonyn jokainen julkaisema konsoli PS5 lukuunottamatta ja sekin tulee siinä vaiheessa kun niitä kaupasta saa.
 
Voi luoja että kalikka kalahti ja koira älähti. Alle kirjoitin tarkoituksenmukaisen kärjistämisen pienen satiirin varjolla ja pahoittelut päälle kaikkine niine tarkennuksineen mitä viestissä oli nostettu esiin. Ei millään pahalla ”Sony-pojat”, mutta mikä fanipoika? Itselläni on ollut Sonyn jokainen julkaisema konsoli PS5 lukuunottamatta ja sekin tulee siinä vaiheessa kun niitä kaupasta saa.
"Mitä piipitystä sieltä Sony-poterosta kuuluu? Jos laite Series S toimii, myy ja saa jatkuvaa kehitystukea Microsoftilta sekä samanaikaisesti PS5 toimii siellä omassa poterossa, niin onko tässä joku ongelma jota pitää usean viestin edestä tulla todistelemaan?"

Tuo oli ylipäätään typerä heitto, kun ei täällä kukaan ole edes Series S:ää mollannut vaan keskustelu ollut Series S:n ympärillä tuon IGN:n videon kautta jossa keskustellaan next gen laitteista ja niiden suorituskyvystä.

Mielestäni ei ollut mitään "monen viestin fanipoikamaista piipittämistä" todeta näkökantani siihen miksi IGN:n pätkässä videon herroilla saattoi hermostunut virne tulla Series S:n kohdalla kasvoille. Ja ei mielestäni ole mikään salaisuus tai väärin (=fanipoikamaisesti) sanottu kun implikoin, että Series S:llä on ollut tähän mennessä vähiten mairittelevia tuloksia suorituskyvyssä vaikka suurimmassa osassa on onnistuttukin hienosti 60fps ja yli 1080p reson kanssa.
 
Nojoo, täällä käsi ylös virheen merkiksi. Heitto oli tyhmä ja mukahassutteluna kuitenkin asiaan kuulumaton.

SeriesS:llä on lupaukset lunastettavana kun laite puolustaa paikkaansa suunnittelufilosofiallaan missä isolla osalla ihmisistä on A) vain FullHD telkku tai monitori ja B) osa ihmisistä ei kykene etäisyydeltä erottamaan 4k kuvaa FullHD -kuvasta. Muistuttaa etäisesti Sonyn PS3:n mallien taktiikkaa (PS2 yhteensopivuudella ja ilman), jolloin markkina valitsi Sonyn puolesta mikä jäi jäljelle, joten mielenkiinnolla katson miten markkina valitsee Microsoftin puolesta. Myyntihän sen lopulta ratkaisee. SeriesS saa rakkautta niin pitkään kunnes X-mallia alkaa saamaan markettien hyllyiltä.
 
Ylös Bottom