Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat (saman sohvan) moninpelit

Slicks’n’Slide (PC)

Pelissä on monta erilaista kulkuneuvoja ja niiden ominaisuudet vaihtelevat todella paljon ! kiihtyvyys, huippunopeus, kääntyvyys… ajotuntuma noilla kaikilla oli todella omansa eikä mitään toistensa kopioita ja kaikkia oli sillain eri tavalla nautinnollista ajaa ja ajofiilis huikea

Kentät tai radat ovat myös todella monipuolisia kun on jäätä, vettä, hyppyreitä, hiekkaa joten pito vaihtelee jne… pelissä myös rataeditori jolla tehtiin aivan huikeita uusia ratoja käytännössä loputtomasti.

Neljä pelaajaakin sitten maksimissaan huom ! saman!näppäimistön äärellä :) siinä jos missä on tiivistä tunnelmaa niin vimosen päälle kuin olla ja voi. Sitten kun näppikset olivat aikoinaan siitä mukavia että jos useampaa nappia painoi yhtä’äikää niin se ei aina osaa painalluksia noteerannut ja osalla meni aiva välillä mutkat ihan vituralleen sen takia :D se jos mikä oli jotain huisia ! näppäimet sai aina kukin pelaaja itse valkata ja sit koetettiin ettiä kombinaatioita mitkä ei jumittaisi sitten kovin pahasti.

Peli on luokkaa, ikuinen klassikko, suoranaista neroutta sekä ajatonta hupia ! lisäksi vieläpä kotimaista käsialaa :) Kirjaimellisesti otsikko ottaen niin tästä ei saman sohvan ääressä pelattava peli enää juurikaan paremmaksi tule, ja se on fakta.

Niin… toki jos on isot äijänkörmyt siinä sohvalla pelaamassa nelistään, niin saattapi joutua oikein sylikkäinkin sit pelaamaan osa sakista mutta eikös sopu sijaa anna, joten kyllä se siitä herttaisesti mennöö ja hommat lutviutuu :D

Mutta mutta… kyllä siinä raavainkin mies jo herkistyy, jos viimeisessä mutkassa menettää varmana tulossa olleen voiton, kun näppäinkomento ei nyt vaan viitsinyt rekisteröityä kun joku perässähiihtelijä sattui painamaan sellaista nappia samaan aikaan joka sen blokkas :D siinä jos missä ! on draamankaarta vaikka muille jakaa ! jälkipelitkin voi sitten olla melkoiset, selittelyillehän ei sijaa anneta luonnollisestikaan, oma moka mikä oma moka :D opettelisit nyt hyvä poika ajamaan ;)

 
Viimeksi muokattu:
Tuossa mainio Nelikko vetelee aikamoisen aikaista versiota tuosta kyseisestä Gang Beasts pelistä. Mut tämä vois olla sellainen peli että samalla sohvalla nousee ties kuinka monenteen potenssiin verrattuna siihen jos tätä yksikseen yrittäin vääntää puoliväkisin.

NELINPELIN JOULUKALENTERI (2015) - Luukku 22: VARASLÄHTÖ - Gang Beasts
 
Olen nyt muutaman viikon kuunnellut lasten pelaamista ja sen perusteella täätlä lämmin suositus: Totally Reliable Delivery Service. Pelaajat ovat olleet iältään 7 (tyttö), 12 (tyttö) ja 16 (poika). Sellaista määrää naurua, riemua, yllättäviä ja odottamattomia tilanteita ja anarkistista sähellystä en ole usein missään pelissä kuullut ja tällä hetkellä minulta toivotaan ensi kuussa synttärilahjaksi ohjaimia numero 3 ja 4. Peli on ulkonäöltään karu, ohjaus on luokkaa kankea, mutta silti tuossa on pelisuunnittelija osunut jättipottiin omapäisen koheltamisen ja yhteistyön välillä

Xbox Pass - lataa ja pelaa.
 
Olen nyt muutaman viikon kuunnellut lasten pelaamista ja sen perusteella täätlä lämmin suositus: Totally Reliable Delivery Service. Pelaajat ovat olleet iältään 7 (tyttö), 12 (tyttö) ja 16 (poika). Sellaista määrää naurua, riemua, yllättäviä ja odottamattomia tilanteita ja anarkistista sähellystä en ole usein missään pelissä kuullut ja tällä hetkellä minulta toivotaan ensi kuussa synttärilahjaksi ohjaimia numero 3 ja 4. Peli on ulkonäöltään karu, ohjaus on luokkaa kankea, mutta silti tuossa on pelisuunnittelija osunut jättipottiin omapäisen koheltamisen ja yhteistyön välillä

Xbox Pass - lataa ja pelaa.
Täytyypä kokeilla tuota hieman alle 7-vuotiaan poikani kanssa, kun hän taas tulee luokseni. Meille molemmille on aika mukavasti uponnut tuollainen kuvailemasi kaltainen pelaaminen yhdessä. Mm. Gang Beastsissa on saatu hyviä nauruja jo vuosia sitten.

Tuo Totally Reliable on meillä boksilla Game Passin kautta, mutta on jäänyt vielä kokeilematta, kun sai aika ristiriitaisia arvosteluja. Joitain aika hyviäkin, mutta melkeinpä enemmän silmiini osui aika heikkoja arvosteluja. Toki eivät nuo kriitikoiden mielipiteet läheskään aina kovin hyvin kohdalle osu - varsinkaan tämän kaltaisissa peleissä.

Ovatko omat lapsesi muuten pelanneet Gang Beastsia? Ainakin tuon Totally Reliablesista kertomasi mukaan saattaisi olla myöskin heille hauska peli, mikäli ei ole heille vielä tutuksi ehtinyt tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Siis pelihän näyttää sellaiselta jonka olisin itse tehnyt Multimedian alkeet I -kurssilla ja hahmojen ohjattavuus on ensituntumalta samaa luokkaa ja ymmärrän täysin jos ei iske ”itsensä vakavasti ottaville” -peliarvostelijoille jotka lisääntyvät sitä mukaan mitä enemmän pelit siirtyvät kohti valtavirtaa. Itselleni tuosta olisi kahden/kolmen illan huviksi, mutta samalta sohvalta pelattuna saman tien potenssiin kaksi. Ja siinä sivussa olen huomannut, että 7-vuotias (tyttö) on opetellut helikopterin ja lentokoneen lentämisen alkeet ja tyttöjen keskinäinen hippaleikki lähentelee universaalisia mittasuhteita toisen paetessa raketilla toisen roikkuessa kyydissä mukana. Toki aina välillä rauhoittuvat tekemään paketin kuljetustehtäviä kunnes toinen löytää pelistä kanuunan ja kiipeää putkeen toisen hylätessä pakettitehtävän kun käy laukaisemassa kanuunan kohti vuorenhuippua.

Tieni-ikäinen vertasi peliä Human Fall Flat peliin, joka perustuu samanlaiseen räsynukke koheltamiseen fysiikkapohjaisesti hahmolla jonka molemmat kädet tarttuvat itsenäisesti pintaan kuin pintaan. Ja kuten paketintoimittajissa, myös Human Fall Flatissa on paikallinen moninpeli. Tämä menee täällä seuraavaksi testiin.

Gang Beast on ehkä meidän tyttöjen makuun liian yksipuoleinen ”mättö” samaan tyyliin kuin Super Smash Bros. Melee ei iske pidemmän päälle. Nämä tosiaan ketjuttavat pidemmän päälle pidempiä ”hippaleikkejä” ja testailevat fysiikkamoottorin rajoja.
 
Siis pelihän näyttää sellaiselta jonka olisin itse tehnyt Multimedian alkeet I -kurssilla ja hahmojen ohjattavuus on ensituntumalta samaa luokkaa ja ymmärrän täysin jos ei iske ”itsensä vakavasti ottaville” -peliarvostelijoille jotka lisääntyvät sitä mukaan mitä enemmän pelit siirtyvät kohti valtavirtaa. Itselleni tuosta olisi kahden/kolmen illan huviksi, mutta samalta sohvalta pelattuna saman tien potenssiin kaksi. Ja siinä sivussa olen huomannut, että 7-vuotias (tyttö) on opetellut helikopterin ja lentokoneen lentämisen alkeet ja tyttöjen keskinäinen hippaleikki lähentelee universaalisia mittasuhteita toisen paetessa raketilla toisen roikkuessa kyydissä mukana. Toki aina välillä rauhoittuvat tekemään paketin kuljetustehtäviä kunnes toinen löytää pelistä kanuunan ja kiipeää putkeen toisen hylätessä pakettitehtävän kun käy laukaisemassa kanuunan kohti vuorenhuippua.

Tieni-ikäinen vertasi peliä Human Fall Flat peliin, joka perustuu samanlaiseen räsynukke koheltamiseen fysiikkapohjaisesti hahmolla jonka molemmat kädet tarttuvat itsenäisesti pintaan kuin pintaan. Ja kuten paketintoimittajissa, myös Human Fall Flatissa on paikallinen moninpeli. Tämä menee täällä seuraavaksi testiin.

Gang Beast on ehkä meidän tyttöjen makuun liian yksipuoleinen ”mättö” samaan tyyliin kuin Super Smash Bros. Melee ei iske pidemmän päälle. Nämä tosiaan ketjuttavat pidemmän päälle pidempiä ”hippaleikkejä” ja testailevat fysiikkamoottorin rajoja.
Itse asiassa riippuu aika paljon kentästä millaiseksi se Gang Beastsin pelaaminen menee. Jos pelaa jotain painirinkiä, niin toki menee enemmän suoraviivaiseksi taisteluksi. Mutta pelissä on kuitenkin aika monipuolisesti eri tyylisiä kenttiä, joissa juuri voi tulla aikamoista hippameininkiä. Esimerkkeinä vaikkapa meren rannalla oleva maailmanpyörä tai sitten vaikkapa liikkeellä oleva kuorma-auto, jonka katolla ollessa pitää varoa, ettei saa katuvalotolpista kalloonsa. Myös järven jäällä ollaan jossakin kentässä ja toki jää voi pettää. Muutenkin kentissä ympäristö voi hajoilla ja aiheuttaa kaikenlaisia yllätyksiä. Ympäristöä voi hyödyntää myös yllättävilläkin tavoilla hippataisteluissa. Ja toki Gang Beastsissäkin voi tarttua kummallakin kädellä kiinni lähes mihin tahansa. Myös kanssapelaajiin. Aika hulvattomia tilanteita tulee todellakin tuossakin pelissä. Eikä ole kyllä sinänsä oikein pelkästään melee-taistelua - ainakaan tuon paini-/nyrkkeilykehän ulkopuolella.
 
Sarjassamme pelejä jotka ovat sinänsä helppo oppia mutta suhteelisen haastavia hallita täydellisesti. Jotta tätä saa kyllä hinkata tovin että tässä hyväksi pelaajaksi tulee. Sen verran hauskaa touhua kuitenkin että sen suht kivuttomasti ja tyytyväisenä kuitenkin tekee, harjoitus tekee jos ei mestaria niin ainakin todella paljon taivamman pelaajan tässä.

Nimittäin oikeasti tätä osaavan pelaajan ja aloittelijan tai nakkisormisen toopen ero on tässä aika valtava ja kyyti kylmää toiselle ! ei varmaan vaikea arvata kummalle :D

TowerFall Ascension is the definitive version of the hit archery combat game. Inspired by classics from the golden age of couch multiplayer, it's a 4-player local party game centering around hilarious, intense versus matches. The core mechanics are simple and accessible, but hard to master and combat is fierce. Loot treasure chests for game-changing power-ups, master the art of catching arrows out of the air, or descend on your foes and stomp them into submission. TowerFall is best played competitively with friends, cross-legged on the floor within punching distance of each other.

New in Ascension is the 1- or 2-player co-op Quest mode. Players work together, fighting off a variety of monsters and enemy archers across the land of TowerFall. It's a new adventure to explore when you don't have more friends handy to square off against.

New features in TowerFall Ascension include:
*Brand new 1- or 2-player co-op Quest mode
*50 additional Versus arenas, for a total of 120 unique maps
*More game-changing power-ups, such as Drill Arrows that burrow through walls
*4 new unlockable, playable archers, for a total of 8
*A huge list of variants to customize your matches - a total of 75 ways to mix things up
*Plenty of hidden secrets and surprises to discover with your friends




 
Viimeksi muokattu:
It Takes Two

Tämä on varmasti huippu peli myös samalta sohvalta, on niin upea verkonkin välityksellä. Olen pelannut friend passin kautta tätä yhden kaverin kanssa ja aivan mielettömän upea peli. Mielikuvitus ollut kovassa käytössä, kun ovat peliä kehittäneet, luovuus kukkinut.

100% suosittelut.
 
It Takes Two

Tämä on varmasti huippu peli myös samalta sohvalta, on niin upea verkonkin välityksellä. Olen pelannut friend passin kautta tätä yhden kaverin kanssa ja aivan mielettömän upea peli. Mielikuvitus ollut kovassa käytössä, kun ovat peliä kehittäneet, luovuus kukkinut.

100% suosittelut.
Jännä ettei täällä ole pelistä oikein puhetta kun ainakin ulkomaan foorumeilla peli kerää hirveän määrän kehuja ympärilleen ja vaikuttaisi monella olevan tämän lyhyen pelivuoden tämän hetkinen GOTY. Itselleni studion edellinen peli (A Way Out) oli erittäin positiivinen yllätys ja oikeastaan siitä lähtien on odotettu vesi kielellä mitä studio Josef Farezin johdolla seuraavaksi taikoo. Ei ole liikaa tämän tyylisiä sohva coop-pelejä muailmassa.

Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus kaverin kanssa kokoontua joten jos sitä saisi pelin pelattua läpi tuolloin. :)
 
Täälläkin avokin kanssa perjantaina tämä aloiteltiin ja nelisen tuntia pelattu, molemmat tykätään. Kekseliäitä puzzleja, hauskoja pomotaisteluita ja juuri sopiva vaikeustaso, ei mikään läpijuoksu mutta vähemmän pelannutkin pärjää. Lisäksi vielä hienon näköinen ja pyörii hyvin (PS5), ihan loistava hyvän mielen peli, lisää tällaisia!
 
Jännä ettei täällä ole pelistä oikein puhetta kun ainakin ulkomaan foorumeilla peli kerää hirveän määrän kehuja ympärilleen ja vaikuttaisi monella olevan tämän lyhyen pelivuoden tämän hetkinen GOTY. Itselleni studion edellinen peli (A Way Out) oli erittäin positiivinen yllätys ja oikeastaan siitä lähtien on odotettu vesi kielellä mitä studio Josef Farezin johdolla seuraavaksi taikoo. Ei ole liikaa tämän tyylisiä sohva coop-pelejä muailmassa.

Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus kaverin kanssa kokoontua joten jos sitä saisi pelin pelattua läpi tuolloin. :)
Itsekin olen ihmetellyt sitä, ettei tästä pelistä puhuta mitään. Ihan samat ajatukset kaikesta tähän liittyen, kuin teillä aiemmin peliä kommentoineilla. Pääsiäisen aikaan olisi tarkoitus tätä pelata yhdessä oman poikani kanssa, toki jos peli pojalle maistuu. Aina ei tuosta loppujen lopuksi tiedä, vaikka hän kovasti pelistä vaikutti ainakin Storen videon osalta tykkäävänkin.

Tavallaan pieni harmi. että peliä et voi pelata lainkaan, ellei ole IRL-kamua. Tai ainakin pitää olla pelikaverin omalla kaverilistalla, että sitä voisi onlinenakaan kenenkään kanssa pelata. Eli random-pelikavereiden kanssa ei siis onnistu. Tämä on mielestäni liian rajoittavaa pelaamisen kannalta. Ymmärrän periaatteessa pointin, mutta ei tuo silti hyvä ratkaisu mielestäni ole. Maailmassa on kuitenkin yksinäisiä pelaajia, jotka eivät ihan niin vain löydä omasta sosiaalisesta piiristään peliseuraa itselleen, mutta randomeiden kanssa voisivat kuitenkin pelata sinänsä erinomaista peliä. Toki sama kuvio oli mainitsemasi A Way Outin kanssa, mutta ei se kyllä siinäkään hyvältä ratkaisulta tuntunut, vaikka peli muutoin olikin varsin hyvä.
 
It Takes Two

Tämä on varmasti huippu peli myös samalta sohvalta, on niin upea verkonkin välityksellä. Olen pelannut friend passin kautta tätä yhden kaverin kanssa ja aivan mielettömän upea peli. Mielikuvitus ollut kovassa käytössä, kun ovat peliä kehittäneet, luovuus kukkinut.

100% suosittelut.
Täällä lähipiirissä vetivät viikonloppuna tätä myös Friend Passilla yhteistyönä. Uutta oli tuo, ettei peliä striimata vaan myös peliä omistamaton joutuu jotain imuroimaan?
 
Niin eli siinähän tosiaan ladataan koko peli koneelle. @Nisupulla
Hyvä, ettei ole nimenomaan streamilla toteutettu. Itse en ainakaan halua mitään peliä striimattuna pelata, joten en lähtisi tuollaistakaan peliä niin pelaamaan, vaikka en olisi sitä itse ostanut ja kaveri kutsuisi sitä pelaamaan.

Toki aika paljon kovotilaa tuokin peli vie (muistaakseni 43 gigaa), joten uuden sukupolven isoilla peleillä ja pienillä SSD-asemilla tämäkin voi kyllä joillekin olla hankalaa.
 
Ylös Bottom