Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

PS5 version voi ostaa sitten joskus tulevaisuudessa. PS4:lla kun olen pelannut ja myynyt pois, niin ei ole suunnitelmissa pelata uudestaan. Toki tuo lisäosa kiinnostaa, mutta kannattaako yli 70e pulittaa sen takia.
 
Heti puoliltaöin weppi-Storen laskurin perusteella.

Mitenkähän tuo päivitys sitten tapahtuu, ilmestyykö tuo vaan omaan kirjastoon ja se ladataan sieltä vai?
 
Mitenkähän tuo päivitys sitten tapahtuu, ilmestyykö tuo vaan omaan kirjastoon ja se ladataan sieltä vai?
Olen Borderlandsin ja No Mans Skyn päivittänyt siten että olen laittanut pelilevyn asemaan. Valikossa on tuotesivu pelille ja sieltä löytyy kohta josta voi ladata ilmaiseksi PS5 version.
 
Pari tuntia tuossa tuli kokeiltua ja onhan tämä nyt ihan eri planeetalta 60 FPS kanssa, nautinto pelata niin paljon suurempi, toki se ei ole mikään yllätys. Muutenkin peli näyttää ihan uskomattoman hyvältä paranneltuna ja varsinkin slummit ei enää erotu joukosta suttuisine tekstureineen ja ne jpg taustatkin näyttävät yllättävän uskottavilta.

Kannattaa muuten pistää 3D äänet päälle tähän peliin, loistavat surround äänet saa ainakin pulse kuulokkeilla, vähän joutui äänibalanssia säätämään mutta kun löytyi hyvät säädöt niin todella paljon paremman kuuloista kuin PS4.

Tästä alkaa taas unohtumaton matka ilman vanhan konsolin rajoituksia.
 
Julkaistiinko se Yuffie DLC myös tänään? Olen yrittänyt vähän arvosteluita siitä googlailla, mutta en ole löytänyt. Ilmeisesti ei ole arvostelijat saaneet lisäriä ennakkoon pelattavaksi
 
Julkaistiinko se Yuffie DLC myös tänään? Olen yrittänyt vähän arvosteluita siitä googlailla, mutta en ole löytänyt. Ilmeisesti ei ole arvostelijat saaneet lisäriä ennakkoon pelattavaksi

Siellä se näyttää olevan pelin lisäosat osiossa. 20€, kokoa 10 gigaa.

Mitä tuossa katsellut infoa DLC:stä niin kestoa tuntuu olevan sen 4-8h riippuen mitä tekee ja millä vaikeustasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ei ihminen ymmärrä. Olen pelannut pelin läpi PS4:lla ja tallensin pelin sen jälkeen. Nyt siirsin tallennukseni PS5:n ja se meni ilman ongelmia MUTTA miten ihmeessä pääsen aloittamaan ns new game plussan jossa levelit jne on valmiina uuteen peliin? Jos jatkan tallennustani niin joudun vain kohtaan ennen lopputaistelua. En sis löydä mistään chapter valintaa enkä uutta vaikeustasoa joka piti ilmeisesti aueta kun pelin on läpäissyt. Pitääkö tuo lopputaisto nyt vetää uudestaan vai mitä minä en nyt tässä ymmärrä?
 
Tuli otettua PS5:llä ensimmäiset tunnit, sikäli en juurikaan eroa grafiikoissa huomannut, olihan peli jo suurimmalta osin upean näköinen vanhalla raudalla. Toki ne muutamat tekstuurit (se ovi) ei enää ole PS3 ajalta. Isoin nautinto tulee 60 fps modesta, kokeilin myös sitä graphic modea (30 fps) ja luonnollisesti se tuntui pelikelvottomalta 60 fps:n jälkeen.

Nyt ei ihminen ymmärrä. Olen pelannut pelin läpi PS4:lla ja tallensin pelin sen jälkeen. Nyt siirsin tallennukseni PS5:n ja se meni ilman ongelmia MUTTA miten ihmeessä pääsen aloittamaan ns new game plussan jossa levelit jne on valmiina uuteen peliin? Jos jatkan tallennustani niin joudun vain kohtaan ennen lopputaistelua. En sis löydä mistään chapter valintaa enkä uutta vaikeustasoa joka piti ilmeisesti aueta kun pelin on läpäissyt. Pitääkö tuo lopputaisto nyt vetää uudestaan vai mitä minä en nyt tässä ymmärrä?
Onnistuuko enää PS4 versiolla kokeilla pääseekö sillä Hard modea aloittamaan? Mitään varsinaista ng+ ei pelissä ole, mutta chapter valinta ja Hard mode aukeaa lopputekstien jälkeen. Eli Main menuun pitäisi ilmestyä Chapter selection, josta vain valitsee Chapter 1 ja Hardin.
Aukesiko kaikki trophyt samantien PS5:llä mitkä nelosella olit jo avannut, kun pelin laitoit ekan kerran päälle. Onko vitoselle auennut "pelin läpäisy" -trophy?
 
No eihän tästä mihinkään pääse, että on kyllä älyttömän upea peli ja vielä upeampi uudella raudalla <3
Nappasin Xboxilla kans kuvakaappauksen FFVII:stä, eikös olekkin upeat graffat :D

Perkule, kun haluaisin kanssa pelata tätä Remakea, vai onko tämä nyt Remaken Remake? No jaa, mutta ei taida boksille tulla.

0e426ac7-3ed8-4f9f-aa24-29676aa217bf.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nappasin Xboxilla kans kuvakaappauksen FFVII:stä, eikös olekkin upeat graffat :D

Perkule, kun haluaisin kanssa pelata tätä Remakea, vai onko tämä nyt Remaken Remake? No jaa, mutta ei taida boksille tulla.

Näytä liitetiedosto 6721
No mutta ei ole orginaalin voittanutta! Mulla löytyy fyysisen version lisäksi peli varmaan lähemmäs kymmeneltä eri laitteelta :D
 
Perkule, kun haluaisin kanssa pelata tätä Remakea, vai onko tämä nyt Remaken Remake? No jaa, mutta ei taida boksille tulla.
Sony taisi ostaa lisää yksinoikeusaikaa. Joten en vielä heittäisi kirjettä kaivoon etteikö olisi jossain vaiheessa tulossa myös Xboxille.

Toki varmaan saa odotella vähintään ensi kevääseen, jos tulee silloinkaan.
 
Nappasin Xboxilla kans kuvakaappauksen FFVII:stä, eikös olekkin upeat graffat :D

Perkule, kun haluaisin kanssa pelata tätä Remakea, vai onko tämä nyt Remaken Remake? No jaa, mutta ei taida boksille tulla.

Näytä liitetiedosto 6721
Musta tuo on edelleen ihan hyvän näköinen. Tarkkaahan tuo grafiikka on varsinkin hahmoissa näin teräväpiirtoaikana. Vaikka polygoneja on hahmossa vissiin yhtä paljon kuin mulla karvoja rinnassa eli kolme.
 
kummalla sitä kannataa pelata ps5 versiota grafiikka edelle vai se toinen
Oma suositus on aina performance mode, eli 60fps. Se vie vaan pelikokemuksen ihan eri levelille, koska taistelu on niin käsittämättömän smooth vs. 30fps.

Esimerkiksi: Spiderman tuntui ihan eri peliltä 30 fps vs 60 fps.
 
Viimeksi muokattu:
kummalla sitä kannataa pelata ps5 versiota grafiikka edelle vai se toinen
Täältä myös performance modelle ääni. Mutta senhän saa melkein lennosta vaihdettua menusta, niin voit kokeilla kumpi tuntuu paremmalta. Kuvia jos ottaa, niin kannattaa varmaan silloin vaihtaa siihen graphic modeen.
 
kummalla sitä kannataa pelata ps5 versiota grafiikka edelle vai se toinen

Tämä tietysti riippuu siitä, että kumpaa arvostaa enemmän. Sulavaa ruudunpäivitystä vai hyvää grafiikkaa.

Itselleni sulavuus miellyttää silmää paremmin, joten siksi perfomance.
 
Nopealla testillä performancelle ääni. Näytti graffamoodi vähän tarkemmalta. Kiva olisi tietää noiden resoluutio ero ja jääkö muita hienouksia pois 60fps tilassa
 
Ylös Bottom