Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

On tuo ippenaattorin jakama video ollut täällä, tässä samassa keskustelussa. Jaoin sen tuoreeltaan ja sain haukut henkilöpalvonnasta.

Kyllä kyllä, näinhän se meni. Ihan pelkästä videon jakamisestahan moista kommentoitiin /s :

Tämä video ei liity varsinaisesti tekniikkaan, mutta osoittaa aika selkeästi, että Xboxin nykyinen uusi kultakausi oli todella pienen oljenkorren varassa. Yksi mies, Phil Spencer, käytännössä pelasti Xboxin lakkautukselta ja nyt muutaman vuoden päästä Xbox on pelialan jättiläinen, jolla on eniten pelistudioita ja jonka pelipalveluun Game passiin on jo muodostunut jono halukkaista 3rd party studioista, jotka haluavat pelinsä sinne, mutta kaikkia ei voi ottaa kerralla. Siksi Phil Spencerin hehkuttaminen ei oikeastaan ole niin hölmöä fanipoikuutta, kun kyseessä on mies, joka muokkasi pelibisneksen tilanteen sellaiseksi, kuin se nyt on. Miljoonilla on mahdollisuus kokea pelaaminen edullisen kuukausimaksun hinnalla.


En tiedä onko tämä video täällä jossain jo ehtinyt olemaan, kun on jo kaksi kuukautta vanha, enkä nyt ala kaikkia ketjuja kauempaa selailemaankaan, joten pahoittelut, jos sattuu olemaankin toistoa. Joka tapauksessa mielenkiintoista asiaa siitä, kuinka valtavaa vahinkoa Don Mattrick ja muukin silloinen Xboxin johto ehti saada aikaan Xboxin tulevaisuudelle. Jopa koko konsolin kuoppaamisesta oli Microsoftilla tuon jälkeen keskusteluja.

Toisaalta hienoa miten Phil Spencer ja muukin Xboxin uudistettu johto on tosissaan lähtenyt pelastamaan konsolia ja todellakin hienosti alkanut kääntämään asetelmia ja tiivistämään kilpailua markkinoilla. Se kääntyy loppujen lopuksi meidän pelaajien eduksi, mitä tiukempaa kisaa eri konsolien välillä käydään ja mitä useampi tosipelaaja omistaa useamman kuin yhden konsolin. Tällä hetkellä myönnän itsekin olevani tuon videolla puhuvan Destinin tapaan Xbox-fani, mutta en kuitenkaan fanipoika. Muuten en olisi PS5:nkin suhteellisen onnellinen omistaja. Hyvä video joka tapauksessa, ja tämä kaveri saikin minusta itselleen uuden YouTube-tilaajan tänään.



Paljonhan Phil Spenceriltä on tosiaan puhetta kuultu, nyt odotellaan mielenkiinnolla niitä tuloksia. Tässä nyt on vaikka kuinka moni E3:nen luvattu aina parempaa tulevaisuudessa, olisi jo korkea aika alkaa lunastamaan niitä lupauksia. Huhuttu Halo Infiniten moninpelibeta messujen jälkeen olisi kyllä juuri sitä mitä tarvittaisiin, jos peliä meinataan tosissaan julkaista syksynä.

Kiva nähdä mihin AMD:n vastine Nvidian DLSS:lle pystyy, tärkeää tekniikkaa olisi konsoleille. Ja toivottavasti löytyy tuki myös Sonyn laitteesta, olisi pelaajille sekä kehittäjille hyvä asia mikäli mahdollisimman lähellä laitteet toisiaan.

Sen verran pahasti muutenkin PS5 teknisissä ominaisuuksissa (VRR, Dolby Vision jne.) Xboxia jäljessä, joten kenties jopa sen nyky-genin tärkeimmän teknisen ominaisuuden puuttuminen olisi paha asia.

Anyway, mielenkiintoista nähdä mihin FidelityFX Super Resolution pystyy PC:llä ja konsoleissa.

Laitoin jo käytännön tuloksia ketjuun kyseisellä featurella, melkoisesti pehmenee kuva jopa 4K quality -tilassa. Ihan hirveästi en ensimmäisistä konsoliversioista odottaisi kun kohderesot ovat merkittävästi tätä matalampia etenkin Series S:llä.
Hienoa on ollut Xboxin nousu viimeisen viiden vuoden aikana siitä, kun olivat tuolloin se internetin väsynyt vitsailun kohde. Nykyään on pelaajan mieltymykset huomioonottaen ihan varteenotettava konsoli pleikkarin ja Nintendon rinnalle.

Heti kun alkaa tulla ensimmäisiä esimerkkejä siitä, että Xboxillakin pelit ovat "pakko pelata"-tason kamaa mitä ne PS4:lle oli edellisessä genissä niin sitä joutuu varmaan itsekin ensimmäistä kertaa elämässä harkitsemaan kahden konsolin omistamista yhtäaikaisesti. Tietokone ja yksi konsoli on tähän mennessä riittänyt. Mutta katselen kyllä rauhassa ne uudet pelit ja niiden laadun ennen kuin lähden kyseistä ostopäätöstä tekemään.

Xboxin pelit tulevat edelleenkin julkkarissa PC:lle, niin eipä tuolle konsolille ole välttämättä tarvetta ellei sitten halua erillistä laitetta olohuoneen viihderatkaisuksi. Harkitsin jo hetken Series X:n kauppaamista eteenpäin, kun konsoli on viime hetket kerännyt lähinnä pölyä, mutta nyt PC-setup siirtyy yläkertaan niin konsoli saa jäädä alakertaan telkkarin kaveriksi.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonhan Phil Spenceriltä on tosiaan puhetta kuultu, nyt odotellaan mielenkiinnolla niitä tuloksia. Tässä nyt on vaikka kuinka moni E3:nen luvattu aina parempaa tulevaisuudessa, olisi jo korkea aika alkaa lunastamaan niitä lupauksia.
Eikös niitä tuloksia ole jo tullut kun Phil on muuntanut VHS-Digiboxin taas oikeaksi pelikonsoliksi. Kyllä siinä on tulosta näin alkuun ihan tarpeeksi ja jatkoa ajatellen siirtoja on tehty sen verran hyvin, että muutakin "tulosta" on odotettavissa vääjäämättä.
Xboxin pelit tulevat edelleenkin julkkarissa PC:lle, niin eipä tuolle konsolille ole välttämättä tarvetta ellei sitten halua erillistä laitetta olohuoneen viihderatkaisuksi. Harkitsin jo hetken Series X:n kauppaamista eteenpäin, kun konsoli on viime hetket kerännyt lähinnä pölyä, mutta nyt PC-setup siirtyy yläkertaan niin konsoli saa jäädä alakertaan telkkarin kaveriksi.
Tämä kyllä totta. Minulla on hyvä peli-PC+näyttö työhuoneessa ja Series X olkkarissa ja olen oikeastaan PC:llä pelannut sen mitä olen pelannut tässä viime aikoina.. Minusta tuntuu siltä, että MS ajattelee bisnestään tuon Gamepassin kautta, mutta haluaa myös tarjota alustan Gamepassilla pelaamiseen Series X ja Series S konsoleilla. Toki Gamepassiin on tullut konsolille sellaisia pelejä mitä PC:lle ei tullut niin ei tuo Series X ole alun innostuksen jälkeen täysin pölyyttymään jäänyt ja penskat on kyllä lego-pelejä pelannut. Silitkin ehkä menisin PS5:lla ja PC:llä ennemmin. PS5 tulee hommattua sitten joskus myöhemmin.
 
Xboxin pelit tulevat edelleenkin julkkarissa PC:lle, niin eipä tuolle konsolille ole välttämättä tarvetta ellei sitten halua erillistä laitetta olohuoneen viihderatkaisuksi. Harkitsin jo hetken Series X:n kauppaamista eteenpäin, kun konsoli on viime hetket kerännyt lähinnä pölyä, mutta nyt PC-setup siirtyy yläkertaan niin konsoli saa jäädä alakertaan telkkarin kaveriksi.

Joko crossfire x pc versio vahvistettiin? o_O
 
Microsoft paljasti tänään, että he rakentavat jo seuraavia Xbox-konsoleita. Todennäköisesti myös Sonykin. Kyseessä saattaa olla Xbox One X:n tavoin välimalleja eli tehokkaammat versiot Series X/S -konsoleista.

Konsolisukupolvien rajat saattavat alkaa pikku hiljaa hämärtymään. Tullaanko jatkossa julkaisemaan PC-tietokoneiden tavoin useammin tehokkaampia konsoleita ja vuosien saatossa poistetaan tuettavista heikommat mallit?


Microsoft myös kertoi, että vaikka he panostavatkin pilvipelaamiseen täysillä niin he eivät aio hidastaa konsolisuunnittelua.
 
Jos MS panostaa All Access bisnesmalliin, silloin pitää olla aina parin vuoden jälkeen jotain uutta tarjolla täkynä. Ehkä pari vuotta on vähän liian nopea tahti vielä, mutta siihen varmaan ihan käytännön syistä ajaudutaan, jos tuo malli yleistyy. Koska kokonaista konsolia ei kannata suunnitella parin vuoden välein uusiksi, luvassa on tasaisia tehopäivityksiä ad infinitum tai kunnes on pakko tekniikan kehityksen vuoksi harpata kokonaan uuteen sukupolveen.
 
Joko crossfire x pc versio vahvistettiin? o_O

Johan Crossfireä on pelattu PC:llä ties kuinka pitkään, nyt tämä sama käännetään Xboxille toivottavasti merkittävillä graafisilla parannuksilla.



cfbrss-02.jpg


edit: Tämä näyttääkin jo merkittävästi paremmalta, mutta mitäs uutta tämä tuo genreen?

 
Viimeksi muokattu:
Johan Crossfireä on pelattu PC:llä ties kuinka pitkään, nyt tämä sama käännetään Xboxille toivottavasti merkittävillä graafisilla parannuksilla.



cfbrss-02.jpg
Tämä Xboxille tuleva Crossfire X on sarjan uusi osa. Ei siis missään nimessä sama peli kuin vuosia sitten PC:lle julkaistu versio.

Olisiko tämä tuleva uusi osa ollut vähän niinkuin sarjan kolmas peli? Jos en ihan väärin muista. Ja tietysti nyt tässä uudessa on ensimmäistä kertaa yksinpelikampanja mukana. Vieläpä kotimaisen Remedyn kehittämänä.
 
Olisiko tämä tuleva uusi osa ollut vähän niinkuin sarjan kolmas peli? Jos en ihan väärin muista. Ja tietysti nyt tässä uudessa on ensimmäistä kertaa yksinpelikampanja mukana. Vieläpä kotimaisen Remedyn kehittämänä.

Kyllä, Wikipediasta lainattu:

"CrossfireX is an upcoming first-person shooter set to be released exclusively for Xbox One and Xbox Series X/S in 2021. It is the third instalment in the CrossFire series. Remedy Entertainment worked on the game's single-player campaign, while Smilegate Entertainment led the development of the game's free-to-play multiplayer portion."

Ja @Anza1 on oikeassa, sillä tämä Crossfire X on oikeasti Crossfiren konsoliversio.

"CrossfireX is a first-person shooter and the console version of CrossFire (2007)", Wikipediasta myöskin lainattu.

En tosin osaa sanoa, että saako Crossfire (2007) campaign -tilaa Xboxin tavoin.
 
Myös toisin kuin uskotaan, Jim Ryan ei vihaa vanhoja pelejä.


In a 2017 interview with Time, Ryan recalled seeing versions of the PlayStation racing game series "Gran Turismo" running side-by-side on PS1, PS2, PS3, and PS4.
"The PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?" he said at the time.

"It goes with the territory, but I get a little bit frustrated at still being hit over the head with this one," he told Axios.

"The point I was trying to make — obviously not very well — was just how great the PS4 version looked and how far the series had evolved. I certainly wasn’t trying to be disrespectful to our heritage."
 
Hyvällä asenteella jatketaan:

Omaan korvaan nämä Cyperpunk puheet kuulostavat aikamoiselta lööperiltä.

"This was a tough decision for us to make, but ultimately, we had to act in the interests of the PlayStation Community, and not knowingly sell a game that might result in a bad experience for them," Ryan said.

Juu, normaalistihan konsoleiden kauppapaikoilta ei missään nimessä löydykään mitään bugista kuraa. Ettei vaan olisi mennyt herne nenään, kun CDPR lupasi palauttaa asiakkaiden rahat, jos nämä niin haluavat?

E: Sama syy oli myös muuten miksi cross-play ei alkujaan kelvannut Sonylle. Pelaajia piti suojella.
 
Viimeksi muokattu:
Omaan korvaan nämä Cyperpunk puheet kuulostavat aikamoiselta lööperiltä.

"This was a tough decision for us to make, but ultimately, we had to act in the interests of the PlayStation Community, and not knowingly sell a game that might result in a bad experience for them," Ryan said.

Juu, normaalistihan konsoleiden kauppapaikoilta ei missään nimessä löydykään mitään bugista kuraa. Ettei vaan olisi mennyt herne nenään, kun CDPR lupasi palauttaa asiakkaiden rahat, jos nämä niin haluavat?

E: Sama syy oli myös muuten miksi cross-play ei alkujaan kelvannut Sonylle. Pelaajia piti suojella.
Mikä muu AAA-peli löytyy storesta joka myy miljoonia kappaleita ja pyörii alle 20fps Pro-konsolillakin samalla kun pelin kaatumiset ja muut bugit ovat arkipäivää? Varmasti pelin statuksella oli iso merkitys miksi tämä peli suljettiin pois storesta toisin kuin se joku kahden euron indiehirvitys joka sinulla varmasti on mielessä, kun puhut bugisesta kurasta storessa.
 
Viimeksi muokattu:
Huhut tietenkin huhuina, mutta olisihan se taas aika ikävä homma, jos edes useampi noista yllä listatuista isoista studioista päätyisi Microsoftin kanssa naimisiin. Siinä katoaisi markkinoilta iso kasa kovia multiplattareita, kun ajatellaan, kuinka tuollainen naimakauppa vaikuttaisi mm. Hitman-pelisarjaan, Mortal Kombat-sarjaan ja mahdollisiin Batman-jatkoihin tai vastaaviin, joista Rocksteady parhaiten viimeiseltä reilulta vuosikymmeneltä muistetaan.

Hitman-sarjaa olen pelaillut jo vuosituhannen alkupuolelta asti, Mortal Kombatia 90-luvulta asti ja mielelläni näkisin Rocksteadyn myös pystyvän julkaisemaan tulevat projektinsa myös kaikille mahdollisille alustoille, kun Batmanin kohdalla kuitenkin profiloituivat erittäin laadukasta työtä tekeväksi multiplattaristudioksi. Todella ikävää, jos noista pitkän linjan pelisarjoista(Hitman, MK) tulisi jatkossa pelkkää Microsoftin tavaraa. Toisaalta, jos noin pääsisi käymään, niin muuttuisi oma peliharrastus taas astetta halvemmaksi, kun potentiaaliselta ostoslistalta putoaisi useampi nimi pois.

Xbox-fanikunta toki olisi asiasta varmasti hyvinkin iloinen ja keksisi kyllä perusteluita sille, miksi se vaan nyt on hyvä juttu, että multiplattareista tulisi Microsoftin palveluiden yksinoikeuksia. Fakta juttu kuitenkin on, että tuossa tapauksessa 100+ miljoonaa potentiaalista ostajaa katoaisi noilta peleiltä. Kyllä vaan, 100+ miljoonaa käyttäjää on se massa, joka PlayStationilla on.

Huhut ovat tietysti huhuja ja tuskin tuosta listasta kaikki olisivat missään tapauksessa Microsoftin alle päätymässä. Toki yksikin noista laadukkaista multiplattaristudioista Microsoftin alle olisi liikaa ja suuri menetys pelialalle kokonaisuudessaan. Microsoftin soisi enemmänkin panostavan niiden uusien omien pelien luomiseen ja kehittämiseen "ryöstökalastuksen" sijasta. Toki pitää kuitenkin muistaa, että uuden luominen ja kehittäminen on huomattavasti vaativampaa ja vaatii paljon enemmän taitoja ja lahjoja kuin "ostetaan Hitman ja Mortal Kombat meille"-tyylinen toiminta.


Tämä toiminta olisi Microsoftin kannalta ihan "ymmärrettävää", kun katsoo, missä tilassa heidän omien isojen nimiensä tila on tässä vaiheessa. Xboxin suurin oma nimi on Halo ja sen tilanne uusimman osan kannalta on edelleen, mitä on. Uuden konsolisukupolven julkaisusta tulee marraskuussa täyteen vuosi ja vieläkään ei tiedetä, milloin se uusi Halo tulee ulos. Samaan aikaan Sonyn puolella laadukkaita omia tuotoksia putoaa uusien konsolien omistajille pelattavaksi kohtuullisen tasaista tahtia.

Toinen esimerkki softatalo Microsoftin laadusta pelialan ulkopuolelta on Windows 10-käyttöjärjestelmä, joka on edelleen vuosia käyttöön ottonsa jälkeen reikiä täynnä oleva purkkaviritelmä, joka vaatii jatkuvaa päivittämistä ja korjaamista. Siltä pohjalta olisikin ihan ymmärrettävää, että Microsoft haluaisi alleen studioita, joilla on jo valmiina omat laadukkaat pelimoottorit ja isoja tunnettuja pelisarjoja. Tällöin Microsoftin ei tarvitsisi itse kehittää pelimoottoreita, eikä myöskään luoda uusia nimikkeitä, vaan voisivat vain kuoria kermat päältä muiden menestyksestä.

Toki Xbox-fanikunta tästä varmasti tykkäisi kovastikin, mutta muut kyllä ymmärtäisivät, ettei tuo olisi millään tavalla edullista ja edistävää pelialan kannalta.
Kova on joillakin tuo periaatteellinen Microsoft vastarinta - ei voi muuta sanoa. Xboxin hankkimista ei voi ilmeisesti edes harkita, vaikka kaikki maailman pelit siirtyisivät boxille… :rolleyes:
 
Huhut tietenkin huhuina, mutta olisihan se taas aika ikävä homma, jos edes useampi noista yllä listatuista isoista studioista päätyisi Microsoftin kanssa naimisiin. Siinä katoaisi markkinoilta iso kasa kovia multiplattareita, kun ajatellaan, kuinka tuollainen naimakauppa vaikuttaisi mm. Hitman-pelisarjaan, Mortal Kombat-sarjaan ja mahdollisiin Batman-jatkoihin tai vastaaviin, joista Rocksteady parhaiten viimeiseltä reilulta vuosikymmeneltä muistetaan.

Hitman-sarjaa olen pelaillut jo vuosituhannen alkupuolelta asti, Mortal Kombatia 90-luvulta asti ja mielelläni näkisin Rocksteadyn myös pystyvän julkaisemaan tulevat projektinsa myös kaikille mahdollisille alustoille, kun Batmanin kohdalla kuitenkin profiloituivat erittäin laadukasta työtä tekeväksi multiplattaristudioksi. Todella ikävää, jos noista pitkän linjan pelisarjoista(Hitman, MK) tulisi jatkossa pelkkää Microsoftin tavaraa. Toisaalta, jos noin pääsisi käymään, niin muuttuisi oma peliharrastus taas astetta halvemmaksi, kun potentiaaliselta ostoslistalta putoaisi useampi nimi pois.

Xbox-fanikunta toki olisi asiasta varmasti hyvinkin iloinen ja keksisi kyllä perusteluita sille, miksi se vaan nyt on hyvä juttu, että multiplattareista tulisi Microsoftin palveluiden yksinoikeuksia. Fakta juttu kuitenkin on, että tuossa tapauksessa 100+ miljoonaa potentiaalista ostajaa katoaisi noilta peleiltä. Kyllä vaan, 100+ miljoonaa käyttäjää on se massa, joka PlayStationilla on.

Huhut ovat tietysti huhuja ja tuskin tuosta listasta kaikki olisivat missään tapauksessa Microsoftin alle päätymässä. Toki yksikin noista laadukkaista multiplattaristudioista Microsoftin alle olisi liikaa ja suuri menetys pelialalle kokonaisuudessaan. Microsoftin soisi enemmänkin panostavan niiden uusien omien pelien luomiseen ja kehittämiseen "ryöstökalastuksen" sijasta. Toki pitää kuitenkin muistaa, että uuden luominen ja kehittäminen on huomattavasti vaativampaa ja vaatii paljon enemmän taitoja ja lahjoja kuin "ostetaan Hitman ja Mortal Kombat meille"-tyylinen toiminta.


Tämä toiminta olisi Microsoftin kannalta ihan "ymmärrettävää", kun katsoo, missä tilassa heidän omien isojen nimiensä tila on tässä vaiheessa. Xboxin suurin oma nimi on Halo ja sen tilanne uusimman osan kannalta on edelleen, mitä on. Uuden konsolisukupolven julkaisusta tulee marraskuussa täyteen vuosi ja vieläkään ei tiedetä, milloin se uusi Halo tulee ulos. Samaan aikaan Sonyn puolella laadukkaita omia tuotoksia putoaa uusien konsolien omistajille pelattavaksi kohtuullisen tasaista tahtia.

Toinen esimerkki softatalo Microsoftin laadusta pelialan ulkopuolelta on Windows 10-käyttöjärjestelmä, joka on edelleen vuosia käyttöön ottonsa jälkeen reikiä täynnä oleva purkkaviritelmä, joka vaatii jatkuvaa päivittämistä ja korjaamista. Siltä pohjalta olisikin ihan ymmärrettävää, että Microsoft haluaisi alleen studioita, joilla on jo valmiina omat laadukkaat pelimoottorit ja isoja tunnettuja pelisarjoja. Tällöin Microsoftin ei tarvitsisi itse kehittää pelimoottoreita, eikä myöskään luoda uusia nimikkeitä, vaan voisivat vain kuoria kermat päältä muiden menestyksestä.

Toki Xbox-fanikunta tästä varmasti tykkäisi kovastikin, mutta muut kyllä ymmärtäisivät, ettei tuo olisi millään tavalla edullista ja edistävää pelialan kannalta.
Tossa tekstissä on kyllä sinäänsä pointtia, yksinoikeudet on typeriä kaiken kaikkiaan. Mutta jos Sony olisi tekemässä samaa, niin se varmaan olisi hyvä juttu? Mitäs väliä niillä jokusella miljoonalla Xbox ja PC pelaajalla on, eiku paljohan muuten noita onkin yhteensä..

No se sitten siitä offista varmaan taas.
 
Mikä muu AAA-peli löytyy storesta joka myy miljoonia kappaleita ja pyörii alle 20fps Pro-konsolillakin samalla kun pelin kaatumiset ja muut bugit ovat arkipäivää? Varmasti pelin statuksella oli iso merkitys miksi tämä peli suljettiin pois storesta toisin kuin se joku kahden euron indiehirvitys joka sinulla varmasti on mielessä, kun puhut bugisesta kurasta storessa.
Ehkä, mutta tällaisia reunaehtoja ei Jim Ryan antanut. Jos tolppia siirtää tarpeeksi, niin peli saattaa muuttua lennosta aivan toiseksi.
 
Fakta juttu kuitenkin on, että tuossa tapauksessa 100+ miljoonaa potentiaalista ostajaa katoaisi noilta peleiltä. Kyllä vaan, 100+ miljoonaa käyttäjää on se massa, joka PlayStationilla on.

Meinaat siis, että yksikään reilusta 100 miljoonan Playstationin omistajista, ei omistaisi Xbox konsolia? Muuten en ota viestiisi kantaa. Taas oli aistittavista sitä Microsoft vastarintaa ja Xbox-fanikunta luokittelua, että ei vaan jaksa.
 
Juu, normaalistihan konsoleiden kauppapaikoilta ei missään nimessä löydykään mitään bugista kuraa. Ettei vaan olisi mennyt herne nenään, kun CDPR lupasi palauttaa asiakkaiden rahat, jos nämä niin haluavat?

Tuostahan se johtuu.
Sony kun ei anna rahoja takaisin kuin jossain todella harvinaisissa poikkeustapauksissa.
Helpompaa ottaa peli pois myynnistä kuin antaa ihmisten ostaa se ja hetken päästä pyytää rahoja takaisin.

Pelihän on ollut jo pitkään vähintään samassa kunnossa mitä fallout 76 oli julkaisussa, mutta bethesda ei mennytkään lupaamaan rahoja takaisin jos peli ei kelpaa ja siksi tuokin julkaisussa todella rikkinäinen peli on ollut aina storen valikoimissa.
 
Kova on joillakin tuo periaatteellinen Microsoft vastarinta - ei voi muuta sanoa. Xboxin hankkimista ei voi ilmeisesti edes harkita, vaikka kaikki maailman pelit siirtyisivät boxille… :rolleyes:
Kyllähän nyt yleisesti parempi ratkaisu pelaajakunnalle on aina se, että näitä hyvin pärjääviä 3rd party studioita ei omittaisi omille platformeille ihan vain sen takia, että yhtiö pystyy tähän. Onhan se aina iso keskisormi yhtiöltä lukuisien pelaajien suuntaan, kun viedään vanhat legendaariset pelisarjan pois tutulta ja turvalliselta alustalta ja pakotetaan pelaaja maksamaan ylimääräistä rahaa jos näitä pelejä sitten jatkossa haluaa myös pelätä.

Mielestäni ihan aiheellista sanoa tämän studioiden ostelun olevan perseestä ja paras kaikille olisi jo Sony, Microsoft ja Nintendo lopettaisi kokonaan näiden 3rd party studioiden ostelun ja pitäisi pelit kaikkien saatavilla.
 
Meinaat siis, että yksikään reilusta 100 miljoonan Playstationin omistajista, ei omistaisi Xbox konsolia? Muuten en ota viestiisi kantaa. Taas oli aistittavista sitä Microsoft vastarintaa ja Xbox-fanikunta luokittelua, että ei vaan jaksa.
Aivan varmasti on sellaisia, jotka omistavat molemmat konsolit. Sen voi todeta jo ihan tällä foorumilla.

Lisäksi, eikös tällaisilla studio-ostoilla nimenomaan yritetä kosiskella tätäkin asiakaskuntaa. Toisin sanoen Microsoft aivan varmasti haluaa tästä 100 miljoonan pelaajan potista mahdollisimman monen ostavan myös Xboxin ja/tai pelaavan Microsoft Studiosin pelejä tietokoneella. Mielellään vielä tilaavan Xbox Game Passiakin jos vain mahdollista.
Kyllähän nyt yleisesti parempi ratkaisu pelaajakunnalle on aina se, että näitä hyvin pärjääviä 3rd party studioita ei omittaisi omille platformeille ihan vain sen takia, että yhtiö pystyy tähän. Onhan se aina iso keskisormi yhtiöltä lukuisien pelaajien suuntaan, kun viedään vanhat legendaariset pelisarjan pois tutulta ja turvalliselta alustalta ja pakotetaan pelaaja maksamaan ylimääräistä rahaa jos näitä pelejä sitten jatkossa haluaa myös pelätä.

Mielestäni ihan aiheellista sanoa tämän studioiden ostelun olevan perseestä ja paras kaikille olisi jo Sony, Microsoft ja Nintendo lopettaisi kokonaan näiden 3rd party studioiden ostelun ja pitäisi pelit kaikkien saatavilla.
Tottakai.

Paras ratkaisu olisi että saisi valita alustan ja pelata kaikkia pelejä. Mutta kuten tiedetään, niin näin ei ole koskaan ollut ja tuskin tämä ihan hetkeen on muuttumassa. Siksipä yritykset pyrkivät tekemään omasta alustastaan mahdollisimman houkuttelevan. Yksinoikeudet, käyttäjäystävälliset ominaisuudet, tehot, hinta, palvelut. Kaikki nämä ovat tässä kisassa käypää valuuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom