Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nioh 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Nyt on pääsiäisloma käytetty tehokkaasti, joka päivä semmosen 10-14h intensiivistä näpyttelyä. Viimenen tarinatehtävä enää edessä, 60h peliaika.

Tämä on tuntunu jotenki helpommalta ku ensimmäinen osa, yhteenkään bossiin ei oo jääny totaalisesti jumiin. Kuolemia on silti kertynyt ihan riittävästi, varmasti ainakin 500-700 kertaa.

Pari tuntia jos antais sormien palautua ja kokkeilis läpästä vimosen/vimoset bossit. Sittenpä platina oiskin teekuppien ja dung pallojen farmausta vailla paketissa.

Itselleni varmasti yksi tämän vuoden parhaista peleistä ehdottomasti.
 
Nyt on pääsiäisloma käytetty tehokkaasti, joka päivä semmosen 10-14h intensiivistä näpyttelyä. Viimenen tarinatehtävä enää edessä, 60h peliaika.

Tämä on tuntunu jotenki helpommalta ku ensimmäinen osa, yhteenkään bossiin ei oo jääny totaalisesti jumiin. Kuolemia on silti kertynyt ihan riittävästi, varmasti ainakin 500-700 kertaa.

Pari tuntia jos antais sormien palautua ja kokkeilis läpästä vimosen/vimoset bossit. Sittenpä platina oiskin teekuppien ja dung pallojen farmausta vailla paketissa.

Itselleni varmasti yksi tämän vuoden parhaista peleistä ehdottomasti.

Platina hyllyssä. 72h meni kaikkiaan aikaa, 775kpl kuolemia. Vaikein bossi löyty dojon puolelta, ninjutsu tikari/pommi/heittotähti spämmääjä. Oli lähellä että meni jo ihon alle. Trophylista liki täydellinen, tuon teekuppien farmauksen ois voinu korvata jollain muulla. 36kpl kerty niitä pelkästään kertaallaan läpäisemällä joka tehtävän.
 
Nioh tuli mentyä läpi, joten nyt olisi tämä vuorossa. Tottakai ongelmat alkoivat heti.

Eli.

Niohissa oli tuo living weapon systeemi. Tuon amrita poolin, vai mikälie nimeltään, sai hyvin nopeasti täyteen hakkaamalla muutaman ihan rivi vihun. Tässä kakkosessa on tuo korvattu tällä yokai tilalla. Mutta ongelmana on nyt se että tuo spirit pooli täyttyy aivan järkyttävän hitaasti. Toki sen saa nopeammin täyteen spirit stoneilla mutta kun niitä ei ole juuri nyt kun olen jumissa ekan sivutehtävän Enkin kanssa. Olenko nyt missannut jotakin vai onko tuo hitaus ihan pelin ominaisuus?
 
Alkuun se on hidasta, kokeile jos löydät sellasia esineitä joista saa bonusta tuon täyttymiseen. Ite en oikeestaan ole koskaan käyttänyt yokai-tilaa vaan enemmänkin niiden yokaiden omia skillejä joita saa käyttöön kun laittaa niiden sieluja kiinni spirit guardianiin.
 
Tähänkin hieman jälkijättöisesti muutama kommentti ja hajatus.

Pelihän on hyvä ja superkoukuttava, mutta niin se oli ykkönenkin - ja kuten on tullut monesti todettua, Nioh 1.5 olisi ehkä oikeampi nimike tälle: niin vähän varsinaisia uudistuksia on. Olen huomannut, että monet peliä taivaisiin kehuneet voivatkin olla sarjalle ensikertalaisia. Toki moni (minä myös) on ollut myös vain tyytyväinen saatuaan "samaa herkkua" lisää.

Lähestulkoon aivan kaikki samat (ärsyttävät) perus-pahikset - sekä muutama bossi - on kierrätetty hieman ehkä uudella ulkonäöllä (osa aivan 1:1 suoraan), eivätkä ne uudetkaan mitenkään erityisen herkkuja ole. Kaikki perusmekaniikka on samaa, skillsit ovat lähes samat vähän erilaisella skills treellä, ääniefektit ja jopa joitakin kenttiä on kierrätetty. Jopa dojon pakkopulla on kierrätetty. Kentät ovat vähän näyttävämpiä kuin muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta olleet Nioh 1:n vastaavat.

Vaikeustasoa on myös nostettu keinotekoisesti vain antamalla vihollisille perus-kaljupäästä mosuriin ylimitoitetusti lifea, ja se "kaksiosainen" ki-mittari. Eli punainen rinkula grapplelle tai final blow'lle ei ilmaannu välttämättä parilla vihun ki-mittarin tyhjentävällä iskulla tai avainkohtaan osuessa kuten ykkösessä - paitsi ihmishahmoilla. Vaikeustason voi taas näissä peleissä päihittää grindaamalla. Pitäisi jaksaa jauhaa samoja tehtäviä uudestaan ja uudestaan, kunnes saat tarpeeksi tehokkaan hahmon - tai hahmon, millä ovat ne juuri oikeat ominaisuudet - ja aseet. Divine- tai ethereal-tasolle pitäisi mainaroida.

Koska pahikset toistavat - jo ykkösestä tuttuja - niitä samoja hyökkäyspatternejaan, tulee vaikeustasoa oikeastaan lähinnä tuon lisätyn energian lisäksi siitä, kun niitä on vastassa useampi kuin yksi tai kaksi tai läjä. Itse en esim. jaksanut pelata gauntlet-tyyppisiä sivutehtäviä (pahiksia yksi toisensa jälkeen, usein monta kerralla) lähes ollenkaan, enkä jaksa tässäkään.

Itse en kutsuisi peliä tai bosseja muutenkaan "helpoksi". Muutama todella ärsyttävä, kuten Tatarimokke (kolmisilmäinen pöllö) tai jo kolmas, käärme (Yatsu-no-kami), ovat lähes koituneet kohtaloksi. Ihmisbossit ovat olleet helpompia, koska niiltä on helpommin saanut ki:n alas ja final blow- / grapple-kikoilla ja tarpeeksi tehokkaalla aseella tiputettua lifea tuntuvasti alas. Ja vaikka bosseilla on eri nimet ja ulkoasut, idis on kaikissa täysin sama kuin ykkösen vastaavissa: joko elementsejä käyttäviä samuraita (tai niiden yokai-versioita), tai koko ruudun täyttäviä lintuja, sinkoilevia kissoja jne. Ja voitto tulee lähes aina samalla taktiikalla (olettaen, että aseet, skillsit ja haarniskat ovat kunnossa): odota/blokkaa/väistä, iske pari kertaa, blokkaa, odota/blokkaa/väistä/juokse, burstaa, iske...

Burst counter on hyvä, tosin itse en ole saanut muilla kuin feral-hengillä sitä toimimaan mitenkään tehokkaasti. Asioiden oikea ajoitus on myös aina ollut näissä Nioheissa ongelma, ja noissa se vielä korostuu. Yokai-kyvyt ja soulsien keräily ei ole inspannut minua juurikaan, enkä ole keksinyt niille kerätyille yokai-kyvyille oikein mitään kovin järkevää tehokasta käyttöä. Yokaiksi muuttuminen amrita-mittarin täyttyessä on myös mielestäni selkeästi huonompi idis kuin ykkösen guardian spirit -hyökkäys.

Koko tuo yokai-homma tuntuu muutenkin vähän päälle liimatulta, ja koska "pyörää ei lähdetty keksimään uudestaan", tuntuu että ovat vaan yrittäneet saada peliin jonkinlaista "uutuutta" tai ehkä vain jonkinlaisen parry- tai counter-toiminnon kilpailijoihin verrattuna.

Siniset AI-haudat on haukuttu tehokkaasti jo aiemmin, mutta ainakin muutamassa bossissa niistä oli se hyöty että pitivät "nyrkkeilysäkkinä" bossin mielenkiinnon, kun itse mäiskin sitä rauhassa siinä ohessa.

Vaikka ykkösen ns. tarina oli aivan huttua, niin pidin enemmän siitä että siinä oli enemmän jonkinlainen historiallinen tarttumakohta. Tai kai tässäkin on tuon Nobunagan valloitusten myötä (ymmärtääkseni 2 sijoittuu aikaan ennen "1:n tapahtumia"), ukkohan oli suuruudenhullu tosielämän feodaaliajan historian kaveri joka pyrki haalimaan koko maan käsiinsä hinnalla millä hyvänsä. Ukko on sitten hyvin tehokkaasti demonisoitu kaikenlaisessa japanilaisessa fiktiossa sekä tietokone- ja konsolipeleissä aikojen saatossa.

Olen nyt jaksanut hakata pelin kaiketi noin puoleen väliin (kymppitehtävään), ja pidän ainakin hetken paussia. Ykkösestä tuttu "kaksi bossia per kenttä" näyttää nostavan seuraavaksi päätään...ja ei vaan jaksa (...no ainakaan hetkeen).
 
Voisi kanssa vähän kirjoitella kommentteja vaikka onkin jo useita kuukausia kun tuli pelattua läpi. Hyvin pitkältihän tämä on sitä samaa kuin ensimmäinen ja se ei välttämättä ole huono asia vaikka olisi hieman uudistuksia kaivannutkin. Sama koukuttava pelattavuus on läsnä mutta tällä kertaa ykkösen läpi tahkoamisen jälkeen se ei enää kanna ihan yhtä pitkälle, vaikka tässäkin kyllä fiilikset säilyi korkealla pitkään mutta viimeinen neljännes alkoi olla jo hieman pakkopullaa ja peli jatkui liian pitkälle. Vaikeustasossa oli melkoista vaihtelua ja osa pomoista kaatui ihan yllättävän helposti ja osan kanssa sai taas hikoilla hampaat irvessä useita kertoja.

Hyvä kokonaisuus mutta ensimmäinen lähes joka osa-alueella hieman parempi.
 
Ilmaiseksi kun sai päivittää tuohon PS5 Remastered-versioon niin olihan se ihan selviä. Pidän pelistä alyttömästi mutta viimeisen lisärin mukana tullut dream of the Nioh -vaikeusaste on kyllä niin ultimaattisen haist v -hommaa ku vaan voi olla. Miltein jokaises kentäs ollu aivan alussa joku ylivoimasen buffattu vihu joka ei meinaa kaatua edes kolmen pelaajan voimin :D Bossitkin ollu helpompia ku nää "perus" öttiäiset.

Yksin en pärjää mitenkään ja cooppiseuraa ei nykyään pelistä oikein hirveesti löydy. Expeditionia kun laittaa päälle niin usein käy niin ettei ketään tule, tai kun yrittää itse etsiä niin on joku yks leveli hostattuna.

Täytyy varmaan viimeisin lisäri pelata läpi vähän pienemmällä vaikeusasteella ja sitte peli hyllyyn. Loistava kokemus kyllä muuten, tällaisia pitää loottipelien olla.
 
Tekisi mieli hommata nämä mutta kun tiedän että kärsivällisyys vaikeiden pelien kanssa nykyään on aika heikko niin ehkä jos joskus saa 10€ alennuksesta combo paketin voi ostaa.
 
Tekisi mieli hommata nämä mutta kun tiedän että kärsivällisyys vaikeiden pelien kanssa nykyään on aika heikko niin ehkä jos joskus saa 10€ alennuksesta combo paketin voi ostaa.
Täällä muuten kyllä, mutta juuri tuli Demon’s Souls Remake läpäistyä. Kenties menee hankintaan myöhemmin.
 
Itsekin olen palannut loppuun tälläisen vaikeiden pelien suhteen, että itsekään en ota tätä ihan heti peluuseen. Kyllä sitä pitää välillä rentoja pelejä pelailla, kuten paljon on tullut perseiltyä GTA IV:ssä viimeaikoina :D
 
Nyt sitten iski kauhea Souls kuume kun Elden Ringistä kattonut juttuja niin jotain samaan tyyliin kuuluvaa pitäisi saada, vaihtoehtoina oli Nioh, DS3 ja Bloodborne. Mutta Bloodbornesta odotellaan remasteria ja DS3 maksaa enemmän yksinään kuin Nioh tupla pakkaus joten ei jäänyt lopulta vaihtoehtoja.

Kysymys kuuluu että onko järkevää hommata tuo Nioh tuplapaketti vai hypätä suoraan kakkoseen, eli olettaako kakkos osa että kaikki ekan osan jutut on hallussa ja alkaa syöttämään uusia asioita heti alusta asti ja olet pihalla kuin lumiukko kuinka homma toimii.

Jenkkistoresta saisin Nioh 2 joko 37€ tai combo packin 56€ Ajattelin kyllä odotella torstaihin asti ja kattoo tuleeko uusia aleja.
 
Molemmat hyviä pelejä, siis Nioh 1 ja 2, sanoisin silti että suoraan vaan Nioh 2:een. Mekaniikoita paranneltu ykkösestä tosi paljon, oma tarina eikä aikasemmasta tartte tietää mitään.

Taistelu yms käydään heti läpi joten pääset hyvin kärryille. Näissä peleissä tosiaan aukee sitte lisäsisältöä aina sitä mukaa kun pääset sen hetken vaikeusasteen läpi, tulee esim uusia vihuja, uusia mekaniikoita, uutta loottia ja muuta.

Cooppi on täs tehty tosi hyvin kans. Satunnaiset vierailut on sellasia et meet vaa jeesaa jotain mut sitte Expeditioneissa voi pelata koko kampanjan läpi coopaten jos haluaa. Et jos tulee tiukka paikka ni kannattaa kattoa oisko joku expeditionis pelaamas sitä samaa kenttää. Noissa vihut on vähä kovempia mut teil on yhteinen "elämäpooli", eli vaikka kuolee niin sut voidaa herättää eloon jos poolissa on virtaa. Jos pooli tyhjenee tulee fail. Ja pooliin saa lisää virtaa tuhoamal tiettyjä korruptoituneit alueit.

Niin joo, näähän on myös loottipelejä tyyliin Diablot ja varsin hyvin tehdyt sellaset :) Aseita tai niiden arkkityyppejä sekä armoreita on paljon erilaisia ja jokaisella selkeesti oma tyyli pelata. Jokaiseen makuun löytyy jotain, ite diggaan dual swordeista :)
 
Molemmat hyviä pelejä, siis Nioh 1 ja 2, sanoisin silti että suoraan vaan Nioh 2:een. Mekaniikoita paranneltu ykkösestä tosi paljon, oma tarina eikä aikasemmasta tartte tietää mitään.

Taistelu yms käydään heti läpi joten pääset hyvin kärryille. Näissä peleissä tosiaan aukee sitte lisäsisältöä aina sitä mukaa kun pääset sen hetken vaikeusasteen läpi, tulee esim uusia vihuja, uusia mekaniikoita, uutta loottia ja muuta.

Cooppi on täs tehty tosi hyvin kans. Satunnaiset vierailut on sellasia et meet vaa jeesaa jotain mut sitte Expeditioneissa voi pelata koko kampanjan läpi coopaten jos haluaa. Et jos tulee tiukka paikka ni kannattaa kattoa oisko joku expeditionis pelaamas sitä samaa kenttää. Noissa vihut on vähä kovempia mut teil on yhteinen "elämäpooli", eli vaikka kuolee niin sut voidaa herättää eloon jos poolissa on virtaa. Jos pooli tyhjenee tulee fail. Ja pooliin saa lisää virtaa tuhoamal tiettyjä korruptoituneit alueit.

Niin joo, näähän on myös loottipelejä tyyliin Diablot ja varsin hyvin tehdyt sellaset :) Aseita tai niiden arkkityyppejä sekä armoreita on paljon erilaisia ja jokaisella selkeesti oma tyyli pelata. Jokaiseen makuun löytyy jotain, ite diggaan dual swordeista :)

Kiitos vastauksesta.

Siitä olin tietoinenkin että tämä on vähän hybridi, Ninja Gaidenia muistuttava combat ja ARPG lootti systeemi, tehtävä pohjainen myös toisin kuin Souls pelit.

Loppupeleissä hyvin erilainen kuin From Softwaren pelit, mutta hinta/laatu suhde näissä vaan on paremmin kohdillaan.
 
Kiitos vastauksesta.

Siitä olin tietoinenkin että tämä on vähän hybridi, Ninja Gaidenia muistuttava combat ja ARPG lootti systeemi, tehtävä pohjainen myös toisin kuin Souls pelit.

Loppupeleissä hyvin erilainen kuin From Softwaren pelit, mutta hinta/laatu suhde näissä vaan on paremmin kohdillaan.
Tuosta voi olla montaa mieltä. Itselle Fromin pelit ovat tarjonneet paljon enemmän rahalle vastinetta. Niissä on erittäin paljon uudelleenpeluuarvoa, kun ensimmäisellä peluulla niistä voi ohittaa ison osan peliä.

Nämä Niohit on taas sellaisia selkeämpiä ja helpommin näihin pääsee sisälle. Mutta silti tuntuma ja semmoinen samalainen fiilis jää näistä puuttumaan ikävä kyllä. Kentät ja viholliset ovat aika unohdattavia myös. Ja mielipide asia, mutta Fromin peleissä taistelusta tykkään enemmän vaikka ei näitä voi kauheasti vertailla.

Tosiaan tosi erilaisia pelejä. Mutta suosittelen näitä erittäin paljon, jos yhtään aihepiiri kiinnostaa. Myös jos nämä maistuu, niin Sekirolle iso peukku myös.
 
Tuosta voi olla montaa mieltä. Itselle Fromin pelit ovat tarjonneet paljon enemmän rahalle vastinetta. Niissä on erittäin paljon uudelleenpeluuarvoa, kun ensimmäisellä peluulla niistä voi ohittaa ison osan peliä.

Nämä Niohit on taas sellaisia selkeämpiä ja helpommin näihin pääsee sisälle. Mutta silti tuntuma ja semmoinen samalainen fiilis jää näistä puuttumaan ikävä kyllä. Kentät ja viholliset ovat aika unohdattavia myös. Ja mielipide asia, mutta Fromin peleissä taistelusta tykkään enemmän vaikka ei näitä voi kauheasti vertailla.

Tosiaan tosi erilaisia pelejä. Mutta suosittelen näitä erittäin paljon, jos yhtään aihepiiri kiinnostaa. Myös jos nämä maistuu, niin Sekirolle iso peukku myös.

Tuolla vertailulla nyt meinasin lähinnä sitä että kun Nioh 2 saa 37€ ja DS3 joutuisi pulittamaan 70€ niin vähän turhan massiivinen ero.
 
Tuolla vertailulla nyt meinasin lähinnä sitä että kun Nioh 2 saa 37€ ja DS3 joutuisi pulittamaan 70€ niin vähän turhan massiivinen ero.
No itselle DS pelit on kyllä täyden hinnan arvoisia, mutta ymmärrän pointin. Toki varmasti on jotain kesäaleja tulossa niin eiköhän vaikka tuo DS3 irtoa pian jollain parillakympillä.
 
Ylös Bottom