Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Ei kai siellä mitään videon taustatallennusta ole enää päällä kun tehdään pelien siirtoa levyltä toiselle?
Tuo kannattaakin varmaan kytkeä pois kun SSD:n liittää, jollei toiminnolle ole käyttöä. Kuluttaa vaan turhaan muistimoduleita.
Kai sen sai jostain kytkettyä pois??
Kyllä se mun mielestä on aina päällä, tai ainakin niin taisi olla PS4:llä ja ei saanut pois päältä mitenkään.

Saako sen pois päältä PS5:llä, niin sitä en tiedä.
 
Digital Foundryn SSD testejä, hyvin näyttää 980 pro pärjäävän sisäiselle asemalle latausajoissa ja ratchetin kenttien siirtymässä. Mutta pelien siirtäminen 980 pro asemalta takaisin sisäiselle asemalla on todella todella hidasta verrattuna kun siirrät pelin sisäiseltä asemalta 980 pro:lle, tämä on aika mielenkiintoinen "ongelma".

 
Mutta pelien siirtäminen 980 pro asemalta takaisin sisäiselle asemalla on todella todella hidasta verrattuna kun siirrät pelin sisäiseltä asemalta 980 pro:lle, tämä on aika mielenkiintoinen "ongelma".
Eikä se ole vain tuon 980 Pron kanssa tapahtuva asia, vaan M.2 SSD:ltä PS5:n sisäiseen tallennustilaan siirtäminen tuntuu olevan ihan konsistentisti varsin hidasta. YouTube-kanava NASCompares on tehnyt jo useita videoita eri M.2-patukoilla, ja tulokset ovat jokaisessa samansuuntaiset.

Ehkä jonain päivänä selviää, mikä siellä pullonkaulana oikein tökkii vastaan.
 
tilasin tämmöisen verkkokaupasta

WD Black SN850 Heatsink 2 Tt M.2 NVMe -SSD-kovalevy​

vai pitäisikö tilata se ilman tuota heatsink vai onko se hyvä olla siinä
 
vai pitäisikö tilata se ilman tuota heatsink vai onko se hyvä olla siinä
Täysin ilman heatsinkiä en kyllä suosittele käyttämään. Lämmöt nousevat hujauksessa yli 60 asteeseen, kun heatsinkin kanssa pysyvät n. 40 asteessa. Sen lisäksi että se lämmittää samalla myös itse konsolia, on noin korkeat lämpötilat haitallisia itse sille M.2 SSD:lle pitkällä aikavälillä.
 
no
Täysin ilman heatsinkiä en kyllä suosittele käyttämään. Lämmöt nousevat hujauksessa yli 60 asteeseen, kun heatsinkin kanssa pysyvät n. 40 asteessa. Sen lisäksi että se lämmittää samalla myös itse konsolia, on noin korkeat lämpötilat haitallisia itse sille M.2 SSD:lle pitkällä aikavälillä.
onneksi tuossa on valmiima toi heatsink asennettua niin sitten ei tarvitse itse sitä laitaa sitä
 
Täällä on jo ostettu valmiiksi seuraava kombo Samsung 980 PRO SSD 1 Tt M.2 ja Be quiet! MC1 jäähdytyssiili, kun toi uus firmware tulee kaikille jakoon. Toivottavasti siinä ei kestä enää kovin pitkään. Pitäisin olla sopivan kokoinen siili Sonyn antamien speksien mukaan. Siilin mukana oli selvät ohjeet asennukseen, 4 kpl ruuveja ja sopiva ruuvimeisseli.
Nyt verkkokauppa.com on tiputtanut tuon Samsunging hintaa 189,90€. Pitääpä laittaa aspaan viestiä tuosta 30€ alennuksesta voisko ne palauttaa vaikka verkkokaupan tilin kukkaroon. Tuli vähän paska fiilis, kun seuraavana päivänä tiputtivat hintaa.

Hyvän hintainen heatsink noissa: 80€ eli puolet 1 teran muistin hinnasta..
Kyllä tuossa säästää ihan kivasti, kun ostaa M.2 kovalevyn ja heatsinkin erikseen, jos osaa lukea ja käyttää ruuvimeisseliä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja vastaavasti WD Black SN850 Heatsink 2 Tt hinta on noussut 50€ siitä kun omani tilasin elokuun alussa.

 
itse tilasin toi verkkokaupassa WD Black SN850 Heatsink 2 Tt 499,90e saan tuolla hinnalla nyt jos olisi tilannyt hinta olisi ollyt 549.90
 
Kyllä tuossa säästää ihan kivasti, kun ostaa M.2 kovalevyn ja heatsinkin erikseen, jos osaa lukea ja käyttää ruuvimeisseliä.
WD Black SN850 1TB - 166,62€ Amazon.de
Samasta paikasta vielä heatsink 25,32€, eli ~192€ maksoi 1TB lisätila konsoliin.

Piti kahdet postikulut maksaa, koska tuota Be Quietin tuotetta saa tällähetkellä huonosti jokapaikasta ja menin sen ekana tilaamaan.
 
Minulla on ollut pleikkarissa kiinni langaton näppäimistö ja hiiri logitechin unifying donglella. Molemmat laitteet siis samassa donglessa. Nyt ajattelin hiirtä päivittää ja ostin logitechin g603 -hiiren. Tämä hiiri käyttää eri tekniikkaa, joten tarvitsee oman donglen. Tämä ei sinäänsä olisi ongelma, mutta ps5 tunnistaa nyt molemmat donglet näppäimistönä, eikä siis tuota hiiren donglea hiirenä.

En ainakaan mistään asetuksista löytänyt tapaa muuttaa tätä hiireksi. Hiiressä olisi myös bluetooth, mutta pleikkari sanoo, ettei laite ole yhteensopiva. Taisi tämä hiiri jäädä nyt sitten hyödyttömäksi, kun sitä ei saa fiksusti yhdistettyä näppäimistön kanssa.

Edit: Pitänee vielä käyttää hiirtä kiinni pc:ssä, kunhan ehtii. Jos vaikka saisi jotenkin päivitettyä firmwarea tai jotain.

Edit2: Ei ollut apuja tuostakaan. Tuli hukka ostos siis.
 
Viimeksi muokattu:

Corsair MP600 M.2 SSD 2 Tt SSD kovalevy​

käykö tämäkin ps5 toi siilon kanssa ?
Vaikka tuo on speksiensä puolesta hieman alle suositusnopeuden, PS5:n itse tekemässä lukunopeustestissä se saa riittävän 5,5 GB/s -tuloksen. Se tosin kannattaa huomioida, että tuon MP600 Coren siili on niin korkea, ettei PS5:n M.2-paikan luukku mahdu kiinni. Tosin oheisella videolla tuota SSD:tä käytetään ilman luukkua, eikä se näytä aiheuttavan mitään ongelmia.

Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa mieluummin tähyillä MP600 Pro -mallia, joka on nopeampi ja siten varmempi satsaus PS5-käyttöön.

 
Ylös Bottom