Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Tuli itekki pelattua chapter 2 tästä tänään PlayStation 5:lla, nelosen versiosta luonollisesti mutta kyllä tämä on silti maittava tekele.

Jostain kun vielä pierasis pelikaverin, kun tekoälyttömyys vie hermon ainakin tietyissä kohdissa. Sama tietty kutosessa.
 
Resident Evil Code veronica saamassa fanien toimesta Remaken:

 
Ite tuli kokeiltua tuota HD modia ja sehän näytti vallan hyvältä että sen puoleen ei ole ongelmia mutta ongelmia on kyllä tuossa pelattavuudessa, tästä huomaa kyllän ajan juokseen ohi kahdella vuosikymmenyksellä vähintään ja minä olin pulassa lähes koko ajan kun alitajustani tuli RER 2-3 pelien komenot Xboxin ohjaimeen ja vituiskahan se meni

Eli isoin ongelma on hahmon liikkumattomuus tähdättäessä, tämähän sama vaivasi myös vitosta, vasta kutosessa hahmo osasi liikkua ja tähdätä samaan aikaan.

Mä en tähän hätään muista muita 2000 luvun alun 3rd person shoottereita että oliko niissäkin vain seistäessä ampuminen vaiko oliko tuo "tönkkö" ohjaus tarkoitus tuoda jotain kauhun tunnetta, tuo tönkkö ohjaus toimi niissä Fixed kuvakulma peleissä mutta ei 3rd.

Tulispa jo se RER4 RE enginellä!
 
Ite tuli kokeiltua tuota HD modia ja sehän näytti vallan hyvältä että sen puoleen ei ole ongelmia mutta ongelmia on kyllä tuossa pelattavuudessa, tästä huomaa kyllän ajan juokseen ohi kahdella vuosikymmenyksellä vähintään ja minä olin pulassa lähes koko ajan kun alitajustani tuli RER 2-3 pelien komenot Xboxin ohjaimeen ja vituiskahan se meni

Eli isoin ongelma on hahmon liikkumattomuus tähdättäessä, tämähän sama vaivasi myös vitosta, vasta kutosessa hahmo osasi liikkua ja tähdätä samaan aikaan.

Mä en tähän hätään muista muita 2000 luvun alun 3rd person shoottereita että oliko niissäkin vain seistäessä ampuminen vaiko oliko tuo "tönkkö" ohjaus tarkoitus tuoda jotain kauhun tunnetta, tuo tönkkö ohjaus toimi niissä Fixed kuvakulma peleissä mutta ei 3rd.

Tulispa jo se RER4 RE enginellä!

Sepä sen idea oli, luodaan sitä kauhun fiilistä. Eipä se omalla kohdalla ole koskaan toiminut muuna kuin ärsykkeenä.
 
Sepä sen idea oli, luodaan sitä kauhun fiilistä. Eipä se omalla kohdalla ole koskaan toiminut muuna kuin ärsykkeenä.

Sama homma, sillon aikoinaan se ei niin vaivannut mutta kyllä se nykyään vaan ärsyttää. Tullut Resident Evil 5:sta nyt pelattua läpi niin siinä sen kyllä on taas huomannut.
 
Resident Evil Remaket 2-3 ja RE7 tulevat saamaan PS5 ja Xbox Series päivitykset tänä vuonna:

Capcom is bringing Resident Evil 2 Remake, 3 Remake, and 7 to PlayStation 5 and Xbox Series later this year, with free upgrades for existing owners.



The three games will receive visual enhancements for the new consoles, and those who already own them on PS4 and Xbox One will receive free digital upgrades.

Capcom also confirmed that PC versions of the games will receive upgrade patches at the same time as the PS5 and Xbox Series versions are released.

Each of the three titles will be updated to include ray tracing, high frame rate, and 3D audio. The PS5 versions will also utilise the DualSense controller's Haptic Feedback and Adaptive Triggers.

This means that four out of the eight mainline Resident Evil games will be officially available on Sony and Microsoft's next-generation hardware without having to use backwards compatibility.

Resident Evil 7, which IGN said was good, is, oddly, the oldest of the three games having released in 2017, while Resident Evil 2 and 3 were released in 2019 and 2020 respectively as remakes of the original PlayStation games, both of which IGN said were amazing.

They'll join the horror franchise's latest, Resident Evil Village, on the PS5 and Xbox Series, which we called "a genuinely engrossing and increasingly combat-heavy continuation of the Ethan Winters story" and said was "great".

A remake of Resident Evil 4 has also been rumoured for years that will apparently focus more on the game's horror elements instead of just being a scene-by-scene redo of the original.
 
Resident Evil 2, 3 ja 7 next gen versioiden julkaisu on lähellä:


En löytänyt tietoa siitä, että onko näistä tulossa fyysinen versio. Pitää nyt ainakin ensin katsoa, että onko päivitys ylipäätään miten merkittävä. Onneksi päivitys alkuperäisistä versioista on ilmainen, joten muutoksen voi itse todeta.
 
En löytänyt tietoa siitä, että onko näistä tulossa fyysinen versio. Pitää nyt ainakin ensin katsoa, että onko päivitys ylipäätään miten merkittävä. Onneksi päivitys alkuperäisistä versioista on ilmainen, joten muutoksen voi itse todeta.

Ei ainakaan näillä näkymin ole tulossa:

 
Damn nuo Outbreakin Puzzlet. Käkikello-puzzle sai minut ihan jumiin kun yritin fiksuna muksuna laskea numeroita kaikilla mahdollisilla tavoilla. Luin spoilerin sitten lopulta mutta halusin tietää miten ne luvut saadaan ja sitten vasta tajusin että vastaus on ollut koko ajan kirjaimillesti silmien edessä :'D
Ihan mukava peli ollut ja nyt ei ole enään montaa RE-peliä pelaamatta itsellä.
 
Tuli orkkis re2 aloitettua ja huoli siitä, että mun yli 20 vuotta vanhat kultaiset muistot menisi pilalle olikin turhaa sillä ainakin jenkkien psn storesta ladattu versio on dual shock versio joka tarjoaa rookie vaikeustasolla varustetun arrange moodin.
Nimestään huolimatta tuo ei kuitenkaan vaihda tavaroiden paikkaa kuten ekan ressan directors cut versiossa vaan on pelkästään helpompi.
Claire aloitti heti loputtomilla ammuksilla varustetulla konepistoolilla ja tavaralootassa odotti vielä loputtomilla ammuksilla varustettu raketinheitin ja minigun.

Noiden kanssa on kiva vaan kokea pelin tarina ja pulmat uudestaan ja vaikka olen vasta viemäreissä niin jo nyt on huomannut kuinka paljon pulmia remakesta puuttuu. Tässä tykkään myös Sherryn osiosta paljon enemmän kun taas remakessa mun oli jo pakko googlettaa mihin kohtaan pitää mennä piiloon ettei jää kiinni. Tässä vaan vältellään perus zombeja tai koiria joten sun pitää vaan juosta äkkiä ohi.

Visuaalisesti tämä näyttää ihan pelattavalta vaikka pelaakin 43" 4k ruudulta. PS3:n smoothing saa kuvan näyttämään hitusen sumeammalta mitä ilman sitä, mutta muuten se parantaa pelin ulkoasua niin paljon, että paljon mieluummin pelaan se päällä.
Tankkiohjaus on ihan siedettävä nyt kun ei tartte yrittää vältellä vihollisia ja sama koskee kuvakulmiakin.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten ruudun ulkopuolella olevat viholliset aiheuttaa joillekkin pelon ja kauhun tunnetta sillä mulla ne on aina aiheuttaneet vain ärsytystä kun et tiedä kuinka lähellä ne on.
Nytkin zombi on välillä ollut toisella puolella huonetta kun olen ensin aikansa odotellut jos se tulisi kuvaan ja lopulta päätin vaan mennä eteenpäin ja välillä se onkin tarttunut heti kiinni kun kuvakulma vaihtuu.
Onneksi nyt voi vaan testata alkaako Claire tähtäämään johonkin automaattisesti ja jos alkaa niin sitten vaan minigun laulamaan :D

Myös kolmosta tuli pikaisesti testattua pari päivää sitten nähdäkseni miltä se näyttää ja siinäkin oli easy vaikeustasolla heti käytössä rynkky ja lootassa vielä kaks lipasta lisää, magnum johon yli 30 ammusta, haulikko johon 70 ammusta ja taisi siellä olla kranaatinheitin myös.
Vaikka kolmosta tuli pelattua vain ekalle item boxille asti niin silti kakkosta pelatessa alkoi välittömästi kaipaamaan sitä 180 asteen quick turnia.
Samoin kolmosessa voi kulkea rapuista ihan normaalisti kun taas kakkosessa niiden edessä täytyy painaa äxää jonka jälkeen hahmo kiipeää ne itse.
Pieniä asioita joilla on todella iso vaikutus pelattavuuteen.
 
Tänään tuli pelattua re 3 ja se olikin ihan hemmetin hyvä.
Mä muistin lähinnä tykänneeni siitä siksi kun se oli easylla paljon helpompi mitä kakkonen ja paljon muuta mä en sitten enää yli 20 vuoden jälkeen muistanutkaan.
Tietenkin ohjaus oli paljon parempi kiitos 180 asteen käännöksen ja erittäin hyvä lisä oli myös oma nappi kartalle sillä sitä tuli aika usein katseltua ja se aukeaa suoraan l2:sta painamalla.
Sitten on se väistöliike joka vissiin on paljon armollisempi ajoituksen suhteen easylla sillä mä onnistuin jo ekan tunnin aikana väistämään useammin mitä remakessa koko läpäisyn aikana vaikka oikeasti yritin ajoittaa sen oikein.
Tässä Jill väisti todella usein vaikka koitin vaan ampua lähellä olevaa vihollista.

Tällaisena elämyspelaajana täynnä ammuksia olevat taskut ei myöskään mitenkään latistaneet pelin tunnelmaa ja kyllähän se nemesis mut sai tapettua useamman kerran kun koitin juosta karkuun ja se perkele ottaa lähinnä pari juoksuaskelta ja on jo tarttumis etäisyydellä ja koska mulla se väistön onnistuminen on tuurista kiinni niin ainahan se musta otteen sai ja paiskasi maahan ja usein otti heti uudestaan kiinni kun pääsin ylös.
Tarinakin oli mun mielestä parempi mitä kakkosessa ja ympäristöissäkin on paljon enemmän vaihtelua.
Sitä kyllä edelleen ihmettelen, että onko raccoon city aina aivan hirveä läävä sillä tässä sekä remakessa me nähdään ainakin mun käsityksen mukaan koko zombi epidemia ihan alusta asti ja heti on talot tulessa ja kadut täynnä roskaa ja romua.

Remakeen verrattuna oli myös kiva huomata, että nemesista vastaan ei tapeltu läheskään niin monta kertaa mitä siinä, eikä se muutu jatkuvasti aina vaan naurettavampaan muotoon. Esim kellotornin edustalla se oli edelleen aika normaali kun taas remakessa joku ihme nelijalkainen mutantti joka juoksi ja kiipeili pitkin seiniä.
Kyllä nämä molemmat oli 6$/kpl hinnoillaan erittäin hyviä ostoksia ja uskallan suositella sellaisellekin joka ei enää tankki ohjauksesta ja staattisista kuvakulmista välitä. Varsinkin jos oma ego kestää helpoimmalla pelaamista sillä silloin nuo ei aiheuta ärsytystä.
Löytyy nämä myös meidän ps3 storesta, mutta hintaa on 10e/kpl.

Heti kolmosen perään tuli startattua wiin re 4, koska ajattelin sen näyttävän varsin hyvältä yli 20 vuotiaan ps one pelin jälkeen, mutta ei se mennytkään kuten strömsössä.
Sahalaitaa on todella paljon ja lisäksi ilmeisesti WiiU:n ylöspäin skaalaus tekee omat vikansa kuvaan sillä ruudulta erottaa ihan jatkuvasti sellaisen hyvin tiheän ruudukko efektin. Tulee mieleen ihan psvr lasien screendoor efekti, mutta paljon, paljon tiheämpänä.
Metroid prime 3:ssa ei kuitenkaan tuollaista ollut lainkaan.

Jos visuaalisuus on mitä on niin pelattavuus sitten onkin parasta mitä konsoleilla on tarjota, kiitos wiimote tähtäyksen.
Lisäksi ruutua ei käännetä laittamalla tähtäin ruudun reunaan vaan käyttämällä nuntsan tattia tähtäyksen aikana.
Tähtääminen on suorastaan jumalaista switch version jälkeen, koska siinä oli 40% deadzone oikeassa tatissa ja sama vika on ilmeisesti myös ps4 ja xbox one versioissa.
Jostain syystä sniperilla kuitenkin tähdätään käyttämällä nuntsan tattia.
Myöskään puukon käyttö tai quick time eventit motea heiluttamalla ei ole ärsyttänyt sillä noihin riittää hyvin pieni ranneliike.
 
Sitä kyllä edelleen ihmettelen, että onko raccoon city aina aivan hirveä läävä sillä tässä sekä remakessa me nähdään ainakin mun käsityksen mukaan koko zombi epidemia ihan alusta asti ja heti on talot tulessa ja kadut täynnä roskaa ja romua.
Yhden loren mukaan pandemia Raccoon Cityssä alkoi jo ennen RE3:n tapahtumia, kun virus lähti leviämään viemäreihin jo aikaa ennen pelien tapahtumia. Brian Irons (se poliisipäälikkö) kielsi koko asian, vaikka kaupunkilaiset oli nähneet "oudosti käyttäytyviä hahmoja". No pandemia sit vähän räjähti vähän käsistä, ja se näkyy näissä peleissä.

On kyllä pakko mainita, että lore Resident Evil-sarjassa on ihan parasta. Harmi ettei niihin oikein pääse sisään pelkästään peliä pelaamalla. Kuka olisi tiennyt, että Leon ajoi krapulapäissään Raccoon Cityyn RE2:n alussa?
 
Ylös Bottom