Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

S konsoli on kuitenkin toistaiseksi se Microsoftin tuote jota saa hyllystä heittämällä, itse näen pelkästään BC:n takia konsolissa paljon potentiaalia vaikka nyt on muutaman pelin kohdalla alkanut olemaan vain 30fps only tapauksia. Jospa se olisi kuitenkin vain optimoinnin tuomaa tuskaa koska itse konsolin valmistaja ja muut julkaisijat saavat puskettua ihan 60fps tavaraa ulos.
 
S konsoli on kuitenkin toistaiseksi se Microsoftin tuote jota saa hyllystä heittämällä, itse näen pelkästään BC:n takia konsolissa paljon potentiaalia vaikka nyt on muutaman pelin kohdalla alkanut olemaan vain 30fps only tapauksia. Jospa se olisi kuitenkin vain optimoinnin tuomaa tuskaa koska itse konsolin valmistaja ja muut julkaisijat saavat puskettua ihan 60fps tavaraa ulos.
Hyvä on hintasekseen, ei voi olettaa että sukupolven raskaimmat pelit pyörii yhtä hyvin kuin kevyimmät pelit, onneks on vaihtoehtona päivittää X:ään. Series S myyntiin niin se ei ole kun 300e sijoitus. Kyllä tuolla Series S:llä hyvin pyörittää paljon muita pelejä hyvin ja se riittää monelle. Niinkun riittää monelle alemman tason PC:tkin
 
Kyllä tuolla Series S:llä hyvin pyörittää paljon muita pelejä hyvin ja se riittää monelle. Niinkun riittää monelle alemman tason PC:tkin
Series S on tehoiltaan paremmalla tasolla kuin monet yli kaksi kertaa kalliimmat nk. peli-PC:t, joita vähemmän perehtyneet varmaan ostavat lapsilleen. Tuossa on vaikka esimerkki, ei välttämättä edes huonoin mahdollinen valinta: https://www.gigantti.fi/product/gam...QCT1UIJEmqrYU2M850Mk2-oW4fG56eIoaAm54EALw_wcB
 
Hyvä on hintasekseen, ei voi olettaa että sukupolven raskaimmat pelit pyörii yhtä hyvin kuin kevyimmät pelit, onneks on vaihtoehtona päivittää X:ään. Series S myyntiin niin se ei ole kun 300e sijoitus. Kyllä tuolla Series S:llä hyvin pyörittää paljon muita pelejä hyvin ja se riittää monelle. Niinkun riittää monelle alemman tason PC:tkin
Hitto kun mäkin haluaisin tykätä tuosta 300€ hintalapusta mutta jotenkin haluaisin että se olisi nykytasolla 199-250€(selvästi alle Playstation 5 DE:n) tai siinä olisi levyasema jolloin voisi pelata halvalla jotain vanhoja pelejä 60fps kera mitä ei voi pelata PS5:llä Watch Dogsit ja vastaavat mitä BC tarjoaa.

Mutta tuo levyasema ei ollut pahin rasti vaan cpu mikä maksaa ja muistaakseni jossain uutisessa olikin että Microsoft ottaa enemmän tappiota Xss:llä kuin XsX:llä.
Joten en nyt voi varsinaisesti valittaa aiheesta koska bisnes on bisnestä mutta.. Damn.

Hinnalla 250e ja levyasema versioisena olisin jo hakenut oman Xss:n pieestä on elämä kiinni. mutta vanhat pelit ja niiden BC. Toki voin ostaa XsX mutta PC tarvitsee budjettia toistaiseksi niin odotellaan sitä sitten ja pitäs vielä PS5 ostella... Tiedätte kyllä ei käy käden käänteessä köyhällä.

Elämä on valintoja.
 
Hitto kun mäkin haluaisin tykätä tuosta 300€ hintalapusta mutta jotenkin haluaisin että se olisi nykytasolla 199-250€(selvästi alle Playstation 5 DE:n) tai siinä olisi levyasema jolloin voisi pelata halvalla jotain vanhoja pelejä 60fps kera mitä ei voi pelata PS5:llä Watch Dogsit ja vastaavat mitä BC tarjoaa.

Mutta tuo levyasema ei ollut pahin rasti vaan cpu mikä maksaa ja muistaakseni jossain uutisessa olikin että Microsoft ottaa enemmän tappiota Xss:llä kuin XsX:llä.
Joten en nyt voi varsinaisesti valittaa aiheesta koska bisnes on bisnestä mutta.. Damn.

Hinnalla 250e ja levyasema versioisena olisin jo hakenut oman Xss:n pieestä on elämä kiinni. mutta vanhat pelit ja niiden BC. Toki voin ostaa XsX mutta PC tarvitsee budjettia toistaiseksi niin odotellaan sitä sitten ja pitäs vielä PS5 ostella... Tiedätte kyllä ei käy käden käänteessä köyhällä.

Elämä on valintoja.
Voin myydä sulle 200e oman pois sitten kun päivitän en tosin tiedä milloin.
Edit: Niin levyasemallista olitkin vailla.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista. Ei nyt sinänsä mikään yllätys, mutta korostaa sitä näkökulmaa ettei näitä megakorporaatioita oikeasti kiinnosta nämä asiat joita otsa kirkkaana julistetaan. Paitsi tietysti silloin, kun halutaan saada hyvän tyypin mainetta ja ehkä osakekursseja alas. Miinusta klikkiotsikosta.

 
Oli taas varsinainen shokkipaljastus :D

Tietysti MS käytti röyhkeästi tilannetta hyväksi. Vaikea odottaa mitään muuta. En tiedä, mitä on sitten otsa kirkkaana julistettu, mutta kyllähän MS:n toimet johtavat todennäköisesti siihen, että yrityskulttuuri muuttuu ja työntekijöiden asema paranee, eli ahne megakorporaatiokin voi tehdä hyviä asioita.
 
Mielenkiintoista. Ei nyt sinänsä mikään yllätys, mutta korostaa sitä näkökulmaa ettei näitä megakorporaatioita oikeasti kiinnosta nämä asiat joita otsa kirkkaana julistetaan. Paitsi tietysti silloin, kun halutaan saada hyvän tyypin mainetta ja ehkä osakekursseja alas. Miinusta klikkiotsikosta.

Mutta Activision taisi itse kaupata itsensä Microsoftille


Activision Blizzard wanted to sell, so it approached Microsoft
 
Oli taas varsinainen shokkipaljastus :D

Tietysti MS käytti röyhkeästi tilannetta hyväksi. Vaikea odottaa mitään muuta. En tiedä, mitä on sitten otsa kirkkaana julistettu, mutta kyllähän MS:n toimet johtavat todennäköisesti siihen, että yrityskulttuuri muuttuu ja työntekijöiden asema paranee, eli ahne megakorporaatiokin voi tehdä hyviä asioita.

"Esimerkiksi Microsoftin pelipomo Phil Spencer sanoi olevansa syvästi tyrmistynyt, ja että Microsoft punnitsee uudelleen suhdettaan Activision Blizzardiin."

Lähinnähän tämä "asioiden uudelleen punnitseminen" on osoitus siitä, että Phil Spencer on ennenkaikkea pesunkestävä bisnesmies siinä missä kuka tahansa CEO maailmassa.
 
Mutta Activision taisi itse kaupata itsensä Microsoftille


Activision Blizzard wanted to sell, so it approached Microsoft

No ei tämäkään oikein poistaisi sitä tosiasiaa, että ahdistelu- ja rasismikohu hyödytti lopulta ostajaa melkoisesti. Alan isojen pamppujen lausunnot olivat omiaan kirkastamaan omaa otsaa ja toisaalta vaikuttamaan kursseihin sopivalla tavalla. Lopulta ostajaksi valikoitu pikaisesti Microsoft, vaikka ostajaehdokkaita oli muitakin. Jos tämä Microsoft tässä nyt erityisesti närästää ihmisiä, niin vaihtakaa sen tilalle jokin noista muista ehdokkaista (mitä ne sitten ovatkiun).

Venturebeatin artikkeli on lisäksi hieman vanhempi, eikä sen kirjoitushetkellä ollut julkaistu SEC:n dokumenttia. Huomasin tuossa samalla, että Tivin artikkeli on laitettu maksumuurin taakse, joten tässä se Techspotin juttu johon Tivi viittaa. Siitä löytyy myös linkki siihen SEC:n alkuperäiseen dokumenttiin:

 
"Esimerkiksi Microsoftin pelipomo Phil Spencer sanoi olevansa syvästi tyrmistynyt, ja että Microsoft punnitsee uudelleen suhdettaan Activision Blizzardiin."

Lähinnähän tämä "asioiden uudelleen punnitseminen" on osoitus siitä, että Phil Spencer on ennenkaikkea pesunkestävä bisnesmies siinä missä kuka tahansa CEO maailmassa.
Se uudelleen punnitseminen meni sillä tavalla hyvin, että nyt saa heittää toksiset johtajat pihalle ja johtaa itse. :)

Microsoftin suhde Activisioniin muuttui radikaalisti tämän oston myötä, joten ei Phil ihan pelkkää palturia puhunut. Jos ajatellaan niin, että millä tavoin Activisionista saadaan fiksumpi työpaikka, niin se on juurikin tällä tavoin.
 
Se uudelleen punnitseminen meni sillä tavalla hyvin, että nyt saa heittää toksiset johtajat pihalle ja johtaa itse. :)

Microsoftin suhde Activisioniin muuttui radikaalisti tämän oston myötä, joten ei Phil ihan pelkkää palturia puhunut. Jos ajatellaan niin, että millä tavoin Activisionista saadaan fiksumpi työpaikka, niin se on juurikin tällä tavoin.
Eikös tästä ole jo useaampaan otteeseen täällä keskusteltu? Ilmeisesti osa KonsoliFin porukasta olisi halunnut jättää ActiBlizzun nykyiseen tilaansa. Tämä olisikin mielenkiintoisempi puheenaihe.
 
Ilmeisesti osa KonsoliFin porukasta olisi halunnut jättää ActiBlizzun nykyiseen tilaansa. Tämä olisikin mielenkiintoisempi puheenaihe.
Mikä saa sinut näin luulemaan? En ainakaan itse ole nähnyt täällä yhtäkään viestiä jossa surraan Kotickin poistumista yhtiön johdosta. Voi olla, että olen sitten missannut jonkun mielipiteen.
 
Mikä saa sinut näin luulemaan? En ainakaan itse ole nähnyt täällä yhtäkään viestiä jossa surraan Kotickin poistumista yhtiön johdosta. Voi olla, että olen sitten missannut jonkun mielipiteen.
Tai minulla on jotain mennyt ohi, sillä en ole nähnyt muuta kuin negatiivista palautetta tietyiltä suunnilta.
 
Tai minulla on jotain mennyt ohi, sillä en ole nähnyt muuta kuin negatiivista palautetta tietyiltä suunnilta.
Mielestäni siinä on vissi ero olla studioiden ostelua vastaan kuin olla sitä vastaan, että Kotickin kaltaiset kaverit jatkaisivat virassaan. Kotickin jatkamisessa virassaan ei seuraisi mitään hyvää kuin kenties herralle itselleen, kun taas studioiden pysymisessä multiplatform-studioina seuraisi paljonkin hyvää miljoonille pelaajille.
 
Minusta olennaista tuossa kaupassa oli, että MS sai tuhlattua valtavan määrän rahaa, jonka se olisi voinut käyttää paljon haitallisemminkin pelaajia kohtaan hankkimalla sellaisia studioita yksinoikeusstudioiksi, joiden pelit ovat enemmän peliharrastuksen ytimessä tällä hetkellä. Suurin osa Activision Blizzardin tuotannosta on suunnattu kasuaaleille ja moni aiemmin suosittu ip on ollut laskussa merkitykseltään, kuten WoW, CoD ja Overwatch. Ei tuon kaupan perusteella voi studiokauppoja pitää toivottavana ilmiönä, mutta toisaalta viime vuosien Sonyn ja MS:n hankintoja ei voi pitää myöskään huonona rosvoamisena, eli vielä toistaiseksi homma on pysynyt jotenkin kasassa ja myös ostetut studiot ovat luultavasti hyötyneet kaupoista. Sitten, jos mennään samalla uholla ostamaan loppuja isoja itsenäisiä julkaisijoita, tilanne on jo ihan eri.
 
Se uudelleen punnitseminen meni sillä tavalla hyvin, että nyt saa heittää toksiset johtajat pihalle ja johtaa itse. :)

No se on hyvä juttu. Kurjempi juttu on se, että toksinen johtaja voi saada ulko-ovesta poistuessaan 410 miljoonan dollarin jäähyväislahjan.
 
Ylös Bottom