Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kirby and the Forgotten Land

JTahti

Well-Known Member
Kirby%20and%20the%20Forgotten%20Land%20kuvakaappaus.png


Nimi: Kirby and the Forgotten Land
Kehittäjä: Nintendo
Julkaisija: Nintendo
Alustat: Switch
Lajityyppi: Tasohyppely
Julkaisu: 25.3.2022
KonsoliFIN Pelisivu

Julkaisupäivän paljastus traileri:


Näyttää trailerin perusteella kunnon tripla-A tasohyppelyltä.
 
Meni ennakkotilaukseen heti tän trailerin näkemisen jälkeen. Odotukset on kovat kyllä. Näitä hyviä 3D tasohyppyjä on kovin vähän nykyään ja Nintendo osaa tän genren yleisesti tosi hyvin (3d Mariot) . Ja tuo traileri näyttää vaan niiin hyvältä. Varsinkin ne pätkät siitä, jossa Kirby seikkailee jossain meidän maailman raunioissa. Pitää melkein laittaa tästä eteenpäin itselle kielto tulevien trailereiden katsomiseen, ettei vaan mene spoilaantumaan millekään, joka olisi kiva itse löytää pelistä sitä pelatessa :)
 
Olen kovin kaivannut hyviä tuoreita tasohyppelyitä, ja Kirby: Discovery onkin varma hankinta. (Edelleen ihmettelen, miksi alkuperäinen jap. nimi "Discovery" piti muuntaa länteen kankeaan muotoon "and the Forgotten Land"). Vältän katsomasta muita trailereita kuin ensimmäisen, jotta kokemus tuntuu mahdollisimman tuoreelta.
 
Kirbyn rewikat näyttää varsin hyviltä :)


 
Gigantissa tämän viikon 50€ poverissa myös mutta kestosta en tiedä


 
Viimeksi muokattu:
Tuli testattua viimein Kirbyn demo tänään ja vaikka olen vähän pettynyt, ettei tässä ole vapaata kameraa ja peli on tosi lineaarinen, niin muuten vaikutti hyvältä. Huomenna siis nouto Verkkikseltä töiden jälkeen. Harmi kun töissä vuoden kiireisimmät viikot osuu tähän päälle, niin tuskin ehdin paljoa pelailemaan ihan heti. Onneksi sentään sain hoidettua Forbidden Westin pois alta, niin ehtii taas pelailla muutakin silloin, kun pelaamisen ylipäätänsä on aikaa.
 
Läpi meni. Yritin parhaani mukaan aina koluta kentät läpi ja aina kun kartalle tuli niitä haastekenttiä niin ne tuli tehtyä myös ja noitahan löytää lisää vielä karttaa tutkimalla.
Aikaa meni likemmäs 10 tuntia ja lopputekstien jälkeen tulee vielä lisää pelattavaa enkä mä ole siihen taistelu areenaan vielä koskenut lainkaan.
Rahallekin on ollut käyttöä enemmän kuin ehtii keräämään sillä kykyjen kehitys on aina vaan kalliimpaa ja kolmos tason kykyihin menee jo 800 kolikkoa ja siitä eteenpäin yli tonni / kyky.
Oletan, että sieltä areenalta saa rahaa ja niitä päivityksiin tarvittavia kiviä sillä mitään muuta keinoa niiden farmaukseen ei ole.

Vaikka kovin koitin tutkia kaikki paikat niin silti melkein jokaiseen kenttään jäi yksi waddledee jonka saa jostain tehtävästä.
Peli kun ei kerro kenttään mennessä muuta kuin sen perus "läpäise kenttä" ja "pelasta piilotetut waddledeet".
Noiden lisäksi voi olla tehtävänä vaikka salaisen huoneen löytyminen tai kolmen wanted julisteen poistaminen seinältä.
Joten melkein kaikki kentät täytyisi vetää ainakin toisen kerran vielä ja oikeasti haluaisin kerätä kaikki, mutta tietenkin myös pomomatseissa on haasteita jotka ei houkuttele yhtään.

Kyllä tässä silti pelattavaa on varsin hyvin ja läpäisyn jälkeen saa myös koko soundtrackin kuunneltavaksi.
Tai ainakin oletan sen olevan kokonainen sillä biisejä on yli 60, mutta jotta nuo kaikki saa kuunneltavaksi niin bandille täytyy lahjoittaa tuhat kolikkoa joten se oli taas yks rahareikä :D
Siitä iso plussa, että peli osaa vaihtaa automaattisesti seuraavaan biisiin jos niin haluaa joten tuo tulee laitettua joskus soimaan taustalle.
Huomenna areena testaukseen ja sen jälkeen ne loput extra kentät vielä.
 
Olipahan työmaa hommata tämä peli: poweriin ei ollut tilattu ollenkaan, gigantin kone näytti seitsemää tilattua, mutta 30min jälkeen myyjä luovutti ja sano että ei löydä niitä liikkeestä. Lopulta piti käydä prismasta hakemassa.

Onko kukaan kerennyt testata kaksinpeliä? Pystyykö läpäisemään kaksin vai onko joku Odysseyn tapainen turhake missä toinen on vaan hattu :D
 
Nyt on ne extra kentät ja kaikki kolme areenaa pelattu myös ja aikaa meni vielä melkein neljä tuntia lisää.
Ruokatauko ja sitten testaamaan jos ne pomo haasteet olisi sittenkin mun olemattomilla taidoilla tehtävissä nyt kun on reippaasti parempia kykyjä saatavilla.
Aluksi olin epäileväinen onko tämä sen 50e arvoinen, mutta olihan tässä sisältöä varsin hyvin ja pelaaminen oli hemmetin hauskaa alusta loppuun.
Kirby veteraaneille tämäkin on varmaan liian helppo ja niille varmaan ainoa haaste tulee niiden pikku haastekenttien aikarajojen alittamisesta.
Onneksi noista ei tarvitse välittää ellei halua olla kompletionisti sillä sen rajan alittamisesta saa vain 50 kolikkoa bonusta eikä mitään muuta.

Mulla on myös yksi kyky kokonaan löytämättä. Noiden haasteiden perusteella se on vissiin joku crash niminen ja olin varma, että sen saa areenalta, mutta ilmeisesti sen saa joltain perus vihulta.
 
Vaikka kirjoittelin, ettei aikaa heti riitä hurjasti tämän pelaamiseen, niin kyllähän tätä on jonkin verran pelailtu viikonlopun aikana.
Olen pelannut nyt pelistä 3 ensimmäistä maailmaa niin, että niiden kentistä on tehty kaikki tehtävät ja haasteissakin on aikarajat alitettu. Lisäksi olen areenalla pelannut läpi ensimmäisen setin (muita ei olekaan vielä tarjolla).

Kyllä tämä tosiaan rahansa arvoinen peli on. Ei mitenkään erityisen vaikea: uskon kyllä kenen vaan nuo peruskentät selvittävän ilman isompia ongelmia. Muutamissa haasteissa aikarajan alittaminen vaati multa useampaa yritystä samoin kuin maailmojen loppupomoissa osa tehtävistä. Näissäkään ei kuitenkaan missään kohtaa tullut fiilis, että teki mieli alkaa heittämään ohjainta seinään turhautumisen vuoksi :D

Hyvä suunta Kirbylle tämä 3D:hen hyppääminen. Sitten seuraava peli jos olisi vielä vapaalla kameralla ja vähän vähemmän lineraarisena, niin tässähän olisi melkein Marion haastaja. Jos tätä Forgotten Landia vertaa vähän samantyyliseen lukitun kameran ja lineaaristen maailmojen Mario 3D Worldin, niin sanoisin tämän jopa voittavan tuon Marion.
 
Joko tästä on löydetty jotain glitcheja vai onko jotkut vaan aivan äärettömän kovia pelaajia sillä tänään kun siltä kylän tietäjältä lueskelin päivän statseja niin ennätys kakkos maailman pomon voittamisessa oli 6.4 sekuntia ihan perus kirbylla.
Eihän tuo voi olla mitenkään mahdollista.
 
Joko tästä on löydetty jotain glitcheja vai onko jotkut vaan aivan äärettömän kovia pelaajia sillä tänään kun siltä kylän tietäjältä lueskelin päivän statseja niin ennätys kakkos maailman pomon voittamisessa oli 6.4 sekuntia ihan perus kirbylla.
Eihän tuo voi olla mitenkään mahdollista.
Se peruskirby on kyseistä pomoa vastaan yllättävän tehokas. Päädyin sillä vetämään kyseisen pomon lisätehtävistä isoimman osan.

Kyllä tuo 6,4s kuulostaa siitä huolimatta siltä, että nyt on joku löytänyt kunnon "cheese" -taktiikan tuohon pomoon.
 
Onko kukaan kerennyt testata kaksinpeliä? Pystyykö läpäisemään kaksin vai onko joku Odysseyn tapainen turhake missä toinen on vaan hattu :D
Minuakin kiinnostaisi tämä. Demoa testasin kaksinpelinä mutta en oikein ollut varma että pelaanko nyt sitä oikeaa peliä vai jotain kaksinpeliin sovitettua putkiversiota pelistä. Vai onko tämä oikeasti näin putkimainen peli? Trailerista sain siis kuvan että olisi ollut enemmän Mario Odyssey mutta lähempänä tämä on Mario 3D Worldiä.

Eli onko tuo kaksinpeli jokin oma sovituksensa vai saako saman kokemuksen sekä kaksin- että yksipelinä?
 
Minuakin kiinnostaisi tämä. Demoa testasin kaksinpelinä mutta en oikein ollut varma että pelaanko nyt sitä oikeaa peliä vai jotain kaksinpeliin sovitettua putkiversiota pelistä. Vai onko tämä oikeasti näin putkimainen peli? Trailerista sain siis kuvan että olisi ollut enemmän Mario Odyssey mutta lähempänä tämä on Mario 3D Worldiä.

Eli onko tuo kaksinpeli jokin oma sovituksensa vai saako saman kokemuksen sekä kaksin- että yksipelinä?
Tää ei käsittääkseni ole loppujen lopuksi mikään Mario Odysseyn kaltainen openworld vaan paljon putkimaisempi toteutukseltaan. Itselläkin Trailerit antoi tämän suhteen varsin erilaisen kuvan.

Muutaman arvostelun perusteella ymmärsin, että kaksinpeli on myös varsin heikko, eli toinen saa perus kirbyn ja sen loputtomat ominaisuudet ja toinen pelaaja vaan jonkun Ninja kirbyn, jolle ei saa muita taitoja imettyä. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, koska tässä asiassa tahtoisin olla
 
Tää ei käsittääkseni ole loppujen lopuksi mikään Mario Odysseyn kaltainen openworld vaan paljon putkimaisempi toteutukseltaan. Itselläkin Trailerit antoi tämän suhteen varsin erilaisen kuvan.

Muutaman arvostelun perusteella ymmärsin, että kaksinpeli on myös varsin heikko, eli toinen saa perus kirbyn ja sen loputtomat ominaisuudet ja toinen pelaaja vaan jonkun Ninja kirbyn, jolle ei saa muita taitoja imettyä. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, koska tässä asiassa tahtoisin olla
Toinen pelaaja on bandana waddledee joka ei ime muita kykyjä
 
Vai onko tämä oikeasti näin putkimainen peli? Trailerista sain siis kuvan että olisi ollut enemmän Mario Odyssey mutta lähempänä tämä on Mario 3D Worldiä.
Joo tämä on valitettavasti yhtä putkimainen kuin demo antoi ymmärtää. Hyvin toteutettu putkimainen peli kyllä, mutta silti putkimainen.Mäkin olin vähän pettynyt kyllä, koska trailerin perusteella odotin Odysseyn kaltaista vapaata hiekkalaatikkoa.

Mutta hyvä ja hauska peli tämä on näin putkimaisenakin. Ehkä sitten joskus seuraava 3D Kirby on enemmän tuon Odysseyn kaltainen. Tai edes vaikka Galaxyn niin, että putkimaisuudesta huolimatta kamera olisi vapaa ja pelaajan hallittavissa.
 
Se olis 100% läpi ja tämä saattaa ohittaa forbidden westin mun goty listalla.
Joskus vielä täytyy ne biisit kuunnella läpi ja niitäkin aukesi vielä lisää kun lahjoitti 2000 kolikkoa lisää joten lopulta niitä on 98kpl.
Saattaa mennä tunti jos toinenkin ellei puolet ole jotain lyhyitä ääniefektejä tai jtn.
 
Tää ei käsittääkseni ole loppujen lopuksi mikään Mario Odysseyn kaltainen openworld vaan paljon putkimaisempi toteutukseltaan. Itselläkin Trailerit antoi tämän suhteen varsin erilaisen kuvan.
Mäkin olin vähän pettynyt kyllä, koska trailerin perusteella odotin Odysseyn kaltaista vapaata hiekkalaatikkoa.
En siis ollut ainoa, jonka traileri petti.

Muutaman arvostelun perusteella ymmärsin, että kaksinpeli on myös varsin heikko, eli toinen saa perus kirbyn ja sen loputtomat ominaisuudet ja toinen pelaaja vaan jonkun Ninja kirbyn, jolle ei saa muita taitoja imettyä. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, koska tässä asiassa tahtoisin olla
Toinen pelaaja on bandana waddledee joka ei ime muita kykyjä
Oli pienoinen pettymys että toinen on rajoitettu tuollaiseen rooliin. Hetken jo kuvittelin että Kirbyn sylkäisemien "kykypallojen" kautta saisi toinenkin pelaaja vaihdettuja kykyjä mutta ei.

No, täytyy tehdä niin että annan lapsen ohjata Kirbyä enkä laita enää mihinkään kakkospelaajan rooliin. Johan hän on pelannut Switchin (kaksinpeli-)Mariot, Yoshin ja Sackboyn, joten tuntuisi aika tymperältä pakottaa nyt johonkin "tyttöystävämoodiin". Tuntuisi muutenkin että ei saisi täyttä kokemusta mikä tuossa Kirbyssä on ideana eli testailla eri kykyjä. Varmasti nauttisi pelata ihan tuolla waddledeelläkin mutta omasta näkökulmasta ajattelen että monipuolisemman kokemuksen saa Kirbyllä. Lisäksi kehittyy taas pelaamisessa kun ei ole kerralla "nähty" hahmo.

Nyt itse asiassa pelaillaan Luigi's Mansionia, jossa hän pelailee Gooigilla, joka joutuu tekemään välillä enemmän asioita mitä itse Luigi. Kaiken huipuksi tuossa pelissä tuntuu välillä itselläkin olevan sormet solmussa kun se ohjaus on jotenkin typerähkö.

Mutta hyvä ja hauska peli tämä on näin putkimaisenakin. Ehkä sitten joskus seuraava 3D Kirby on enemmän tuon Odysseyn kaltainen. Tai edes vaikka Galaxyn niin, että putkimaisuudesta huolimatta kamera olisi vapaa ja pelaajan hallittavissa.
Se että traileri "petti" minut tarkoittaa oikeastaan vain sitä että yllätyin ettei kyse olekaan "Odysseysta". Hyvältä tämä peli vaikutti tällaisenakin ja ainakin itselle ihan fine pelata muutakin kuin jatkuvia open worldeja. Nimimerkillä Forbidden West läpi ja Elden Ring konsoliin...
 
Tuli demoa kokeiltua ja yllätyin miten hauska ja letkeä peli on, en mikään Kirbyn ystävä ole ikinä ollut mutta tämä peli kyllä vakuutti, demon jälkeen tullut trailerikin vakuutti kun pelissä tuntuu olevan vaikka mitä hilavitkutinta ja asetta mitä Kirby voi imeskellä. Itseä ei tuo putkimaisuus häirinnyt, päinvastoin näin sen vaan positiivisena kun kameraa ei voi pyöritellä niin ei käy se 30 FPS niin silmille. Meinasin jo ostaa mutta on niin paljon pelattavaa että siirrän myöhemmäksi, mutta silti vaikutti parhaalta Nintendo tasohyppelyltä sitten Odysseyn.
 
Ylös Bottom