Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Työsimulaattorit (Car Mechanic Simulator, House Flipper jne.)

En tiedä onko muut huomanneet, mutta Tourist Bus Simulator on ilmestynyt konsoleille (ainakin Ps5).
Peli on jo suhteellisen vanha, mutta mun makuun tuo on paras linja-autosimu markkinoilla..kaikista isoista ongelmistaan huolimatta. PC puolella isoin ongelma on suorituskyky, joten olisi jännä nähdä miten pleikalla pyörii.

Peli on täysin suomenkielinen myös.

Pelin kartta on Fuerteventura ja siellä sit ostellaan uusia ja käytettyjä busseja, huolletaan, pestään, ostellaan työntekijöille asuntoja jne. Siinä on ihan kunnon talouspuoli firman pyörittämisen osalta. Ite tykkään siitä todella lujaa. Jäänyt pelaamiset vain tosiaan vähälle kun pyörinyt niin huonosti vaikka on koneessa kovaa rautaa sisässä. Jos PS5 versio toimii suht sulavasti ni voisin kyllä suositella ja valovuoden edellä uusinta bus Simulatoria.

Pc puolella jos nää kiinnostaa niin saman tekijän aikaisempi peli on Fernbus Simulator jossa ajellaan ympäri Eurooppaa ja uusin on The Bus jossa on Berliini mallinnettu 1:1 lidlejä ja mäkkäreitä myöden.
Pakko kysyä ilman minkäänlaista vähättelyä tarkoituksenani, että mikä noissa bussisimulaattoreissa on se pointti, ja mikä pitää sen mielenkiinnon niissä vireillä? Periaatteessa voisi jopa vähän kiinnostaa, mutta heti tulee väistämättä mieleen, että saako tuohon ympärille riittävän kiinnostavaa tekemistä ainakaan pidempiaikaiseen pelaamiseen? Samalla varmistelisin, että onko kokemuksia siitä, miten vähän nuoremmalle pelaajalle voisi tuo peli maistua? Itselläni on vuoden loppupuolella 9-vuotta täyttävä poika, jota ainakin jossakin määrin tuntuvat kiinnostavan avoimen maailman autoilut. Forza vitosta ja tuota jotakin boxilla olevaa kuorma-autopeliä (jonka nimeä en nyt millään muista) on ainakin satunnaisesti tykännyt pelailla. Mutta ihan kunnolla innostavaa tekijää ei niistäkään ole tainnut sitten löytyä, kun pelaaminen on jäänyt varsin satunnaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä ilman minkäänalaista vähättelyä tarkoituksenani, että mikä noissa bussisimulaattoreissa on se pointti, ja mikä pitää sen mielenkiinnon niissä vireillä? Periaatteessa voisi jopa vähän kiinnostaa, mutta heti tulee väistämättä mieleen, että saako tuohon ympärille riittävän kiinnostavaa tekemistä ainakaan pidempiaikaiseen pelaamiseen? Samalla varmistelisin, että onko kokemuksia siitä, miten vähän nuoremmalle pelaajalle voisi tuo peli maistua? Itselläni on vuoden loppupuolella 9-vuotta täyttävä poika, jota ainakin jossakin määrin tuntuvat kiinnostavan avoimen maailman autoilut. Forza vitosta ja tuota jotakin boxilla olevaa kuorma-autopeliä (jonka nimeä en nyt millään muista) on ainakin satunnaisesti tykännyt pelailla. Mutta ihan kunnolla innostavaa tekijää ei niistäkään ole tainnut sitten löytyä, kun pelaaminen on jäänyt varsin satunnaiseksi.
Tuossa turistibussissa on ihan kunnon ura. Siellä on eri tyyppisiä reittejä mitä uran edetessä firmalle saa. On siis perus reittejä, kiertoajeluja nähtävyyksiin jne. Palkkaat työläiset, hommaat vakuutukset, työläisille asunnot, manageroit kuka ajaa minkäkin keikan. Ostat uusia busseja ja laajennat toimintaa, huollat busseja, ostat varaosat jne. Myöhemmin joudut ostaa busseihin virvokkeet, pikku purtavat jne.
Siellä on myös keräiltäviä auton osia joista saat sit kasattua itselles pirssin.

Tuo on tän tyyppiseen peliin todella monipuolinen verrattuna mihinkään muuhun.

Mun poika oli 8v kun veti Bus Simulator 18:n uran läpi ja tykkäsi todella kovaa. Nykyisin vetää Euro Truck Simua ja Farming Simua ja on 10v, et jos tollaset kiinnostaa ni kyl ne uppoo nuorempiinkin. Etenkin kun saa suomeksi.

edit: ite eilen koitin taas pc:llä ja sama stutterointi on edelleen läsnä mikä on ollu varmaan vuoden erään pätsin jälkeen. Fps kokoajan hyvä, mutta ärsyttävä nykiminen kokoajan. Täytyy melkein oikeasti harkita ps5 versiota jos se on smoothi.
 
Tuossa turistibussissa on ihan kunnon ura. Siellä on eri tyyppisiä reittejä mitä uran edetessä firmalle saa. On siis perus reittejä, kiertoajeluja nähtävyyksiin jne. Palkkaat työläiset, hommaat vakuutukset, työläisille asunnot, manageroit kuka ajaa minkäkin keikan. Ostat uusia busseja ja laajennat toimintaa, huollat busseja, ostat varaosat jne. Myöhemmin joudut ostaa busseihin virvokkeet, pikku purtavat jne.
Siellä on myös keräiltäviä auton osia joista saat sit kasattua itselles pirssin.

Tuo on tän tyyppiseen peliin todella monipuolinen verrattuna mihinkään muuhun.

Mun poika oli 8v kun veti Bus Simulator 18:n uran läpi ja tykkäsi todella kovaa. Nykyisin vetää Euro Truck Simua ja Farming Simua ja on 10v, et jos tollaset kiinnostaa ni kyl ne uppoo nuorempiinkin. Etenkin kun saa suomeksi.

edit: ite eilen koitin taas pc:llä ja sama stutterointi on edelleen läsnä mikä on ollu varmaan vuoden erään pätsin jälkeen. Fps kokoajan hyvä, mutta ärsyttävä nykiminen kokoajan. Täytyy melkein oikeasti harkita ps5 versiota jos se on smoothi.
Kiitos vastauksistasi! Kuulostaa tosiaan varsin mielenkiintoiselta ihan itsellenikin. Sen vielä kysyisin myöskin, että mikä tekee siitä Bus Simulator 2021:stä huonon? Onko tosiaan niin huono, ettei kannata ostaa, vaikka halvalla saisi?
 
Kiitos vastauksistasi! Kuulostaa tosiaan varsin mielenkiintoiselta ihan itsellenikin. Sen vielä kysyisin myöskin, että mikä tekee siitä Bus Simulator 2021:stä huonon? Onko tosiaan niin huono, ettei kannata ostaa, vaikka halvalla saisi?
Itse en ole päässyt kolmella yrittämällä tutoriaalia edes läpi kun bugittaa. Ja siihenkin asti mihin pääsee ni matkan varrella bugit hidastaa etenemistä aikalailla.

Sit ku siinä on jenkki mappi ja euro bussit, todella typerän näköstä menoa kaiken kaikkiaan. Toinen mappi taas on bus Simulator 18 mappi, joten se on tahkottu loppuun. Kyllä mä ennemmin ostaisin bus Simulator 18:sta koska se oli oikeasti hyvä. Se kyllä käy selvästi nopeammin tylsäksi sisällön puolesta kuin tuo turistibussi.
 
Olipa hävyttömän paska ohjaus tuossa Tourist Bussissa. Ei mitään bindauksia napeille erikseen, puuttu tekstejä siinä kännykän valikossa, vaikea tietää mikä on mikäkin kun ohjeet käskee mennä tiettyyn valikkoon, rattia en saanu ainakaan drive hubin kanssa toimimaan. Pitänee odottaa korjausta tuohon, ei tota padilla jaksa. Pelissä ei muuten ole edes platina trophya. Tosi huonot saavutukset vaikka tuossa olisi paljon mahdollisuuksia.
 
Olipa hävyttömän paska ohjaus tuossa Tourist Bussissa. Ei mitään bindauksia napeille erikseen, puuttu tekstejä siinä kännykän valikossa, vaikea tietää mikä on mikäkin kun ohjeet käskee mennä tiettyyn valikkoon, rattia en saanu ainakaan drive hubin kanssa toimimaan. Pitänee odottaa korjausta tuohon, ei tota padilla jaksa. Pelissä ei muuten ole edes platina trophya. Tosi huonot saavutukset vaikka tuossa olisi paljon mahdollisuuksia.
Ei bindauksia? Outoa kun pc:llä jo orkkis versiossa saa kaiken säädettyä myös pädille haluamakseen ja ohjauskäyriä jne.
 
PowerWash Simulator early access päättyy ja peli päivittyy koko versioksi 14.07.2022. Peliin saapuu myös saavutukset. On kyllä koukuttava peli. Huh tuossa mini golf radassa oli tekemistä, meni monta tuntia saada se 100%. Tuon junan pesemiseen meni noin kaksi tuntia.
Pesua takana 16 tuntia. Laitoin kännykästä rikospodcastin pyörimään, peli mutelle ja annoin pesurin laulaa :)


PowerWash Simulator 11.6.2022 17.15.06.png
PowerWash Simulator 11.6.2022 17.15.23.png
PowerWash Simulator 11.6.2022 17.15.42.png
PowerWash Simulator 11.6.2022 18.46.29.png
 
Tuli kokeiltua ruohonleikkuri simulaattoria.

Kun oli päässyt yli järkyttävästä ulkonäöstä ja kamalista valikoista niin siellä alla piilee ihan mukava rentoutumis peli. Yllättävän tarkkaan saa ottaa ennenko pääsee tehtävät läpi.

Pelissä on kyllä yksi iso miinus joka on oleellinen osa ruohonleikkausta, vastaleikatun nurmikon tuoksu. Jos sen saisivat tehtyä niin olisi ihan 5/5 kokemus.
 
Powerwash Simulator on Steamin toiseksi pidetyin peli tänävuonna ilmestyneistä tekeleistä. Näyttää että uusi hitto tulossa.


Ei yllätä, tai siis yllättää, kun itsekin on tuosta innostunut ja koukuttunut, vaikkei aiemmat tuollaiset ole napanneet. Ruohonleikkurisimua kokeilin, mutta jokin siinä tökki, kontrollit ehkä? Toisaalta ruohonleikkuria tulee käytettyä ihan oikeastikin, toisin kuin ääretöntä vesimäärää sisältävää painepesuria.
 
On muuten sitten ISO tuo oletettavasti uratilan viimeinen tehtävä. Pari pidempää sessiota jo tuosta tehnyt ja reilut 60%. Oon kyllä tykännyt, jännästi tuo kyllä koukuttaa, ei malta lopettaa. Onneksi nyt tulee muutakin pelattavaa niin ehkä malttaa ...
 
Läpi meni PowerWash Simulator. Yhteensä joku kaksi kuukautta sitä tahkonnut Steamin kautta. Nyt on kaikki tehtävät 100%. Varsinkin tuo viimeinen on todella iso työ pestä. Laitan videon spoilereihin, jossa career moden viimeisen työn loppu ja mitä tulee sen jälkeen. Mutta tämä on kyllä ihan parhaimpia simulatoreita mitä olen pelannut. Koukutti ihan täysillä. Nyt vielä yrittää tehdä puuttuvat saavutukset pois. Taidan seuraavaksi ostaa steamista Car Detailing Simulatorin kun sopivasti juuri 20% alessa (10,63€ nyt) ja vaihtaa painepesurin auton kiillotukseen.



Aikaa meni 100% läpäisyyn 65 tuntia.
 
Simulaattori pelit kiinnostanut aina ja nyt kun on vihdoin pelitietokone niin tullut Steamin kautta pelattua useampaa simulaattoria. Ensiksi, tuo PowerWash Simulator on ihan parhaimpia ja koukuttavimpia simulaattoreita mitä olen koskaan pelannut. Sitä jaksoi hyvin sen 65 tuntia pelailla.

Truck Mechanic Dangerous Paths Prologueta tuli kokeiltua ja olipahan pettymys. Auto kun hajosi tienpäälle niin siitä alkoi ongelmat. Kun ei näytetä tarpeeksi mitä pitää tehdä niin oli kokoajan ongelmia työkalujen suhteen. Piti youtubesta katsoa, että mitä hittoa tässä nyt pitää tehdä. Lopulta vanteen pulttien kanssa tuli ongelmia, enkä saanut pyörää kiinni kun mistään ei tapahdu mitään. Siihen loppui mielenkiinto ja exitillä ulos. Ei jatkoon.

Model Builderiä olen tunnin pelannut ja se on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta kiinnostaa, toisaalta taas ei. Oikeastikin ostan mieluummin valmiin peltisen 1:18 koossa olevan auton kun alan itse osista kaasaamaan. Sitäkin joskus kokeillu huonolla menestyksellä. Pelissä on hienoa, että saa valmiit pienoismallit lasivitriiniin esille. Ehkä tähän vielä joskus inspis tulee.

Junkyard Simulator First Car peli vaikuttaa lupaavalta mutta peli on pelikelvoton kun jostain syystä se kaatuu aina ekan 10min jälkeen.

Electrician Simulator First Shock kokeillut noin tunnin ja tuo peli on sellainen, että jos ei sähkö osaaminen kiinnosta niin se ei kiinnosta. Itseä ei kiinnosta niin johtojen yhdistäminen jäi siihen mutta tulipahan huvikseen kokeiltua.

Car Detailing Simulator on ihan kivaa autonkiillotus puuhaa. Peliä takana nyt 7 tuntia ja olen saanut ostettua muutaman oman auton ja paremman tallin jossa työskennellä. Oman auton voi sitten huutokaupalla myydä. Neljän tunnin jälkeen kun saa tuon huutokaupan auki niin rahaa alkaa tulemaan paremmin. Kuten simulaattoripelit yleensäkin niin tässäkin on tosi paljon sen saman toistoa. Pese, kuivaa, kiillota, toista. Ehkä kun jaksaa tahkota peliä tunteja niin saa auki lisää työkaluja ja rahalla saa parempia paketteja irti.
Miinuksena tässäkin on ohjeistus. Se voisi olla parempi. Esim. yhteen autoon piti oven naarmu korjata. Mitään ei selitetä miten se tehdään ja vaikka youtubesta katsoin niin en saanut sitä siltikään tehtyä. Onneksi pelissä voi auton muuttaa rahaksi vaikka jokin tehtävä jää tekemättä.
Autoharrastajalle oiva ajantappo peli. Kyllä tätä tulee jatkettua.

Tässä nyt alkuun muutaman simun pelaamisia. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Hommasin House Flipperiin Garden DLC:n joka tuo mukanaan esim. ruohonleikkurin, ruohotrimmerin ja mahdollisuuden kaataa puita kaiken muun ohella. Se vaan harmittaa, että eivät ole ainakaan vielä saaneet konsoleille julkaistua muita lisäsisältö paketteja kuin tuon Gardenin. Siellä olis ainakin kaksi DLC:tä jotka itseäni kiinnostaisi, mutta ei ole saatavilla ainakaan tällä hetkellä konsoleille. :(
 
Pelasin Car Detailing Simulatorin läpi. Aikaa meni 16 tuntia. Ihan ok ajatappo peli. Olen tehnyt paljon oikeille autoille tätä samaa, kävispä se yhtä helposti ja nopeasti:D Ostin pakettina myös Ammo dlc paketin, jossa pitäisi saada lisää autoja sun muita mutta en saa sitä dlc toimimaan joten siinä meni ne eurot hukkaan. Mitähän simulatoria sitä seuraavaksi pelaisi, ehdotuksia?

Tässä Porsche 911 pesu ja puunaus.
 
Builder simulator, tai piakkoin tuleva Construction Simulator, tai sitte viime viikolla ilmestynyt myytinmurtajat peli (jossa meikän pitäs olla yks ”asiakkaista” ku olin kickstarterissa :D) ite en oo ehtiny pelailee sitä viel ollenkaan.
 
  • Like
Reactions: rap
Tourist Bus simun tekijöiden nykyisin työn alla oleva The Bus on ottanu aika isoja harppauksia Early accesissa. En oo jaksanu 6-7kk oikeen pelata, joten ero oli iso. Pelihän siis on 1:1 mallinnettu Berliini, joten katujen varsilla on lidlejä jne.

On tullu ohjaintuki, joten nyt myös valikot toimii Xboxin ohjaimella. Valaistusten osalta on tullut isoa parannusta. Edelleen oudointa kyllä on se miten fps pyörii 90-120 välillä, mutta aina välillä random kohdassa peli tuntuu lataavan jotain, jolloin fps tipahtaa kerralla noin 50-55:een, josta lähtee pikkuhiljaa nousemaan takaisin. Tälläin pelissä on rajuja nykimisiä. Oudosti myös samat nykimiset on vaikka fps rajoittaisi 60:een jolloin tuota droppia ei kauheasti pitäisi huomata.


Mutta tää ei ollu se mun asia. Vaan tuo että kun bussissa on se ajotietokone, millä kirjaudutaan työvuoroon, hoidetaan lippujen maksut jne. Sille on tullut tuki ulkoiselle laitteelle. Otat tabletin tms kouraan ja pelin asetuksista luet qr koodin ja sen jälkeen sulla on iPadin ruudulla tuo kyseinen kompuuttero.

Ensin työvuoroon kirjaudutaan, minkä lisäksi tosta näkee kaiken maailman asetukset laitteelle jne.
411F4CBF-5AFB-44DC-96AA-B2E0F3ACE6CE.jpeg
B21632AA-C82A-4A4E-ABE8-847510076ED6.jpeg
0D47BADB-CB6A-4155-B406-DC05ED551D79.jpeg

Kun pysäkillä sitten asiakas tulee, sillä voi olla mobiililippu, tai se haluaa ostaa lipun. Tämän todennäköisyyttä voi asetuksista säätää 0-100%.
Pelissä pysäkillä näyttää tältä: 4CC1D18D-9401-41F8-8CBC-5AC5EC4D1A0C.jpeg

Ipadillä voin napata rahat ja antaa vaihtorahan, ne näppäimet näkyy aina ruudun alhaalla. Mutta sit valitaan lipun tyyppi ja käteinen, lopuksi tietty tulostetaan kuitti:
18978228-DF66-4C64-9F12-4246B7E3E7BD.jpeg349CFB24-5976-4CDF-92E4-DB32EDE2535C.jpeg9A8AE646-6246-4A5A-A960-1BE8F506EEB4.jpeg9A09A983-D41E-47A1-86D4-73CD6C2A766E.jpeg

Asiakas voi luonnollisesti maksaa kortilla, jolloin maksupäätteeseen täyty syöttää summat.
4373EFB3-F141-471B-AA6F-72C5B97F1FC2.jpeg
92CFAAE0-8D65-4A86-9E65-9666C6545192.jpeg

Tuo kyllä niin uuden fiiliksen pelata tällästä kun voi kosketusnäytöllä klikkailla tota päätettä. Tästä tulee vielä huikea peli.
 
Läpi meni PowerWash Simulator. Yhteensä joku kaksi kuukautta sitä tahkonnut Steamin kautta. Nyt on kaikki tehtävät 100%. Varsinkin tuo viimeinen on todella iso työ pestä. Laitan videon spoilereihin, jossa career moden viimeisen työn loppu ja mitä tulee sen jälkeen. Mutta tämä on kyllä ihan parhaimpia simulatoreita mitä olen pelannut. Koukutti ihan täysillä. Nyt vielä yrittää tehdä puuttuvat saavutukset pois. Taidan seuraavaksi ostaa steamista Car Detailing Simulatorin kun sopivasti juuri 20% alessa (10,63€ nyt) ja vaihtaa painepesurin auton kiillotukseen.



Aikaa meni 100% läpäisyyn 65 tuntia.

Onko muiden puolisot esittäneet happamia kommentteja kun pelailee tuota? Tyyliin 'jos vaikka maalaisit talon tuolla tarmolla' tms? :D
Mä olen tykännyt, kiva pestä noita alueita ja vehjeksiä
 
Onko muiden puolisot esittäneet happamia kommentteja kun pelailee tuota? Tyyliin 'jos vaikka maalaisit talon tuolla tarmolla' tms? :D
Mä olen tykännyt, kiva pestä noita alueita ja vehjeksiä
Puoliso ei, mutta ihan kaikki kaverit, tosin maanviljelijä kaveri laittoi esim puimurin ratista kuvan: ”laitoin simun käyntii” ku meikä veti Farming simua jne.
 
Ajattelin tulla vain ilmoittamaan että Construction simulator on ilmestynyt konsoleille. Itse ostin PC:lle, joten steamissa aukeaa vasta klo 18.

Edellistä peliä ps4:lla joskus pelailin toi paljon, vaikka oli hyvin kämänen. Nyt pitäs olla aika paljon paremmalla tolalla.
Jos joku ostanu ni pistäkää ny kokemuksia etten minä aina ole se ensimmäinen testaaja. :D
 
Ylös Bottom