Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Session: Skate Sim

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
1664367322475.png

Nimi: Session: Skate Sim
Kehittäjä: Crea-ture Studios
Julkaisija: Nacon
Alustat: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC
Lajityyppi: skeittipeli
Julkaisu: 22.9.2022
Kotisivut: http://www.crea-turestudios.com/

Inspired by the golden era of skateboarding, Session’s primary goal is to make you experience what skateboarding really is; an incredible culture where there are no other goals other than expressing your creativity and achieving success through hard work, perseverance and bits of madness for no one else other than yourself.

Be ready to play the most authentic and grounded skateboarding experience in the most legendary spots on earth, film and make the gnarliest skate parts out there.

En löytänyt tästä ketjua ja nyt kun pelin 1.0 versio on vihdoin julkaistu, niin kyllä tämä ketjun ansaitsee. :)

Previewissä tätä jonkin verran pelailin ja nyt sitten koko versiota on tullut pelattua muutama tunti. Toisin kuin Skater XL:ssä, niin tässä on onneksi heti tavoitteellista sisältöä tehtävien muodossa. Lähdetään ihan perustempuista ja jo nekin tuntuvat aika haastavilta. Ei ole missään muussa pelissä virtuaalinen skeittaaminen ollut näin haastavaa. No, simulaatioksihan peli itseään tituleeraa, joten kaikki kunnia tavoitteessa pysymiseen. Peli on graafisesti hieman karun näköinen, mutta haastavuudestaan huolimatta (tai ehkä juurikin sen takia) skeittaaminen on hauskaa puuhaa. Oppimiskynnys on tosiaan iso, mutta kun halutun tempun ländää, niin hyvältä tuntuu.

 
Kappas. Oon ollu Early Accesissa 2019 vuodesta ja oon kunnolla pelannu viimeks 2020 ja viime vuonna joskus nopeasti testasin. Pitäs varmaan testaa, on voinut ”hieman” muuttua.
 
... No, simulaatioksihan peli itseään tituleeraa, joten kaikki kunnia tavoitteessa pysymiseen. Peli on graafisesti hieman karun näköinen, mutta haastavuudestaan huolimatta (tai ehkä juurikin sen takia) skeittaaminen on hauskaa puuhaa. Oppimiskynnys on tosiaan iso, mutta kun halutun tempun ländää, niin hyvältä tuntuu.


Pelihän näyttää samalta kuin Toy Story (1995)
 
Onhan muuttunut paljon, huh huh. Ei toi graafisesti nyt mun mielestä mikään maailman rumin ole, vaikka vähän ehkä rosoinen. Ajaa ihan asiansa.

Kontrollit on juuri sellaiset kun pitää, mutta kun olet koko ikäsi ohjannut tateilla ja hyppinyt napeilla niin ei mene selkärankaan, ei sitten millään. Mutta en halua arcade kontrolleja ottaa käyttöön kun juuri tämä et vasen tatti on vasen jalka ja oikea on oikea niin näin sen kuuluu ollakin. Tulee vaan selkärangasta väärät painallukset.
 
Onhan muuttunut paljon, huh huh. Ei toi graafisesti nyt mun mielestä mikään maailman rumin ole, vaikka vähän ehkä rosoinen. Ajaa ihan asiansa.

Kontrollit on juuri sellaiset kun pitää, mutta kun olet koko ikäsi ohjannut tateilla ja hyppinyt napeilla niin ei mene selkärankaan, ei sitten millään. Mutta en halua arcade kontrolleja ottaa käyttöön kun juuri tämä et vasen tatti on vasen jalka ja oikea on oikea niin näin sen kuuluu ollakin. Tulee vaan selkärangasta väärät painallukset.
Joo, vähän samaa vikaa itsellä. Pelannut Skate -sarjan pelejä niin paljon, että tulee ne kontrollit suoraan selkärangasta, eikä osaa yhtään tajuta sitä että hahmo muun muassa kääntyy liipaisimista. Tai juurikin sitä että yksi tatti ohjaa yhtä jalkaa. Kun esim. Skatessa kickflip tehdään viemällä oikea tatti suoraan alas ja sieltä vinosti ylös kello kahteen tai kello kymppiin riippuen hahmon stancesta, mutta tässä takajalkaa imitoiva tatti painetaan alas tekemään ollieta ja etujalkaa imitoivalla tatilla rykäistään kello kahden tai kello kympin suuntaan. Pop shuvit on vielä hankalampi kun takajalalla pitää pyöräyttää alhaalta sivulle, mutta samalla etujalalla vetää lauta ylös maasta (ollie). Sitten taas perus shuvit kyllä pyörähtää nätisti pelkällä takajalla, mutta ei siihen silloin saa korkeutta.

Niin ja grindaaminen se vasta hankalaa onkin. Eihän niihin kaiteisiin ja marmorin kulmiin osu millään. :D

Tämä tuntuu melkein samalta kun silloin junnuna opetteli oikeasti skeittaamaan. Kickflip pyörähti muuten tänäkin kesänä vielä ihan nätisti, mutta reilien päälle ei enää uskalla. Olen vanha ja raihnainen. :)
 
Tässä pelissä oli early Access vaiheessa vielä skate pelien kontrollit mahdollista laittaa käyttöön. Minua ei haittaa että ne puuttuu tässä 1.0 versiossa on kuitenkin looginen ohjaus verrattuna skater XL:ään. On siinäkin pelissä siihen asti kunnes switchiksi vaihtaa. Tässä ei sentään ylös alas suunnat vaihdu tattien lisäksi. Grindit ja slidet oon muistaakseni säätänyt helpommiksi osua itselleni että ei niin työlläälle peli tuntuisi. Ei ne edelleenkään mitään läpihuuto juttuja ole mutta ei niin pilkunnussimista mitä ne tuntui alkuperäisillä asetuksilla olevan. Säätö mahdollisuuksia on kyllä kiitettävästi tässä pelissä ja säätöä ja päivityksiä itse pelikin vielä vaatii. Ja luultavasti sitä on tulossa. Nyt pitäisi itse opetella vielä film editoria (ja sitten vielä varmaan tietokoneella jotain oikeaa editoria)käyttämään niin saisi pelistä huomattavasti enemmän irti. On tätä 1.0 versiota päivittäin tullut pelattua. Early accessia muutama tunti mutta oli silloin vielä niin buginen että ei jaksanut kiinnostaa. Mutta oli kannattava ostos aikoinaan nyt kun jotenkuten valmis versio on ulkona.
 
Ylös Bottom