Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
En tiedä miten muut ihmiset ovat internetissä mutta ei ne spoilerit hypi silmille suurella fontilla että NÄIN TÄSSÄ KÄVI! En oo onnistunut yhtäkää peliä spoilaa mikäli haluan pitävän kyseisen pelin pimennossa, sit ku avaa kaikenmaailman youtubeja ja twitchejä ja oikee seuraa peliä nii kai siinä ny spoilaantuu. Eikä nii et avaat selaimen tai minkä tahansa vehkeen jossa on internet että heti on isot otsikot, kyl niitä joutuu nyt hieman myös ettimään.
 
En tiedä miten muut ihmiset ovat internetissä mutta ei ne spoilerit hypi silmille suurella fontilla että NÄIN TÄSSÄ KÄVI! En oo onnistunut yhtäkää peliä spoilaa mikäli haluan pitävän kyseisen pelin pimennossa, sit ku avaa kaikenmaailman youtubeja ja twitchejä ja oikee seuraa peliä nii kai siinä ny spoilaantuu. Eikä nii et avaat selaimen tai minkä tahansa vehkeen jossa on internet että heti on isot otsikot, kyl niitä joutuu nyt hieman myös ettimään.
No itse ainakin sen verran pyörin eri striimeissä ja Youtube videoita katselen, että ei ole kyllä ihan yksi tai kaksi kertaa, kun joku paskiainen on päässyt jonkin elokuvan/pelin spoilaamaan. Eipä niitä siis mitenkään erityisesti tarvitse etsiä, kun ihan vain lukemalla keskusteluja internetissä niihin saattaa törmätä. Enkä kyllä ajatellut useampaa viikkoa olla esimerkiksi lukematta striimien chatteja vain tästä syystä.
 
En tiedä miten muut ihmiset ovat internetissä mutta ei ne spoilerit hypi silmille suurella fontilla että NÄIN TÄSSÄ KÄVI! En oo onnistunut yhtäkää peliä spoilaa mikäli haluan pitävän kyseisen pelin pimennossa, sit ku avaa kaikenmaailman youtubeja ja twitchejä ja oikee seuraa peliä nii kai siinä ny spoilaantuu. Eikä nii et avaat selaimen tai minkä tahansa vehkeen jossa on internet että heti on isot otsikot, kyl niitä joutuu nyt hieman myös ettimään.

Youtuubissakin ja Twitchissäkin kun katsoo vain seuraamiansa kanavia niin voi olla melko varma ettei siellä spoilereita tule. Itse kanssa aina niitä yritän vältellä mutta ainoot kerrat kun on tullut spoilatuksi on kun itse avaa jonkun spoileriksi merkityn kuvan tai linkin kuin idiootti konsanaan.

Kyllä sitä aika turvassa saa olla jos niitä ei etsimällä etsi.
 
Kyllä sitä aika turvassa saa olla jos niitä ei etsimällä etsi

Tästä olen täysin eri mieltä. Spoilaajilta ei voi koskaan kokonaan välttyä. Kiusaajat kyllä osaavat niitä kylvää odottamattomiinkin paikkoihin. Ainoa keino olisi sulkea koko internet, kunnes peli on läpi pelattu, mutta se ei ole itselleni vaihtohto.

Nimimerkillä: Spoilaantunut KonsoliFINin Last of Us 2 -ketjussa.
 
Tästä olen täysin eri mieltä. Spoilaajilta ei voi koskaan kokonaan välttyä. Kiusaajat kyllä osaavat niitä kylvää odottamattomiinkin paikkoihin. Ainoa keino olisi sulkea koko internet, kunnes peli on läpi pelattu, mutta se ei ole itselleni vaihtohto.

Nimimerkillä: Spoilaantunut KonsoliFINin Last of Us 2 -ketjussa.
Tämä. Itse olen muutaman kerran spoilaantunut esimerkiksi siten, että jonkun aivan eri aiheen Youtube videon kommenteissa on ollut jonkin uuden leffan spoileri. Tai Twitchissä, joku on päättänyt heittää spoilerin chattiin ja ehdit lukea sen ennenkuin viesti poistetaan. En mielestäni kyseisissä tapauksissa ole millään tavalla niitä spoilereita etsinyt, vaan kyllä ne ovat tulleet naamalle ihan yllättäen ja pyytämättä.
 
Siinäkin on aika paljon eroa mikä lasketaan spoileriksi, ite mm. epähuomiossa mainitsin Horizon ketjussa viikko julkaisun jälkeen, että 'lentäminen on kivaa vaihtelua' ja siitäkin useampi pahastui vaikka kyseinen ominaisuus oli nähty jo trailereissa.

Toki varovainen saa olla, etenkin foorumeilla ja youtube kommenteissa, aina jaksaa ilmestyä niitä syöpäläisiä, jotka saa mielihyvää spoilaamalla juonen mahdollisimman monelle.

Liekkö hyvää tuuria kun en ole kertaakaan spoilaantunut youtubesta, mutta toki osaan pysyä myös kaukana kaikista videoista/kommenttichäteistä jotka youtube tarjoaa aiheeseen liittyen pari viimeistä viikkoa ennen julkaisua.
 
Itse suosittelen sitä youtube feed blockkeria jonka hankin Xenoblade 3 aikoihin, eli blokkaa sen koko etusivun ja kun katsot videota sivupalkki on tyhjä, joten youtube spoilaantumisen mahdollisuus on käytänössä 0 tasoa, eli youtube toimii vaan haku koneena eikä ehdota sinulle mitään videoita. Mainia työkalu ja vaikka itsellä on vieläkin Xenoblade 3 pahasti kesken, niin ei tarvitse pelätä sitä että spoilaantuisin vahingossa youtuben ehdotuksista. kun ne on blokattu.

tuossa pari kuva esimerkkiä miltä oma youtube näyttää. noiden blockkereiden kanssa.

youtube search.pngyoutube sidebarr.png
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se päivän selvä asia että pelistä vuotaa materiaalia julkisuuteen koska arvostelu kappaleita on niin paljon liikkeellä. Ainoa tapa millä tämmöisen voi yrittää estää on se että arvostelu kappaleet lähetetään noin viikko ennen julkaisua.
 
Onhan se päivän selvä asia että pelistä vuotaa materiaalia julkisuuteen koska arvostelu kappaleita on niin paljon liikkeellä. Ainoa tapa millä tämmöisen voi yrittää estää on se että arvostelu kappaleet lähetetään noin viikko ennen julkaisua.

Mitä enemmän sattuu näitä vuotoja sitä enemmän aletaan saadaan arvosteluja vasta lähellä julkaisua. Tällainen että luotetaan arvostelijohiin ja sitten petetään se vuotamalla videota ennenaikojaan ei ainakaan takaa luottamusta tulevaisuudessa.
 

saa nähdä siirrytäänkö tulevaisuudessa kokonaan tuohon malliin, että, fyysinen kopio sisältää vain asennusohjelman ja että, fyysinen versio olisi sitten vasta pelattavissa vasta sitten julkaisussa julkaisupäivänä. eli vaatisi jonkun digitaalisen aktivoinnin netin kautta.

"Barlog sanoi, että nyt hän ymmärtää, miksi joillain pelilevyillä on ainoastaan pelin asennusohjelma. Hän on raivoissaan siitä, että jotkut jälleenmyyjät ryhtyivät myymään odotettua peliä jo kaksi viikkoa sen virallista julkaisua."
 
No ilmeisesti pelissä ei ole ainakaan woke-sisältöä, kun ei ole tullut vielä paskamyrskyä vastaan tai sitten olen vain oppinut väistelemään sellaisia höpötyksiä.
 

saa nähdä siirrytäänkö tulevaisuudessa kokonaan tuohon malliin, että, fyysinen kopio sisältää vain asennusohjelman ja että, fyysinen versio olisi sitten vasta pelattavissa vasta sitten julkaisussa julkaisupäivänä. eli vaatisi jonkun digitaalisen aktivoinnin netin kautta.

"Barlog sanoi, että nyt hän ymmärtää, miksi joillain pelilevyillä on ainoastaan pelin asennusohjelma. Hän on raivoissaan siitä, että jotkut jälleenmyyjät ryhtyivät myymään odotettua peliä jo kaksi viikkoa sen virallista julkaisua."

No tuo seuraamus olisi kyllä harvinaisen perseestä ja ei olisi tullut mieleenkään ennen tätä uutista. Ainahan näitä spoilereita on joutunut väistelemään enemmän tai vähemmän aktiivisesti sen mukaan, miten lähellä julkaisupäivää näitä pelaa. Tämä ratkaisu palvelee siis mahdollisesti vain julkaisupäivänä pelaavia kaikkien muiden kustannuksella.
 
No tuo seuraamus olisi kyllä harvinaisen perseestä ja ei olisi tullut mieleenkään ennen tätä uutista. Ainahan näitä spoilereita on joutunut väistelemään enemmän tai vähemmän aktiivisesti sen mukaan, miten lähellä julkaisupäivää näitä pelaa. Tämä ratkaisu palvelee siis mahdollisesti vain julkaisupäivänä pelaavia kaikkien muiden kustannuksella.

Niinno ensisijaisesti peliä on tarkoitus päästä pelamaan vasta sillon julkaisupäivänä, niin kun digitaalisten versioiden kanssa toimitaan. joten itse en näe tässä mitään erikoista. ei nuo pelikaupatkaan tahalteen lähetä peliä ennakkoon, 2-3 päivää aiemmin että asiakas saisi pelin 1-2 päivää ennen julkaisupäivää, vaan he haluavat vain varmistaa että saat pelin julkaisupäiväksi, se on sitten taas postista kiinni jos käy tuuri ja saa pelin 1-2 päivää aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Niinno ensisijaisesti peliä on tarkoitus päästä pelamaan vasta sillon julkaisupäivänä, niin kun digitaalisten versioiden kanssa toimitaan. joten itse en näe tässä mitään erikoista. ei nuo pelikaupatkaan tahalteen lähetä peliä ennakkoon, 2-3 päivää aiemmin että asiakas saisi pelin 1-2 päivää ennen julkaisupäivää, vaan he haluavat vain varmistaa että saat pelin julkaisupäiväksi, se on sitten taas postista kiinni jos käy tuuri ja saa pelin 1-2 päivää aiemmin.

Viittasin lähinnä niihin pelaajiin, jotka pelaavat peliä päivänkin julkaisupäivän jälkeen. Tuntuisi aika kohtuuttomalta maksaa levystä 70e, kun sen sisältö olisi lähinnä setup.exe. Mutta ettei menisi ihan ohi aiheen, niin onhan noita spoilereita jo tullut vastaan. Ei onneksi sisällöllistä vaan lähinnä hahmojen ulkonäköä.
 
No tuskin se syy nyt on se mitä se bärlökki sössötti että levyl pitäs nyt olla vaa setup.exe, kyllähä niitä arvostelukoodeja varmaa jaettais muutenkin vai onko multa mennyt jotain täysin ohi? Tos vaihees vois samantien lopettaa levyjen paino kokonaan ja siirtyä digiin, mitään lasinalusia mä en kaipaa. Tai sit lopetettais se ennakoiden jakaminen, ei se nyt ole syy jos siel jotkut pelikaupat jossain myy peliä ennen julkasua että nyt sit pitäs levyt olla vaa tyhjiä lasinalusia . Nää on näitä että pitäs muuttaa mökille jossa on vain ulkohuussi ja puulämmitys ilman internettiä jos nyt haluu välttyä spoilereilta täysin.
 
Ylös Bottom