Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tuli katsottua pitkästä aikaa elokuva Warlock (1989). Tämä on jostain syystä jäänyt nuoruudesta mieleen. Jalanjälkien naulaaminen, noitaa silmiin katsominen ja vihtahousun valtaama psyykikko olivat yllättävän hyvin muistissa. Elokuva alkaa kohtalaisen vauhdikkaasti ja enteilee mielenkiintoista tarinaa, mutta valitettavasti ei lunasta antamaansa lupausta. Rehellisesti sanottuna tämä on varsin keskinkertainen tekele, vaikka sillä jokin outo paikkansa omissa muistoissani on. Julian Sands on kyllä mainio roolissaan, todella voimakas läsnäolo ruudulla. Vaikka tämä tuli nyt katsottua saksalaiselta blu-raylta, tykkään enemmän suomalaisen vhs:n kansitekstistä:

"Myös Saatanalla on poika."

warlock.png

• Like
Reactions: Zak
@Mr. Palysation, tuntuu olevan sen verran kova leffojen ystävä niin et satu tietämään sellaista (scifi-kauhuleffa?!), jossa on jotain alieneita tms ja kun ne osottavat sormella niin ihmiset joutuu sellaisten valopallojen sisään tms? :D Joskus kersana olen sen telkkarista nähnyt ja tuo on ainut mitä siitä on jäänyt mieleen. Olisi hieno katsella se nykypäivänä uudestaan mutta ei vaan ole koskaan enään löytynyt vaikka yhteen väliin yritin katsellakkin mikä tuo voisi olla. :)

@Mr. Palysation, tuntuu olevan sen verran kova leffojen ystävä niin et satu tietämään sellaista (scifi-kauhuleffa?!), jossa on jotain alieneita tms ja kun ne osottavat sormella niin ihmiset joutuu sellaisten valopallojen sisään tms? :D Joskus kersana olen sen telkkarista nähnyt ja tuo on ainut mitä siitä on jäänyt mieleen. Olisi hieno katsella se nykypäivänä uudestaan mutta ei vaan ole koskaan enään löytynyt vaikka yhteen väliin yritin katsellakkin mikä tuo voisi olla. :)
Onko tämä? https://en.wikipedia.org/wiki/Strange_Invaders
Googlasin seuraavasti: aliens capture people in light balls movie

No nyt on kyllä haaste lyöty pöytään. On varmaan paljon semmoisia, missä on valopalloja ja sormella osoittelevia alieneita, mutta missä ne olisi yhdistetty... Heitän ensimmäisenä arvauksena elokuvan Lifeforce (1985). Jos on muistissa näyttelijöitä tms. lisätietoja niin auttaisi kyllä paljon. :D

Tämä sopii kuvaukseen trailerin perusteella paremmin! Mukana on näköjään Robocop-nainen Nancy Allen. Itselle täysin vieras leffa. :O

Rehellisesti sanottuna tämä on varsin keskinkertainen tekele, vaikka sillä jokin outo paikkansa omissa muistoissani on.
Hyvin sanottu! Warlock ei tosiaankaan ole mikään hyvä elokuva mutta mullakin on aivossa joku ihme osa joka ei vain halua uskoa sitä. Enkä edes tiedä miksi. :)
Hämmentävä tapaus tosiaan. Ehkä syy voi olla siinä että mä jotenkin tiedostamatta yhdistän tuon Highlander:iin?

Hyvin sanottu! Warlock ei tosiaankaan ole mikään hyvä elokuva mutta mullakin on aivossa joku ihme osa joka ei vain halua uskoa sitä. Enkä edes tiedä miksi. :)
Hämmentävä tapaus tosiaan. Ehkä syy voi olla siinä että mä jotenkin tiedostamatta yhdistän tuon Highlander:iin?

Jep, joka kerta kun olen tuon katsonut, niin olen muistanut tuon olevan parempi leffa. No eipä ollut tälläkään kertaa. :D Samaa vikaa tuntuu olevan Highlanderissakin, viimeksi kun katsoin niin alkoi jo naurattamaan Christopher Lambertin kähinät. Warlockissa on ulkonäöltään varsin samanlainen hahmo tuo noidanmetsästäjä, ehkä sen takia muistikuvat sekoittuu? Niin ja siirrytäänhän molemmissa myös ajassa reilumpi pätkä, joten yhtäläisyyksiä löytyy.

Jep, joka kerta kun olen tuon katsonut, niin olen muistanut tuon olevan parempi leffa. No eipä ollut tälläkään kertaa. :D Samaa vikaa tuntuu olevan Highlanderissakin, viimeksi kun katsoin niin alkoi jo naurattamaan Christopher Lambertin kähinät. Warlockissa on ulkonäöltään varsin samanlainen hahmo tuo noidanmetsästäjä, ehkä sen takia muistikuvat sekoittuu?
Juuh, Higlander nyt vaan on Highlander. Eihän se mikään Citizen Kane ole mutta omanlaisensa "klassikko" sekin. Warlockin tekijät ovat varmasti Highlanderinsa katsoneet vaikka vähän eri saavista ideansa kaivaakin.
Mutta mitä tulee Highlanderin hyvyyteen niin eiköhän yksi kuva kerro miksi elokuvaa katsotaan edelleen. Vai väittääkö joku ettei muka kiinnosta?
1670782730013.jpeg

Juuh, Higlander nyt vaan on Highlander. Eihän se mikään Citizen Kane ole mutta omanlaisensa "klassikko" sekin. Warlockin tekijät ovat varmasti Highlanderinsa katsoneet vaikka vähän eri saavista ideansa kaivaakin.
Mutta mitä tulee Highlanderin hyvyyteen niin eiköhän yksi kuva kerro miksi elokuvaa katsotaan edelleen. Vai väittääkö joku ettei muka kiinnosta?
Näytä liitetiedosto 10216
Tuohon sitten taustalle vielä Queenin soundtrack ja alkaa palaset olla kohdillaan.

Tämä oli kyllä jo hyvin lähelle mutta ei mielestäni ole tuokaan :D
No nyt on kyllä haaste lyöty pöytään. On varmaan paljon semmoisia, missä on valopalloja ja sormella osoittelevia alieneita, mutta missä ne olisi yhdistetty... Heitän ensimmäisenä arvauksena elokuvan Lifeforce (1985). Jos on muistissa näyttelijöitä tms. lisätietoja niin auttaisi kyllä paljon. :D

Tämä sopii kuvaukseen trailerin perusteella paremmin! Mukana on näköjään Robocop-nainen Nancy Allen. Itselle täysin vieras leffa. :O

Eikä ollut Lifeforcekaan! Voin kumpa tietäisinkin näyttelijöitä tai edes jotain enemmän. Siitä on tosiaan sen 30v jo aikaa, kun sen olen nähnyt. :D

Eikä ollut Lifeforcekaan! Voin kumpa tietäisinkin näyttelijöitä tai edes jotain enemmän. Siitä on tosiaan sen 30v jo aikaa, kun sen olen nähnyt. :D

Nyt on kyllä todella visainen tehtävä ja alkaa muuttua vähitellen pakkomielteeksi. Googleteltu on vaikka millaisilla sanayhdistelmillä. Tässä muutama leffa, joihin liittyy palloja ja/tai ihmisten säilömistä niihin. Toki aikaa ei kaikista ole kulunut ihan sitä 30 vuotta.

Ei varmaan tämän parempaan näillä tiedoilla pysty, toivottavasti joku muu saa kiinni kuvauksesta. :D

Invaders From Mars?

Hitto kun kuulostaa tuo kuvauksesi NIIN tutulta, mutta ei tule päähän! :D

No niin, Carpenter hengittää, mutta muita elokuvamusiikin maestroja kuolee.
Voidaan käydä keskustelua siitä, onko David Lynchin paras teos aivan erinomainen, leffakriitikoiden kaikkien aikojen elokuvien top kymppiin nostama Mulholland Dr. vai yli neljännesvuosisadan kolmella televisiosarjakaudella ja yhdellä elokuvalla kattava kokonaistaideteos Twin Peaks. Vai kiilaako Blue Velvet David Hopperin maanisella suorituksella ohi takavasemmalta?

Samapa se, kaikkia näitä hemmetin hyviä tekeleitä yhdistää juuri menehtyneen Angelo Badalamentin sävellystyö, joka on itsessäänkin mahtavaa kuultavaa, mutta yhdessä omanlaisen kuvakerronnan kanssa syntyi jotain ikimuistettavaa ja ainutlaatuista. Ei ole sattumaa, että Hesarin lukijat äänestivät Twin Peaksin tunnusmusiikin parhaaksi tv-tunnariksi:
Lynchin luottosäveltäjän Angelo Badalamentin musiikki yhdistelee omalaatuisesti ambient-, jazz- ja dream pop -elementtejä. Eräs lukija kuvailee sarjan musiikkia ”nostalgiseksi, kauniiksi, mystiseksi”.
Twin Peaksin ikoninen alkutunnus koostuu pahaenteisen viipyilevästä, samplerilla soitetusta sähkökitarasaundista, muovisista jousitaustoista ja DX-7:n sähköpianosoundista.
”Harvoja introja, joita en koskaan skippaa”, toinen lukija kirjoittaa.
Badalamentin säveltämä alkutunnus on instrumentaaliversio Lynchin sanoittamasta Falling-kappaleesta, jonka sarjassa laulaa vahvasti kaiutettuna dream pop -laulaja Julee Cruise. Helsingin Sanomat kertoi Cruisen kuolemasta kesäkuussa.
Alkutunnusmusiikki sai vuonna 1991 parhaan pop-instrumentaalin Grammy-palkinnon. Sarjan kappaleet ovat myös inspiroineet lukemattomia yhtyeitä ja muusikoita, ja niitä on myös coveroitu ja sämplätty.

Hyviä jameja Julee Cruisen kanssa sinne jonnekin.

Gunn sanoi että haluaa tehdä elokuvan/elokuvia nuoremmasta Teriksestä joka tarkoitaa että Gavill on ulkona. Mutta sanoi että tulevaisuudessa mahdollisesti voisi palata. On tämä silti aika pettymys.
Mutta ihmettelen kovasti sitä että Cavill julkisti olevansa taas Teräsmies, nyt sitten ei olekaan.

Jep, aika isoja mullistuksia menossa DC:llä tällä hetkellä. Toivotaan, että lopputulos on parempia leffoja ulos muistakin DC hahmoista, kuin vain Batmanistä. Harmi kyllä Cavillin kanssa, oli omasta mielestä paras teräsmies tähän mennessä, aivan täydellinen tuohon rooliin.

Ylös Bottom