Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu


Tämmönenki on tosiaan tulossa, Eli Mad Max the Wasteland, saa nähdä millanen on ku itse vasta kuulin, että tommoinen tulossa, pitäisi kesänä ilmeisesti ilmestyä no Max Max Fury Road on yksi suosikki elokuviani, niin odotukset on kyllä kovat.
Mad Max Fury Road on kyllä huikean hieno leffa. Mieletön maailman ja hahmojen toteutus. Niiden ansiosta elokuva suorastaan tihkuu tunnelmaa.
 
Mad Max Fury Road on kyllä huikean hieno leffa. Mieletön maailman ja hahmojen toteutus. Niiden ansiosta elokuva suorastaan tihkuu tunnelmaa.

Katsottu on ainakin 10 kertaa. Joka kerta toimii yhtä loistavasti. En ikinä uskonut että George Miller pystyy vuosien jälkeen tekemään näin loistavan Mad Maxin. Odotukset toki seuraavaa osaa varten on tämän takia aika tähtitieteelliset.
 
Katsottu on ainakin 10 kertaa. Joka kerta toimii yhtä loistavasti. En ikinä uskonut että George Miller pystyy vuosien jälkeen tekemään näin loistavan Mad Maxin. Odotukset toki seuraavaa osaa varten on tämän takia aika tähtitieteelliset.
Itse katsonut ”vasta” kolme kertaa. Ja jokainen kerta tosiaankin toiminut yhtä loistavasti. Yleensä en ylipäätään katso leffoja useampaan kertaan, joten se, että olen tämän kuitenkin jo kolme kertaa itsekin katsonut, kertoo siitä miten lujaa se itselleni kolahti.
 
Resident Evil: Welcome to Raccoon City

15 minuuttia katsonut tätä ja kysyn itseltäni "Miksi?".

Tulee fiilis että on ollut pakko tehdä Resident Evilistä tutuilla hahmoilla teinileffa. Edelleen kysyn "MIKSI?". Noh, kai katson tämän loppuun vaikka ärsyttääkin.

Edit. No, katsoin tämän sitten ja oli kyllä kuraa. Tekijät vain kirjaimellisesti ottaneet 3 ensimmäistä RE-peliä ja tiivistänyt ne puoleentoista tuntiin. En ymmärrä miksi. Ja näyttelijät... Tuntui siltä kuin olisi laitettu aikuiset näyttelemään teinejä jotka yrittävät olla aikuisia. Pitkästä aikaa elokuva mikä sai aikaan negatiivisia tuntemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Resident Evil: Welcome to Raccoon City

15 minuuttia katsonut tätä ja kysyn itseltäni "Miksi?".

Tulee fiilis että on ollut pakko tehdä Resident Evilistä tutuilla hahmoilla teinileffa. Edelleen kysyn "MIKSI?". Noh, kai katson tämän loppuun vaikka ärsyttääkin.

On kieltämättä harvinaisen perseestä koko tekele. Annoin vielä toisen mahdollisuuden tälle ja nukahdin kesken leffan. Tutut hahmot tehty tunnistamattomaksi ja ripoteltu periaatteessa ihan lupaavia elementtejä sinne tänne, mutta niillä ei kuitenkaan tehdä mitään.
 
Kukaan tätä vielä katsonut?

Jos on, niin oliko edes hyvä.

Vihdoinkin muistin katsoa tämän, oli kyllä erinomainen.

Erittäin hauska, luo hyvää joulumieltä ja lopussa meni roskakin silmään. Groot alkaa näyttää ihan Vin Dieseliltä ja Mantis paljastaa salaisuuden jota en ihan odottanut.
 
Tuli vihdoin katsottua Benedetta, ja olihan se oikein mainio teos. Mainio on myös saksalainen 4K-julkaisu, josta löytyi enkkutekstit. Jotenkin aika virkistävä uudempi leffa tusinaleffojen keskellä. Benedettan jälkeen pitkästä aikaa katseluun Alienit 1-3. Kaksi ensimmäistä ovat kiistatta monen leffafriikin suosikkeja, mutta kieltämättä kolmas osa pudottaa sitten tasossa melkoisesti. Mielenkiintoista oli myös seurata ensikertalaisen (!) reaktioita leffoihin, noviisinkin mielestä teknisestikin kämäisin näistä on uusin. Kolmosessa mielestäni idea on ihan mielenkiintoinen, mutta ehkä se suurin painolasti tulee kahden edellisen osan erinomaisuudesta.

Seuraavaksi harkinnassa on neljännen osan sekä Prometheuksen ja Covenantin katsominen. Neljännestä osasta ei tarkempia muistikuvia, mutta taisi olla astetta kökömpi sekin, Prometheuksesta muistelen pitäneeni tuoreeltaan. Covenant pelottaa minua ennakkoon kuten Terminatorin jatko-osat kakkosen jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kumpi on muuten parempi mielestäsi Event Horizon vai Pandorum? Itse olen noista nähnyt vain Event Horizonin, ja oli kyllä niin jäätävän kovaa sci-fi-kauhua, että olihan se pakko hommata blurayna omaankin elokuvahyllyyn. Pandorum näyttää olevan niin vaikeaa löytää ainakin tällä hetkellä fyysisenä kappaleena, että ostin sen sitten kympillä digitaalisena Viaplaylta. Täytyypä katsoa tuo lähiaikoina siis.
Tuli tuo Pandorum hommattua dvd:llä, kun kaveri päätti siitä luopua 4€:n hintaan. Ihan kelpo kauhuelokuva on kyseessä ja kyllä tuo mielestäni painii aikalailla samassa sarjassa Event Horizonin kanssa, vaikka noilla elokuvilla 12v. onkin ikäeroa. Toki makuasia tämäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Trailereita en nykään katso, joten en voi tästä paljoa sanoa, mutta yhden kuvan ja muutaman sekunnin videokuvan perusteella olen tästä aikamoisen kiinnostunut. Ja näyttelijävalintojen takia myös! Christian Bale ja kumppanit Netflixiin saapuvassa The Pale Blue Eye -elokuvassa:

 
Trailereita en nykään katso, joten en voi tästä paljoa sanoa, mutta yhden kuvan ja muutaman sekunnin videokuvan perusteella olen tästä aikamoisen kiinnostunut. Ja näyttelijävalintojen takia myös! Christian Bale ja kumppanit Netflixiin saapuvassa The Pale Blue Eye -elokuvassa:


Tätä kyllä odotan mielenkiinnolla, varsinkin koska rakastan Edgar Allan Poe'ta.
 
Wonder Woman 3 on ainakin nykyisessä muodossaan peruttu.

Ilmeisesti tuo viimeisin eli 1984 oli aika surkea teos, joten voi olla paikallaan, että tuohon supersankariin otetaan tällä erää vähän etäisyyttä - ainakin joksikin aikaa. Toki en ole itse nähnyt tuota viimeisintä, joten ei nyt ihan oma näkemykseni ole sen heikkous.

Ensimmäinen oli mielestäni varsin OK supersankarielokuvaksi, joten harmi sinänsä jos kakkonen oli niin heikko kuin olen kuullut monen sanovan sen olevan. Gal Gadot sopi sinänsä kyllä mielestäni varsin hyvin kuitenkin Wonder Womanin rooliin.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti tuo viimeisin eli 1984 oli aika surkea teos, joten voi olla paikallaan, että tuohon supersankariin otetaan tällä erää vähän etäisyyttä - ainakin joksikin aikaa. Toki en ole itse nähnyt tuota viimeisintä, joten ei nyt ihan oma näkemykseni ole sen heikkous.

Ensimmäinen oli mielestäni varsin OK supersankarielokuvaksi, joten harmi sinänsä jos kakkonen oli niin heikko kuin olen kuullut monen sanovan sen olevan. Gal Gadot sopi sinänsä kyllä mielestäni varsin hyvin kuitenkin Wonder Womanin rooliin.
Ykkönen oli hyvä, mutta loppupahis/lopputaistelu oli yksi kauheimmista mitä nähty.

Kakkosessa oli parempi pahis, mutta leffa itsessään epäonnistui. Kakkonen meni reisille jo hyvin varhaisessa vaiheessa kun ykkösessä kuollut tavan pulliainen Chris Pine ilmestyi yhtäkkiä kuvioihin "ai sä et kuollutkaan", "en kuollut", "okei, mennään moderniin taidemuseoon niin voit ihmetellä roskista".
 


Nyt on tulossa niin pimeä leffa, että tän on pakko olla hauska :D, vaikuttaa kunnon kulttileffalta. niin älytön jo tuo ideakin, se vielä, että tää on vielä ison studion tekemä ja ihan suht tunnettuja näyttelijöitäkin.

Tuli ihan mieleen tämä ikuvanha video:


"13 karhua, koira, vietnamilainen sika ja pesukarhu vahtii kannabisviljelmiä"
 
Avatar 2 kerää kehuja ennakkonäytöksessä.

Täytyy kyllä katsoa tuo ykkönen uusiksi, omissa muistikuvista leffa oli erittäinen keskinkertainen, jonka ainoa katsomisen syy oli 3D.

3D buumi on jo kuollut, mutta leffasarjaa pusketaan järkettömällä budjetilla pihalle, joten lienee syytä tarkistaa hypen syy.
 
Ylös Bottom