Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Minulla kyse ei ole mistään muistamisesta. En minä puhelintakaan (tai muita akkulaitteita) laita varmuuden vuoksi laturiin vaan vasta sitten kun huomaan että on aihetta. Ohjainten suhteen se huomaaminen tulee yleensä vasta kun konsoli siitä valittaa koska pääosan ajasta on pelissä eikä valikoissa, joista näkisi varaustilan. Tällöin siis huono akunkesto on todella iso miinus.
Tässä on kaiketi sitten koulukuntia. Itse laitan aina pelaamisen jälkeen ohjaimen latautumaan kuten puhelimenkin aina unten maille mennessä. Yllätyksiä ei näin pääse syntymään. Kuten kuitenkin sanoin, olen akunkestoon kyllä pettynyt kaikesta huolimatta. Ehkä omassa elämäntilanteessa unohtuu että 5h pelisessiot ovat monelle arkipäivää, vaikken itse kerrallaan jaksakaan montaa tuntia kerralla pelata eikä nuorempanakaan huvittanut. Tästä vinkkelistä toki akunkesto on kai sitten ongelmallisempi tapaus.

En pidä kuitenkaan deal breakerina laittaa piuhaa kiinni +5h pelisessioissa, kerran mittaa kaapelikaverilla on se 2.5m ja sellainen nyöritettykin vielä. En tässä jaa asialle varauksetonta rakkautta mutta en nostaisi ongelmalistalla ykköseksi. Mutta hintaa kritisoin itsekin, jolloin myös ominaisuuksilta saa haluta tiettyjä asioita. Avainsana onkin se, mitä ominaisuuksia itse kaipaat pro-ohjaimelta?


Onhan tuo tietty vähän hölmö tapa vertailla asioiden hintoja/arvoa, kuten sanoit, mutta toisaalta se on hyvä ja tuttu tapa havainnollistamaan asioiden hintaeroja. Usein itse olen miettinyt että mihin porukka tarvitsee 10000 euron autoa kun 1000 euron autollakin ajelu onnistuu. Tiedän mikä on vastaus mutta silti huvittelen itseäni ajatuksella että jonkun omistaman yhden auton hinnalla saisin 10 minulle riittävää autoa. Ei siinä varmaan sen kummempaa vertailua tai ajatusta ole taustalla.
Kirjoitinkin tuossa juuri, että ”auton tietyillä ominaisuuksilla”. Perheellisenä ihmisenä, automaattiautoon tottuneena sekä tietyn lisävarusteet autoon haluavana ostan auton, joka vastaa näihin tarpeisiin. En esimerkiksi ikinä hankkisi 1000e autoa jo pelkästään siksi, että haluaisin lapsien kuljettamiseen mahdollisimman turvallisen auton. Vaikka se 1000e auto kulkee, niin en tee mitään kymmenellä sellaisella jos omien tarpeiden mukainen auto maksaa sen 10000. Kuten en myöskään tee kymmenellä Dualsensella mitään, koska niissä ei ole haluamiani ominaisuuksia. Ehkä Audi oli huono esimerkki jos siitä sai väärän mielikuvan jonkinlaisesta merkkikikkelöinnistä.

Vaihtoehtoja ps5:en pro-ohjaimeksi on edelleen melko heikosti, eivätkä ne hinnan puolesta kilpaile Sonyn omaa yritelmää vastaan. Olen myös sitä mieltä että voihan foorumeilla jauhaa näistä asioista, sitä vartenhan täällä ollaan. Hintakritiikkiä taitaa tulla siis lähinnä verraten Boxin Elite-ohjaimeen? Sen mitä itse olen joskus tästä ohjaimesta lukenut, niin kaipa Edgen ominaisuudet ja hinta sitten siihen verraten kritiikkiä ansaitsee erityisenkin paljon.
 
No hyvähän se olla siinä vieressä jos alkaa kännykän akut poksahtelemaan! Ei ainakaan jää huomaamatta.
Ite en jätä mitään laitetta latamaan jos lähden kotoa. Vuosia sitten kävi niin, että Lumia 950XL oli latauksessa ja yhtäkkiä alkoi kuulua kovaa vikinä ääntä puhelimesta ja se oli aivan tulikuuma. Että ei mistään akullisesta laitteesta tiedä. Siihen loppui sen luurin käyttö ja siirryin OnePlussaan eikä ole ongelmia ollut.
 
Tässä on kaiketi sitten koulukuntia. Itse laitan aina pelaamisen jälkeen ohjaimen latautumaan kuten puhelimenkin aina unten maille mennessä. Yllätyksiä ei näin pääse syntymään.
Puhelin lataa 100% jossain tunnissa tai max parissa vaikkei ole uusin megaturbopower-malli, joten suurin osa siitä yöllä laturissa pitämisestä on täysin turhaa. Omat vehkeeni pidän latureissa ja virroissa vain sen aikaa kuin tarvitsee. Toki puhelin voi jokusen tunnin joskus jäädä pidemmäksi laturiin mutta ei nyt ainakaan koko yötä roiku piuhassa. Mutta jokainen tavallaan tietty. Minä en vain pidä ajatuksesta että laitteita on virrassa kun ei tarvitse olla.

Kuten kuitenkin sanoin, olen akunkestoon kyllä pettynyt kaikesta huolimatta. Ehkä omassa elämäntilanteessa unohtuu että 5h pelisessiot ovat monelle arkipäivää, vaikken itse kerrallaan jaksakaan montaa tuntia kerralla pelata eikä nuorempanakaan huvittanut. Tästä vinkkelistä toki akunkesto on kai sitten ongelmallisempi tapaus.
Ei sen tarvitse olla sitä että pelaa 5h sessioita jos lataustyyli on sellainen, että lataa kun akku loppuu. Siinä pienemmän akun laite tuntuu että sitä saa ladata jatkuvasti, tietenkin.

En pidä kuitenkaan deal breakerina laittaa piuhaa kiinni +5h pelisessioissa, kerran mittaa kaapelikaverilla on se 2.5m ja sellainen nyöritettykin vielä. En tässä jaa asialle varauksetonta rakkautta mutta en nostaisi ongelmalistalla ykköseksi. Mutta hintaa kritisoin itsekin, jolloin myös ominaisuuksilta saa haluta tiettyjä asioita. Avainsana onkin se, mitä ominaisuuksia itse kaipaat pro-ohjaimelta?
No ei se nyt yksinään ole minullekaan dealbreaker, vaan ylipäänsä hinta. Sitä kallista hintaa vain vielä pahentaa se akun pieni kesto.

Ja jos tuo kysymys on minulle eikä yleinen toteamus, niin minusta yli 200 euron ohjaimen täytyy peitota perusohjain joka tasolla. Se on minimi. Sen jälkeen voi katsoa että mitkä ominaisuudet on itselle tärkeitä ja onko täten tarvetta ostaa ja millä hintaa.

Kirjoitinkin tuossa juuri, että ”auton tietyillä ominaisuuksilla”. Perheellisenä ihmisenä, automaattiautoon tottuneena sekä tietyn lisävarusteet autoon haluavana ostan auton, joka vastaa näihin tarpeisiin. En esimerkiksi ikinä hankkisi 1000e autoa jo pelkästään siksi, että haluaisin lapsien kuljettamiseen mahdollisimman turvallisen auton. Vaikka se 1000e auto kulkee, niin en tee mitään kymmenellä sellaisella jos omien tarpeiden mukainen auto maksaa sen 10000. Kuten en myöskään tee kymmenellä Dualsensella mitään, koska niissä ei ole haluamiani ominaisuuksia. Ehkä Audi oli huono esimerkki jos siitä sai väärän mielikuvan jonkinlaisesta merkkikikkelöinnistä.
Ei tämän auto-vertauksen ominaisuusvertailu nyt oikein toimi tässä kohtaa. Perusohjaimessa kun ei ole mitään turvallisuuskysymyksiä vaan se tekee täysin sen mitä pitääkin eikä se kalliimpi ole millään lailla hengelle turvallisempi. Siksi pysyin auto-vertauksessani perusasioissa eli ajamisessa. Jos siis vaikka ajamiseen liittyen bensatankki on pienempi tai vauhti hitaampi kalliimmassa autossa, niin kyllä minua ihmetyttäisi. Kymmenen kertaa kalliimman täytyy peitota halvempi perusasioissa. Se oli pointtini myös siis autovertauksen kohdalla.

Vaihtoehtoja ps5:en pro-ohjaimeksi on edelleen melko heikosti, eivätkä ne hinnan puolesta kilpaile Sonyn omaa yritelmää vastaan. Olen myös sitä mieltä että voihan foorumeilla jauhaa näistä asioista, sitä vartenhan täällä ollaan. Hintakritiikkiä taitaa tulla siis lähinnä verraten Boxin Elite-ohjaimeen? Sen mitä itse olen joskus tästä ohjaimesta lukenut, niin kaipa Edgen ominaisuudet ja hinta sitten siihen verraten kritiikkiä ansaitsee erityisenkin paljon.
En tiedä mitä spesiaaliohjaimia Sonylle on tarjolla, joten omat vertailut menee kilpailijoiden laitteisiin. Ja se vertailuhan on meille kuluttajille hyväksi kun tuotteet parantuvat kilpailun myötä. Mutta noin yleensä vertaan tietenkin ensimmäiseksi saman valmistajan perusmalliin ja jos perusmalli peittoaa "pro"-mallin millään osa-alueella niin pidän tuotetta aika epäonnistuneena. Ehkä jotain ymmärrettäviä poikkeuksia voi olla mutta ei tule nyt äkkiseltään kyllä mieleen sellaisia.

Ite en jätä mitään laitetta latamaan jos lähden kotoa. Vuosia sitten kävi niin, että Lumia 950XL oli latauksessa ja yhtäkkiä alkoi kuulua kovaa vikinä ääntä puhelimesta ja se oli aivan tulikuuma. Että ei mistään akullisesta laitteesta tiedä. Siihen loppui sen luurin käyttö ja siirryin OnePlussaan eikä ole ongelmia ollut.
Minulla sama. Virrat ei ole päällä tai laturit seinässä jos ei ole pakko.

Ainakin näin sähkönsäästön aikakaudella on hyvä valmiudet kun teen enemmän mitä suositellaan. Jo varmaan yli kymmenen vuotta olen harjoittanut sitä ettei mitään ole valmiustiloissa tai muuta. Sen verran olen joustanut että puhelin on aina päällä :D
 
Jos kilpailijan vastaavassa laitteessa on 40h akunkesto, ja tässä dualsensessä 5h niin eihän se nyt varmaan mieluisa yllätys ollut kellekään. Objektiivisesti siis ohjainten akunkestojen alapäässä. Se pelaako pleikkarilla 0, 100 vai 1000 tuntia vuoteen ei varmaan myöskään muuta tuota asiaa. Saahan sitä taivastella vaikka ei olisi aikeissakaan ostaa moista kapistusta. Ja tämähän nyt oli nyt se "shokkiuutinen", eli senki puolesta ihan luontevaa että jengi puhuu nimenomaan siitä akusta. Kyllä täällä varmaan aikanaan ihasteltiin niitä vaihdeltavia moduuleitakin, sun muita hienoja ominaisuuksia, kun olivat kuumin puheenaihe.

Mutta se haittaako 5h akunkesto on sitten jokaisen itse päätettävissä. Ei olisi esimerkiksi itselle mikään este välillä lyödä piuhaa kiinni pelatessa, kun näytöltä pelatessa etäisyydet aika lyhkäsiä. Kyllä mulle ainaki tollasissa ohjaimissa on ne takanapit se juttu mistä maksetaan. Ei vaan enää halua/osaa pelata mitään räiskyttelyjä ilman niitä 7v käytön jälkee.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämän auto-vertauksen ominaisuusvertailu nyt oikein toimi tässä kohtaa. Perusohjaimessa kun ei ole mitään turvallisuuskysymyksiä vaan se tekee täysin sen mitä pitääkin eikä se kalliimpi ole millään lailla hengelle turvallisempi. Siksi pysyin auto-vertauksessani perusasioissa eli ajamisessa. Jos siis vaikka ajamiseen liittyen bensatankki on pienempi tai vauhti hitaampi kalliimmassa autossa, niin kyllä minua ihmetyttäisi. Kymmenen kertaa kalliimman täytyy peitota halvempi perusasioissa. Se oli pointtini myös siis autovertauksen kohdalla.
Nyt sinulla menee hieman kaarteluksi, mies hyvä. Karvalakkina ohjain toimittaa viritelmän erilaisia namiskoita, joilla pelissä saa tapahtumaan asioita. Lisävarusteet ovat nyt niitä ominaisuuksia, joista olet tai et ole valmis maksamaan lisähintaa oli kyse nyt autosta tai ohjaimesta. Ehkä autoanalogia kannattaa unohtaa, mikäli millään tasolla päähän pälkähti turvallisuusasiat puhuttaessa peliohjaimesta :D.

Ei tässä kai kukaan kanssasi eri mieltä ole siitä ollut, että akunkesto tulevassa tuotteessa on pettymys. Pettymys se on ollut alkuperäisessäkin Dualsensessa, mikä ei toki omilla lataustottumuksilla ole ongelma. Vaihdan aina kahden ohjaimen välillä niin, että toinen on aina täyteen ladattuna. Näin myös tattiin kohdistuma rasitus jakaantuu tasaisemmin, eivätkä ne ala tuntumaan aivan niin pian löperöiltä.

Ehkä kiinnostavampaa on kuitenkin keskustella ohjaimen kohdalla muustakin kuin perusasi(oi)sta, kun koko ohjaimen myyntivaltti on mahdollistaa ominaisuuksia, joita perusmallissa ei ole. Varmaankin suurta osaa pelaajakunnasta nämä ominaisuudet kiinnostavat kuin kilo kiveksiä, mikä toisaalta voi tarkoittaa aivan mitä tahansa. Ehkä tuotteen leimaaminen epäonnistuneeksi jo ennen julkaisuaan perusmallia heikomman akunkeston vuoksi on melko kiveksikäs heitto kyllä.

Mutta jotta päästään vielä kiveksistä yli, niin toivon ohjaimen pro-ominaisuuksien olevan hyvin toteutettu, mikä oli itselleni syy laittaa ohjain ennakkotilaukseen. Olin jo melkein laittanut Scuff-ohjaimen tilaukseen aiemmin, joka olisi ollut vieläkin kalliimpi investointi.
Jos kilpailijan vastaavassa laitteessa on 40h akunkesto, ja tässä dualsensessä 5h niin eihän se nyt varmaan mieluisa yllätys ollut kellekään. Objektiivisesti siis ohjainten akunkestojen alapäässä. Se pelaako pleikkarilla 0, 100 vai 1000 tuntia vuoteen ei varmaan myöskään muuta tuota asiaa. Saahan sitä taivastella vaikka ei olisi aikeissakaan ostaa moista kapistusta. Ja tämähän nyt oli nyt se "shokkiuutinen", eli senki puolesta ihan luontevaa että jengi puhuu nimenomaan siitä akusta. Kyllä täällä varmaan aikanaan ihasteltiin niitä vaihdeltavia moduuleitakin, sun muita hienoja ominaisuuksia, kun olivat kuumin puheenaihe.

Mutta se haittaako 5h akunkesto on sitten jokaisen itse päätettävissä. Ei olisi esimerkiksi itselle mikään este välillä lyödä piuhaa kiinni pelatessa, kun näytöltä pelatessa etäisyydet aika lyhkäsiä. Kyllä mulle ainaki tollasissa ohjaimissa on ne takanapit se juttu mistä maksetaan. Ei vaan enää halua/osaa pelata mitään räiskyttelyjä ilman niitä 7v käytön jälkee.
Jos Boxin Elitellä voisi pelata pleikkaria, ei tarvitsisi osallistua koko tähän Dualsense Edge-keskusteluun. Pc:llä aikoinaan tykästyin kovasti Xboxin ohjaimen muotoiluun ja tattien sijoitteluun.
 
Nyt sinulla menee hieman kaarteluksi, mies hyvä. Karvalakkina ohjain toimittaa viritelmän erilaisia namiskoita, joilla pelissä saa tapahtumaan asioita. Lisävarusteet ovat nyt niitä ominaisuuksia, joista olet tai et ole valmis maksamaan lisähintaa oli kyse nyt autosta tai ohjaimesta. Ehkä autoanalogia kannattaa unohtaa, mikäli millään tasolla päähän pälkähti turvallisuusasiat puhuttaessa peliohjaimesta :D.
Ne turvallisuusasiat ja koko autovertaushan oli alunperin sinun kirjoittamasi. Minä yritin pysyä tarkoituksella vertauksen kohdalla perusasioissa koska jossain kohtaa käy aina niin että vertailukohteet ei enää ole järkeviä. Näin kävi nytkin kun puhuit lapsien turvallisesta kuskaamisesta.

Alunperin yritin lähinnä antaa oman näkemykseni siihen kun ihmettelit miksi vertaillaan niin erilaisia asioita keskenään.

Minun puolestani siis autovertailut voi todellakin jättää pois.

Ehkä kiinnostavampaa on kuitenkin keskustella ohjaimen kohdalla muustakin kuin perusasi(oi)sta, kun koko ohjaimen myyntivaltti on mahdollistaa ominaisuuksia, joita perusmallissa ei ole. Varmaankin suurta osaa pelaajakunnasta nämä ominaisuudet kiinnostavat kuin kilo kiveksiä, mikä toisaalta voi tarkoittaa aivan mitä tahansa. Ehkä tuotteen leimaaminen epäonnistuneeksi jo ennen julkaisuaan perusmallia heikomman akunkeston vuoksi on melko kiveksikäs heitto kyllä.
Mielipide-eroja sitten kai mutta minusta siinä ei ole mitään "kivekästä" että on sitä mieltä että tuote on aika fail jos noin oleellisessa asiassa häviää kymmenen kertaa halvemmalle ohjaimelle. Siinä ei ne muut ominaisuudet enää merkkaa tai kompensoi. Itse jos tuollaista pro-ohjainta tarvitsisin niin jäisi kauppaan nimenomaan akkukeston takia. En pystyisi "elämään" sen faktan kanssa että maksaisin yli 200 euroa ja saisin laitteen, joka häviää 60 euron verrokille noin merkittävän ominaisuuden osalta.

Jos Boxin Elitellä voisi pelata pleikkaria, ei tarvitsisi osallistua koko tähän Dualsense Edge-keskusteluun. Pc:llä aikoinaan tykästyin kovasti Xboxin ohjaimen muotoiluun ja tattien sijoitteluun.
Ymmärrän mitä tarkoitat mutta kyllähän nyt yleinen vertailu laitteissa, varsinkin kilpailevien laitteiden/alustojen kesken, on ihan asiallista moneltakin kannalta. Tavoitteet on alunperinkin korkeammalla jos on olemassaolevia verrokkeja kuin että lähtisi tyhjästä kehittämään vähän parempaa ohjainta. Tai ainakin minä pyrkisin tekemään laitteestani mahdollisimman houkuttelevan kilpailijoiden laitteisiin verratessa.
 
Ne turvallisuusasiat ja koko autovertaushan oli alunperin sinun kirjoittamasi. Minä yritin pysyä tarkoituksella vertauksen kohdalla perusasioissa koska jossain kohtaa käy aina niin että vertailukohteet ei enää ole järkeviä. Näin kävi nytkin kun puhuit lapsien turvallisesta kuskaamisesta.

Alunperin yritin lähinnä antaa oman näkemykseni siihen kun ihmettelit miksi vertaillaan niin erilaisia asioita keskenään.

Minun puolestani siis autovertailut voi todellakin jättää pois.


Mielipide-eroja sitten kai mutta minusta siinä ei ole mitään "kivekästä" että on sitä mieltä että tuote on aika fail jos noin oleellisessa asiassa häviää kymmenen kertaa halvemmalle ohjaimelle. Siinä ei ne muut ominaisuudet enää merkkaa tai kompensoi. Itse jos tuollaista pro-ohjainta tarvitsisin niin jäisi kauppaan nimenomaan akkukeston takia. En pystyisi "elämään" sen faktan kanssa että maksaisin yli 200 euroa ja saisin laitteen, joka häviää 60 euron verrokille noin merkittävän ominaisuuden osalta.


Ymmärrän mitä tarkoitat mutta kyllähän nyt yleinen vertailu laitteissa, varsinkin kilpailevien laitteiden/alustojen kesken, on ihan asiallista moneltakin kannalta. Tavoitteet on alunperinkin korkeammalla jos on olemassaolevia verrokkeja kuin että lähtisi tyhjästä kehittämään vähän parempaa ohjainta. Tai ainakin minä pyrkisin tekemään laitteestani mahdollisimman houkuttelevan kilpailijoiden laitteisiin verratessa.
Tarkoitin että en itse osallistuisi keskusteluun, sillä ostaisin tietenkin Eliten :D.
 
Aika moni täällä tuntuu puhuvan 200€ ohjaimesta. Ei unohdetä että tämä maksaa kuitenkin 240€ joten näin ala-arvoinen akunkesto on heikko suoritus. Jos pelaat vaikka sen 5h ja akku ihan finaalissa niin joutuu laittaa lataukseen. Sitten jos haluatkin pelata lisää hetken päästä niin voi perkele, ei voikkaan pelata kun ohjain on latauksessa. Joko sitten tyytyy pelaamaan perus ohjaimella tai odottaa ohjaimen latausta. En tiedä teistä mutta en itse kyllä ostele 240€ ohjainta jotta voin katsella kun se latautuu tai käyttää paskempaa ohjainta sen aikaa.

Ennakkovarauksen peruutus on hyvin lähellä mutta pidetään nyt vielä ja katsotaan mitä arvostelut sanoo. Todella iso moka Sonylta.
Aina vaan joidenkin täytyy tehdä asioista väkisin liian vaikeita vaikka itse asia on hyvin yksinkertainen. Laittaa sen ohjaimen USB:n päähän ja pelaa sillä sen aikaa kun akku on taas täynnä ja jos ei ole johtoa, niin ostaa semmoisen 3€:lla
 
Aina vaan joidenkin täytyy tehdä asioista väkisin liian vaikeita vaikka itse asia on hyvin yksinkertainen. Laittaa sen ohjaimen USB:n päähän ja pelaa sillä sen aikaa kun akku on taas täynnä ja jos ei ole johtoa, niin ostaa semmoisen 3€:lla

Taas jotkut tekevät asiat väärin. Kenenkään ei pitäisi enää herran vuonna 2023 joutua kesken pelaamisen käyttämään johtoa kun akku loppuu kesken. Surkeaa suunnittelua ja Sony sössi asiat.
 
Aika kauan pystyin pidättäytymään kommentoimasta kun ei minulla mitään oikeaa annettavaa tälle keskustelulle ole, mutta sanotaan nyt kuitenkin seuraavaa. Niin kauan kuin samanaikaisen pelaamisen salliva ohjaimen lataaminen USB-piuhalla tuntuu isolta tai edes pieneltä ongelmalta, ovat elämässä asiat varmaankin loppujen lopuksi aika hyvin. :)

DualSensen akunkesto saisi toki minunkin puolestani olla parempi, mutta en koe siinä mitään menettäväni vaikka välillä piuhan päässä pelaankin. Aika harvoin kylläkin nykyään, kun tuli telakka hankittua keväällä.
 
Aina vaan joidenkin täytyy tehdä asioista väkisin liian vaikeita vaikka itse asia on hyvin yksinkertainen. Laittaa sen ohjaimen USB:n päähän ja pelaa sillä sen aikaa kun akku on taas täynnä ja jos ei ole johtoa, niin ostaa semmoisen 3€:lla
Tämä on samanlainen selitys kuin se että miksi sähköauton kantaman pitäisi olla polttomoottoriauton verran, sen kun menee tunniksi tai pariksi kesken matkan syömään pullaa ja juomaan kahvia. Eli se, että asian pystyy hoitamaan ei tarkoita että se olisi kätevää tai että se ei olisi seikka, jonka vuoksi koko tuote jää kauppaan. Toisin sanoen saahan siihen olla pettynyt ja kritisoida jos sen koko idea vesittyy ominaisuuden puutteellisuuden vuoksi. Eli autolla ei pääse koko matkaa vs. ohjaimella täytyy pelata vähän väliä langan päässä kun sen akku on niin pieni.

PS. Ja ei mennä siihen että automatkoilla on ihan oikeasti hyvä pitääkin taukoja. Siihen voin vastata toki ennakoiden että harvemmin ne tauot on niin pitkiä mitä sähköauton lataaminen saataa kestää. Plus että tauot yleensä suunnittelisi mieluummin ihmisten eikä auton energiantarpeiden mukaan.

Aika kauan pystyin pidättäytymään kommentoimasta kun ei minulla mitään oikeaa annettavaa tälle keskustelulle ole, mutta sanotaan nyt kuitenkin seuraavaa. Niin kauan kuin samanaikaisen pelaamisen salliva ohjaimen lataaminen USB-piuhalla tuntuu isolta tai edes pieneltä ongelmalta, ovat elämässä asiat varmaankin loppujen lopuksi aika hyvin. :)
Tämä nyt on taas näitä juttuja että tietyn suurusluokan asioista ei saa puhua koska on isompiakin ongelmia. Mikä johtaa siihen että mistään ei saisi tai olisi järkevää puhua koska aina on isompia/oikeitakin ongelmia. Minä olen jo ajat sitten hyväksynyt sen että valitan useinkin hyvin triviaaleistakin asioita mutta tiedostan silti maailmanluokankin ongelmat. Se nyt kuitenkin on typerää että kaikelle pitäisi antaa anteeksi vain siksi koska on isompiakin/oikeitakin ongelmia olemassa. Ylipäänsä niiden vertailu on typerää.

DualSensen akunkesto saisi toki minunkin puolestani olla parempi, mutta en koe siinä mitään menettäväni vaikka välillä piuhan päässä pelaankin. Aika harvoin kylläkin nykyään, kun tuli telakka hankittua keväällä.
Minua tuo turhauttaa mutta nimenomaan siksi että on verrokki, joka valittaa virrasta paljon, paljon harvemmin. Jos olisikin vain Sonyn laitteita niin olisi varmaan tottunut, eli ei ns. tietäisi paremmasta. Sehän se usein on että ei sitä asian "huonoutta" hoksaa jos ei tiedä paremmasta. Vähän kuin lapset, jotka pelaa jotain kökköä lisenssipeliä ihan innoissaan kun eivät ole parempiin vielä tottuneet.
 
Vielä kun laittaisivat muutaman 3,5mm portin lisää ja hinta olis max. 100€, niin ostaisin ASAP!
Sonyä yhtään tuntien hinta on sellanen, että TUNTUU. Saat valita ostatko konsolin vai ohjaimen :D

Hienoa kuitenkin, että käytetään resursseja siihen että kaikki saisivat nauttia pelaamisesta
 
Vielä kun laittaisivat muutaman 3,5mm portin lisää ja hinta olis max. 100€, niin ostaisin ASAP!
Neljä tuollaista 3,5 millin liitännällä olevaa AUX-porttiahan tuossa jo on. Ihan silkasta uteliaisuudesta kysyn, että paljonko niitä pitäisi olla?
 
Neljä tuollaista 3,5 millin liitännällä olevaa AUX-porttiahan tuossa jo on. Ihan silkasta uteliaisuudesta kysyn, että paljonko niitä pitäisi olla?
6 riittäs omaan käyttöön! Mullahan on Boksilla käsissä se perusohjain ja Adaptive ohjaimessa on kuusi Logitechin adaptive gaming kit -painiketta, joita leualla painan. Mulla on eräänlainen teline tossa leuan edessä, missä painikkeet ovat tarranauhalla kiinni. Mulla toisin sanoen on vaikea painaa kuutta painiketta perusohjaimella, mutta R3\L3 eli tattipainikkeita on täysin mahdoton painaa ja neljää painiketta pystyn jotenkuten käyttämään. Sen voin vielä sanoo Dualshock 4:stä, että sitä on mun huomattavasti helpompi käyttää kuin Series X/PS5 ohjainta, harmi kun se ei toimi PS5-peleissä. Toivottavasti selvensi edes hieman, aika vaikee tätä on selittää.
 
6 riittäs omaan käyttöön!
Jos tuota PS.Blogin tekstiä oikein tulkitsen, voi kahta Leonardo-ohjainta käyttää yhtä aikaa, jolloin niitä AUX-paikkoja olisi käytettävissä kahdeksan kappaletta.

For example, players can augment their DualSense controller with a Project Leonardo controller or use two Project Leonardo controllers on their own.
Olisko tollainen combo toimiva käyttöösi?

Toivottavasti selvensi edes hieman, aika vaikee tätä on selittää.
Luulen, että jonkinlaisen käsityksen sain. Vaikka kieltämättä tässä liikutaankin sellaisella alueella, josta ei itsellä ole omakohtaista kokemusta.
 
Jos Boxin Elitellä voisi pelata pleikkaria, ei tarvitsisi osallistua koko tähän Dualsense Edge-keskusteluun. Pc:llä aikoinaan tykästyin kovasti Xboxin ohjaimen muotoiluun ja tattien sijoitteluun.

Jos boksiohjaimen kaltainen tattien sijoittelu tuntuu luontevammalta (tervetuloa kubiin) niin kannattaa tutkia tässä viestissä mainittua kapulaa ellet jo ole? Voisi hyvinkin löytyä omasta lapasesta, jos Plesellä pelaisin. Tosi tyytyväinen ollut boksilla Vicrix Gambit ohjaimeen, jossa on paljon samaa.


 
Ylös Bottom