Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSVR 2 - seuraavan sukupolven PlayStation VR

Kiinnostaako pleikkarin seuraavan sukupolven VR-lasit?

  • Kiinnostaa! My eyes are ready.

  • No jaa, tarkkailen tilannetta vielä kepin mitan matkan päästä.

  • Ei kiinnosta. Katse pysyy tiukasti television ruudussa.


Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.
Varmaan itsestään selvyys monelle mutta olkaa tarkkoja lemmikkien kanssa tuolla Techbbs:n puolella jonkun kissa oli purrut tuon PSVR2 johtoa ja nyt se ei sitten toimi hänellä enää, ja ilmeisesti ei ainakaan vielä ole saatavilla uuta johtoa. vaikka sen kai voi irroittaa laitteesta.
 
Linssit on tosiaan puhdistettu lukemattomia kertoja mut se ei tuo apua tähän. En kyllä tiedä mitä noitten kans tehdä kun loppuu ns omat kädet.
Toinen vaihtoehto voi olla niinkin yksinkertainen että silmät joko kuivat tai muuten vain niin väsyneet että ei tarkenna kuvaa tarkasti...on joskus käynyt itsellekin. Nukkuu hyvin yön yli, ja pirteänä testas uudelleen. Ainahan tietenkin joku tekninen vika voi olla myös mahdollista mut kokeile huomenna uudelleen rauhassa. Kyllähän noi kaikki näytöt jos paljon käyttää voi rasittaa silmiä.
 
Omat PSVR2-lasit yritän saada seuraavaksi korjautettua ja laitan ne ehkä sen jälkeen myyntiin. Näillä kaikki sivuttaisliikkeet peleissä aiheuttavat itselleni huonon olon, jota en ole kokenut Oculus/Meta Quest -laseilla. Niillä olen pelannutkin lähinnä vain Beat Saberiä ja muita pelejä, joissa itse fyysisesti liikutaan. Niissä VR-laseissa minulla on nykyään linssit omilla voimakkuuksilla.
Näkyykö tuo naarmu käytännössä mitenkään? En nyt lähtisi korjailemaan jos se ei käytännössä edes erotu peleissä. Polywatch korjaa pienet naarmut kyllä.

PSVR2:sen reprojektio tai blur voivat vaikuttaa huonoon oloon. Tuota voisi testata kokeilemalla natiivi 90hz tai 120hz peliä 60hz reprojektoidun sijaan.
 
Näkyykö tuo naarmu käytännössä mitenkään? En nyt lähtisi korjailemaan jos se ei käytännössä edes erotu peleissä. Polywatch korjaa pienet naarmut kyllä.

PSVR2:sen reprojektio tai blur voivat vaikuttaa huonoon oloon. Tuota voisi testata kokeilemalla natiivi 90hz tai 120hz peliä 60hz reprojektoidun sijaan.
Tässä kuva, miltä tuo naarmu linssissä näyttää:
20230225_183343.jpg

Silmälaseissa samankokoinen naarmu melkein keskellä linssiä ainakin häiritsee. VR-laseissa riippuu varmaankin pelistä, kiinnittääkö tuohon huomiota. Itse en sitä heti huomannut. Silmälasiton käyttäjä sen varmaankin huomaisi nopeammin, kun ei ole tottunut mihinkään ylimääräiseen näkökentässä.

Selvittelin verkosta, että linssienkorjausaineet vain pahentaisivat tilannetta. Ne kuulemma aiheuttavat lisää pieniä naarmuja, jotka näkyvät VR-laseissa selvästi. Noin ainakin ensimmäisellä PSVR:llä.

Selvittelen myöhemmin tänään, saako tuon korjautettua Sonyn tuen kautta.
 
Kysyn nyt vielä kerran vähän tarkemmin. Onko kenelläkään niissä linsseissä pikkasen väljyyttä? Mulla on ja sen huomaa kun kääntää päätä pelatessa. Ne liikkuu pikkasen.
 
Kysyn nyt vielä kerran vähän tarkemmin. Onko kenelläkään niissä linsseissä pikkasen väljyyttä? Mulla on ja sen huomaa kun kääntää päätä pelatessa. Ne liikkuu pikkasen.
Siis miten väljyyttä??? Että heiluu siellä päässä itsekseen?? Eihän niihin mikään pitäisi ottaa edes kiinni.... Jos kokeilet ottaa linssien reunoista kiinni ja liikutella niin tuntuuko niissä väljää???
Tässä kuva, miltä tuo naarmu linssissä näyttää:
Näytä liitetiedosto 10748

Silmälaseissa samankokoinen naarmu melkein keskellä linssiä ainakin häiritsee. VR-laseissa riippuu varmaankin pelistä, kiinnittääkö tuohon huomiota. Itse en sitä heti huomannut. Silmälasiton käyttäjä sen varmaankin huomaisi nopeammin, kun ei ole tottunut mihinkään ylimääräiseen näkökentässä.

Selvittelin verkosta, että linssienkorjausaineet vain pahentaisivat tilannetta. Ne kuulemma aiheuttavat lisää pieniä naarmuja, jotka näkyvät VR-laseissa selvästi. Noin ainakin ensimmäisellä PSVR:llä.

Selvittelen myöhemmin tänään, saako tuon korjautettua Sonyn tuen kautta.
Luulen että tossa käynyt niin että kun et ole löysännyt sitä etuvisiiriä pois otettaessa, ja samalla vetän lasit pois päästä niin silmälasit menny niin lähelle linssejä et ottan kiinni ja hangannut tuon jäljen kun oot nostan lasit päästä.... Questin voi ottaa pois päästä että takaanta ekana hihna/sträppi ylös ja lasit pois päästä itsestä poispäin eteen. Se ei onnistu psvr2 laseissa.

Harmi juttu....ei tota pakosta pysty korjas kuin linssin vaihtamalla...kokeilisin pistää tuon kotivakuutukseen ehkäpä. Näytti jälki aika pahalta ja jos meni samalla silmälasienkin linssi niin vakuutukseen vain.
 
Viimeksi muokattu:
Siis miten väljyyttä??? Että heiluu siellä päässä itsekseen?? Eihän niihin mikään pitäisi ottaa edes kiinni.... Jos kokeilet ottaa linssien reunoista kiinni ja liikutella niin tuntuuko niissä väljää???

Luulen että tossa käynyt niin että kun et ole löysännyt sitä etuvisiiriä pois otettaessa, ja samalla vetän lasit pois päästä niin silmälasit menny niin lähelle linssejä et ottan kiinni ja hangannut tuon jäljen kun oot nostan lasit päästä.... Questin voi ottaa pois päästä että takaanta ekana hihna/sträppi ylös ja lasit pois päästä itsestä poispäin eteen. Se ei onnistu psvr2 laseissa.

Harmi juttu....ei tota pakosta pysty korjas kuin linssin vaihtamalla...kokeilisin pistää tuon kotivakuutukseen ehkäpä. Näytti jälki aika pahalta ja jos meni samalla silmälasienkin linssi niin vakuutukseen vain.
Juu tuntuu pikkasen väljää kun reunoilta ottaa kiinni.
 
Tässä kuva, miltä tuo naarmu linssissä näyttää:
Näytä liitetiedosto 10748

Silmälaseissa samankokoinen naarmu melkein keskellä linssiä ainakin häiritsee. VR-laseissa riippuu varmaankin pelistä, kiinnittääkö tuohon huomiota. Itse en sitä heti huomannut. Silmälasiton käyttäjä sen varmaankin huomaisi nopeammin, kun ei ole tottunut mihinkään ylimääräiseen näkökentässä.

Selvittelin verkosta, että linssienkorjausaineet vain pahentaisivat tilannetta. Ne kuulemma aiheuttavat lisää pieniä naarmuja, jotka näkyvät VR-laseissa selvästi. Noin ainakin ensimmäisellä PSVR:llä.

Selvittelen myöhemmin tänään, saako tuon korjautettua Sonyn tuen kautta.
Pitää myöntää oma virhe. Tänään selvisi, että PSVR2-lasien linssiin ei ollut sittenkään tullut pysyvää naarmua. Se lähti lopulta, kun linssiä hankasi riittävästi linssiliinalla. Jopa silmälaseista naarmuksi luulemani jälki lähti linssiliinalla. Silmälaseista pesemällä se ei aiemmin lähtenyt, joten oletin sen olevan naarmu molemmissa linsseissä.
 
Pitää myöntää oma virhe. Tänään selvisi, että PSVR2-lasien linssiin ei ollut sittenkään tullut pysyvää naarmua. Se lähti lopulta, kun linssiä hankasi riittävästi linssiliinalla. Jopa silmälaseista naarmuksi luulemani jälki lähti linssiliinalla. Silmälaseista pesemällä se ei aiemmin lähtenyt, joten oletin sen olevan naarmu molemmissa linsseissä.
Hemmetin hyvä...nyt varovaisemmin päähän.

Luulenko oikein, kun kuvittelen että siellä on huudettu aikas kovaa riemusta ;)
 
Hemmetin hyvä...nyt varovaisemmin päähän.

Luulenko oikein, kun kuvittelen että siellä on huudettu aikas kovaa riemusta ;)
Enemmänkin reaktio oli, että ehdin kirjoittaa naarmuista jo kahdelle keskustelufoorumille ja sitten ne eivät lopulta olleetkaan pysyviä naarmuja. :oops:

Pitää vielä vähän miettiä haluanko nyt pitää vai myydä nämä VR-lasit. Jos pidän ne, niin seuraavan kerran ne menevät päähän vasta, kun saan niihin linssit omilla voimakkuuksilla.
 
osaaks joku muuten sanoa että mitä nuo 2 pistettä tuossa keskellä linssiä on? itellä siis on samanlaiset melkein identtisessä kohdassa et onko nuo jotain mitkä kuuluu noihin linsseihin vai joku optinen harha, että pitäskö niistä huolestua. tää on jonkun How to clean videon PSVR2 linssit. sen tiedän että en oo mitenkään voinu niitä itse aiheuttaa, kun ei ole silmälaseja yms

ympyröinnnn.png
 
osaaks joku muuten sanoa että mitä nuo 2 pistettä tuossa keskellä linssiä on? itellä siis on samanlaiset melkein identtisessä kohdassa et onko nuo jotain mitkä kuuluu noihin linsseihin vai joku optinen harha, että pitäskö niistä huolestua. tää on jonkun How to clean videon PSVR2 linssit. sen tiedän että en oo mitenkään voinu niitä itse aiheuttaa, kun ei ole silmälaseja yms

Näytä liitetiedosto 10752
Jos mikä tahansa jälki liikkuu linssejä käännellessä mukana, se on heijastus. Jos se pysyy linssejä käännellessä paikallaan, sitten se on jotain muuta.

Alussa on aina uusien linssien kanssa vähän paranoidi olo. Ei muuta kun kovaa käyttöä niin huolet unohtuu.
 
Jos mikä tahansa jälki liikkuu linssejä käännellessä mukana, se on heijastus. Jos se pysyy linssejä käännellessä paikallaan, sitten se on jotain muuta.

Alussa on aina uusien linssien kanssa vähän paranoidi olo. Ei muuta kun kovaa käyttöä niin huolet unohtuu.

joo pyöritin tosiaan laseja niin vaihto kokoajan paikkaa, eli joo sit se on tosiaan varmaan heijastus :),

edit

noni joo heijastushan se tosiaan oli se vaan ku yleensä käytä kattolamppua niin sammutin sen katoin uusiks niin eihän niitä spotteja enää tosiaan näkynyt, se vaan ku lähes koskaan käytä kattolamppua vaan sivu noita hue lamppuja. niin nyt ku vahingossa olikin kattolamppu päällä niin vähä säikäytti, mutta nyt sitä tuntee itsensä täysin tyhmäksi :D

laitan vielä kuvan erikseen noista omista laseista kun sen ehdin ottaa, eli tässä kuvassa tosiaan näkyi noi 2 spottia ja ihmettelin ku ne ei hävinnyt mihkään, no sammutin ne valot niin sitten hävisi :D niinjoo ja tuossa linsseissä näkyy heijauksena myös sälekahtimet mikä näyttää osittain joltain sormenjäljeltä.



tässä kuvassa.jpg
 
Viimeksi muokattu:
joo pyöritin tosiaan laseja niin vaihto kokoajan paikkaa, eli joo sit se on tosiaan varmaan heijastus :),

edit

noni joo heijastushan se tosiaan oli se vaan ku yleensä käytä kattolamppua niin sammutin sen katoin uusiks niin eihän niitä spotteja enää tosiaan näkynyt, se vaan ku lähes koskaan käytä kattolamppua vaan sivu noita hue lamppuja. niin nyt ku vahingossa olikin kattolamppu päällä niin vähä säikäytti, mutta nyt sitä tuntee itsensä täysin tyhmäksi :D

laitan vielä kuvan erikseen noista omista laseista kun sen ehdin ottaa, eli tässä kuvassa tosiaan näkyi noi 2 spottia ja ihmettelin ku ne ei hävinnyt mihkään, no sammutin ne valot niin sitten hävisi :D
Optiset harhat on jänniä joo. Tuossa aiemmassa kuvassahan näkyy ne pisteet ihan samalla linjalla muiden lens flarejen kanssa.

Oon itse ruvennut miettimään tässä että jos tuon joskus hommaa, niin mitenkähän nuo toimii moniteholinssien kanssa kun sellaisia on nykyään käyttänyt. Lähilasitkin (edelliset) tuolla vielä on, muttei ne kovin lähilasit ole enää. Ekat lasit jotka oli lähilasit on nyt hyviä tähtien katsomiseen ...
 
Optiset harhat on jänniä joo. Tuossa aiemmassa kuvassahan näkyy ne pisteet ihan samalla linjalla muiden lens flarejen kanssa.

Oon itse ruvennut miettimään tässä että jos tuon joskus hommaa, niin mitenkähän nuo toimii moniteholinssien kanssa kun sellaisia on nykyään käyttänyt. Lähilasitkin (edelliset) tuolla vielä on, muttei ne kovin lähilasit ole enää. Ekat lasit jotka oli lähilasit on nyt hyviä tähtien katsomiseen ...
Ihan hyvin toimii. Monitehoissahan vaan alaosa on lukulasi-osa niin luonnollisesti ihan alas katsoessa kuva on sitten epäselvä. Kyllä noita pystyy silti hyvin käyttämään, mutta suosittelen jo mukavuuden ja FoVin takia silti erillisiä linssejä, niitä tullee kohta hyvin saataville PSVR2:lle, ellei jo olekkin.
 
Onko muuten nyt niin, että kuva ei tarkennu pelissä siihen mihin kääntää katseen vaan pikemminkin pään/lasien kääntämisen myötä? Ainakin eilen pelatessa tämän huomasi selkeästi, kaikkein helpoiten varmaan pleikkarin alkuvalikossa. Doublecheckkasin toki, että katseenseuranta oli asetettu kuntoon ja toimii kuten pitää.
 
^Riippuu ihan siitä tukeeko peli sitä vai ei. Kaikki ei tue jolloin se tarkin alue on aina linssin keskellä.
 
Ihan hyvin toimii. Monitehoissahan vaan alaosa on lukulasi-osa niin luonnollisesti ihan alas katsoessa kuva on sitten epäselvä. Kyllä noita pystyy silti hyvin käyttämään, mutta suosittelen jo mukavuuden ja FoVin takia silti erillisiä linssejä, niitä tullee kohta hyvin saataville PSVR2:lle, ellei jo olekkin.
Njoo, nuo edelliset toimii ihan hyvin, kunhan niihin tottuu taas eli pitänee totutella niiden käyttö ennenkuin ne yhdistää sitten joskus vr-käyttöön (psvr:n kanssa en muistaakseni käyttänyt laseja, mutta kuva oli niin suhru muutenkin ettei haitannut ...). Nykyiset monitehot on rajattomat jossa tarkka alue ns. siirtyy sulavasti katseen mukana.
 
Kysyn nyt vielä kerran vähän tarkemmin. Onko kenelläkään niissä linsseissä pikkasen väljyyttä? Mulla on ja sen huomaa kun kääntää päätä pelatessa. Ne liikkuu pikkasen.
Kyllä mulla liikkuu ne molemmat linssit jos ottaa reunoista kiinni ja liikuttaa niitä. Semmonen pieni vapaa liike tuntuu molempiin suuntiin ja kuuluu selkeä ääni myös.

Pelatessa en oo huomannu, mut tuntuu et ne ois aina mun nenässä sen verran kiinni alaosasta ettei pääsiskään liikkumaan...ehkä.

Joku aikaisemmin puhui, kuinka tuntuu et kuvanlaatu ois huonontunu seuraavana päivänä. Mulla tuntuu kanssa välillä et kuva ois välillä "sumeampi", kun alottaa pelaamaan, vaikka samassa kohdassa lasit tuntuu naamalla olevan. Alotin Gran turismon ja siinä se ihan eka kisa mikä on pakko ajaa alussa oli tosi hyvän näkönen. Sit siitä valikkoon ja seuraava kisa ei mun mielestä enää näyttänyt niin hyvältä ja jostain syystä se kanaverkko näkyi selkeästi silmiin. En tiiä perkele. Mut kivaa noilla pelaaminen on silti ollut ja tuli nyt hommattua Logitechin g923 ja wheelstand pro deluxe v2 niille kaveriksi, että pääsee kunnolla fiilistelemään.
 
Ylös Bottom