Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Pleikkaria olen (onneksi) pitänyt makuuasennossa, mutta "minijääkaappia" oon aina pitänyt yllätys yllätys pystyssä.
 
Oma levyasemallinen PS5 on levännyt TV-tasolla kyljellään saapumisestaan saakka. Sen verran kaamean näköinen (ja kokoinen) loota, että aivan sama pitääkö sitä pystyssä vai vaakatasossa.
 
Nyt on jo pakko hakea vertaistukea kun alkaa kyrsiä tämä vehje.

Aina satunnaisesti ehkä kerran viikossa tekee käynnistyksessä niin, että kun valikosta valitsen käynnistää pelin niin eipä käynnisty. Ruudulle jää vain se pelin kuva mikä yleensä vain hetken käväisee ruudulla, ja sitten ei mitään. Alla lukee "odota hetki" mutta mitään ei tapahdu. Tästä pääsee kyllä takaisin alkuvalikkoon mutta mikään peli ei suostu käynnistymään.

Tähän liittyy samalla myös se, että kone ei yhdistä verkkoon. Ja kun tässä vaiheessa yritän sammuttaa vehjettä, niin ei meinaa edes sammua vaan prosessi kestää tolkuttoman kauan ja lopulta se piippaa useamman kerran ja suostuu sammumaan.

Julkaisussa ostettu kone ja on tehnyt tätä varmaan ainakin vuoden, eli tuskin on ihan heti hajoamassa lopullisesti. Onko tällaista ollut muilla ja onko mitään tietoa mistä voisi johtua? Ihan kuin käynnistyksessä tapahtuisi jokin virhe ja sitten on bitit solmussa.
 
Nyt on jo pakko hakea vertaistukea kun alkaa kyrsiä tämä vehje.

Aina satunnaisesti ehkä kerran viikossa tekee käynnistyksessä niin, että kun valikosta valitsen käynnistää pelin niin eipä käynnisty. Ruudulle jää vain se pelin kuva mikä yleensä vain hetken käväisee ruudulla, ja sitten ei mitään. Alla lukee "odota hetki" mutta mitään ei tapahdu. Tästä pääsee kyllä takaisin alkuvalikkoon mutta mikään peli ei suostu käynnistymään.

Tähän liittyy samalla myös se, että kone ei yhdistä verkkoon. Ja kun tässä vaiheessa yritän sammuttaa vehjettä, niin ei meinaa edes sammua vaan prosessi kestää tolkuttoman kauan ja lopulta se piippaa useamman kerran ja suostuu sammumaan.

Julkaisussa ostettu kone ja on tehnyt tätä varmaan ainakin vuoden, eli tuskin on ihan heti hajoamassa lopullisesti. Onko tällaista ollut muilla ja onko mitään tietoa mistä voisi johtua? Ihan kuin käynnistyksessä tapahtuisi jokin virhe ja sitten on bitit solmussa.
Itellä sama ongelma aina kun olen siirtänyt pleikan pelihuoneesta työhuoneeseen, eli jää tuohon ns. pelin aloitusruutukuvaan, joka pitäisi vain vilahtaa lävitse, mutta jää siihen idleen ja tulee teksti "odota hetki". Siihen jää pysyvästi ja vaan uudelleenkäynnistyksellä menee etiäpäin.

Tapahtunut FF CC ja Gotham Knightsin kanssa.

Oletan, että joutuu nimenomaan netistä, koska työhuoneeseen ei meinaa nettiyhteys kantaa ja tätä ongelmaa ei ole kertaakaan ollut pelihuoneen puolella, jossa yhteys muodostuu samantien konsolin käynnistäessä

Kiinni menee kyllä ongelmitta itsellä
 
Viimeksi muokattu:
Itellä sama ongelma aina kun olen siirtänyt pleikan pelihuoneesta työhuoneeseen, eli jää tuohon ns. pelin aloitusruutukuvaan, joka pitäisi vain vilahtaa lävitse, mutta jää siihen idleen ja tulee teksti "odota hetki". Siihen jää pysyvästi ja vaan uudelleenkäynnistyksellä menee etiäpäin.

Tapahtunut FF CC ja Gotham Knightsin kanssa.

Oletan, että joutuu nimenomaan netistä, koska työhuoneeseen ei meinaa nettiyhteys kantaa ja tätä ongelmaa ei ole kertaakaan ollut pelihuoneen puolella, jossa yhteys muodostuu samantien konsolin käynnistäessä

Kiinni menee kyllä ongelmitta itsellä
Samanlaisia ongelmia ollut itsellä ruuhkaiseen aikaan (4G yhteydet käytössä). Nettiongelmilta tosissaan haiskahtaisivat. Tiedonsiirrossa menee bitti vikaan heikon yhteyden takia, ja kone jää jumiin.
 
Maailmalla nyt huuellaa että "PS5 shortage is over" nii mitä se nyt käytännössä sit tarkoittaa? Mun käsitys "shortage overista" on se että mä voi nyt kävellä mihii tahansa kauppaa ja ostaa yhden tai kaks ps5 konsolia kiitos maksan käteisellä, eikä niin että "no joo on niitä tulossa nyt hieman isompi satsi että vähä parempi kun mitä 2022 oli, ehkä vuoden sijasta joudut odottaa 6kk.
 
Maailmalla nyt huuellaa että "PS5 shortage is over" nii mitä se nyt käytännössä sit tarkoittaa? Mun käsitys "shortage overista" on se että mä voi nyt kävellä mihii tahansa kauppaa ja ostaa yhden tai kaks ps5 konsolia kiitos maksan käteisellä, eikä niin että "no joo on niitä tulossa nyt hieman isompi satsi että vähä parempi kun mitä 2022 oli, ehkä vuoden sijasta joudut odottaa 6kk.
Suomessa on ollut nyt useamman kuukauden käytännössä kaiken aikaa tilattavissa nopealla toimituksella ja melko säännöllisesti myös myymälöissä. Parantuneen saatavuuden takia PS5Suomessa on myös lopettanut saatavuusilmoitukset turhina.

Tällä hetkellä näyttäisi olevan ainakin Gigantilla ja CDONilla heti varastossa, Verkkokaupalla, Powerilla ja Prismalla osassa myymälöitä sekä Verkkokaupalla ja Telialla parin viikon sisällä toimitettuna.
 
Suomessa on ollut nyt useamman kuukauden käytännössä kaiken aikaa tilattavissa nopealla toimituksella ja melko säännöllisesti myös myymälöissä. Parantuneen saatavuuden takia PS5Suomessa on myös lopettanut saatavuusilmoitukset turhina.

Tällä hetkellä näyttäisi olevan ainakin Gigantilla ja CDONilla heti varastossa, Verkkokaupalla, Powerilla ja Prismalla osassa myymälöitä sekä Verkkokaupalla ja Telialla parin viikon sisällä toimitettuna.

No hyvä, eihän siihen mennyt kun 3 vuotta.
 
Osaako kukaan kertoa että jos luon perheenjäsenelle toisen tilin PS5:lle ja asetan iän 8v, niin voinko silti laittaa asetuksen että pystyy pelaamaan K16 pelejä?
Eli pakottaako PS vain iälle sopivat pelit?
 
Okei, eli sit melkeen kannattaa ikä asettaa korkeammalle.
Thanks vastauksesta
Oma ratkaisuni on, että pojalle on pelkkä paikallinen tunnus, johon pelien ikärajaksi on asetettu 12 vuotta. Jos kuitenkin täytyy päästä pelaamaan jotain korkeamman ikärajan pelejä, käyttää siihen jenkkitunnustani. Jossain vaiheessa kun ikää tulee tarpeeksi, voi tuohon paikalliseen tunnukseen luoda sitten ihan oikean PSN-tunnuksenkin.
 
Tilasin nyt uuden TV:n, joka on erityisen hyvä PS5-pelaamiseen, joten PS5:n osto (ilman VR:ää) seuraa varmasti pian perässä. Olen vaan jotenkin shokissa, miten huono ja suppea konsolin pelivalikoima on vielä yli kaksi vuotta julkaisun jälkeenkin, nyt kun siihen kunnolla innostuin perehtymään. Tähän mennessä olen pelannut enimmäkseen Switchillä, jolla oli tarjota ensimmäisten vuosien sisään useita hittejä. Mustasävyiset, fotorealistiset, live-elokuvamaiset ja ensimmäisen persoonan pelit eivät innosta, joten God of Waria, Horizonia, Elden Ringiä, the Last of Usia jne. en voi pitää todellisina kandidaatteina. Tulevista peleistä ehdottomasti eniten kiinnostavat Infinity Nikki ja Kingdom Hearts 4 satumaisine ja animetyylisine maailmoineen. Kaipaisinkin joitain vastaavia pelejä jo nyt, mutta mitään vastaavaa ei taida olla tarjolla? Persona 5 on aivan liian pitkä minulle. Final Fantasy 16:kin vaikuttaa ennakkojen perusteella harmillisen synkältä.
 
^Ratchet & Clank: Rift apart?
Joo sekin on toiminta painotteinen, mutta sentään värikäs hyvillä hahmoilla ja huumoriakin on mukana.
 
^Ratchet & Clank: Rift apart?
Joo sekin on toiminta painotteinen, mutta sentään värikäs hyvillä hahmoilla ja huumoriakin on mukana.
Kiitos ehdotuksesta. Piti oikeastaan jo edellä mainita, että Ratchetiin on päässyt hieman kyllästymään, kun niitä pelejä on pelaillut aikoinaan niin paljon (ja pelisarjan huumori ei ole koskaan naurattanut). Kaipaisi ehkä jotain vähän tuoreempaa.
 
Ylös Bottom