Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

Katotaa sit jotenki eri silmillä mut mitä tulee raffoihin nii ei se turismo kyl mitään näppejä näillä raffoilla jää nuolemaan.
No joo, en nyt itsekkään viimeisten trailerien perusteella forzalle mitään superylistyksiä gfx osalta laittaisi.. supertarkkaa toki mutta molemmissa omat loistonsa ja puutteensa. GT7:ssa valaistuksen "ambience"..istuvuus toimii hyvin, forzassa perinteiseen tapaan jotenkin teknisemmän ja muovisen oloisia monet kohdat.
 
Katotaa sit jotenki eri silmillä mut mitä tulee raffoihin nii ei se turismo kyl mitään näppejä näillä raffoilla jää nuolemaan.
Molempien pelisarjojen ystävänä samaa mieltä.

Toi car points -systeemi ei kyllä innosta yhtään, saattaa jopa jäädä peli ostamatta ton takia. Et voi vaan ostaa autoa ja rakentaa sitä suoraan johonkin tiettyyn luokkaan, vaan nyt pitää alkaa levelittää joka autoa. Viriosien puolella ei näkynyt mitään uutta, samat osat kuin aina ennenkin. En löydä tästä sitä suurta uudistusta, jota "leiponeet" useamman vuoden.

Taitaa jäädä FM4 vieläkin sarjan parhaaksi osaksi.
 
^ Mulla sitten taas on toisenlainen ongelma sillä mä tykkään aina ajaa näissä ihan vakio autoilla ja nyt kun ura keskittyy auton virittämiseen niin en tiedä onko tuo enää mahdollista.
 
^ Mulla sitten taas on toisenlainen ongelma sillä mä tykkään aina ajaa näissä ihan vakio autoilla ja nyt kun ura keskittyy auton virittämiseen niin en tiedä onko tuo enää mahdollista.
Tässä on kieltämättä itsellenikin jonkin sortin huoli. Minua kun ei kiinnosta pätkääkään autojen virittäminen. Siis ainakaan se asetusten viilaaminen ja säätäminen ei kiinnosta pätkääkään.

Autojen kehittäminen parempia osia hankkimalla on toki ok, mutta en haluaa yhtään mennä niiden pikkutarkkojen säätöjen viilaamiseen. Toivottavasti ilman sellaista pystyy peliä kuitenkin pelaamaan ja siitä nauttimaan.
 
Autojen kehittäminen parempia osia hankkimalla on toki ok, mutta en haluaa yhtään mennä niiden pikkutarkkoja säätöjen viilaamiseen. Toivottavasti ilman sellaista pystyy peliä kuitenkin pelaamaan ja siitä nauttimaan.
Varmasti pystyy. Ei rengaskulmien, vaihteiston ratiojen tai vastaava säätö ole ikinä ollut pakollista, eikä varmasti ole nytkään.

Sen sijaan auton päivittäminen uusilla osilla saattaa olla uratilassa "pakollista" tai muuten jää muista kuskeista jälkeen. Mielenkiinnolla kyllä odotan, että pääsee itse testaamaan mitä tämä uratila sitten käytännössä toimii.
 
Ei muakaa mikää syvällinen autojen säätely kiinnosta, turismos teki ne mitä osas mut jos piti jotain syvällisempää osata nii kattoi suosiol netistä.
 
Joskus aikanaan tuli forzassa cooppi ajeluissa säädettyä autoa kun kaikilla oli samat käytössä niin eroja sai aikaan. Nykyään en vaan jaksa nysvätä.. tai no jos jollain autolla ajaa useita kisoja ja huomaa että alustassa jotain outoa niin tulee sitten pientä säätöä..
Enemmän toivoisin ihan jo osien vaihdossa että kombinaatiolla olisi oikeasti väliä.. esim. vaihdat vakiokoneeseen jyrkän nokka-akselin niin se voi olla huonompi kuin vakio kun muut palikat ahistaa/rajoittaa.. olisi kiva jos nuo toimisi kuin oikeassa elämässä. joku 5000rpm heräävä turbo on aika kauhea jos jossain mutkassa ei vaihde sovikkaan moottorin kierroslukuun tms..
 
Ennen vanhaan sai ainakin Forza Motorsporteissa ostaa muiden tekemiä autoja, joissa oli maalit sekä autojen säädöt. Kunnon viripaja meininki, joka oli aivan loistava ominaisuus. Sääli, jos tuollaista mahdollisuutta ei enään ole.

Pelissä sekä internettissä oli viripajoja, esim. missä yhden ihmisen homma oli vaikka säädöt, toisen maalit ja joku ehkä pyöritti koko toimintaa.
 
Joskus aikanaan tuli forzassa cooppi ajeluissa säädettyä autoa kun kaikilla oli samat käytössä niin eroja sai aikaan. Nykyään en vaan jaksa nysvätä.. tai no jos jollain autolla ajaa useita kisoja ja huomaa että alustassa jotain outoa niin tulee sitten pientä säätöä..
Enemmän toivoisin ihan jo osien vaihdossa että kombinaatiolla olisi oikeasti väliä.. esim. vaihdat vakiokoneeseen jyrkän nokka-akselin niin se voi olla huonompi kuin vakio kun muut palikat ahistaa/rajoittaa.. olisi kiva jos nuo toimisi kuin oikeassa elämässä. joku 5000rpm heräävä turbo on aika kauhea jos jossain mutkassa ei vaihde sovikkaan moottorin kierroslukuun tms..
Just jotakin tämän tapaista olen ajatellut tuohon auton rakentamiseen ja virittämiseen liittyen. Esim. jos on panostettu vain moottoriin ja sieltä löytyy vaikka 400-500 hv mutta muuten on vakiota niin joko vaihdelaatikko, kardaani tai perä ei sitä löylyä kestä ja antaa periksi ja hajoaa (tietysti asiaan kuuluvilla äänitehosteilla ). Se olisi sitten todellakin menetetty ja olisi mentävä kauppaan ostamaan uusi, ehkä kestävämpi tällä kertaa. Eli tuo auton rakentelu pitäisi tehdä ns. ajatuksella. Tuo bensan kulutus on kyllä hyvä, toivottavasti tehty realistisesti eri viritysasteille, näkisi mitä esim. -70 luvun alun muskelijenkki hörppää 700 hv karvaisella kisamoottorilla.
 
Noista aiemmin mainitsemistani mini ja mikro radan epätasaisuuksista niin vielä ollaan kaukana realismista joka toisi ajoon lisää elävyyttä.. tuossa kodin lähellä on liikenneympyrästä lähtevä ramppi 100kmh baanalle ja monesti tulee pysähdyttä rampin alkuun ja talla pohjaan.. tuosta eteenpäin on kahden eri asfaltin liitos, muutama ehkä sentin parin nousu/lasku tiessä, pari tien halki menevää pikikorjausta, joku hyvin matala asfaltin paikkaus läntti, joskus jossain läntti kosteaa asfalttia (vs muualla kuivaa) niin jo pelkästää suoraan ajossa auto taistelee joka kulmalla tuosta läpi ja siellä täällä joku nurkka sutasee hetken.. että niitä nyansseja noissa peleissä ei juuri ole tullut vastaan..
 
Autojen kehittäminen parempia osia hankkimalla on toki ok, mutta en haluaa yhtään mennä niiden pikkutarkkojen säätöjen viilaamiseen. Toivottavasti ilman sellaista pystyy peliä kuitenkin pelaamaan ja siitä nauttimaan.
Tässä tulee olemaan vaihtoehtona automaattinen palikoiden asennus jos ei halua itse testailla tai haluaa ensin katsoa, mitkä pelin mielestä olisi parhaat palikat. Tähän muutenkin luvataan paljon asetusten säätömahdollisuuksia. Peliä pitäisi pystyä pelaamaan kirjaimellisesti sokeakin, mikäli @Dragonfly :n hieman ylempänä linkkaamaa videota on uskominen.
Ennen vanhaan sai ainakin Forza Motorsporteissa ostaa muiden tekemiä autoja, joissa oli maalit sekä autojen säädöt. Kunnon viripaja meininki, joka oli aivan loistava ominaisuus. Sääli, jos tuollaista mahdollisuutta ei enään ole.
Seiskassa sai ladattua muiden tekemiä setuppeja ilmaiseksi omaan jo valmiiksi ostettuun autoon. Saattoipa tuo ominaisuus olla jo vähän vanhemmissakin peleissä, mutta en nyt varmaksi muista. Sama on myös Horizoneissa.
 
Hienoa, jos on setuppien jako säilynyt pelisarjan ominaisuutena. Eiköhän se uudessakin pelissä sitten mukana ole. Se oli joko FM 2 tai 3, jossa ominaisuus tuli ekan kerran mukaan.
 
Hienoa, jos on setuppien jako säilynyt pelisarjan ominaisuutena. Eiköhän se uudessakin pelissä sitten mukana ole. Se oli joko FM 2 tai 3, jossa ominaisuus tuli ekan kerran mukaan.
Joo, kakkosessa oli jo maalaukset, setupit ja viripalikat huutokauppa-autoissa, mutta niitä setuppeja ei voinut jakaa pelin sisällä muulla tavoin.

Ainakin seiskassa sitten sai setuppien ja maalausten tekijät pientä rahallista korvausta, mikäli heidän luomuksensa ladattiin (100 cr/lataus), käytettiin (200 cr/käyttö) ja/tai tykättiin (500 cr/tykkäys). Ihan hauska systeemi mielestäni, tuli itsekin joitain täysin amatöörisetuppeja tehtyä nettikisoihin ja jaettua niitä huvin vuoksi.
 
Hetki sitten streamattu Forza Monthly. Mukana juttua myös tulevasta Forza Motorsportista. Parin tunnin show, mutta kelailee kiinnostaviin kohtiin. :)
 
Vähän outo fiilis tuli, kun juontaja ei tunnu selvästikään tajuavan mitään, mitä Chris Esaki selittää. Mietin vain, että olisiko jokin muu esitystapa ollut järkevämpi tässä kohtaa kuin puoli tuntia tuota ihmettelyä ja nyökyttelyä.
 
Tuli tossa katteltua toi Forza Montly july, niin ihan kivaa nippeli settiä oli rengas mallinuksen puolelta. Mutta saisvat nyt oikeesti avata sitä rpg osastoa enempi, koska se on ittelle nyt se suurin kysymys merkki tällä hetkellä. Kaikki muu vaikuttaa tosin olevan sitä hyvää Forzaa niin kun ennenkin.

Mitä alla olevassa videossa näytetään ja höpistään, niin jotenkin tulee tunne että toi systeemi on sama kun aikasemmissakin Forzissa on ollu, perfect curve, great pass jne, mutta nyt niistä saa sitten ihan jotain pointseja millä sitten tehääkin jotain.


Summa summa rum, vaikuttaa ihan pirun kovalta jatkolta FM sarjaan, mutta toi rpg systeemi vaan tökkii omalla kohalla. No game passilla testiin sitten lokakuussa ja jos se onkin toimiva setti, niin sitten varmaan ostoon menee.

Nyt täytyy viritellä ruori kiini ja lähtä testaamaan FM7, sitä kun en oo ratilla tainnu ikinä edes kokeilla.
Edit: Nyt täytyy kyl pistää vähän risuja T10, MS ja Logitechin suuntaan. Nimittäin FM7 ei ole valmista profiilia tolle G923 boksi version ruorille. :oops:
No ei silleen ongelma, saa sinne tehtyä oman profiilin, mutta forceja en saanu oikein istumaan. Vaikka netistä kaivelin eri asetuksia testiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tossa katteltua toi Forza Montly july, niin ihan kivaa nippeli settiä oli rengas mallinuksen puolelta. Mutta saisvat nyt oikeesti avata sitä rpg osastoa enempi, koska se on ittelle nyt se suurin kysymys merkki tällä hetkellä. Kaikki muu vaikuttaa tosin olevan sitä hyvää Forzaa niin kun ennenkin.

Mitä alla olevassa videossa näytetään ja höpistään, niin jotenkin tulee tunne että toi systeemi on sama kun aikasemmissakin Forzissa on ollu, perfect curve, great pass jne, mutta nyt niistä saa sitten ihan jotain pointseja millä sitten tehääkin jotain.


Summa summa rum, vaikuttaa ihan pirun kovalta jatkolta FM sarjaan, mutta toi rpg systeemi vaan tökkii omalla kohalla. No game passilla testiin sitten lokakuussa ja jos se onkin toimiva setti, niin sitten varmaan ostoon menee.

Nyt täytyy viritellä ruori kiini ja lähtä testaamaan FM7, sitä kun en oo ratilla tainnu ikinä edes kokeilla.
Edit: Nyt täytyy kyl pistää vähän risuja T10, MS ja Logitechin suuntaan. Nimittäin FM7 ei ole valmista profiilia tolle G923 boksi version ruorille. :oops:
No ei silleen ongelma, saa sinne tehtyä oman profiilin, mutta forceja en saanu oikein istumaan. Vaikka netistä kaivelin eri asetuksia testiin.


Mäkin täs yksi päivä pitkästä aikaa kokeilin Forza 7:aa ratilla, siitä ei tullut yhtään mitään. Ihan mahdotonta pysyä tiellä kun ei oo yhtään tuntumaa ja ne forcet..Niitä ei kyl oo ollenkaan. :D Thrustmasterin T300 mulla ja PC:llä pelaan. Toivonmukaan uusimmassa forzassa ois kunnon rattituki ja että ois jotain tuntumaa kun ajaa.
 
Mäkin täs yksi päivä pitkästä aikaa kokeilin Forza 7:aa ratilla, siitä ei tullut yhtään mitään. Ihan mahdotonta pysyä tiellä kun ei oo yhtään tuntumaa ja ne forcet..Niitä ei kyl oo ollenkaan. :D Thrustmasterin T300 mulla ja PC:llä pelaan. Toivonmukaan uusimmassa forzassa ois kunnon rattituki ja että ois jotain tuntumaa kun ajaa.
Mä sain siihen kyllä forceja, mut oli ihan kummallinen pykälä keskivaiheilla ja sitten se tahtoi vetää ruoria laitoihin, eikä keskelle. Nyt kun muuten mietin, niin noi forcet tais olla "väärinpäin" :D eli jostain olis varmaan löytyny invert täppä niille. :D
 
Mä sain siihen kyllä forceja, mut oli ihan kummallinen pykälä keskivaiheilla ja sitten se tahtoi vetää ruoria laitoihin, eikä keskelle. Nyt kun muuten mietin, niin noi forcet tais olla "väärinpäin" :D eli jostain olis varmaan löytyny invert täppä niille. :D
Okei, mä en saanut mitenkään sitä tuntumaa siihen jos esim vertaa Forza Horizon 5, sitä voin jopa ajaa ratilla ilman ongelmia.
 
Ylös Bottom