Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Game Awards 20XX

Ja näiden sivu näköjään taas teknisesti täyttä roskaa. Itselle ei Zeldan äänestysnäppäin reagoinut ollenkaan. Lopulta kokeilin että annan äänen BG3:lle, poistan sen ja sitten vaihdan äänen Zeldalle. Näin sain toiminaan.

Jos sama ongelma esiintyy useammallakin äänestäneistä (kuten luultavasti esiintyy) niin en pitäisi tän äänestyksen tulosta minkäänlaisessa arvossa, jos osaa peleistä ei ole käytännössä pystynytkään teknisistä syistä äänestämään. (Meinasin itsekin vaan sulkea sivun ja jättää äänestämättä, mutta ajattelin vielä kokeilla tuota yllä kuvailemaani tapaa joka lopuksi onneksi toimi.)

Joo sama ongelma on ollut läpi äänestyksen. Onhan se kumma ettei niitä saada toimimaan kun isosta tapahtumasta kyse.
 
Itselleni tämä joidenkin Ainoana Mittarina käyttämä palkintogaala on normaalisti se sivuseikka trailereiden ja World Premieren seassa, mutta harmi siltikin Remedyn puolesta, etteivät päässeet finaaliin tässäkin sarjassa. Toivottavasti Alan Wake kuitenkin putsaa pöytää noin muuten.

Finaalin viisikko on kokonaan pelaamatta, joten vaikeata enää tuosta voittajasta on äänestää. Kovia luita kyllä nämäkin.
 
Itselleni tämä joidenkin Ainoana Mittarina käyttämä palkintogaala on normaalisti se sivuseikka trailereiden ja World Premieren seassa, mutta harmi siltikin Remedyn puolesta, etteivät päässeet finaaliin tässäkin sarjassa. Toivottavasti Alan Wake kuitenkin putsaa pöytää noin muuten.

Finaalin viisikko on kokonaan pelaamatta, joten vaikeata enää tuosta voittajasta on äänestää. Kovia luita kyllä nämäkin.
Game awards painottaa 10% yleisöäänestyksen tulosta. Loput omien tuomarien tuloksia. Joten on tässä vielä toivoa :)
 
Aika helppoa jopa olettaa että Alan Wake voittaa parhaan pelin. Ne jotka liputtaa Baldur Gaten suuntaan ei ehkä ymmärrä kuin pienestä genrestä on kyse. Helvetin iso prosentti pelaajista ei pysty sietämään tuota pelimekaniikkaa.

Jos osa ei voi sietää sitä niin onko se silloin tarpeeksi hyvä olemaan kaikkien pelaajien ykkös veto.
 
Aika helppoa jopa olettaa että Alan Wake voittaa parhaan pelin. Ne jotka liputtaa Baldur Gaten suuntaan ei ehkä ymmärrä kuin pienestä genrestä on kyse. Helvetin iso prosentti pelaajista ei pysty sietämään tuota pelimekaniikkaa.

Jos osa ei voi sietää sitä niin onko se silloin tarpeeksi hyvä olemaan kaikkien pelaajien ykkös veto.
Mikäli pelaajat äänestävät jonkun pelin ja se saa eniten ääniä, niin onhan se silloin pelaajien ykkös veto, oli pieni tai iso genre. Bg3 peli systeemistä tykkää suurin osa, koska se on heille tuttu. Kitinää pitää pieni porukka, koska se on heille uutta, eikä D&D peleistä ole kokemusta. Sen näkee jo kommenteista.
 
Pelitoimittajat ovat varmasti suurimaksi osaksi pelannut ja tykännyt BG3:sta. Osalle taistelut ei ole ollut mieleen, mutta ovat siitä huolimatta pelannut peliä eteenpäin ja nauttineet isosti.

Pertti Peruspelaaja voi sitten löytää enemmän haastetta päästä peliin sisään taistelusysteemin takia ja peli voi jopa jäädä kesken tai ostamatta.

Eiköhän BG3 ja AW2 molemmat kerää menestystä niin TGA:sta kuin muistakin palkintogaaloista ja äänestyksistä. Kyllä ne sen ansaitsevat ja toivottavasti itsekin niistä tykkäisin, kunhan ehtii niitä joskus vielä pelamaan.
 
saas nähdä miten huomenna käy että järjesteleekö Square Enix Jytkyä ja shadow droppaa FFVII Rebirth demon game awardsien yhteydessä vai saadaanko uus FFVII Rebirth Trailerin lopussa lukee Demo is coming soon, eiköhän sieltä jonku peli demo taas tule viime vuonna tuli Forspokenin demo niin nyt olisi Squarelta kova homma shadow dropata FFVII Rebirthin demo awardsien yhteydessä.
 
Jos osa ei voi sietää sitä niin onko se silloin tarpeeksi hyvä olemaan kaikkien pelaajien ykkös veto.

Mikään peli ei ole kaikkien pelaajien kollektiivinen ykkönen, mutta kyllä se Baldurs Gate voi hyvinkin olla tämän vuoden Vuoden Peli ja itse ainakin uskon ennakkoon sen todennäköisesti vuoden eniten noita pokaaleja nappaavan.
 
Meinaattekos valvoa ja katsoa tuon shown?

Itse taidan katsoa perjantaina, sitten aamulla, kun tuskin jaksan valvoa koko yötä tuon takia.
 
Balturs gate ei ole välttämättä kriitikoiden ykkös peli, kannattaa muistaa että se on poikkeuksellinen tuote. Alan Wake 2 voi aika helposti voittaa tuon. Jos lyödään bafurs ja alan tiskiin niin alan voittaa pelattavuudelta ihan vitun helposti, eihän tuossa ole edes kamppailua, jos miettii pelattavuutta.

Pystyykö baldurs gate 3 kaikki edes pelaamaan, väitän että ei pysty, ainakaan itse en siihen kyennyt ja olen pelannut pelejä 90- luvulta lähtien.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olisin valmis betsaamaan aika isolla summalla Baldurs Gate 3 varmaa voittoa, niin kun sanoit Baldurs Gate 3 on täysin poikkeuksellinen eli peli joita tulee kerran kymmenessä vuodessa. ja se tulee ilmi myös pelin arvosteluista ja pelin metascoreista (96).

ja tuosta pystyykö pelaamaan, samaa voi kysyä myös Alan Wake 2:lta joka on kauhupeli, siitä osoituksena esim playstationin marraskuun pelatuimmat pelit Alan Wake 2 oli vasta sijalla 40. koska hyvin suurella todennäköisyydellä peli oli monelle liian pelottava. Baldurs Gate 3 oli sen sijaan oli samalla PSN listalla Marraskuun 19. pelatuin peli, joten joo väitän huomattava enemmistö pystyy pelaamaan mielummin Baldurs Gate 3:sta kuin Alan Wake 2, koska Alan Wake 2 on liian pelottava peli monelle myös minulle.

näen siis että vuoden peli listalla on liian kovat vastustajat Alan Wake 2:lle mutta eiköhän AW2 silti tuolta hyvän saaliin tule saamaan, esim se Sound Design pysti hyvin suurella todennäköisyydellä menee Alan Wake 2:lle ja on siellä paljon muitakin kategorioita joissa AW2 on vahvoilla
 
Viimeksi muokattu:
Baldurs gate vie mennen tullen. Ehkäpä itselle se kaikkien aikojen peli, tai no ainakin top 5. AW2:selle toivotaan kanssa kovasti menestystä vaikkakin ei kuulu minun pelimakuuni. Ei kiinnosta tuommoinen kauhu, mutta arvostan miten hienon pelin ovat tehneet videoiden jne perusteella. Aion katsoa jonkun playthroughn tuosta ehdottomasti. Täytyy kyllä aamulla katsoa uusintana, kun tuo lähetysaikataulu ei oikein omaan kelloon sovi :D
 
Meinaattekos valvoa ja katsoa tuon shown?
Ei voi olla mitään niin oleellista, että ite ainakaan keskellä yötä ite kattelisin. Nintendo ostaa Sonyn -julkistus, uusi Zelda-traileri yksinoikeudella, Microsoft julkaisee Master Chief & Kratos: Dance Dance Revolution Ultra Remixin, aivan sama, aamulla sitten kattelua.

Pettymyksiä ovat olleet ne muutamat kerrat, kun yöunia uhrannut minkään sortin pelipaljasteluille.
 
Mä kyllä uskon, että Zeldallakin on suuri mahdollisuus voittaa game of the year palkinto. Myös siltä löytyy 96 metascore ja revikkojen antajia tähän scoreen on enemmän kuin BG3:lla on omaansa. Itselle Zelda ei ole pelkästää GotY vaan yksi kaikkien aikojen parhaista pelikokemuksista.

Itse vielä pohdiskelen että jaksaisisko valvoa huomenna. Yleensä olen valvonut, mutta perjantaina on edessä vähän pidempi päivä niin ei ehkä ole järkevää. Mutta kiinnostaisi kyllä. Siinä on oma fiiliksensä majoittua sohvalle yöllä ja katsella trailereita ja palkintojen jakoa.
 
Meinaattekos valvoa ja katsoa tuon shown?

Itse taidan katsoa perjantaina, sitten aamulla, kun tuskin jaksan valvoa koko yötä tuon takia.
Mieli tekisi katsoa suorana mutta tiedän, että sitten nukkumaan mennessä, kun katsoo kelloa niin kaduttaisi. Varmaan sitten heti aamulla töissä tulee katseltua ilman, että avaa muita someja niin ei pääse spoilaantumaan mistään.
 
Mites Dishonored 3 maistuisi Kfin väelle.
Oikein, oikein hyvin.

Tosin Death of the Outsiderin jälkeen odottaisin jo jotain virkistystä kaavaan. Hyviä pelejähän ne kaikki on mutta ehkä turhankin samanlaisia.

Toisaalta ehkä niiden vahvuus on sama kuin Hitmanissä: pelattavuus saa olla samaa mutta ympäristöt ja haasteet uusia.
 
Ylös Bottom