Arc Raiders

Määki luulen, että ei tuo ole niin paha, kun miltä paperilla vaikuttaa. Koko stashin myy ja free loadouteilla pelkästään ja mahdollisimman paljon vaan aina tavaraa taskuun ja myymään.
Eikä tarvi myydä kun ne laskee sen valuen. Tyypit vetää 60k / raid alle viiteen minuuttiin...
En kyllä tajua miten, mutta, toiset osaa
 
Porukka maksaa mielellään blueprinteistä seedeillä, niitä saa stäkättyy 10k credit / läjä
 
Ei kellään sattus olee patrol car key cardia stashissa? Olin sellaista questia suorittaa kuin: armored transport ja siinä saa sen avaimen. Olin vain free loudoutilla tekee tuota ja kuolo korjas kesken questin. Toi on ilmeisesti viimeinen questi. Pari päivää jo blue gatessa on tullu ettiny tuota avainta, mutta alkaa epätoivo iskeä. Ois kiva saada tehtyy nuo kaikki questit ennen departurea.
 
Ei kellään sattus olee patrol car key cardia stashissa? Olin sellaista questia suorittaa kuin: armored transport ja siinä saa sen avaimen. Olin vain free loudoutilla tekee tuota ja kuolo korjas kesken questin. Toi on ilmeisesti viimeinen questi. Pari päivää jo blue gatessa on tullu ettiny tuota avainta, mutta alkaa epätoivo iskeä. Ois kiva saada tehtyy nuo kaikki questit ennen departurea.
Tuo on kyllä ihan perseestä, että tuota avainta ei saa samasta paikkaa takaisin mistä sen saa ekallakin kerralla. Itellä kävi tuo sama omassa pelissä ja taisin viikon verran etsiä tuota avainta uudestaan. Lopulta löyty vaan jostain random laatikosta Blue Gatella.
 
Tuo on kyllä ihan perseestä, että tuota avainta ei saa samasta paikkaa takaisin mistä sen saa ekallakin kerralla. Itellä kävi tuo sama omassa pelissä ja taisin viikon verran etsiä tuota avainta uudestaan. Lopulta löyty vaan jostain random laatikosta Blue Gatella.
Heti kun kävi itkumuurilla tirauttaa kyyneleen, niin seuraavalla rundillahan sellanen sit löyty
 
Kyllä peli kaipais pikkusen jotain muuta kuin lunta mappeihin...loppuu meinaa tekeminen. Jos pelin tekijöillä on tavotteet pitää peli 10v voimissaan niin aika duuni on pojilla. Jos ei tule mitään massiivista uutta tekemistä/tavoteltavaa peliin niin tämä ei näe kahta vuotta.
 
Alkaako tämä mysteeri selviämään? Ei kai kyse ole siitä, että ne jotka tästä rottaongelmasta usein marisee, ei itsekään aina ole ollut aina ihan kiltti pelaaja? Tai tiimikaverit ole? Ja jälkimmäinen osuus vain unhohtunut mainita?

Mielenkiintoinen teoria, mutta tuosta ei taida varmaksi tietää kuin Embark itse mitä sinne on tullut implementoitua. Tietenkin on ihan mahdollista tuollainen logiikka sinne mukaan leipoa. Ja jos vain pelaajapopulaatio on kohtalaisen suuri_kuten on, niin saattaa jopa toimia.

Tämä otanta oli ilmeisesti Solosta, mutta systeemihän voisi olla niin, että huomioi myös tiimikaverit, jos esim. pelaa randojen kanssa ja ne ampuu aina muita Raidereita heti. Itsellä sellainen huomio, että boksilla ammutaan nykyään enemmän ja heilutellaan käsiä vähemmän. Alle puolet on enää ystävällisiä.



No nyt tähän on tullut inputtia kehitystiimiltä: Peliyhteisön kokemukset/veikkaukset siitä, että oma käytös vaikuttaisi matchmaking toimivuuteen osui ehkäpä oikeaan.

1765789725873.png

Tämä myöskin selittäisi sitä, miksi itse olin aiemmin luin täälläkin huuli pyöreänä niistä massiivisista "rottaongelmista" joka on niin paha, että tyyliin pitää lopettaa pelaaminen. Samaan aikaan kun itse pelasin 100 tuntia, ennen kuin tapasin ensimmäisen rotan.

Mitä tulee tuohon lainaamani viestin viimeiseen kappaleeseen (alle puolet friendly) niin nyt on taas viime aikoina muuttunut. Ehkäpä expbidition projektin takia ollaan taas Solossa melkein kaikki ystäviä. Ihan yksittäisiä ampuskeluja välillä näkee, mutta selvästi yli puolen kanssa pinnalla pärjää yksinkertaisella "Don't shoot" emotella ja välillä pistetään porukalla ARC lauluun. Ja tämä siis minun tunnuksella kokemus, vain harvoin aloitan rähinöitä. Jos näen rottailua, sen pyrin nollaamaan kuten esim. ao. videossa.

Tässä siis joku sälli tykitti Bombedierin kumoon ja käytti siihen varmaan puolen reppua, sitten siihen ilmaantui toinen Raider ja kuuntelin kun se kaataja sanos. "Ah moro, nojoo voit sinäkin tästä tulla osan loottaan, en tartte kaikkea no problem" No kävelin siitä ohi ja jätin ne loottaan niitä palasia ja jatkaen omille projekteille, en päässyt kuin vähän matkaa kun sitten kuulenkin takaa ampumista ja olin, että " midvid_ei kai vaan käynyt mitä epäilen..." Mun oli pakko kääntyä takaisin tarkistaan tilanne...

 
No nyt tähän on tullut inputtia kehitystiimiltä: Peliyhteisön kokemukset/veikkaukset siitä, että oma käytös vaikuttaisi matchmaking toimivuuteen osui ehkäpä oikeaan.

Näytä liitetiedosto 20226

Tämä myöskin selittäisi sitä, miksi itse olin aiemmin luin täälläkin huuli pyöreänä niistä massiivisista "rottaongelmista" joka on niin paha, että tyyliin pitää lopettaa pelaaminen. Samaan aikaan kun itse pelasin 100 tuntia, ennen kuin tapasin ensimmäisen rotan.

Mitä tulee tuohon lainaamani viestin viimeiseen kappaleeseen (alle puolet friendly) niin nyt on taas viime aikoina muuttunut. Ehkäpä expbidition projektin takia ollaan taas Solossa melkein kaikki ystäviä. Ihan yksittäisiä ampuskeluja välillä näkee, mutta selvästi yli puolen kanssa pinnalla pärjää yksinkertaisella "Don't shoot" emotella ja välillä pistetään porukalla ARC lauluun. Ja tämä siis minun tunnuksella kokemus, vain harvoin aloitan rähinöitä. Jos näen rottailua, sen pyrin nollaamaan kuten esim. ao. videossa.

Tässä siis joku sälli tykitti Bombedierin kumoon ja käytti siihen varmaan puolen reppua, sitten siihen ilmaantui toinen Raider ja kuuntelin kun se kaataja sanos. "Ah moro, nojoo voit sinäkin tästä tulla osan loottaan, en tartte kaikkea no problem" No kävelin siitä ohi ja jätin ne loottaan niitä palasia ja jatkaen omille projekteille, en päässyt kuin vähän matkaa kun sitten kuulenkin takaa ampumista ja olin, että " midvid_ei kai vaan käynyt mitä epäilen..." Mun oli pakko kääntyä takaisin tarkistaan tilanne...

Kerropa et miten tommosen koodaa.
Jep ja mitä omiin peleihin tulee niin riippuu täysin mapista,eventistä sekä paikasta missä oot tai menet mappissa.
Sit mut on tappanut pelaaja jolla yli 300 tappoa ja minulla oli 20 vaikka tunteja oli jo 70.
Eli väitän jos tollanen on niin ei kyllä toimi.
Sama asia joku väitti gearin kanssa sama juttu ,mutta freellä vetää vaikka lege ase ja yli 68k tavarat mukana.
 
Kerropa et miten tommosen koodaa.
Jep ja mitä omiin peleihin tulee niin riippuu täysin mapista,eventistä sekä paikasta missä oot tai menet mappissa.
Sit mut on tappanut pelaaja jolla yli 300 tappoa ja minulla oli 20 vaikka tunteja oli jo 70.
Eli väitän jos tollanen on niin ei kyllä toimi.
Sama asia joku väitti gearin kanssa sama juttu ,mutta freellä vetää vaikka lege ase ja yli 68k tavarat mukana.

Nii no mehän ei tiedetä detskuja, eikä sitä träkkääkö se yksilötasolla vai tiiminä? Eikä tiedetä kyllä mitään muutakaan, mutta kuin että "monimutkainen" kuten sanoivat kehitystiimistä.

Jos pelaat Playstatinilla, niin kokeile laittaa crossplay päälle. Ainakin tuon aiemman viestini otannan perusteella olisi toksisia enenmmän Plesellä kuin PC. Itseasiassa minullakin ollut jo pidempään crossplay päällä. Ei tästä syystä, vaan siitä kun tuntuu että laittaa silloin harvemmin keskeneräiseen peliin, jossa suuri osa nameista on jo lootattu 15 tai 20 min kohdalla.


Mutta helppohan tuota on seurata koodissa olevalla event loggerilla, joka seuraa esim. lähekkäin olevien pelaajien tekemisiä. Sitten seurataan asioita molempien taholta, kuten mm. jos nyt heitän jotain ihan hatusta tyyliin:

1) Käyttikö jompikumpi "Don't shoot" emotea?
2) Vastasiko toinen jotain?
3) Oliko jommallakummalla, tai molemmilla ase kokonaan pois esiltä?
4) Mitä sen jälkeen tapahtui, menikö molemmat tahoilleen, vaan tuliko ammuskelua?
5) Jos tuli ammuskelua, kumpi ampui ensin?
6) Mistä suunnasta ampui, selkään vai edestä?
7) Oliko ammuttu juuri sillä hetkellä loottaamassa, jos oli aiemmin päättänyt esim. luottaa aiemmin tähän ampujaan.
8) Ampuiko joku extraction pisteellä kun toinen oli jo nappullalla hississä tai junassa?
9) jneijne. kyllä näitä tapoja riittää saada kerätäävää dataa pelaajista.

Näihin kysymyksiin kun kerätään vastauksia datasta, pystytään tunnistamaan agressiivisia ja ennenkaikkea niitä "rottia" massasta pitkällä tähtäimellä.

Yksinkertainen esimerkkihän event loggerista oli se locked roomeihin tehty liekinheitin vastineeksi ovesta läpimeno glitsiin? Tai muulla epäreilulla keinolla tilaan pääsemiseksi.

1) Onko pelaaja locked room tilassa? V: On
2) Oliko pelaaja sitä ennen käyttänyt avaimen oveen? Kyllä/Ei.

Jos ei ollut -> Liekkarit päälle ja pelaaja saa ansionsa mukaan.

Kyllä tuo todellakin on ihan mahdollista koodiin sisään rakentaa. Mutta tietenkään voi toimia mitenkään täydellisesti, vaan pitkällä tähtäimellä on yksi palikka siellä muiden joukossa vaikuttamassa siihen miten matchmaking valitsee "sopivia" pelikavereita ja millainen lobby tulee. Tuurilla on varmasti jatkossakin iso merkitys. Jos pelaa itse tosi kiltisti ja haluaa, että muutkin on kilttejä niin crossplay kannattaa kytkeä päälle. Silloin matchmakingillä on helpompi tehtävä koittaa isommassa massasta poimia kaltaisiasi pelaajia lobbyyn.
 
Nii no mehän ei tiedetä detskuja, eikä sitä träkkääkö se yksilötasolla vai tiiminä? Eikä tiedetä kyllä mitään muutakaan, mutta kuin että "monimutkainen" kuten sanoivat kehitystiimistä.

Jos pelaat Playstatinilla, niin kokeile laittaa crossplay päälle. Ainakin tuon aiemman viestini otannan perusteella olisi toksisia enenmmän Plesellä kuin PC. Itseasiassa minullakin ollut jo pidempään crossplay päällä. Ei tästä syystä, vaan siitä kun tuntuu että laittaa silloin harvemmin keskeneräiseen peliin, jossa suuri osa nameista on jo lootattu 15 tai 20 min kohdalla.


Mutta helppohan tuota on seurata koodissa olevalla event loggerilla, joka seuraa esim. lähekkäin olevien pelaajien tekemisiä. Sitten seurataan asioita molempien taholta, kuten mm. jos nyt heitän jotain ihan hatusta tyyliin:

1) Käyttikö jompikumpi "Don't shoot" emotea?
2) Vastasiko toinen jotain?
3) Oliko jommallakummalla, tai molemmilla ase kokonaan pois esiltä?
4) Mitä sen jälkeen tapahtui, menikö molemmat tahoilleen, vaan tuliko ammuskelua?
5) Jos tuli ammuskelua, kumpi ampui ensin?
6) Mistä suunnasta ampui, selkään vai edestä?
7) Oliko ammuttu juuri sillä hetkellä loottaamassa, jos oli aiemmin päättänyt esim. luottaa aiemmin tähän ampujaan.
8) Ampuiko joku extraction pisteellä kun toinen oli jo nappullalla hississä tai junassa?
9) jneijne. kyllä näitä tapoja riittää saada kerätäävää dataa pelaajista.

Näihin kysymyksiin kun kerätään vastauksia datasta, pystytään tunnistamaan agressiivisia ja ennenkaikkea niitä "rottia" massasta pitkällä tähtäimellä.

Yksinkertainen esimerkkihän event loggerista oli se locked roomeihin tehty liekinheitin vastineeksi ovesta läpimeno glitsiin? Tai muulla epäreilulla keinolla tilaan pääsemiseksi.

1) Onko pelaaja locked room tilassa? V: On
2) Oliko pelaaja sitä ennen käyttänyt avaimen oveen? Kyllä/Ei.

Jos ei ollut -> Liekkarit päälle ja pelaaja saa ansionsa mukaan.

Kyllä tuo todellakin on ihan mahdollista koodiin sisään rakentaa. Mutta tietenkään voi toimia mitenkään täydellisesti, vaan pitkällä tähtäimellä on yksi palikka siellä muiden joukossa vaikuttamassa siihen miten matchmaking valitsee "sopivia" pelikavereita ja millainen lobby tulee. Tuurilla on varmasti jatkossakin iso merkitys. Jos pelaa itse tosi kiltisti ja haluaa, että muutkin on kilttejä niin crossplay kannattaa kytkeä päälle. Silloin matchmakingillä on helpompi tehtävä koittaa isommassa massasta poimia kaltaisiasi pelaajia lobbyyn.
Pelaan molemmilla riippuen kenen kanssa pelaan ja itellä ei oo paljon tunteja et joku 250h.
Mutta näillä tunneilla ei ole tollasta mikä toimisi tai miten tuolla somessa youtubaaja selitti.
Se että sulla on loot runi ja sama kaava ja joudut ampumaan siinä matkalla jonkun niin sen selvittäminen tekee siitä jo pelkästään vaikea.
Eli
Vaikka pseudo koodi olisi looginen niin pakotettu tai pakotetut tilanteet tekee siitä mahdottoman niin että se toimisi oikein.
Eikö ?
 
Se että sulla on loot runi ja sama kaava ja joudut ampumaan siinä matkalla jonkun niin sen selvittäminen tekee siitä jo pelkästään vaikea.
Eli
Vaikka pseudo koodi olisi looginen niin pakotettu tai pakotetut tilanteet tekee siitä mahdottoman niin että se toimisi oikein.
Eikö ?

Ei, ajan mittaan peli saa helposti tiedokseen onko pelaajalle tyypillistä "shoot on sight ilman mitään kyselyjä" käyttäytyminen, vai onko hänelle yleensä sitä ennen tyypillistä don't shoot dialogi ja taipumus olla ystävällinen ja ampumatta, JOS toinen on samoilla linjoilla ja käyttäytyy sen mukaisesti.

Tätä yritin edellisessä viestissä avata, mutta ilmeisen huonolla menestyksellä jos idea ei tarttunut ensinkään?

Harvemmin minulla ainakaan on loot runeilla on "pakko" alkaa ampumaan kyselemättä, mikä sellainen pakko edes on johon viittaat? Ja siis en tarkoita tässä nyt vastaaminen provosoimattomaan tuleen. Silloinhan oletettavasti peli ei pidä sinua "agro aina huvikseen" pelaajana, jos toinen aloitti, vaan nimenomaan mahdolliset rottapisteet menee sille joka aloitti ahneuksissaan, tai muusta syystä.

Ja siis en nyt tietenkään tarkoita, että ei saisi koskaan ketään ikinä ampua ja itsekin joskus sorrun varsinkin Free Loadoutilla, jos tilanne vaikuttaa uhkaavalta. Mutta yksi kerta silloin tällöin on eri asia kuin usein ja joka pelissä, sitten kun katsotaan dataa sadoista raideista peli kyllä saa itselleen jonkinlaisen käsityksen pelaajasta jos Embark on taitavasti tämän seurannan rakentanut. Ja koska tekee muutoinkin niin hyvää duunia, niin en epäile etteivätkö olisi tässäkin asiassa ihan ässiä.

Sitten on niitäkin pelaajia, jotka nimenomaan haluaa koko ajan PvP. Silloin kannattaa aina alkaa tykittää heti ja kyselemättä. Ja peli näemmä huomioi sen matchmakingissä ja pyrkii saamaan vastaavia lobbyyn.
 
Jos pelaat Playstatinilla, niin kokeile laittaa crossplay päälle. Ainakin tuon aiemman viestini otannan perusteella olisi toksisia enenmmän Plesellä kuin PC.
Tämä väite on nyt ihan täyttä sontaa. Ei sillä ole väliä onko crossplay päällä vai ei jos peli heittää matsiin missä on PVP:tä suosivia pelaajia. Ihan yhtä "mulkkuja" kuten meitä pleikkapelaajia nimitit täällä on myös boksilla ja pc:llä. Itse en ikinä ammu ensin ja jos minua ammutaan, niin pyrin silloinkin olemaan ampumatta ja poistun paikalta jos se vain mahdollista ja silti heti ampuvia pelaajia löytyy omista matseista oli crossplay päällä tai ei.

Kaikilla alustoilla olen tätä pelaillut ja aivan jokaisella samanlaista menoa, että voi olla viikon rauhallista ja sitten taas viikon pelkkää kill on sightia.
 
Tämä väite on nyt ihan täyttä sontaa. Ei sillä ole väliä onko crossplay päällä vai ei jos peli heittää matsiin missä on PVP:tä suosivia pelaajia. Ihan yhtä "mulkkuja" kuten meitä pleikkapelaajia nimitit täällä on myös boksilla ja pc:llä. Itse en ikinä ammu ensin ja jos minua ammutaan, niin pyrin silloinkin olemaan ampumatta ja poistun paikalta jos se vain mahdollista ja silti heti ampuvia pelaajia löytyy omista matseista oli crossplay päällä tai ei.
No mihin tuo sun väite perustuu, että ihan yhtä mulkkuja kaikilla alustoilla? Tota PS5 vs PC mulkkuutta on sentään vähän netin ihmemiehet testanneet. Ei se nyt vielä mikään absoluuttinen totuus ole sekään mutta sitä on sentään tutkittu ja saatu selkeät tulokset. Ja kyllä itselläkin mutu on, että jos pelaan crossplay päällä (pelaan itse PS5:lla) niin vastaan tulee enemmän ystävällistä porukkaa, kun taas jos pelaan crossplay pois päältä.
 
No mihin tuo sun väite perustuu, että ihan yhtä mulkkuja kaikilla alustoilla? Tota PS5 vs PC mulkkuutta on sentään vähän netin ihmemiehet testanneet. Ei se nyt vielä mikään absoluuttinen totuus ole sekään mutta sitä on sentään tutkittu ja saatu selkeät tulokset. Ja kyllä itselläkin mutu on, että jos pelaan crossplay päällä (pelaan itse PS5:lla) niin vastaan tulee enemmän ystävällistä porukkaa, kun taas jos pelaan crossplay pois päältä.
Omiin testeihin eri alustoilla pelatessa ja kaveripiirin kokemuksiin.

Asiasta toiseen, niin kuinkas moni meinaa lähteä expeditioniin ja nollata ukkonsa?
 
Ei, ajan mittaan peli saa helposti tiedokseen onko pelaajalle tyypillistä "shoot on sight ilman mitään kyselyjä" käyttäytyminen, vai onko hänelle yleensä sitä ennen tyypillistä don't shoot dialogi ja taipumus olla ystävällinen ja ampumatta, JOS toinen on samoilla linjoilla ja käyttäytyy sen mukaisesti.

Tätä yritin edellisessä viestissä avata, mutta ilmeisen huonolla menestyksellä jos idea ei tarttunut ensinkään?

Harvemmin minulla ainakaan on loot runeilla on "pakko" alkaa ampumaan kyselemättä, mikä sellainen pakko edes on johon viittaat? Ja siis en tarkoita tässä nyt vastaaminen provosoimattomaan tuleen. Silloinhan oletettavasti peli ei pidä sinua "agro aina huvikseen" pelaajana, jos toinen aloitti, vaan nimenomaan mahdolliset rottapisteet menee sille joka aloitti ahneuksissaan, tai muusta syystä.

Ja siis en nyt tietenkään tarkoita, että ei saisi koskaan ketään ikinä ampua ja itsekin joskus sorrun varsinkin Free Loadoutilla, jos tilanne vaikuttaa uhkaavalta. Mutta yksi kerta silloin tällöin on eri asia kuin usein ja joka pelissä, sitten kun katsotaan dataa sadoista raideista peli kyllä saa itselleen jonkinlaisen käsityksen pelaajasta jos Embark on taitavasti tämän seurannan rakentanut. Ja koska tekee muutoinkin niin hyvää duunia, niin en epäile etteivätkö olisi tässäkin asiassa ihan ässiä.

Sitten on niitäkin pelaajia, jotka nimenomaan haluaa koko ajan PvP. Silloin kannattaa aina alkaa tykittää heti ja kyselemättä. Ja peli näemmä huomioi sen matchmakingissä ja pyrkii saamaan vastaavia lobbyyn.
Vastaan lyhyesti että mitä jos se pelaaja ei käytä dont shot tai edes mikkiä olkoon sit rat tai ei niin kusee siihen tai että miten se käyttää jos ei joka tilanteessa käytä.(esimerkki. pelästyy niin pahasti että ampuu reaktiosta tai sama pelaaja pelästyy niin paljon ettei sano mitää ja juoksee pois tai kolmas luulee että se ampu vaikka se oli eri pelaaja yms yms yms)
Niin se koodi on jo joka tilanteessa niin monimutkainen ja todella kallis tehdä.
Eli vaikka loogisesti sen koodin tekisi niin silti se on mahdottomuus tietää että oletko varjoissa oleva rotta vai ei ja saattaa johtaa siihen että pelaaja viedään vääriin lobbyihin.
Sitten puhdas tappojen kanssa oleva koodi on jo paljon helpompi tehdä eli "skill basic".
Toki voin olla väärässä kun koodauksesta en tiedä.
Sitten kun jos ajatellaan että se koodi pitäisi toimia niin sit että kesken matsiakin sinne tulee pelaajia ja homma voi muuttua servulla ja se pitäisi muuttaa sit lennosta vai ?
Kun siis puhutaan ihmisestä niin se saattaa vaikka luulla että joku tulee rottailee ja lataa siihen lippaan.
Saitko kiinni ?
Eli toisin sanoen väitän vieläkin ihan kokemuksella ettei tollasta ole ja oli kyse pleikasta tai pc niin yhtä rottia molemmilla on ja vaihtuvuus on suurta molemmilla.
Enemmän kuun asennosta ollut kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom