Nii no mehän ei tiedetä detskuja, eikä sitä träkkääkö se yksilötasolla vai tiiminä? Eikä tiedetä kyllä mitään muutakaan, mutta kuin että "monimutkainen" kuten sanoivat kehitystiimistä.
Jos pelaat Playstatinilla, niin kokeile laittaa crossplay päälle. Ainakin tuon aiemman viestini otannan perusteella olisi toksisia enenmmän Plesellä kuin PC. Itseasiassa minullakin ollut jo pidempään crossplay päällä. Ei tästä syystä, vaan siitä kun tuntuu että laittaa silloin harvemmin keskeneräiseen peliin, jossa suuri osa nameista on jo lootattu 15 tai 20 min kohdalla.
Ite ainakin sanon rotiksi noita pelaajia, ketkä kykkivät pimeissä nurkissa odottamassa tapettavaa.
Varmaan jo kohta sata tuntia boksilla peliaika, en ole nähnyt vielä tällaissia raidereita. En tie sitten onko jotain alustakohtaista eroja "mulkkuudessa" tms. tätähän oli jotkut leikkimielisesti testanneet ja tämän pienen otannan tulos osoitti, että Plesellä on mulkkuja enemmä kuin tietokoneella.
Harmi kun eivät samalla vaivalla kokeilleet myös boksilla. Kuten aiemmin mutuilin, niin tuntuu olevan joku 60% ystävällisiä atm. Mitään nurkassa kyyhöttäjiä en ole silti vielä...
Mutta helppohan tuota on seurata koodissa olevalla event loggerilla, joka seuraa esim. lähekkäin olevien pelaajien tekemisiä. Sitten seurataan asioita molempien taholta, kuten mm. jos nyt heitän jotain ihan hatusta tyyliin:
1) Käyttikö jompikumpi "Don't shoot" emotea?
2) Vastasiko toinen jotain?
3) Oliko jommallakummalla, tai molemmilla ase kokonaan pois esiltä?
4) Mitä sen jälkeen tapahtui, menikö molemmat tahoilleen, vaan tuliko ammuskelua?
5) Jos tuli ammuskelua, kumpi ampui ensin?
6) Mistä suunnasta ampui, selkään vai edestä?
7) Oliko ammuttu juuri sillä hetkellä loottaamassa, jos oli aiemmin päättänyt esim. luottaa aiemmin tähän ampujaan.
8) Ampuiko joku extraction pisteellä kun toinen oli jo nappullalla hississä tai junassa?
9) jneijne. kyllä näitä tapoja riittää saada kerätäävää dataa pelaajista.
Näihin kysymyksiin kun kerätään vastauksia datasta, pystytään tunnistamaan agressiivisia ja ennenkaikkea niitä "rottia" massasta pitkällä tähtäimellä.
Yksinkertainen esimerkkihän event loggerista oli se locked roomeihin tehty liekinheitin vastineeksi ovesta läpimeno glitsiin? Tai muulla epäreilulla keinolla tilaan pääsemiseksi.
1) Onko pelaaja locked room tilassa? V: On
2) Oliko pelaaja sitä ennen käyttänyt avaimen oveen? Kyllä/Ei.
Jos ei ollut -> Liekkarit päälle ja pelaaja saa ansionsa mukaan.
Kyllä tuo todellakin on ihan mahdollista koodiin sisään rakentaa. Mutta tietenkään voi toimia mitenkään täydellisesti, vaan pitkällä tähtäimellä on yksi palikka siellä muiden joukossa vaikuttamassa siihen miten matchmaking valitsee "sopivia" pelikavereita ja millainen lobby tulee. Tuurilla on varmasti jatkossakin iso merkitys. Jos pelaa itse tosi kiltisti ja haluaa, että muutkin on kilttejä niin crossplay kannattaa kytkeä päälle. Silloin matchmakingillä on helpompi tehtävä koittaa isommassa massasta poimia kaltaisiasi pelaajia lobbyyn.