Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arc Raiders

Ei tässä oikein mitään päämäärää tunnu olevan, menet kentälle ja loottaat 5min repun täyteen tavaraa ja palaat tukikohtaan missä odottaa jos valmiiksi täysi inventaario, tämä kokemus siis 5h pelaamisella. Saapa nähdä jaksaako tämä pariin palata, ei vain ilmeisesti tämä extraction shooter ole oma genre, Helldivers 2 peluu jäi 9h kun alkoi tuntumaan että pelaat enimmäkseen koko ajan samaa kenttää ja tehtävää.

Dayz olen saanut upotettua aikoinaan 150h mutta tuossa se koukku on että kuinka kauvan selviät hengissä, ja menee jo eri genren peliksi.
Sellainen huomio, että Helldivers ei ole extraction shooter.

Tuohon loottaukseen sellainen vinkki, että katso ennen kenttään lähtöä mitä kamoja tarvit esim penkkien ja scrappyn päivitykseen, merkkaile niihin tarvittavat kamat sillä track toiminnolla ja keräile kentältä vain niitä alkuun. Ei siis kannata repiä kaikkea mukaan mikä irti lähtee. Myös trialeita kannattaa katsoa mitä vaatii ja käydä esim night raidissa niitä yrittämässä. Samoin questejä kannattaa alussa tehdä.
 
Siis joo, sitähän tämä on...looting shooting meininkiä, saman toistoa. Tää genre ei varmaankaan kaikille toimi, itelle näköjään toimii. Ite toivois lisää questeja ja niistä expaa ja parempaa rewardia, ja lisää karttoja ja noita npc vihollisia. Kohta on max lvl ja kaikki tehty ni sitten tarvii odotella sitä "prestigeä" jotta saa taas alkaa alusta....lisää contenttia on kyllä tultava paljon, jos meinaavat tästä pitkäaikaisen pelin tehdä....mut helwetin hyvää menoa ainakin vielä kun kaikki ei ole saavutettu.
 
Muutamat pelit kävin kokeileen. Ensimmäinen fillinä ja siellä vaan kiukuteltiin mulle koko pelin ajan. Sen jälkeen soolona :D muutaman minuutin loottaukset ja hissille toivoen ettei kukaan tulisi pyssyt heiluen paikalle. Kaverin kanssa tätä varmaan jaksaa kyllä, mut epäilen miten pitkään soolona.
 
Oon ihmetelly tässä pelissä, että aina, siis aina kun viikonloppu tulee niin paikalla pelissä on pelkästään pvp himoisia pelaajia....noh, äsken jouduin nöyryyttämään 3 pelajaa helwetiin kun alkoivat ampumaan heti ku näki mut...harmi niille perseenreijille että sain ne kaikki tiputettua
 
Sellainen huomio, että Helldivers ei ole extraction shooter.
Jaha. Taas meikäläinen olisi heittämällä laittanut samaan laariin. Itselle näissä on silti niin paljon samaa että itse kokee olevan "samaa genreä". Mennään jonnekin riehumaan, kerätään kamaa ja poistutaan paniikissa tai kuollaan. Aika myös molemmissa? Onko ainoa ero sitten se, että (googlen mukaan) tässä pitää käydä hakemassa kamat takaisin jos kuolee - samalla tapaa kuin sielut soulsissa, vai?

Mutta onpahan taas tarkkoja genrerajat. Siis jos ei ole isompia eroja mitä nyt nopeasti googlailin. Vai oliko vielä se että on PvP? Se toki tekee aika paljon mutta jos huumoria heitellään niin aika usein Helldiversissa on meno melko PvP, ihan vahingossa siis. :D
 
Jaha. Taas meikäläinen olisi heittämällä laittanut samaan laariin. Itselle näissä on silti niin paljon samaa että itse kokee olevan "samaa genreä". Mennään jonnekin riehumaan, kerätään kamaa ja poistutaan paniikissa tai kuollaan. Aika myös molemmissa? Onko ainoa ero sitten se, että (googlen mukaan) tässä pitää käydä hakemassa kamat takaisin jos kuolee - samalla tapaa kuin sielut soulsissa, vai?

Mutta onpahan taas tarkkoja genrerajat. Siis jos ei ole isompia eroja mitä nyt nopeasti googlailin. Vai oliko vielä se että on PvP? Se toki tekee aika paljon mutta jos huumoria heitellään niin aika usein Helldiversissa on meno melko PvP, ihan vahingossa siis. :D
No onhan nämä nyt ihan erityylisiä pelejä ja todellakin ihan eri genren pelejä. Ensinnäkin Helldiversissa ei ole mitään varsinaista loottia mitä kerätään vaan siinä on tehtäviä mitä käydään suorittamassa. Lootti on oleellinen ja iso osa Arcia.

Helldiversissa, kuten jo sanoit, ei ole PVP:tä mikä on valtava ero siihen fiilikseen mikä näistä tulee, joutuu pelkäämään AI:n lisäksi myös muita pelaajia ja joskus taas voi kohdalle osua pelaajia, jotka haluaa auttaa.

Arcissa kun kuolet niin menetät kamat, eikä sinulla ole mahdollisuutta saada niitä soulsien tyyliin takaisin muutakun ottamalla uuden runin ja loottimalla uusia mestoja. Et voi palata paikkaan johon kuolit ja kerätä kamoja, koska ne on jonkin toisen pelaajan taskussa plus jokainen runi on uusi. Helldiversissa taas valitset tehtävän mitä lähdet suorittamaan ja kun olet sen suorittanut niin poistut paikalta. Halutessasi voit tehdä jootain sivutehtäviä. Mutta kuollessasi et varsinaisesti menetä mitään ja voit yrittää heti uudestaan. Sinulla on myös useampia ”elämiä” Helldiversissa eli kuolema ei tarkoita heti game overia toisin kuin Arcissa (tai muissa extraction shootereissa).

Vähän off topic jo mutta toinen loistava extraction shooter, Hunt Showdown idea taas on seuraava: spawnataan kenttään, etsitään kolme vihjettä, joiden avulla löydetään ison monsun olinpaikka, tapetaan se, odotellaan, että sen saa karkotettua, napataan tältä bounty ja koetetaan päästä bountyn kanssa extractille. Koko tämän ajan useampi muu tiimi yrittää samaa asiaa ja yrittää saada sinut hengiltä ja varastaa bountyn itselleen. Jos kuolet menetät hahmon, jolla pelasit ja kaikki tämän varusteet ja traitit(kykyjä joilla saa muokattua hieman hahmoa mieleisekseen) ja joudut hankkimaan pelin valuutalla uuden hahmon ja uudet varusteet.

Ero siis Helldiversin ja extraction shoottereiden välillä on kuitenkin merkittävä. Suurimmat erot juurikin PVP läsnäolo ja pysyvä menetys jos kuolet kentässä.

PS Ne jotka nyt on Arcista innostuneet ja Extraction shootterit on uusi tuttavuus niin antakaa ihmeessä myös Huntille mahdollisuus. Aivan upea genren peli ja mielestäni aivan hävyttömän aliarvostettu ja tuntematon monelle.
 
Ylös Bottom