Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arc Raiders

Meikä osu tällä kertaa johonki semmoseen lahviin noiden trialsien kanssa, että vaikka on kaikki yhtä vaille 3* niin silti on siinä rajoilla nousenko yhtään rankia tämän viikon jälkeen. Ei jaksa kyllä ruveta noita hieromaan isommillekaan pisteille enää. Vielä pitäis käydä queeniä/matriarchia kopistelemassa vaan kun ei meinaa uskaltaa. :D
 
Sellaset 130 tuntia mittarissa ja pikkusen alkaa tahti hiipumaan.

Eipä siinä, jos on tuon verran jaksanut paukuttaa reiluun kahteen viikkoon, niin onhan tämä silloin loistopeli! Expedition on valmina uudelle kierrokselle ja tavallaan sitä jo odottelisi alkavan, koska huomasin ainakin omassa motivaatiossa laskua, jos ei ole seuraavaa tavoitetta asetettu. Se löytyi trophylistasta, joskin harmikseni siellä on jopa kolme pokaalia, jotka ovat bugisia. Enää puuttuu täydet levelit sekä Queenin murskaus.

Queen on sitten haastavampi pala, katsotaan jos yhtään kävisi tuuri sen suhteen. Tuntuu kun lähtee täydellä hullcracker varustuksella liikkeelle, niin se on rotille huomattavasti mieluisampi kohde kuin Queenin tuhoaminen. Olen koittanut löytää edes jonkun, joka myös haluaa liiskata Queenin, mutta toistaiseksi en ole sellaisella instanssilla ollut, jossa joku muu olisi yrittänyt käydä tämän kimppuun.

Voi siis olla että tuo jää saamatta. On kyllä tiedossa ns. turvaspotti ja kaikki, mutta toinen asia on sitten muut rotat, jotka on ampumassa selkään. Mutta yrittänyttä ei laiteta, sen verran lähellä ollaan, että käytännössä tuon Queenista vielä niin platinapokaali olisi mahdollinen! Ne kolme muuta pokaalia ovat helpompia, kunhan vaan ainakaan toimivat.
 
Täällä lässähti myös n: 110h kohdalla, rottia rupes olee liikaa, kuin mitä pelin julkasussa. Kyllä tätä varmaan pelailtua tulee sillon tällön, kun ei tuo rottien lisääntyminen se pääsyy kuitenkaan ole, vaikkakin pelaajat ovat isossa roolissa tän pelin suhteen.
 
Oikeastaan pelistä on minusta tullut mielenkiintoisempi ja hyvällä tapaa kuumottavampi kun on enempi mähinää ja jokainen vastaantulija ei ole enää Mr. nice guy. Johtaa yllättäviin tilanteisiin, joka pitää pelin mielenkiintoisena ja myös haastavana. Ei pidä olla liian helppoa, haasteet welcome! Tämä EI ole PvE peli_alunperin piti olla, mutta Embark totesi sen muuttuvan nopeasti tylsäksi, joka on varmasti totta ja kyllähän bottien ammunta pelejä on riesaksi saakka jo muutenkin. Sitten kääntyi kelkka ja PvP elementti lisättiin mukaan, minusta se oli ehdottoman oikea call!

En nyt oikein noista Rotista sitten tiedä mitä niillä tarkoitetaan tarkalleen ottaen, voisi vähän ehkä avata?

Ja sitten toista asiaa: Päivitys, jos haluaa säästää kannattaa mennä ostamaan 3 Deadlineä Apollolta heti, ennen kun päivitys tipahtaa ja hinta pompskahtaa. Niitä voi ostaa 3 kpl. päivässä.

 
Ite ainakin sanon rotiksi noita pelaajia, ketkä kykkivät pimeissä nurkissa odottamassa tapettavaa.

Varmaan jo kohta sata tuntia boksilla peliaika, en ole nähnyt vielä tällaissia raidereita. En tie sitten onko jotain alustakohtaista eroja "mulkkuudessa" tms. tätähän oli jotkut leikkimielisesti testanneet ja tämän pienen otannan tulos osoitti, että Plesellä on mulkkuja enemmä kuin tietokoneella.

Harmi kun eivät samalla vaivalla kokeilleet myös boksilla. Kuten aiemmin mutuilin, niin tuntuu olevan joku 60% ystävällisiä atm. Mitään nurkassa kyyhöttäjiä en ole silti vielä nähnyt_kertaakaan.

 
Ite ainakin sanon rotiksi noita pelaajia, ketkä kykkivät pimeissä nurkissa odottamassa tapettavaa.
Vaikka tätä en ole pelannut, mut katellu ku muut pelaa. Niin 5 vuoden tarkov kokemuksella voin sanoa, et opi tuntemaan "rotta" paikat ja ennakoi. Loppujen lopuksi sinä voitat sen taistelun. Nämä kuuluu myös peliin, koska kyseessä on selviytyminen. Kaikki herrasmies säännöt voit heittää roskiin. Ja uskon että tulee tässäkin tehtäviä jolloin pitää ottaa se rotta rooli.
 
Vaikka tätä en ole pelannut, mut katellu ku muut pelaa. Niin 5 vuoden tarkov kokemuksella voin sanoa, et opi tuntemaan "rotta" paikat ja ennakoi. Loppujen lopuksi sinä voitat sen taistelun. Nämä kuuluu myös peliin, koska kyseessä on selviytyminen. Kaikki herrasmies säännöt voit heittää roskiin. Ja uskon että tulee tässäkin tehtäviä jolloin pitää ottaa se rotta rooli.
Sama päälle kuuden vuoden 1000+ h Hunt-kokemuksella. Itse toiminut alkuaikoina extract-rottana jonkin verran, myöhemmin aika harvoin, paitsi lähinnä silloin kun ei vaan välttämättä ehdi kunnolla pelipaikoille, niin joutuu juoksemaan extractille kytikselle jos edes sinne on mahdollisuus ehtiä.

Pakotettu fps-kuvakulma olisi itselle enemmän mieleen, kun 3rd person antaa suojan takana istujalle lähtökohtaisesti etulyöntiaseman. Tämän voin todeta 1000h(?) kokemuksella DayZin modeja ja stand alonea pelanneena, siellä kun on servuja, joissa voi vaihtaa kuvakulmaa ja sitten on niitä pakotettuja fps-servuja. Mutta kyllä tätä Arcia kolmannestakin persoonasta pelaa, ei siinä mitään, vähän kasuaalimpi vain ja tietyllä tapaa vähemmän kuumottava kun itse näkee nurkan taakse/suojan yli kun on nurkan/suojan lähellä, mutta toisaalta ehkä jopa enemmän kuumottavampi silloin kun itsellä ei ole suojaa lähellä ja etäämmällä on hyviä väijytysasemia. Suojan takana oleva voi rauhassa itseään paljastamatta katsella suojan takana sopivaa kohtaa tulle esiin ampumaan. Tietysti Hunttiin tai DayZiin verrattuna tässä ei ole mahdollisuutta one shotata (jos on täydet helat ja edes light shield), joten onhan tämä armollisempi siinä mielessä. Toisaalta taas DayZ ei ole extraction shooter, joten yleensä jos väijytykseen ei välittömästi kuole, niin tilanteesta voi selvitä lähtemällä toiseen suuntaan kun ei ole tarvetta päästä juuri siihen (tai millekään) extractille tiettyyn aikarajaan mennessä.

Tarkovia olisi kyllä mielenkiintoista testata myös, aikoinaan ei vain ollut sopivaa myllyä siihen, nykyisen riittävyydestä en sitten tiedä. Mutta se on hyvä, että on erilaisia vaihtoehtoja, näitä extraction-shootereita kun ei alkuun kovin montaa ollut, eikä niitä vieläkään liikoja ole.
 
Varmaan jo kohta sata tuntia boksilla peliaika, en ole nähnyt vielä tällaissia raidereita. En tie sitten onko jotain alustakohtaista eroja "mulkkuudessa" tms. tätähän oli jotkut leikkimielisesti testanneet ja tämän pienen otannan tulos osoitti, että Plesellä on mulkkuja enemmä kuin tietokoneella.

Harmi kun eivät samalla vaivalla kokeilleet myös boksilla. Kuten aiemmin mutuilin, niin tuntuu olevan joku 60% ystävällisiä atm. Mitään nurkassa kyyhöttäjiä en ole silti vielä nähnyt_kertaakaan.


Olisi tarvinut vain pitää turpa kiinni tuosta "koskaan en ole mulkkua vielä nähnyt boksilla" -jutusta! :D Kuitti tuli nopeasti, aika kauan sai pelata kunnes tällainenkin osuu kohdalle. Ei tässäkään tietty istuttu, mutta tämä on ehkä vielä paskahousumpi temppu_tai onneksi vain sen yritys, aika hilkulle meni.


...sitten aika pian tuon jälkeen hakusinkin taas luottaa ihmisten hyvyyteen ja pelastaa random Solon pinteestä. Ja tuosta sitten hissiä kohti yhdessä turvallisemmin. Aika hyvä lootti on muuten tuossa stormissa!

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom