Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arc Raiders

Meikä osu tällä kertaa johonki semmoseen lahviin noiden trialsien kanssa, että vaikka on kaikki yhtä vaille 3* niin silti on siinä rajoilla nousenko yhtään rankia tämän viikon jälkeen. Ei jaksa kyllä ruveta noita hieromaan isommillekaan pisteille enää. Vielä pitäis käydä queeniä/matriarchia kopistelemassa vaan kun ei meinaa uskaltaa. :D
 
Sellaset 130 tuntia mittarissa ja pikkusen alkaa tahti hiipumaan.

Eipä siinä, jos on tuon verran jaksanut paukuttaa reiluun kahteen viikkoon, niin onhan tämä silloin loistopeli! Expedition on valmina uudelle kierrokselle ja tavallaan sitä jo odottelisi alkavan, koska huomasin ainakin omassa motivaatiossa laskua, jos ei ole seuraavaa tavoitetta asetettu. Se löytyi trophylistasta, joskin harmikseni siellä on jopa kolme pokaalia, jotka ovat bugisia. Enää puuttuu täydet levelit sekä Queenin murskaus.

Queen on sitten haastavampi pala, katsotaan jos yhtään kävisi tuuri sen suhteen. Tuntuu kun lähtee täydellä hullcracker varustuksella liikkeelle, niin se on rotille huomattavasti mieluisampi kohde kuin Queenin tuhoaminen. Olen koittanut löytää edes jonkun, joka myös haluaa liiskata Queenin, mutta toistaiseksi en ole sellaisella instanssilla ollut, jossa joku muu olisi yrittänyt käydä tämän kimppuun.

Voi siis olla että tuo jää saamatta. On kyllä tiedossa ns. turvaspotti ja kaikki, mutta toinen asia on sitten muut rotat, jotka on ampumassa selkään. Mutta yrittänyttä ei laiteta, sen verran lähellä ollaan, että käytännössä tuon Queenista vielä niin platinapokaali olisi mahdollinen! Ne kolme muuta pokaalia ovat helpompia, kunhan vaan ainakaan toimivat.
 
Täällä lässähti myös n: 110h kohdalla, rottia rupes olee liikaa, kuin mitä pelin julkasussa. Kyllä tätä varmaan pelailtua tulee sillon tällön, kun ei tuo rottien lisääntyminen se pääsyy kuitenkaan ole, vaikkakin pelaajat ovat isossa roolissa tän pelin suhteen.
 
Oikeastaan pelistä on minusta tullut mielenkiintoisempi ja hyvällä tapaa kuumottavampi kun on enempi mähinää ja jokainen vastaantulija ei ole enää Mr. nice guy. Johtaa yllättäviin tilanteisiin, joka pitää pelin mielenkiintoisena ja myös haastavana. Ei pidä olla liian helppoa, haasteet welcome! Tämä EI ole PvE peli_alunperin piti olla, mutta Embark totesi sen muuttuvan nopeasti tylsäksi, joka on varmasti totta ja kyllähän bottien ammunta pelejä on riesaksi saakka jo muutenkin. Sitten kääntyi kelkka ja PvP elementti lisättiin mukaan, minusta se oli ehdottoman oikea call!

En nyt oikein noista Rotista sitten tiedä mitä niillä tarkoitetaan tarkalleen ottaen, voisi vähän ehkä avata?

Ja sitten toista asiaa: Päivitys, jos haluaa säästää kannattaa mennä ostamaan 3 Deadlineä Apollolta heti, ennen kun päivitys tipahtaa ja hinta pompskahtaa. Niitä voi ostaa 3 kpl. päivässä.

 
Ite ainakin sanon rotiksi noita pelaajia, ketkä kykkivät pimeissä nurkissa odottamassa tapettavaa.

Varmaan jo kohta sata tuntia boksilla peliaika, en ole nähnyt vielä tällaissia raidereita. En tie sitten onko jotain alustakohtaista eroja "mulkkuudessa" tms. tätähän oli jotkut leikkimielisesti testanneet ja tämän pienen otannan tulos osoitti, että Plesellä on mulkkuja enemmä kuin tietokoneella.

Harmi kun eivät samalla vaivalla kokeilleet myös boksilla. Kuten aiemmin mutuilin, niin tuntuu olevan joku 60% ystävällisiä atm. Mitään nurkassa kyyhöttäjiä en ole silti vielä nähnyt_kertaakaan.

 
Ite ainakin sanon rotiksi noita pelaajia, ketkä kykkivät pimeissä nurkissa odottamassa tapettavaa.
Vaikka tätä en ole pelannut, mut katellu ku muut pelaa. Niin 5 vuoden tarkov kokemuksella voin sanoa, et opi tuntemaan "rotta" paikat ja ennakoi. Loppujen lopuksi sinä voitat sen taistelun. Nämä kuuluu myös peliin, koska kyseessä on selviytyminen. Kaikki herrasmies säännöt voit heittää roskiin. Ja uskon että tulee tässäkin tehtäviä jolloin pitää ottaa se rotta rooli.
 
Vaikka tätä en ole pelannut, mut katellu ku muut pelaa. Niin 5 vuoden tarkov kokemuksella voin sanoa, et opi tuntemaan "rotta" paikat ja ennakoi. Loppujen lopuksi sinä voitat sen taistelun. Nämä kuuluu myös peliin, koska kyseessä on selviytyminen. Kaikki herrasmies säännöt voit heittää roskiin. Ja uskon että tulee tässäkin tehtäviä jolloin pitää ottaa se rotta rooli.
Sama päälle kuuden vuoden 1000+ h Hunt-kokemuksella. Itse toiminut alkuaikoina extract-rottana jonkin verran, myöhemmin aika harvoin, paitsi lähinnä silloin kun ei vaan välttämättä ehdi kunnolla pelipaikoille, niin joutuu juoksemaan extractille kytikselle jos edes sinne on mahdollisuus ehtiä.

Pakotettu fps-kuvakulma olisi itselle enemmän mieleen, kun 3rd person antaa suojan takana istujalle lähtökohtaisesti etulyöntiaseman. Tämän voin todeta 1000h(?) kokemuksella DayZin modeja ja stand alonea pelanneena, siellä kun on servuja, joissa voi vaihtaa kuvakulmaa ja sitten on niitä pakotettuja fps-servuja. Mutta kyllä tätä Arcia kolmannestakin persoonasta pelaa, ei siinä mitään, vähän kasuaalimpi vain ja tietyllä tapaa vähemmän kuumottava kun itse näkee nurkan taakse/suojan yli kun on nurkan/suojan lähellä, mutta toisaalta ehkä jopa enemmän kuumottavampi silloin kun itsellä ei ole suojaa lähellä ja etäämmällä on hyviä väijytysasemia. Suojan takana oleva voi rauhassa itseään paljastamatta katsella suojan takana sopivaa kohtaa tulle esiin ampumaan. Tietysti Hunttiin tai DayZiin verrattuna tässä ei ole mahdollisuutta one shotata (jos on täydet helat ja edes light shield), joten onhan tämä armollisempi siinä mielessä. Toisaalta taas DayZ ei ole extraction shooter, joten yleensä jos väijytykseen ei välittömästi kuole, niin tilanteesta voi selvitä lähtemällä toiseen suuntaan kun ei ole tarvetta päästä juuri siihen (tai millekään) extractille tiettyyn aikarajaan mennessä.

Tarkovia olisi kyllä mielenkiintoista testata myös, aikoinaan ei vain ollut sopivaa myllyä siihen, nykyisen riittävyydestä en sitten tiedä. Mutta se on hyvä, että on erilaisia vaihtoehtoja, näitä extraction-shootereita kun ei alkuun kovin montaa ollut, eikä niitä vieläkään liikoja ole.
 
Varmaan jo kohta sata tuntia boksilla peliaika, en ole nähnyt vielä tällaissia raidereita. En tie sitten onko jotain alustakohtaista eroja "mulkkuudessa" tms. tätähän oli jotkut leikkimielisesti testanneet ja tämän pienen otannan tulos osoitti, että Plesellä on mulkkuja enemmä kuin tietokoneella.

Harmi kun eivät samalla vaivalla kokeilleet myös boksilla. Kuten aiemmin mutuilin, niin tuntuu olevan joku 60% ystävällisiä atm. Mitään nurkassa kyyhöttäjiä en ole silti vielä nähnyt_kertaakaan.


Olisi tarvinut vain pitää turpa kiinni tuosta "koskaan en ole mulkkua vielä nähnyt boksilla" -jutusta! :D Kuitti tuli nopeasti, aika kauan sai pelata kunnes tällainenkin osuu kohdalle. Ei tässäkään tietty istuttu, mutta tämä on ehkä vielä paskahousumpi temppu_tai onneksi vain sen yritys, aika hilkulle meni.


...sitten aika pian tuon jälkeen hakusinkin taas luottaa ihmisten hyvyyteen ja pelastaa random Solon pinteestä. Ja tuosta sitten hissiä kohti yhdessä turvallisemmin. Aika hyvä lootti on muuten tuossa stormissa!

 
Viimeksi muokattu:
On kyl huomattavasti muuttunut peli tässä alkuhuuman jälkeen, ja ilmeisesti kuherrusjakso on nyt ohi. Tai ainakin pleikkarilla. Vähän vähemmän itselläkin tullut pelattua nyt muiden pelien takia, mut tuntuu et liki jokaisessa matsissa on vastaantulijat (selkääntulijat) ampumassa heti näköetäisyydeltä.

Ja itellä ainaki tuntuu et jokane matsi mihin liittyy nii on jo liki puolivälissä menossa, nii vähä syö motia. Mut tää on pelin henki, ei voi valittaa.
 
Joo ainakin pleikkapuolella on rottia melkee joka rundissa, kyttää jossai extraction pointilla ansoineen, oottaa koska voi ampua selkään, että voi loottaa ne rojut mitkä on safepocketin jälkee jääny inviin? en ymmärrä, kai siitäki saa sit joku jotain iloa, itse saan enempi tutkien vaan karttaa, pari pvp kohtaamista, selviytymistä, mitä aarteita löytää ja sit kotiin!
Ja kyllä, ehdottomasti olen myös sitä mieltä että pvp:n puuttuminen tekisi tästä tylsän aika pian. Mutta kun en siedä rottia siviilissä niin en pysty sietämään niitä myös videopeleissä.
 
Joo ainakin pleikkapuolella on rottia melkee joka rundissa, kyttää jossai extraction pointilla ansoineen, oottaa koska voi ampua selkään, että voi loottaa ne rojut mitkä on safepocketin jälkee jääny inviin? en ymmärrä, kai siitäki saa sit joku jotain iloa, itse saan enempi tutkien vaan karttaa, pari pvp kohtaamista, selviytymistä, mitä aarteita löytää ja sit kotiin!
Ja kyllä, ehdottomasti olen myös sitä mieltä että pvp:n puuttuminen tekisi tästä tylsän aika pian. Mutta kun en siedä rottia siviilissä niin en pysty sietämään niitä myös videopeleissä.
Mitäs ymmärtämistä tuossa on? Extractillä on hyvin todennäkösesti ihan hyvää loottia tarjolla muilla Raidereilla. :D Tuolla vaan pitää olla varuillaan kokoajan, mielellään pyörähtää extract läpi ennen hissille menoa ja vielä konella ollessa olla kokoajan valmiina rollaamaan jne. Perseestähän tuo on ja tympäsee itteekin jos noin käy mutta eniveis validit tapa pelata myös. :)
 
En tie onko siinä sitten oikeasti perää (viitaten eiliseen viestiini) että Playstationilla tosiaankin on keskimnäärin mulkumpaa pelaajakuntaa kuin Xboxilla? Kun niin moni tästä "ongelmasta" marisee. Eli minulla tosiaan kesti eiliseen saakka ja varmaan yli sata tuntia kunnes näin 1. kerran "epäurheilijamaista käytöstä" kun tultiin ampumaan metrossa kun jo naputtelin terminaalia. (ed. viestin video) Laittakaa nyt joku toinenkin boksi pelaaja kokemuksia, että pitääkö tässä tehdä €urojackpot kun nämä rotat ei tunnu osuvan kohdalle ja muilla osuu jatkuvasti, vai mikä homma? Vai onko tässä nyt jokin tulkinta ero, että aina jos joku ampuu videopelissä = rotta?

Sen sijaan eilenkin oli taas hienoja yhteistyö momentteja Solossa kun tykitettiin yhdessä toistakymmentä ARCia ilmasta sellaisessa pienessä putkilon muotoisessa rakennelmassa, just ja just mahduttiin siellä molemmat väisteleen osumia ja lataileen. Leaperkin tuli sitten siihen riehumaan, joka hoideltiin myös.

Toinen hyvä tilanne oli kun lähestyin Solossa "don't shoot" emotella raideria, joka vastasi sitten ampumalla shieldit pois. No sitten mun selässä olikin toinen Raider, joka näki tilanteen. Ampujalla oli high ground ja parempi asema kuin minulla. Tämä toinen kaveri, joka olisi vaan voinut ampua raukkamaisesti selkään, ei sitä tehnyt, vaan tulikin auttamaan. No siinä sitten hetken aikaa jumpattiin ja ampuskeltiin, shieldejä ja helaa laittaen. Mutta eipä se riidanhakuinen hyvilläkään aseilla kahdelle lopulta pärjännyt, laitettiin se kontilleen yhdessä. Sen jälkeen vain kiitos ja kumarrus ja molemmat poistuttiin tilanteesta painavammalla repulla tahoillemme. Hienoja momentteja! Kyllä minäkin saatan ampua, jos tullaan vain päin yllättäen ja varoittamatta. Varsinkin, jos on free loadout päällä. Mutta tuo kun ammutaan sen jälkeen, jos toinen selvästikin yrittää olla ystävällinen on vähän tietty raskasta. En nyt kuitenkaan häntä miksikään rotaksi ole leimaamassa kun pelaa videopeliä, jossa PvP kuuluu pakettiin. Ja ehkä hänellä oli "Deal Damage to Raiders" tehtävä, tai mitälienee. Tai ehkä halusi vain reenailla taistelua kun sitäkin tarvisi oikeastaan jokaisen itseään kunnioittavan Raiderin tehdä. Noh, se on semmosta, se on ARC Raiderssia parhaimmillaan: Sopivasti PvE ja PvP taistelua molempia. Välillä jopa samaan aikaan, joka voikin olla usein varsin mielenkiintoista tapahtumaketjua ja härdelliä.

Viitaten vielä tuohon mainittuun PvP harjoitteluun, minusta tämä oli varsin pätevä video siihen liittyen. Ihan hyviä niksejä, jotka ei ole ihan itsestäänselviä. Pelissä on paljon asioita, joita harjoittelemalla voi oppia pelaamaan paremmin ja kontata harvemmin, taistelut ei ole pelkästään mikään reaktionopeus kilpailu. Se on hieno juttu!

 
@Gimble itse pelaan tosiaan pleikalla ja ei mulla nyt mitään rottaongelmaa ole, mutta on niitä pimeydessä istuvia rottia pari tullut vastaan tässä 50 tunnin peliaikana joten omalla kohdalla pieni ongelma vielä. Suurimmaksi osaksi on ollut todella mukavaa porukkaa jopa noissa yötehtävissä vaikka niiden pitäisi kuulemma olla täyttä PVP:tä nykyään. Kaveriporukasta löytyy tätä PC:llä, Boksilla ja Pleikalla pelaavia ja kyllä näitä rottia on ihan jokaisella laitteella.

Se on vaan tuurista kiinni, että minkälaisten pelaajien sekaan tuo matchmaking heittää :)
 
Joo siis en nää että mullakaan ns varsinaista rottaongelmaa on, niitä nyt vaa tupannu olee nyt paljon enemmän kuin julkasussa, siis perus pvp mätöt kentällä ihan ok vaikka ampuvatkin varottamatta, ei siinä mitään, mut nää tän tyyppiset ku tuhoot vaikka rocketeerin ni joku kyttää ku oot tuhonnu sen ja tulee sit ampuu selkää ku luuttaat, tai exctractionissa vasta ku painat hissinappulaa ni selkään vaa.. No tää on pelin tai pelaajien tyyli mikässiiinä, en vaa anna tippakaan rispektiä tollasille pelkureille :D Onneks on hyviä kohtaamisia kuitenkin sen verran paljon että se kumoo tuon.

Yks esimerkki ku duona nähtii tyypit käytävän päässä, sit keskustelu "your friendly? -i think we are not -okay lets go for it! ja kunnon mayhem :D
 
Tulee kyllä kaikenlaisia kohtaamisia. Ensin tulee pelaaja, että "don't shoot" ja hetken päästä sama tyyppi ampuu selkään. Seuraavalla peli kerralla ensimmäistä kertaa ikinä toinen pelaaja pistää mut takas kuntoon kun konttailen. Tämä pelasti uskoni ihmiskuntaa kohtaan.
 
Ylös Bottom