Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä, mussa on varmaan jokin vikana mutta katson kyllä ihan kaikki trailerit ja viralliset esittelyt peleistä ja harvoin tulee mitään pettymyksiä tai yliodotuksia. Olen kyllä aina ollut sellainen, että en ihan pienistä virheistä välitä, sama homma leffoissakin. Ja itteä ihmetyttää monella tuntuva oleva asenne, että leffoja ja pelejä on vain kahden sorttista ihan paskaa ja hyvää eikä mitään välimuotoja ole. Sitten monesti, kun kyselee, että no mikä tästä leffasta vaikka nyt teki niin paskaa niin ne selitykset tuntuu niin mitättömiltä itelle.

Olen jo useamman vuoden jättänyt ison osan trailereista katsomatta. Käytännössä usein katson sen ensimmäisen trailerin jossa vähän vilahtaisi gameplaytäkin (tai jatko-osien kohdalla ylipäätänsä vain ekan julkistustrailerin) ja sen jälkeen jätän loput trailerit katsomatta, jos peli näyttää yhtään siltä että haluan sen pelata joskus. En haluaisi spoilaantua juuri mistään ennen omaa pelaamista vaan haluan kokea yllätykset mahdollisimman suurin osin oman pelaamisen ohessa. Spoilaantumiseksi saatan laskea jopa sen, jos traileri näyttää pelistä liian paljon erilaisia peliympäristöjä. Esim. Aikoinaan Mario Odysseissa olin niin tyytyväinen itseeni kun oli jättänyt trailerit katsomatta ja yllätyksenä tuli niin hattukaappaus-mekaniikka kuin eri kentät, mitä vastassa oli. Jos olisin katsonut trailerit läpi niin olikohan vika kenttä tyyliin ainoa, jota niissä ei olisi vilahtanut?

Mitä taas tulee odotuksiin pelien suhteen, niin kyllä mulla on viime vuosinakin kyllä tullut vastaan pelejä, jotka vastasi odotuksia tai ylittänyt ne. Pelkästään viime vuonna tuli pelattua ainakin neljä tällaista: Astro bot, Xenoblade Chronicles 3: Future remeeded, Silksong ja Expedition 33. Nyt on kesken pelattava eka kertaa Hades ja sekin on kyllä vastannut odotuksiani sille.

Ja se, ettei katso kaikkia trailereita, ei tarkoita ettei odotuksia olisi. Varsinkin jatko-osien osalta odotukset voi olla tosi kovatkin aiempien pelien perusteella. Omalla kohdalla viime vuoden peleistä näin oli sekä Silksongin että tuon Xenoblade osalta.

Olen jo useamman vuoden jättänyt ison osan trailereista katsomatta. Käytännössä usein katson sen ensimmäisen trailerin jossa vähän vilahtaisi gameplaytäkin (tai jatko-osien kohdalla ylipäätänsä vain ekan julkistustrailerin) ja sen jälkeen jätän loput trailerit katsomatta, jos peli näyttää yhtään siltä että haluan sen pelata joskus. En haluaisi spoilaantua juuri mistään ennen omaa pelaamista vaan haluan kokea yllätykset mahdollisimman suurin osin oman pelaamisen ohessa.
Itse teen täysin samaa, mutta teen sitä myös leffojen kanssa. Aika pitkään on jo niin monissa trailereissa näytetään aivan liikaa kaikkea. Esimerkiksi Xenoblade Chronicles 2:n kolmannen chapterin iso twisti oli näytetty jo trailereissa etukäteen sillä
Mythran olemassaolo sekä muistaakseni se että hän ja Pyra vaihtavat paikkoja näytettiin ennen julkaisua.
Noinkin iso juttu ja sitten sekin piti näyttää etukäteen.

Joku GTA ei ole itselle niin justiinsa kun ei niissä ne tarinat ikinä mitään huipputasoa ole joten en niiden trailerispoilereista niinkään välitä, mutta tarinakeskeiset pelit ovat ihan oma juttunsa. Esimerkiksi Trails pelisarjasta en ole vuosiin katsonut yhtäkään traileria etukäteen vaan haluan kokea ne täysin sokkona. Niitä on jo niin monta tullut että tietää mitä sieltä on odotettavissa, joten minkäänlaisia pettymyksiä ei tule.

Ehdin nyt nuo Xbox Showcasen trailerit katsella.

Uusi Fable kuulosti kehittäjien puheissa todella hyvältä, mutta se mitä näin ei vielä vakuuttanut. Jotenkin visuaalinen ulkoasu ja suorituskyky eivät trailerin perusteella olleet ihan kohdallaan, toki tässä on vielä aikaa optimoinnille. Vähän myös mietityttää, että haukataanko tässä vähän liian iso pala kakkua, jos studion aiemmat pelit ovat olleet autopelejä ja nyt lähdetään tekemään massiivista RPG:tä, missä sanotaan omien valintojen vaikuttavan merkittävästi pelin tapahtumiin. Sanottiin myös, että kaikilla NPC:llä on omat rutiininsa, heidän kaikkien kanssa voi keskustella ja ties mitä.. Kaikki kuulostaa kyllä hyvältä, mutta kunhan ei vain nyt lupailtaisi liikoja.

Beast of Reincarnation vaikuttaa myös kiinnostavalta. Vielä pitää kyllä nähdä enemmän, ennen ostohousujen sovittelua. Tuli jotenkin sellainen fiilis, että kunhan vain ei tuolle koirulille kävisi mitään, sillä jos käy, niin peli jää kyllä hyllyyn :D.

En tiiä, mussa on varmaan jokin vikana mutta katson kyllä ihan kaikki trailerit ja viralliset esittelyt peleistä ja harvoin tulee mitään pettymyksiä tai yliodotuksia. Olen kyllä aina ollut sellainen, että en ihan pienistä virheistä välitä, sama homma leffoissakin.
En tarkoittanut sanoa että kaikkia tietenkään haittaisi katsella etukäteen tai että se vaikuttaisi omaan kokemukseen mutta itse olen kokenut saavani enemmän mitä vähemmän ennakkoon tiedän.

Ja mitä enemmän katselee videoita, lukee hehkutuksia jne. niin sitä isompi vaara että pettyy jos odotukset on nousseet liiankin korkealle. Toki iän ja kokemuksen myötä näitä osaa suhteuttaakin paremmin.

Joku GTA ei ole itselle niin justiinsa kun ei niissä ne tarinat ikinä mitään huipputasoa ole joten en niiden trailerispoilereista niinkään välitä, mutta tarinakeskeiset pelit ovat ihan oma juttunsa.
Ihan sama juttu muuten! GTA:sta voi katsella vaikka miten paljon kun ei niistä yksittäisistä tehtävistä ja muista kauheasti muista kuitenkaan myöhemmin. En edes koe GTA:ta erityisen tarinallisena pelinä vaikka nimenomaan sen kampanjan aina lähinnä pelaan enkä edes erityisemmin leiki hiekkalaatikolla tehtävien ja aktiviteettien ulkopuolella.

Highguard julkaistaan tänään ja Geoff pistää maineensa pantiksi että se on hyvä peli. Rohkea veto sanon minä.

Vaikka melkeen jokasta peligenreä sohin ni tää on kyllä sellanen joka ei nappaa ei sitten pätkääkään, riitti 5sek pelikuva :D
Toiv hyvä peli tykkääjille! :cool:

Code Vein 2 saapuu hyvin arvosteluin. Genren ja animen ystäville varmasti ihan hyvä peli.

Vaikka melkeen jokasta peligenreä sohin ni tää on kyllä sellanen joka ei nappaa ei sitten pätkääkään, riitti 5sek pelikuva :D
Toiv hyvä peli tykkääjille! :cool:
Mikäs genre tämä sitten on? Äxästä olen poistunut jo ajat sitten kokonaan, joten siellä julkaistuja videoita en yleensä pääse edes katsomaan, enkä tuota X:n sontakasaa aio klikkauksilla muutenkaan mitenkään tukea. Tuo Highguard on joka tapauksessa ihan outo peli itselleni. En ole halaistua sanaakaan pelistä kuullut koskaan aiemmin.

Code Vein II on varmasti lajityypin faneille toimivaa mättöä, mutta tiukempi ja pienempi pakkaus olisi toiminut paljon paremmin.

nyt lähdetään tekemään massiivista RPG:tä, missä sanotaan omien valintojen vaikuttavan merkittävästi pelin tapahtumiin. Sanottiin myös, että kaikilla NPC:llä on omat rutiininsa, heidän kaikkien kanssa voi keskustella ja ties mitä
En ole nähnyt videota, mutta nuohan ovat siis asioita, jotka näin sanottuna ovat todella ympäripyöreitä. "Omien valintojen vaikuttavan merkittävästi tapahtumiin" voi olla ihan vain kourallinen omia asioita, jotka muuttavat pelistä vlamiiksi skriptattuja polkuja.

Omat rutiinit voivat olla myös todella pinnallisia, npc-hahmot eivät välttämättä tee mitään järkevää, vaan ilmestyvät pelikameran ulkopuolella paikkoihin eri vuorokauden aikoina yms, muttei pelaaja välttämättä näe kaikkien hahmojen siirtymiä mitenkään. Peli ei siis välttämättä tue sitä, että pelaaja jäisi moneksi vuorokaudeksi seuraamaan npc-hahmon tekemisiä, vaan osa hahmoista todennäköisesti haahuilee päättömästi, kun taas osa on pelaajan lähestyessä valmiiksi töissään aina päiväsaikaan, ja iltaisin hahmoa ei ole.

Luulen, että tällaisilla kikoilla saadaan pelistä paljon massiivisemman oloinen paperilla, vaikkei oikeasti olekaan mikään simulaatio

En ole nähnyt videota, mutta nuohan ovat siis asioita, jotka näin sanottuna ovat todella ympäripyöreitä. "Omien valintojen vaikuttavan merkittävästi tapahtumiin" voi olla ihan vain kourallinen omia asioita, jotka muuttavat pelistä vlamiiksi skriptattuja polkuja.

Omat rutiinit voivat olla myös todella pinnallisia, npc-hahmot eivät välttämättä tee mitään järkevää, vaan ilmestyvät pelikameran ulkopuolella paikkoihin eri vuorokauden aikoina yms, muttei pelaaja välttämättä näe kaikkien hahmojen siirtymiä mitenkään. Peli ei siis välttämättä tue sitä, että pelaaja jäisi moneksi vuorokaudeksi seuraamaan npc-hahmon tekemisiä, vaan osa hahmoista todennäköisesti haahuilee päättömästi, kun taas osa on pelaajan lähestyessä valmiiksi töissään aina päiväsaikaan, ja iltaisin hahmoa ei ole.

Luulen, että tällaisilla kikoilla saadaan pelistä paljon massiivisemman oloinen paperilla, vaikkei oikeasti olekaan mikään simulaatio
Niin, sitä tässä juuri hainkin, että tuli vähän samanlaiset mainospuheet mieleen, mitä Starfieldistä kuuli aikanaan. "Yli tuhat planeetta, jossa voit vierailla", hieno juttu, mutta onko niillä planeetoilla mitään oikeaa sisältöä? Fablen tekijät kehuvat, kuinka jokainen NPC on uniikki ja kaikkien kanssa voi puhua. Voitko oikeasti käydä keskustelua jokaisen NPC:n kanssa, vai tarkoittaako tuo vain sitä, että jokainen NPC reagoi yhdellä lauseella, kun painat X nappulaa heidän edessään?

Ihmettelen vain sitä, että jos peli on jo valmiiksi ainakin lievässä ylämäessä, niin pitääkö välttämättä asettaa pelille valtavia odotuksia omasta takaa? Kyllähän sen tietää, että kun tuollaisia fraaseja heittelee, niin ne kaivetaan esiin julkaisun aikaan ja katsotaan pitävätkö ne missä määrin paikkansa.

Niin, sitä tässä juuri hainkin, että tuli vähän samanlaiset mainospuheet mieleen, mitä Starfieldistä kuuli aikanaan. "Yli tuhat planeetta, jossa voit vierailla", hieno juttu, mutta onko niillä planeetoilla mitään oikeaa sisältöä? Fablen tekijät kehuvat, kuinka jokainen NPC on uniikki ja kaikkien kanssa voi puhua. Voitko oikeasti käydä keskustelua jokaisen NPC:n kanssa, vai tarkoittaako tuo vain sitä, että jokainen NPC reagoi yhdellä lauseella, kun painat X nappulaa heidän edessään?

Ihmettelen vain sitä, että jos peli on jo valmiiksi ainakin lievässä ylämäessä, niin pitääkö välttämättä asettaa pelille valtavia odotuksia omasta takaa? Kyllähän sen tietää, että kun tuollaisia fraaseja heittelee, niin ne kaivetaan esiin julkaisun aikaan ja katsotaan pitävätkö ne missä määrin paikkansa.
Fable, tämä on kyllä yksi tämän vuoden odotetuimmista peleistä itselleni :) Olen hypejunassa :D
Mainostivat että on yli tuhat räätälöityä hahmoa omine rooleineen ja dialogeineen maailmassa. Saas nähdä kuinka paljon on lapinlisää näissä puheissa. Ihan mukiinmenevä muutenkin tuo video developer direct video.

Highguard julkaistaan tänään ja Geoff pistää maineensa pantiksi että se on hyvä peli. Rohkea veto sanon minä.

Laitetaan tähän lyhyt video, ihan hyvä lyhyt versio. Minullakin oli ihan vääränlainen kuva, että mikä tämä edes on.

No ennakkoluuloista ei pääse kuin yhdellä tavalla eroon ja kokeilin: Siis sen nyt voi ainakin sanoa ihan suorilta, että missään tapauksessa ei ole niin huono mitä suurinpiirtein koko maapallo toitottaa atm. Ei ole Concord 2.

Suurin osa ulinasta vissiinkin on pelaamatta paskaa TM, osa sitten ihan perusteltua kritiikkiä, kuten tietokoneella kehno suorituskyky ja sellaista. Konsolilla ei ole suorituskyky ongelmaa, vähän muhjuselta näyttää. Series S pienokaisella kokeilin toisen pelin ja näytti vähemmän yllättäen sillä vielä muhjusemmalta. Mutta mikä tärkeintä ihan on pelattava molemmilla.

Tulee vähän mieleen tapaus Spectre Divide, josta minulle kerrottiin kuinka paska se on koko Internetin toimesta. Sitten menen kokeilemaan ja minulla oli tosi hauskaa sen kanssa, niin kauan kun sitä hupia kesti. Se jää sitten nähtäväksi onko tällä pelillä sama kohtalo edessä. Ainakin tässä nyt koitetaan vähän tällaista uudenlaista reseptiä. Suosittelen lämpimästi lataamaan ja kokeilemaan ja katsomaan itse koliseeko, ei maksa mitään! Minusta varsinkin taisteleminen tuntuu hauskalta. Ensimmäinen "Battle Pass" saa tulille veloituksetta, kulkee nimellä War Chest.

Ihan mielenkiintoinen on, täytyy tykittää lisää ja katsotaan sitten 10 tunnin jälkeen mikä homma. Ei tämä nyt kyllä sellaiselta peliltä vaikuta, jota pelataan kolme peliä ja tullaan sitten kertomaan kuinka paska se on. Himpun enemmän taitaa vaatia perehtymistä uskottavan arvion tekemiseen.

bafkreifhzfizt4fos2j3mvojh6gj3bbh4bhq3qznfsj56qkpk6o3gyryma@jpeg

bafkreidvd6rwmjf3p2k3z4nezcrg75oaozkekcusbup6y6s4znfe5boz64@jpeg
Viikolla 5 kerrottuja pelijulkaisuja.
Knoebel Bluesky

en tiedä onko tästä ollut täällä puhetta kun on kumminkin 3 kuukautta vanha uutinen mutta Life is Strangen ja Lost recordsin luoja Don't Nod työskentelee uuden projectin ja IP:n parissa joka on kytköksissä netflixiin joka toimii myös julkaisijana pelillä, eihän tuolle ole kuin yksi vaihtoehto eli eiköhän se ole se toinen Stranger eli tekevät Pelin Netflix sarja Stranger Thingsistä. jos ja kun tuo peli joskus julkistetaan niin menee kyllä aika korkealle omilla odotuslistoillani, nimittäin tuo on juuri oikea pelistudio tekemään Stranger Thingsista peli, ja jos tuo tosiaan on Stranger things peli niin eiköhän siinä ole aika moni alkuperäinen näyttelijä mukana hahmojen voiceina.

Screenshot 2026-02-02 213645.png

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom