Strooper12
Well-Known Member
Mitä sä höliset jotain että argumentit on loppu
Kaikki argumenttini on edelleen voimassa, mistä olet vahvasti erimieltä. En niitä jaksa kirjoittaa uudelleen niin taidanpa vaan lainata itseäni aiemmista viesteistäni. Voisin ottaa ne vaikka tuohon käden ulottuville talteen talteen kun varmaan jatkat tätä looppaamista näppis sauhuten 
Sitten:
Sitten:
Sitten:
--------
Sitten:
--------
Sitten:
Hubeillahan homma rokkaisi ihan hyvin vaikka kompromissi onkin vanhoille rojuille, sähän voisit kavereille jopa hifistellä että tää on melkeinpä telakka! 
Tuolla tavoin katsos, halleluja! Ihme on tapahtunut ja oheislaitevalmistajatkin jättäisi sen USB-An -> noidankehä katkeaisi
Vai oletko sitä mieltä ettet missään tapauksessa voi ostaa sellaista tietokonetta? Next thing from end of earth meininkiä
Eikös tuo ole ihan itsestään selvää, ja jos et tähän osaa vastata niin.. No, en tiedä itkeäkö vai vauraa.
Strategiataso = USB-Implementers Forum (suunnitelee ja julkaisee uusia versiota, kuten A:lle Gen1 ja 2 ja C ja mitä lie tulevaisuudessa). Nämä ei tosiaan tee mitään muuta. Ei pakota ketään mihinkään missään ikinä.
Taktinen taso = Laitteisto- js oheislaitteistovalmistajat (ottaa käyttöönsä haluamallaan tavalla uusia versiot, kuten vaikka C. Tai A Gen2 aikanaan)
Sissitaso = Kuluttajat, niinkuin sinä ja minä
Ja kuten olen sanonut, hidas siirtymä johtuu:
Kuluttaja ostaa herran vuonna 2026 USB-A oheislaitteen + epäonnistunut taktisen tason transitio (laitetta on edelleen saatavilla USB-A) = ympyrä sulkeutuu ja noidankehä jatkuu.
Nyt on niin rautalankaa.. Olenko minä jotenkin olettanut itseisarvoisesti että noi laatikot on riittävän yksioikoisia kun pitää ihan näin vääntää?
Voisiko joku kanssafoorumilainen kuitata että piirtelinkö liian epäselviksi ne - tai jättänyt pohjustamatta niitä riittävästi?
Saman toistoa, alla jo aiemmat vastaukseni:En voi jarruttaa sellaista, mikä menee vakionopeudellaan.
Jep. Kauas tässä pitäisi odotella?
--------HDMIllä meni noin 8 vuotta high end laitteista nykypäivän normiksi. Scartilla samanmoinen aika, 8-10 vuotta. USB-C on nyt just jotain 8-10v kun alkanut yleistyä ja olisi aika sen jo nyt olla normi.
Sitten:
Tähän vastasitkin ihan itse:Yksi keskustelun perimmäisistä ongelmista tuntuu olevan ns. "kehityksen jarru". Ilmeisesti se on se asia, josta on minun koettu sekä väittäneen
vastaan että myöntäneen? Ja niin olen tehnytkin eikä sanomani asiat silti ole ristiriidassa.
--------Jos se vanha on yleisempi, niin sitä on järkevä silloin myös pitää laitteissa mukana. Ei se sen vaikeampaa ole.
Sitten:
Olet tottavie maininnut useasti. Vastaukseni aimmin tähän samaan - boldattuna asiat mitä toivoisin miettivän:Useaan kertaan olen todennut että haaveilu nopeammasta kehityksestä on turhaa, sillä kehitys menee kuten aiemmin eikä yhtään nopeampaa. Asian toteaminen ei tee minusta kehityksen jarrua.
Kuluttaja ostaa herran vuonna 2026 USB-A oheislaitteen + epäonnistunut taktisen tason transitio (laitetta on edelleen saatavilla USB-A) = ympyrä sulkeutuu ja noidankehä jatkuu.
--------Olet noidankehän rikkomista vastaa. Ja olet tästä maininnut varmaan 50 kertaa
Et edes näe mitään noidankehää missään. Etkä pidä itseäsi osana kehityksen jarruna.
"En halua yleiseti parempaan tähtäävää muutosta koska en itse siihen ole vielä valmis ilman kompromisseja".
Sitten:
No nyt osuit naulan kantaan!Nämä kaikki asiat olen keskustelun mittaan maininnut, joten minkään näistä ei pitäisi tulla yllätyksenä.
--------
Sitten:
Varmaan se on tuo sinun lyhytnäköisyys. Vaikka tässä kohtaa ei pitäisi enää olla, kun on jo tuo C tehnyt tuloaan vuosikymmenen - eikä valitettavasti vieläkään ole normi. Päinvastoin, epäonnistuneen yleistämisen takia se on edelleen vähemmistönä. Ja muutosvastarintasi mikä triggeröi. Kyllä sen ymmärrän, että omista vanhoista tavoistaan ja varsinkin materiaalista, jos on niitä aina näin käyttänyt niin miksi korjata jos se ei ole rikki mentalitetti. Mutta itse itseäni lainaten:Kysynkin nyt, että miksi näistä on pitänyt väitellä tai yrittää selittää laatikoita piirtämällä kun olen tosiaan nämä asiat itse kirjoittanut tänne?
Tuon yllä boldaamani takia tämä keskustelu on turhaa.Laatikoilla yritin sinut saada ymmärtämään yksinkertaisen asian mutta olen oppinut että se on mahdotonta. Enkä näin ollen enää edes yritä. Menee aikaa vallan hukkaan.
--------
Sitten:
Kerrotko taas, että miksi tällä on jotain vaikutusta keskusteluun?
Uteliaisuuttani kyselin, mutta avasitkin ihan itse jo asiaa riittävästi - näen USB-An väkevänä keskuudessanne:Saitko vastauksen, josta voit taas yrittää repiä jotain uutta huumoria tai piikittelyn yritystä?
On vieläkin kaapissa mutta kun myin pöytäkoneen osina pois, niin hiiri + näppis jäi. On ehjiä yhä.
Koneita kuitenkin on enemmän kuin käyttäjiä, joten en mielellään ostaisi enää yhtään lisää nurkkiin pyörimään.
Mitens sitten kun aika jättää noista koneista mitä käytät, niin olisiko se kipuasteikollasi 1-10 jos siinä uudessa koneessasi ei olisi kuin C portteja?Raatoja pyörii myös eri kaapeissa mutta näppikset ei niistäkään ole menneet.
Tuolla tavoin katsos, halleluja! Ihme on tapahtunut ja oheislaitevalmistajatkin jättäisi sen USB-An -> noidankehä katkeaisi
Vai oletko sitä mieltä ettet missään tapauksessa voi ostaa sellaista tietokonetta? Next thing from end of earth meininkiä
Nää on kuule elämääkin isompia kysymyksiä! Mutta ainakin sellaisessa ketjussa mihin nämä varmaan kuuluukin. Vaikkei minulla kanssakeskustelijaa vastaan mitään henkilökohtaisesti olekaan, päinvastoin, hauskaa verbaalista miekkailua asiasta missä meillä näyttää olevan oma mielipide.Kylläpä täällä jaksetaan tapella. Yksi tappelu kielletään ja ketju lukitaan niin tappelu siirtyy seuraavaan aiheeseen ja seuraavaan ketjuun. Eikö kannattaisi tähänkin tuhraantunut aika käyttää vaan pelaamiseen tai johonkin muuhun mieluisaan tekemiseen?
Tähän vielä mainitsen että on on yksi formaatti mistä julkaistaan uudempi versio. Osaatko sanoa mikä strategia siinä voisi olla sen vanhan version kanssa? Arvaa? Ja mikä strategia sen uudemman version kanssa?Sinä et ole tuota haluamaasi strategiaa päättänyt tai millään lailla osa kyseistä tasoa.
Eikös tuo ole ihan itsestään selvää, ja jos et tähän osaa vastata niin.. No, en tiedä itkeäkö vai vauraa.
Lupaan että tämä on viimeinen kerta kun yritän saada sinut ymmärtämään tuota laatikkoleikkiä.Kaiken huippuhan on se, että mielestäni sotkit koko keskustelun laatikoillasi, joita et edes osannut soveltaa tähän tapaukseen oikein. Minun järki sanoo että nuo kaikki tasot pitäisi olla yhden ja saman toimijan alla, jolloin on ns. pitkän tähtäimen suunnitelma, jota tukee nuo alemman tason toimijat/teot. Voin olla tässä toki väärässäkin mutta järkeni on koko ajan sanonut ettei siinä ole mitään järkeä että joka tasolla on eri toimija, sillä eihän se suuri suunnitelma voi silloin toimia koska siltä puuttuu ne alemman tason tukijat.
Ellet sitten - kuten vähän epäilen - oikeasti kuvittele että kuluttajat ja/tai valmistajat on nyt pettäneet sen korkeimman tason suunnitelman jollain lailla. Se on naurettava ajatus koska tässä kohtaa nuo kaikki eri tasot toimii omien intressien perässä. Sen vuoksihan minä olenkin koko ajan sanonut ettei yleistyminen voi nopeutua kun ei ole mitään pakottavaa tekijää. Saahan sitä olla vaikka minkälaisia suunnitelmia mutta jos siihen ei ole kukaan varsinainen tekijätaho sitoutunut, niin onko ihme että voi hieman kestää.
Strategiataso = USB-Implementers Forum (suunnitelee ja julkaisee uusia versiota, kuten A:lle Gen1 ja 2 ja C ja mitä lie tulevaisuudessa). Nämä ei tosiaan tee mitään muuta. Ei pakota ketään mihinkään missään ikinä.
Taktinen taso = Laitteisto- js oheislaitteistovalmistajat (ottaa käyttöönsä haluamallaan tavalla uusia versiot, kuten vaikka C. Tai A Gen2 aikanaan)
Sissitaso = Kuluttajat, niinkuin sinä ja minä
Ja kuten olen sanonut, hidas siirtymä johtuu:
Nyt on niin rautalankaa.. Olenko minä jotenkin olettanut itseisarvoisesti että noi laatikot on riittävän yksioikoisia kun pitää ihan näin vääntää?
Voisiko joku kanssafoorumilainen kuitata että piirtelinkö liian epäselviksi ne - tai jättänyt pohjustamatta niitä riittävästi?
Viimeksi muokattu: