Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä virheenä koko hässäkässä: Uskollisten asiakkaiden idiootteina pitäminen: Kaikki sceneä seuranneet varmaankin muistaa surullisen kuuluisan mainoksen, joka alkoi sanoilla "Xbox Game Pass is getting an upgrade, we listened to you feedback and..."

Tästä videosta opin, että Sharma on tarttunut tähän asiakkaita aliarvioivaan markkinointiin ja muuhun idiootti-kommunikointiin. Varmaankin ihan hyvä merkki! Oliko Phil & co sittenkin ihan kuutamolla koko ajan ja unhohtus, mistä se rahuliini hänenkin palkkaansa revitään? Himpun vaikuttaa siltä, että todellakin oli.

Taitaa olla vähän tämmönen "liian vähän, liian myöhään" tilanne tuon Game Passin hinnan laskun kanssa. Taino, ehkä ei meganostoa ei olisi pitänyt tapahtua ikinä, se oli peruuttamaton virhe en käsitä kuinka kuutamolla tarvi olla kun tekivät niin. Näin kauan kesti, että on katsottu mitä tarkoittaa käytännössä viivan alla_ja numerot oli varmasti todella rumia.

Game Pass oli aiemmin niin järkevän hintainen, että monella se pyöri siellä vähän niinku vain tottumuksesta. Kuten suoratoistopalveluitakin tulee tilattua ja välillä on käyttö tosi ohkosta, mutta olkoot nyt siellä tyyppisesti tilaukset rullaa. Mutta tuosta Game Pass Ultimatesta varsinkin, tuli NIIIN kallis, että se ei ollut enää pikku juttu ja joutui todella monen kohdalla uuteen tarkisteluun, tarvinko tätä oikeasti? Tilauksia peruttiin_paljon, ei tietenkään mitään dataa olla julkistetttu, mutta varmasti aivan älyttömästi lähti. Sen jälkeen moni sitten huomasikin käytännössä, että hetkinen mähän pärjään ihan hyvin ilmankin.

Paska on jo housussa, vaikka hintaa tuon verran laskettiin, all time high määrä tilaajissa on muisto vain ja varsinkin se viivan alle jäädä osuus on varmaankin pienempi kuin pre-muutos. Muutenkin se koko hässäkkä oli aivan älytön, kaikkine eri tasoineen. Kaikki ei varmaan vieläkään tiedä mitä ne eri tasot tarkoittaa.

Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä virheenä koko hässäkässä: Uskollisten asiakkaiden idiootteina pitäminen: Kaikki sceneä seuranneet varmaankin muistaa surullisen kuuluisan mainoksen, joka alkoi sanoilla "Xbox Game Pass is getting an upgrade, we listened to you feedback and..."

Noh näillä mennään, ehkä vähän saavat paikkoa tämän kanssa ja nyt sentään vähän järkevämmät hinnat niille, jotka palvelua tarvitsee. Itsellä ei ole kyllä käynyt mielessäkään tuon "Upgraden" jälkeen, että tilaisin muuta kuin perus Essua. Siihen asti kyllä olikin sitkeesti Ultimate tilaus päällä Day 1 alkaen, vaikka en yksinpelejä pelaa tai muutoinkaan erityisemmin tarvinnut sitä...
Oot ihan oikeassa. Itselläkin gamepass roikkui joka kuukausi matkassa vaikks välillä oli kuukausia, että en sitä käyttänyt. Hinta nousi tietyn kipupisteen yli ja nyt olen ottanut sen aina tarvittaessa kuulaudeksi käyttöön kerrallaan. Esim. Joku kiva peli tulee sinme, otan gamepassin ja pelaan sen sekä muita kiinnostavia ja seuraavana kuukautena en olekkaan taas enää tilaajana.

Nyt kun hinnan laskun myötä on jälleen keskustelua siitä että Game Pass otetaan kuukaudeksi kerrallaan ja sitten taas poikki, niin miten on moninpelaamisen laita?

Omalla kohdalla tilanne on se, että tarvitsen joka tapauksessa jonkun version Game Passista, että pääsen verkkoon pelaamaan. Tulee joka viikko pelattua kuitenkin useampi tunti moninpelejä, niin joku tilaus mikä sen mahdollistaa on vaan oltava.

Tietysti ymmärrän että on paljon pelaajia, jotka pelaavat vain yksinpelejä, mutta mites te muut moninpelaajat? Miten tilaatte Game Passia?

Nyt kun hinnan laskun myötä on jälleen keskustelua siitä että Game Pass otetaan kuukaudeksi kerrallaan ja sitten taas poikki, niin miten on moninpelaamisen laita?

Omalla kohdalla tilanne on se, että tarvitsen joka tapauksessa jonkun version Game Passista, että pääsen verkkoon pelaamaan. Tulee joka viikko pelattua kuitenkin useampi tunti moninpelejä, niin joku tilaus mikä sen mahdollistaa on vaan oltava.

Tietysti ymmärrän että on paljon pelaajia, jotka pelaavat vain yksinpelejä, mutta mites te muut moninpelaajat? Miten tilaatte Game Passia?

No tämähän on myös yksi "valuvika" joka Sharman ja kumppanien pitäisi huomata ja korjata. Minä ainakin tööttäsin 3 vuotta sitä Corea, ettei tarvitse jatkuvasti vaivata päätä. Veikkaan, että moni muu toiminut ja toimii samoin. Ja en todellakaan laita siis "kuukaudeksi päälle" jonkun kiinnostavan pelin kohdalla, koska en halua sillä paskaratiolla sössiä sitä Essun loppuaikaa -> Menetetty potentiaalinen paremman Tier pätkätilaaja. Ei ole ihan vielä mintissä tämä tilaajamalli...

Edit: Tuli muuten mieleen tuosta ratiosta, pienempi yksityiskohta: Se paskaratio oli tässä samassa hässäkästä muuttunut hieman vähemmän huonoksi: Vanha Essential -> Ultimate muunnos oli 40%. Uusi 45%

No tämähän on myös yksi "valuvika" joka Sharman ja kumppanien pitäisi huomata ja korjata. Minä ainakin tööttäsin 3 vuotta sitä Corea, ettei tarvitse jatkuvasti vaivata päätä. Veikkaan, että moni muu toiminut ja toimii samoin. Ja en todellakaan laita siis "kuukaudeksi päälle" jonkun kiinnostavan pelin kohdalla, koska en halua sillä paskaratiolla sössiä sitä Essun loppuaikaa -> Menetetty potentiaalinen paremman Tier pätkätilaaja. Ei ole ihan vielä mintissä tämä tilaajamalli...

Edit: Tuli muuten mieleen tuosta ratiosta, pienempi yksityiskohta: Se paskaratio oli tässä samassa hässäkästä muuttunut hieman vähemmän huonoksi: Vanha Essential -> Ultimate muunnos oli 40%. Uusi 45%
Itselläkin ollut kokoajan tuo pelkkä essentials ja niin tulee olemaan jatkossakin. Pelit ostelen fyysisenä, jos mahdollista tai sitten diginä. Essentialia tarvitsen vain ja ainoastaan moninpeleihin.

Itselläkin ollut kokoajan tuo pelkkä essentials ja niin tulee olemaan jatkossakin. Pelit ostelen fyysisenä, jos mahdollista tai sitten diginä. Essentialia tarvitsen vain ja ainoastaan moninpeleihin.
Kukin toki tavallaan. Itselläni on Ultimate ollut jo vuosikausia, enkä ole ajatellut siitä luopua ihan helposti. Minulle ovat ne Microsoftin omien studioiden pelit ne tärkeimmät, ja vaikka CoD poistuu day one-valikoimasta, niin käsittääkseni muut MS:n studioiden pelit ovat edelleen heti julkaisussa pelattavissa. Tosi tärkeä juttu tuo siis minulle, ja vasta, jos Ultimaten hinta nousisi yli 30 euron kuukaudessa, alkaisin varmaankin harkita siitä luopumista. Ostan usein omaksi parhaat MS:n ulkopuolisten studioiden Game Passissa olleet pelit, kun niissähän on Game Passin tilaajan alennus, ja saattaa joskus olla joku isompikin alennus. Lisäksi omaksi olen ostanut Forza-pelit aina siinä vaiheessa, kun niissä on alkanut olemaan kunnon alennuksia, koska Forza-peleissä on niin paljon lisenssikuvioita, että jossain vaiheessa niitä on sitten lisenssien umpeuduttua poistettu Game Passista ja ylipäätään jopa MS:n Storen valikoimasta poistettu myynnistä.

Viimeksi muokattu:
Kukin toki tavallaan. Itselläni on Ultimate ollut jo vuosikausia, enkä ole ajatellut siitä luopua ihan helposti. Minulle ovat ne Microsoftin omien studioiden pelit ne tärkeimmät, ja vaikka CoD poistuu day one-valikoimasta, niin käsittääkseni muut MS:n studioiden pelit ovat edelleen heti julkaisussa pelattavissa. Tosi tärkeä juttu tuo siis minulle, ja vasta, jos Ultimaten hinta nousisi yli 30 euron kuukaudessa, alkaisin varmaankin harkita siitä luopumista. Ostan usein omaksi parhaat MS:n ulkopuolisten studioiden Game Passissa olleet pelit, kun niissähän on Game Passin tilaajan alennus, ja saattaa joskus olla joku isompikin alennus. Lisäksi omaksi olen ostanut Forza-pelit aina siinä vaiheessa, kun niissä on alkanut olemaan kunnon alennuksia, koska Forza-peleissä on niin paljon lisenssikuvioita, että jossain vaiheessa niitä on sitten lisenssien umpeuduttua poistettu Game Passista ja ylipäätään jopa MS:n Storen valikoimasta poistettu myynnistä.
Sama juttu, että itsellä myös kokoajan tilaus ollut voimassa. Ei se taloutta kaada onko 18 vai 30 euroa kuukaudessa. Hyviä lisäyksiä tulee kuitenkin jatkuvasti. Tälläkään hetkellä ei millään edes ehdi pelaamaan kaikkea mitä haluaisi.

Mitäs, pitääkös tilausta päivittää, jos haluaa "halvemman" hinnan, vai astuuko uusi hinta automaattisesti seuraavalle kuukaudelle?

Mitäs, pitääkös tilausta päivittää, jos haluaa "halvemman" hinnan, vai astuuko uusi hinta automaattisesti seuraavalle kuukaudelle?
Minulle tuli Xboxilta tällainen viesti. Oletan tämän tarkoittavan sitä, että ei tarvitse tehdä mitään. Seuraavaan laskutukseen hinta muuttuu automaattisesti. Minulla on seuraava laskutus 19.6. joten ihan heti en voi omalta osaltani tätä varmistaa.
1000041098.jpg

Hinta on nyt parempi, mutta varmaan teen niinkuin tähänkin asti. Pistän Game Passin poikki ennen uusiutumista ja tankkaan halvempaa aikaa jostain ja sitten mennään taas x kuukautta/vuotta.

Viimeksi muokattu:
Mulla loppuu 4.5-26. Laskutus pois käytöstä, täytyy tuossa lähiaikoina katella hintoja, onkohan tuo essentialin conversointi ultimateen se halvin tie?

Ylös Bottom