Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Sieltä se trailerikin lopulta putkahti:
Eikös tämä ole ensimmäisen Tomb Raiderin uusioversio? Ei remake, mutta pohjana kuitenkin se ensimmäinen peli, joten voltit, eläimiä vastaan taistelu ja tuplapistoolit kuuluu asiaan. Toki ainahan voi tehdä jotain mikä ei muistuta alkuperäisestä laisinkaan, mutta silloin varmaan olisi ollut parempi tehdä kokonaan uusi peli, eikä vanhan pelin uusi versio.Siis hienon näköinen mutta mitä ihmettä tuo gameplay oikein on? Voltteja ansojen läpi ja karhun kanssa taistellessa? Tulee se eka reboot mieleen, jossa oli vähän vastaavaa ja se on vähän turhan hollywood-action.
Toki alkuperäisissä hypittiin jatkuvasti taisteluissa - ainakin itse - mutta en odottanut taas mentävän tähän suuntaan.
Vaan kun omaan silmään/makuun tuo trailerissa nähtävä hyppely ei tuo mieleen alkuperäistä trilogiaa vaan juuri jotain hollywood-spektaakkelia ja sen ekan rebootin, jossa oli muistaakseni enemmän tuon tyyppinen meininki.Minusta on siistiä että tullaan taas poispäin siitä Selviytyjä -trilogian "realismista" ja mennään enemmän vanhan Tomb Raiderin suuntaan.
No jaa-a, ei rebootissa tehty tommosia voltteja ja hyppelyitä vaan nimenomaan alkuperäisessä oli tollaisia liikkeitä. Kyllähän tuo huomattavasti enemmän alkuperäisiä muistuttaa mitä rebootteja omastakin mielestä. Toki huomattavasti nätimpänä.Vaan kun omaan silmään/makuun tuo trailerissa nähtävä hyppely ei tuo mieleen alkuperäistä trilogiaa vaan juuri jotain hollywood-spektaakkelia ja sen ekan rebootin, jossa oli muistaakseni enemmän tuon tyyppinen meininki.
Siis eikö siinä ihan alkuperäisessäkin heitellä tasamaalla takaperin voltteja samalla ampuen karhuja ynnä muita tuplapistooleilla? Tietysti voihan tämä uusi olla enemmän "Hollywoodia", mutta kuitenkin se perusta liikkeille on luotu jo siellä alkuperäisessä ensimmäisessä osassa.Vaan kun omaan silmään/makuun tuo trailerissa nähtävä hyppely ei tuo mieleen alkuperäistä trilogiaa vaan juuri jotain hollywood-spektaakkelia ja sen ekan rebootin, jossa oli muistaakseni enemmän tuon tyyppinen meininki.
Niitä rebootteja on kaksi ja tarkoitan sitä ensimmäistä.No jaa-a, ei rebootissa tehty tommosia voltteja ja hyppelyitä vaan nimenomaan alkuperäisessä oli tollaisia liikkeitä. Kyllähän tuo huomattavasti enemmän alkuperäisiä muistuttaa mitä rebootteja omastakin mielestä. Toki huomattavasti nätimpänä.
Niinhän minä kirjoitin että alunperinkin hypittiin mutta se oli silti hitaampaa hyppimistä. En osaa edes selittää mitä tarkoitan, joten tuo "hollywood-action" on tähän hätään se paras kuvaus miltä tämä tuleva vaikuttaa ja se on lähempänä ekaa reboottia kuin alkuperäisiä pelejä.Siis eikö siinä ihan alkuperäisessäkin heitellä tasamaalla takaperin voltteja samalla ampuen karhuja ynnä muita tuplapistooleilla? Tietysti voihan tämä uusi olla enemmän "Hollywoodia", mutta kuitenkin se perusta liikkeille on luotu jo siellä alkuperäisessä ensimmäisessä osassa.
Juu en tiedä muita rebootteja, kun tuon trilogian missä Rise ja Shadow kaksi jälkimmäistä osaa.Anniversaryssä tehtiin voltteja, sehän oli alkuperäisen remake käytännössä. Rebootilla itse ymmärtäisin survivor-trilogian, siinä ei ole voltteja. Helpottaisi, jos peleistä puhuttaisiin oikeilla nimillä tässä tapauksessa...
Niin, eli peli oikeastaan tarjoaa ihan loogisesti sellaista Tomb Raideria mitä nyt ensimmäisen osan uudelta versioinnilta voi odottaa. Ei kai se mikään suuri yllätys ole, että 30 vuotta vanhassa PS1 aikakauden pelissä voltit ei ehkä ole ihan niin sulavia tai nopeita kuin mitä ne voi olla tämän päivän pelissä. Onhan siinä alkuperäisessä Laran ihan mikä tahansa liikkuminen sanalla sanoen kulmikasta.Niinhän minä kirjoitin että alunperinkin hypittiin mutta se oli silti hitaampaa hyppimistä. En osaa edes selittää mitä tarkoitan, joten tuo "hollywood-action" on tähän hätään se paras kuvaus miltä tämä tuleva vaikuttaa ja se on lähempänä ekaa reboottia kuin alkuperäisiä pelejä.
Ei näistä (remakeista ja rebooteista) enää pysy kärryillä. Itse muistelin ja koin että Legend olisi ollut reboot koska sarja tehtiin alusta, ainakin ekan pelin osalta. Ei se nyt ainakaan aiempien juonta mielestäni ole jatkanut millään tapaa, mikä sekin viittaisi (ainakin tarinan) reboottiin.Anniversaryssä tehtiin voltteja, sehän oli alkuperäisen remake käytännössä. Rebootilla itse ymmärtäisin survivor-trilogian, siinä ei ole voltteja. Helpottaisi, jos peleistä puhuttaisiin oikeilla nimillä tässä tapauksessa...
Legend, Anniversary, Underword. Koin että nämä olisi olleet enemmän tai vähemmän reboottia koska eivät jatkaneet alkuperäisten pelien tarinaa. Tai jos jatkoivat, niin on mennyt itsellä ohi se.Juu en tiedä muita rebootteja, kun tuon trilogian missä Rise ja Shadow kaksi jälkimmäistä osaa.
Joo, siis onhan toi Raidereiden aikajana/yhteenliittyvyys hyvin sekavaa. Legendiä voisi varmaan pitää soft-reboottina tms, Anniversary on ekan pelin remake, mutta siinä on tehty sen verran juonellisia muutoksia, että istuu Legendiin ja Legendiä jatkaneeseen Underworldiin. Sitten taas tämä survivor-trilogia pisti asioita jälleen uusiksi.Ei näistä (remakeista ja rebooteista) enää pysy kärryillä. Itse muistelin ja koin että Legend olisi ollut reboot koska sarja tehtiin alusta, ainakin ekan pelin osalta. Ei se nyt ainakaan aiempien juonta mielestäni ole jatkanut millään tapaa, mikä sekin viittaisi (ainakin tarinan) reboottiin.