Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eiku mä olen kyllä ihan tosissani, et ei mulle ole mitään esteitä alkaa tekee AI OF:lla (nimeä en mainitse) rahaa kun se on suosituimpia ja helpoimpia tapoja, se et jos joku paheksuu niin siinähän paheksuu, oon mä tehny sinne jo sinne content creator accountinki jo valmiiks. ja hyvin todennäköisyydellä aion kokeilla myös tuota reittiä, koska miksipä ei kun löytyy myös osaaminen siihenkin.
31 vuotta rumpuja soittaneena voin sanoa että en voi sietää tekoälyllä tehtyä musiikkia. Itse esiinnyn jatkuvasti sadoille ihmisille. Miten tekoälyartisti esiintyy? Ottamalla muistitikun mukaan?
T:maailman paras rumpali (Suomessa varmaan ihan kärkipäässä)

En edes paskaa puhu ennen terveisiä mutta huomaa miltä tuo kuulostaa. Jos omaa ylivertaisuuttaan pitää korostaa niin mulle se kertoo vain hyvin heikosta itseluottamuksesta.

PS. AIVITSI täytyy olla sulle kirosana koska se on ainoa tekoälyosaaja tällä foorumilla joka on näyttänyt mitä sillä saa aikaan. Et sinä.

Ensin some koukuttaa käyttäjänsä ympäröimällä hänet tutulta tuoksuvien pierujen kuplalla. Sen jälkeen tekoäly astuu ovesta, kehuu käyttäjäänsä ja luo sitkeämmän kuplan, jossa selviytyy pelkästään omien kaasujen varassa. Musiikki, kuvataide, pelit syntyvät komentojen avulla mittatilaustyönä käyttäjälle, jota ei enää haasteta ajattelemaan. Tämän jälkeen käyttäjä astuu todellisen maailman ovesta ulos. Mikä voisi mennä pieleen?

Siinä sivussa saadaan tuhottua luonto, nostettua sähkönkulutus (ja erityisesti kuluttajien sähkölaskut) tappiin sekä kiihdytettyä pelkästään käyttäjien etua ajattelevien tekoälyfirmojen maailmanherruutta. Tähän vielä lisämausteeksi Kiinan jalanjäljissä kulkevan valvontayhteiskunnan kehittyminen ja soppa alkaa olla melkoinen.

En ihmettele, mikäli varsinkin generatiivinen tekoäly tekee vaikutuksen ja siihen koukuttuu. Itsekin innostuin alussa, kun sain luotua suosikkipeleistäni fanikuvia, musiikkia ja videoita. Siihen päälle vielä koodailua konseptista toimivaan prototyyppiin, vaikkei koodaamisesta ole käytännössä alkeellisintakaan ymmärrystä. Jossain vaiheessa kuitenkin heräsin siihen, etten käytännössä luonut mitään. Tekoäly vain varasti ja sitten arvaili syötteideni perusteella minua ehkä miellyttävimpiä vaihtoehtoja. Aivan järjetöntä ja turhaakin turhempaa resurssien tuhlausta.

Nykyään pelkkä Youtuben avaaminen nostaa verenpainetta, kun toinen toistaan sieluttomammat AI-tauhkat iskevät silmille. Jopa aikaisemmat suustahengittäjä-pikkukuvat klikkiteksteineen "we NEED to talk about AI" jne. olivat pienempi paha. Ja tämä on tosiaan turhautumista vain viihteen saralla. Varsinainen iso vahinkohan tapahtuu sitten, kun tekoäly pääsee vauhtiin sodankäynnissä ja huijauksissa sekä muussa rikollisessa toiminnassa. Ja johan siitä on merkkejä nähtykin.

(Ja ei, tarkoitus ei ole vinoilla foorumin käyttäjille. Teknologiayritysten ajama tekoälytauhkavillitys vain on yksi turhauttavimpia ilmiöitä oman elämäni ajalta. Oheinen keskustelu on vain yksi sen ilmentymistä.)

Varsinainen iso vahinkohan tapahtuu sitten, kun tekoäly pääsee vauhtiin sodankäynnissä ja huijauksissa sekä muussa rikollisessa toiminnassa. Ja johan siitä on merkkejä nähtykin.
Tätä olen miettinyt muutaman kerran itsekin. Nykyään, kun katselee nostalgiamielellä vaikkapa Terminator-elokuvia ja muuta materiaalia, niin välillä herää väkisin mieleen, että tällä nykyisellä tekoälyvillityksellä voi ihan oikeasti olla sellaisia seurauksia vielä jonain päivänä, miltä esimerkiksi James Cameronin 'tulevaisuusvisio' näytti Terminaattoreissa. Jos siis jotkut suuressa viisaudessaan joskus keksivät, että tekoäly voisi 'auttaa' armeija-asioissa. Eikä se tekoälyn kanssa leikkiminen esimerkiksi Matrix-elokuvissakaan ihan hyvin päättynyt.

Joo varmaan 'turha' pelko, mutta onhan siinä jotain ironisen osuvaa, että James Cameronin Terminator-tulevaisuus aikanaan 80-luvulla ja 90-luvulla sijoittui juurikin 2020-luvun loppupuolelle. Olikohan se vuosi 2027 vai 2029, mistä ne Arskan terminaattoriversiot menneisyyteen lähetettiin. Nyt ollaan oikeasti vuodessa 2026 ja tämä tekoälyily iskee silmille joka suunnasta. Samaan aikaan Jenkit isottelevat ympäri maailmaa ja Venäjä jatkaa Ukrainassa sotaa, joten mikä tässä voisikaan mennä vikaan?

Tätä vähän pelkäsinkin, kun tekoäly-ketju lukittiin, että se paska leviää sitten muihin ketjuihin. Itselle tämä ketju on melko yhdentekevä, joten jatkukoon täällä, jos joku tätä paskaa haluaa vielä jatkaa. Keskustelu meinasi lähteä rönsyilemään jo FF VII Remake -ketjussa, mutta onneksi ylläpito oli hereillä ja puhalsi pelin poikki saman tien.

juu mennään eteenpäin, eipä tällä palstalla oo muutenkaan generatiivisille AI:lle mitään annettavaa se on tullut aika hyvin selväksi, sanoisin että se on monelle liian herkkä aihe, mitä promoamiseen tulee, niin mä oon promoni tehnyt ihan jossain muualla, näpäyttämisellä ja promoamisella on iso ero, mutta parhaiten näpäytys varmaan onnistuu sitten kun linkkaa 10 000 eurojen tulot, joten tähdätään jatkossa siihen. että pyrin tekemään generatiivisella AI:lla niin paljon rahaa kun vain pystyn. olisi kyseessä sitten AI Influencing/AI OF Incluencing, AI spotify musiikki tai muuten vaan youtube videot. tai peli tai joku muu, mut juu en jatka aiheesta enempää, vaan keskityn kehittämään omaa osaamistani entisestään ja muuttamaan se taloudelliseksi menestystarinaksi.

Viimeksi muokattu:
juu mennään eteenpäin, eipä tällä palstalla oo muutenkaan generatiivisille AI:lle mitään annettavaa se on tullut aika hyvin selväksi. mitä promoamiseen tulee, niin mä oon promoni tehnyt ihan jossain muualla, näpäyttämisellä ja promoamisella on iso ero, mutta parhaiten näpäytys varmaan onnistuu sitten kun linkkaa 10 000 eurojen tulot, joten tähdätään jatkossa siihen. että pyrin tekemään generatiivisella AI:lla niin paljon rahaa kun vain pystyn. olisi kyseessä sitten AI Influencing/AI OF Incluencing, AI spotify musiikki tai muuten vaan youtube videot. tai peli tai joku muu, mut juu en jatka aiheesta enempää, vaan keskityn kehittämään omaa osaamistani entisestään ja muuttamaan se taloudelliseksi menestystarinaksi.
LOPETA! Ihan oikeasti.

Ja edelleen;

oletko huomannut kuinka hirveää kirjoituksesi on? Sinä et osaa kirjoittaa suomea etkä englantia. Miten sinä saat mitään AI:lla toteutettua kun ulosantisi on tuollaista epäselvää soopaa? Käsitykseni mukaan AI:lle pitää kuitenkin osata kirjoittaa ne käskyt selvästi.

Mutta nyt, mene vaahtoamaan "menestystarinastasi" jonnekin missä sakkia kiinnostaa.

LOPETA! Ihan oikeasti.

Ja edelleen;

oletko huomannut kuinka hirveää kirjoituksesi on? Sinä et osaa kirjoittaa suomea etkä englantia. Miten sinä saat mitään AI:lla toteutettua kun ulosantisi on tuollaista epäselvää soopaa? Käsitykseni mukaan AI:lle pitää kuitenkin osata kirjoittaa ne käskyt selvästi.

Mutta nyt, mene vaahtoamaan "menestystarinastasi" jonnekin missä sakkia kiinnostaa.

Hei relaa nyt ei tää on niin vakavaa, pakko sanoa että mä oikeasti ihmettelen että miten helposti ihmiset triggeröityy tästä aiheesta. Se on kumminkin työmahdollisuus siinä missä mikä tahansa muukin, ja monelle arkipäivää mitä pidämälle mennään.

Toivoisin, että tekoälyaiheinen ketju palautettaisiin, sillä se liittyy läheisesti myös pelaamisen tulevaisuuteen ja tarjoaa paljon mielenkiintoisia keskustelunaiheita. Ymmärrän kuitenkin, että ketjun palauttamiseen saattaa liittyä haasteita erään käyttäjän toiminnan takia.

juu itse innolla odottelen sitä hetkeä kun isot AAA pelit ottaa tuon Generatiivisen AI:n käyttöön että alkaako porukka täällä boikotoimaan vai alkaako takit kääntymään, kun pitää valita AI vihan ja oman harrastuksen kohdalla. et tulen tuota mielenkiinnolla seuraamaan miten porukka sillon reagoi. Ubisoft ja AC on todennäköisesti ensimmäisiä tässä. kun heillä on noita AI patentteja.

Viimeksi muokattu:
Toivoisin, että tekoälyaiheinen ketju palautettaisiin, sillä se liittyy läheisesti myös pelaamisen tulevaisuuteen ja tarjoaa paljon mielenkiintoisia keskustelunaiheita. Ymmärrän kuitenkin, että ketjun palauttamiseen saattaa liittyä haasteita erään käyttäjän toiminnan takia.
Aiheen moderaatio ja käytännöt ovat keskustelun alla. Tällä hetkellä kuitenkin tuo ketju oli niin tulvillaan joko yhden käyttäjän omia päätelmiä tai muiden mielipiteitä kyseisestä käyttäjästä, että sen aukiolo aiheutti vain harmia.

Ja jälleen, @DestiZ, nyt jarrua ja otetaan vähän etäisyyttä taas tähän menoon.

Ylös Bottom