Jos minun suosikkikonsoli ei ole tullut foorumia lukeville selväksi, niin silloin ei ole ihan hirveästi foorumia lukenut.
On se toki ollut selvää varmaan ihan kaikille. Pointti olikin juuri se, että on avoimesti sitä, mitä on, eikä yritä esittää muuta. Sanoo vain suoraan, että vain Xboxin pelikirjaston laajuus kiinnostaa keinoista riippumatta ja kaikki muu tulee sitten perässä. Ei yritä verhoilla sitä minkään kilpailutilanteen tasoittumisen tapaisten tekosyiden taakse.
Toki se on tässä vuosien varrella käynyt rivien välistä selväksi, että vain Xboxin ja GamePassin kehitys kiinnostaa. Kunhan niillä menee hyvin, niin ei tunnu olevan väliä, vaikka kaikilla muilla ja vaikka koko alalla menisi huonommin. Toki vähänkään laaja-alaisemmin asioita miettivät tietävät ja ymmärtävät sen, ettei monopoliasema pitkällä tähtäimellä hyödytä alaa ja siksi monet toivovat, että jokainen iso tekijä pystyisi kehittymään omilla avuillaan, eikä muita kampittamalla, eli muilta pois ostamalla.
Jos Xbox poistuisi laitteena markkinoilta, niin ei tietenkään Playstationista tulisi omaa pääkonsolia, kun Xboxin PC puolella on hirveä pelikirjasto ostettuja pelejä valmiina. Siellä on myös se sama tili kaikkine tallennuksineen, gamerscoreineen ja kaverilistoineen. Miksi ihmeessä vaihtaisin sen pleikkariin?
No tässä tietysti täytyy sitten punnita, että haluaako alkaa säätämään PC-maailman kanssa, vai haluaako pysytellä 'mukavassa ja yksinkertaisessa konsolipelaamisessa'. Kun konsolifoorumilla ollaan, niin toki ajattelin, että konsolipelaaminen on porukalle se päävaihtoehto. Jokainen tietysti valitsee pelilaitteensa itse. Osa tykkää konsolien helppoudesta, jopa laitteen merkistä riippumatta, osalle taas tuntuu olevan tärkeintä, että laitteessa lukee Xbox tai Microsoft.
Miksi ihmeessä pitää tällaista lähteä sanomaan? Koska aivan samalla tavallahan sinunkin viestit kertovat sinun suuntautumisesta ja linssiesi väristä; jatkuvaa Microsoftin ja Xboxin morkkaamista. Dragonfly sentään ei lähde sille linjalle, että Sonya ja Pleikkaria haukkuu joka käänteessä.
Sanoin vain suoraan sen, kuinka hänen viestejään suodatan. Kun kaikessa kirjoituksessa tulee aina Xboxin ja Microsoftin kehuminen ensin, se mainospuhe, niin teinpä nyt selväksi sen, kuinka niihin suhtaudun. Tätä 'Microsoftin ja Xboxin mainostamista' on pidemmällä aikavälillä varsin raskasta lukea.
Itse olen avoimesti sitä, mitä olen. Minun ei tarvitse verhota puheitani tai mielipiteitäni minkään tekosyiden tai valkopesun taakse. En esitä mitään 'tasapuolista', vaan olen sitä, mitä olen. Foorumia tulee luettua päivittäin, mutta Sony ei minulle tästä mitään maksa, joten ei ole energiaa tai tarvetta juosta ympäri foorumia kehumassa Pleikkaria milloin mistäkin, tai 'pitämässä laitetta esillä'. En toimi Sonyn tai Pleikkarin 'mainosmiehenä', koska huomasin jo aikoja sitten, etten kostu siitä mitään. Ei minulle makseta mitään siitä, että 'mainostaisin' tai 'kehuisin' firmaa tai konsolia täällä päivästä toiseen. Muutakin sisältöä elämälle onneksi löytyy, vaikka foorumin tarkistus päivittäisiin rutiineihin kuuluukin.
Microsoftilla oli esittelytilaisuutensa, joka nosti aihetta käsitteleviä ketjuja etusivulle. Lukaisin ja kommentoin. Mistään sen kummemmasta tässä ei ollut, eikä ole, kyse. Kommentoin käynnissä olevaa keskustelua perustelujen kanssa. Ylläpidon huomioviesti myös huomioitu, mutta tämä tekstiseinä oli jo käytännössä valmiiksi kirjoitettu, joten laitan eetteriin näkösälle, kun muutamaa asiaa kysyttiinkin. Saa myös tämä episodi olla tässä. Kysyttiin, niin vastasin.