Toki niissä eroa on mutta pointti oli, että mielensä voi pahoittaa molemmista. En myöskään tainnut sanoa tuota mitä taas kerran tuohon väität minun sanoneen, vaan se on sinun tulkintasi viestistä. Kyllä lukijallakin on joku vastuu, miten sen viestin tulkitsee jos kirjoittajallakin.Voi hyvä luoja oikeasti. Onkohan PIKKUSEN eri asia sanoa peliä paskaksi vs sanoa, että kyllä on muuten tyhmää ja järjetöntä maksaa extraa, että saa pelata aiemmin. Etkö tosiaan huomaa eroa noiden kahden välillä? Anna mun kaikki kestää…
Oli. (Hyvää keskustelu tämä tällainen, voitaisi ehkä jättää jankkaus pois jos ei ole muuta tai uutta sanottavaa?)Ei ollut.
Älä nyt viitsi. Kukaan ei oikeasti voi väittää että vaikkapa minä tai muukaan foorumisti olisi aina vain valittamassa tai synkeilemässä vaikka sitä puolta ehkä helpommin itselläni syntyykin - tai ainakin nouse esiin keskustelujen myötä. Yhtä lailla hehkutan pelejä kun on aihetta. Lukekaa vaikka KCD tai AC Valhallan ketjuja. Molemmissa on sekä valitusta että kehuja ja hehkutusta. Ei ole mitään yhtä ääripäätä vaikka sellaista ja muita lokeroita aina kovasti ihmiset mielessään muodostaa.Tähän nimenomaan tämä foorumi olisi hyvä perustua, mutta tosiaan osalle harrastuksen syvintä olemusta tuntuu olevan sen jankuttaminen mistä ei pidä, sen sijaan, että keskittyisi siihen mistä pitää. Ja sitten näitä jankutetaan ihan kaikissa eri yhteyksissä.
Itselle myös on vähän vaikea sivuuttaa pelien ärsyttäviä puolia ja niistä tekee mieli avautua. Siinä missä hyvistä puolista ja peleistä jaksaa hehkuttaa, kuten varsinkin Outer Wildsin ja KCD:n kanssa olen tehnyt, että aina nostelen peliä positiivisesti pinnalle jos joku muu kirjoittelee aiheisiin jotain.
En minä sille voi että ihmisellä on muitakin tunteita kuin hype ja onnellisuus enkä koe että niitä pitäisi piilottaa, varsinkin kun peleistä puhuttaessa on myös hyvä tietää mitä negatiivista niissä on kun seuraavaa hankintaa miettii. Pitäisikö pelien arvostelutkin tehdä jatkossa positiivisessa mielessä vaikuttaja-meiningillä, jotta jätetään vain negatiiviset asiat sanomatta ja hehkutetaan hyviä? Kyllä keskustelufoorumilla pitäisi olla tilaa laajasti eri näkemyksille yms.