Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli pakko tarttua tähän koska kun tsiigaa meidän maailman menoa, meidän planeettaa, ihmiskunnan toimia, niin sama intohimo kun löytyisi ihmisillä myös noihin asioihin kuin videopeleihin, meillä ei olisi mitään hätää. Nyt näyttää siltä, että meillä kellään ei tule olemaan parempaa tulevaisuutta. Kunpa se vain olisikin kiinni fyysisistä videopeleistä.
Juu, otin tietoisen riskin sanavalinnoissani. Tässä yhteydessä toki tarkoitin vain yhtä maailman mittakaavassa piskuista asiaa, mutta harrastuksen sisällä isoa. Jos nyt lähdetään ratkomaan maailman oikeita ongelmia, koko pelaamisharrastus on ihan yhtä tyhjän kanssa. Näin ehdottomasti ei kuitenkaan tarvitse onneksi ajatella.

Vaikkei meistä kukaan voi lopettaa maailman konflikteja tai päättää muuta jatkuvaa kärsimystä yksinään, jokainen voi tehdä omassa arjessaan jotain pientä, joka sopii myös omaan arvomaailmaan. En nyt lähde kaikkea avaamaan, mutta omassa elämässäni olen tehnyt valintoja mm. lihan tehotuotannon boikotoimiseksi. Noin niin kuin käytännön esimerkkinä.

Oli pakko tarttua tähän koska kun tsiigaa meidän maailman menoa, meidän planeettaa, ihmiskunnan toimia, niin sama intohimo kun löytyisi ihmisillä myös noihin asioihin kuin videopeleihin, meillä ei olisi mitään hätää. Nyt näyttää siltä, että meillä kellään ei tule olemaan parempaa tulevaisuutta. Kunpa se vain olisikin kiinni fyysisistä videopeleistä.
Tä maailma on jo menetetty niin ei kannata kuin nauttia palavan maailman liekkien lämmöstä ja valosta jota ne tuovat.

Kunpa se vain olisikin kiinni fyysisistä videopeleistä.

Harvoin tosiaan näkee materialismia puolustettavan näin vahvasti ja isolla intohimolla. Mutta ehdottomasti, kaikkea mihin itse uskoo kannattaa tietenkin puolustaa. Oli ne tosiaan sitten ihmisoikeuksia tai vaikkapa fyysiset pelit.

Itse en ainakaan ole sitä vastaan, että fyysinen media säilyy konsoleilla. En vain yksinkertaisesti usko, että tämäkään muutos vie meitä johonkin perikatoon, mutta toisaalta en erityisemmin myöskään näe, että konsolit ylipäätään pystyy tätä digin ja Walled Gardenin yhdistelmää ylläpitämään ikuisesti. Joko markkinat tai sääntely tämän lopulta korjaa.

Et tiedä protesteista, joiden perään ensin itse kyselit?

Miten ihmeessä osaatkin aina keskittyä epäolennaiseen. Sinä ensin itse kysyit että "olitko protestoimassa" ja sitten et tiedä "mistään protesteista" ja jatkat niistä puhumisesta vaikka se varsinainen aihe jäi sinne, missä selitettiin että miksi niitä protesteja ei pidetty: Fyysinen media ei ole hävinnyt elokuvien ja sarjojen osalta samalla tapaa kuin pelien osalla on käymässä.
Täh. Hyppäsit takavasemmalta ulisemaan tännekin vaikken sinulle mistään puhunutkaan.
Se että on optio jollekin ei tarkoita että se on kannattavaa. Kai sen nyt hölmömpikin ymmärtää.

Se - että aletaan tekemään nappulakauppaa (markkinaosuus alle 5%) jollain formaatilla sanoo että ei toimi. Keräilijöille toimii - eli just tuo marginaali osuus. tuokin vain niin pitkään kun on jonkinlainen laite millä toistetaan em. formaattia.

Näillä puheilla, onkin parempi pitää kiinni noista levyasemallisista PS5 tai Xbox konsoleista koska taitaapi olla viimeiset laitteet millä fyysistä peliä voi toistaa.

Jos se olisi fyysisistä peleistä kiinni, niin maailma olisi menetetty - sillä fyysisethän on kohta menneet. Totta kuitenkin turiset mutta se fyysisten puolustamisen ajatus oli myös se, että ajetaan tärkeitä asioita. Keskustelussa kun tunnutaan naureskeltavan ja ivattavan ("ulina") kun toiset pitää ääntä itselleen tärkeistä asioita.

Minä pidän kunnioitettavana sitä, kun ihminen nostaa itselleen tärkeitä asioita esille. Itse ei tarvitse olla asiasta samaa mieltä mutta enemmän ihmisten pitäisi puolustaa itselleen tärkeitä asioita eikä vain tyytyä toteamaan että "ei tässä auta".

Harvoin tosiaan näkee materialismia puolustettavan näin vahvasti ja isolla intohimolla. Mutta ehdottomasti, kaikkea mihin itse uskoo kannattaa tietenkin puolustaa. Oli ne tosiaan sitten ihmisoikeuksia tai vaikkapa fyysiset pelit.
Minulle se on enemmänkin sitä että koen yksinkertaisesti saavani huonomman diilin digin kanssa: se maksaa reilusti enemmän ja silti saa vähemmän. Eikä ne edut ole siis vain se fyysinen levy ja kotelo vaan omistajuus, joka mahdollistaa myynnin ja lainauksen. En myöskään ole ikinä kokenut digipelejä niin paljon kätevämmiksi että hintaerossa olisi järkeä - niin, minäkin olen pelannut digipelejä jo X360-ajasta lähtien, koska kaikkea ei fyysisenä saa.

Jos tuon haluaa kiteyttää materialismiksi, niin olen sitten materialisti.

Itse en ainakaan ole sitä vastaan, että fyysinen media säilyy konsoleilla. En vain yksinkertaisesti usko, että tämäkään muutos vie meitä johonkin perikatoon, mutta toisaalta en erityisemmin myöskään näe, että konsolit ylipäätään pystyy tätä digin ja Walled Gardenin yhdistelmää ylläpitämään ikuisesti. Joko markkinat tai sääntely tämän lopulta korjaa.
No tämä nähdään jossain kohtaa. Itse en jaksa uskoa että ainakaan sitä ihmettä tapahtuu, mistä hehkutettiin aikanaan että digi voi olla merkittävästi halvempi kun poistuu kaikki välikädet yms.

Täh. Hyppäsit takavasemmalta ulisemaan tännekin vaikken sinulle mistään puhunutkaan.
Hyppyni johtui niinkin mysteerisestä seikasta että keskustelu oli siirtynyt tänne.

Kohtalainen lukihäiriö siellä. Juttelin nimimerkin @kissanpoika kanssa. Mysteerisesti manifestoiduit väliin. Multinickailet?
Ai, en tiennyt että kyse oli yksityiskeskustelusta. Se kun näkyi kaikille ja oli keskustelufoorumilla, joten otin osaa.

Väitänpä myös että olet itsekin tehnyt vastaavaa, eli vastannut viesteihin, joita on käyty eri käyttäjien välillä. Taidat olla vastannut useasti myös viesteihin, jossa minä olen lainannut ihan muita kirjoittajia. En tiennyt että sitä pitää ihmetellä, mennyt moni ihmettely-mahdollisuus ohi.

Ai, en tiennyt että kyse oli yksityiskeskustelusta. Se kun näkyi kaikille ja oli keskustelufoorumilla, joten otin osaa.

Väitänpä myös että olet itsekin tehnyt vastaavaa, eli vastannut viesteihin, joita on käyty eri käyttäjien välillä. Taidat olla vastannut useasti myös viesteihin, jossa minä olen lainannut ihan muita kirjoittajia. En tiennyt että sitä pitää ihmetellä, mennyt moni ihmettely-mahdollisuus ohi.
Jätit vastaamatta olennaiseen ihmettelysi ja metan kanssa. Eipä tuossa toisaalta taida mitään vastaamista ole.

"Se että on optio jollekin ei tarkoita että se on kannattavaa. Kai sen nyt hölmömpikin ymmärtää.

Se - että aletaan tekemään nappulakauppaa (markkinaosuus alle 5%) jollain formaatilla sanoo että ei toimi. Keräilijöille toimii - eli just tuo marginaali osuus. tuokin vain niin pitkään kun on jonkinlainen laite millä toistetaan em. formaattia.

Näillä puheilla, onkin parempi pitää kiinni noista levyasemallisista PS5 tai Xbox konsoleista koska taitaapi olla viimeiset laitteet millä fyysistä peliä voi toistaa."

Se oli alunperin sinun ihmettely ja meta, josta jopa kysyit. :D Muuhun jätin vastaamatta, koska menit aiheesta ihan muualle - taas. Enkä kokenut että kannattaa enää jauhaa.
Hienoa että koit ettei asiasta kannattanut jauhaa. Laitan vielä korulauseen perään että saadaan lisää tärkeää sisältöä internetteihin.

Minusta iso ero keräilyn suhteen on analogisilla ja digitaalisilla medioilla. Analogisuuteen liittyy autenttisuutta. Digitaalinen media on vain tapa säilyttää sisältö. Sisältö on sama riippumatta säilytysmuodosta. Siksi netistä ladattu peli on sama kuin levyltä ladattu.

Digitaalinen media on vain tapa säilyttää sisältö. Sisältö on sama riippumatta säilytysmuodosta. Siksi netistä ladattu peli on sama kuin levyltä ladattu.
Näin kyllä mutta diginä sisältö ei välttämättä säily sellaisena kuin se oli ostettaessa. Asioita voidaan poistaa, muokata ja lisätä päivityksillä, joiden asentamista ei digipelin kohdalla voi valita. Fyysisen kohdalla on ainakin kaksi vaihtoehtoa: levyltä pelattava versio ja päivitetty versio.

Tai no, digipelinkin voi toki jättää päivittämättä jos pelaa offlinessä mutta paluu aiempaan versioon ei onnistu kuten levypelien kanssa levy-versioon.

Näin kyllä mutta diginä sisältö ei välttämättä säily sellaisena kuin se oli ostettaessa. Asioita voidaan poistaa, muokata ja lisätä päivityksillä, joiden asentamista ei digipelin kohdalla voi valita. Fyysisen kohdalla on ainakin kaksi vaihtoehtoa: levyltä pelattava versio ja päivitetty versio.

Tai no, digipelinkin voi toki jättää päivittämättä jos pelaa offlinessä mutta paluu aiempaan versioon ei onnistu kuten levypelien kanssa levy-versioon.
Jos arkistoi ne digipelien ensiversiot jonnekin ulkoiselle levylle josta sen voi tarvittaessa hakea offlinessa päivittämättä. Eihän tuo yhtä kätevää kuitenkaan ole.

Minun uskomus on, että piraattihordaajat varastoi kaiken mahdollisen digisisällön talteen. Peliyhtiöt ovat tosi huonoja säilyttämään sisältöjä. Suorastaan typeriä ratkaisuja tehdään eikä ensiversioita tai lähdekoodia ole läheskään aina tallessa.

Jos arkistoi ne digipelien ensiversiot jonnekin ulkoiselle levylle josta sen voi tarvittaessa hakea offlinessa päivittämättä. Eihän tuo yhtä kätevää kuitenkaan ole.
Gog.comissa onnistuu ainakin melko helposti, kun asennustiedostot ja lisähärpäkkeet saa halutessaan ladata koneelleen. Asentaessa ei tarvitse tunnuksia eikä verkkoyhteyttäkään. Oman kokoelman olen laittanut talteen, kun se ei ylimääräistä energiaa vaatinut.

Gog.comissa onnistuu ainakin melko helposti, kun asennustiedostot ja lisähärpäkkeet saa halutessaan ladata koneelleen. Asentaessa ei tarvitse tunnuksia eikä verkkoyhteyttäkään. Oman kokoelman olen laittanut talteen, kun se ei ylimääräistä energiaa vaatinut.
Tämä on mulla myös se ainoa tapa miten asennan gogista ostetut pelit. En ole edes sitä gog galaxya asentanut.

Jos nyt välttämättä haluat ilkkua vaihtoehtojen kaventumista tai jotain pleikkarin romahdusta, niin eiköhän siihen löydy tätä tulosraporttiakin parempia keinoja.
Lainaus fyysinen vs digi ketjusta. Itse ilkut jokaisessa mahdollisessa ketjussa Microsoftista. Jaksat silti itkeä jos ihan pikkusen vihjastaan jotain negatiivista Sonystä. Double standards rock!

Lainaus fyysinen vs digi ketjusta. Itse ilkut jokaisessa mahdollisessa ketjussa Microsoftista. Jaksat silti itkeä jos ihan pikkusen vihjastaan jotain negatiivista Sonystä. Double standards rock!
Kiitos palautteesta! Olen tosiaan ihan avoimen Microsoft-vastainen, en ole epärehellinen siinä asiassa. Olen myös avoimesti Sony-vastainen tuohon typerään päätökseen liittyen, enkä ole ymmärtääkseni heille kehuja siitä antanut. Jostain syystä tutkaasi tarttuu vain toinen näistä ominaisuuksista.

Ehkä olisi parempi näytellä puolueetonta osapuolta, joka kuitenkaan ei löydä kritisoitavaa esimerkiksi Microsoftista, vaikka se potkisi kasseille. Mikäli sellainen toimii sinulle paremmin, niin kannattaa lukea muiden tekstejä. Mutta tämän varmaan tarkkaavaisena lukijana jo tiesitkin, eikös vaan?

Kiitos palautteesta! Olen tosiaan ihan avoimen Microsoft-vastainen, en ole epärehellinen siinä asiassa. Olen myös avoimesti Sony-vastainen tuohon typerään päätökseen liittyen, enkä ole ymmärtääkseni heille kehuja siitä antanut. Jostain syystä tutkaasi tarttuu vain toinen näistä ominaisuuksista.

Ehkä olisi parempi näytellä puolueetonta osapuolta, joka kuitenkaan ei löydä kritisoitavaa esimerkiksi Microsoftista, vaikka se potkisi kasseille. Mikäli sellainen toimii sinulle paremmin, niin kannattaa lukea muiden tekstejä. Mutta tämän varmaan tarkkaavaisena lukijana jo tiesitkin, eikös vaan?
Saat näytellä ihan mitä haluat, kunhan hymähdin kun sulla otti egoon mitättömän pieni piikki Sonylle.

Ylös Bottom