Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitko?

Vastaus: Tupakoitko?

Nyt on tullut langettua, mutta menee kyllä niin että harvoin tulee poltettua, viikossa max joku 10 tupakkaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Eipä ole tullut poltettua röökiä, joskus maistellunna mutta siihenpä tuo on jääny. Toivottavasti ei siihen jäis koukkuun sitten isompana, vaikkakin ympärillä kaverit polttelee niin meikällä on niin luja tahto. Varmaankin passiivista tupakointia siitäki edestä on tullu :)

mulla sama juttu. meidän luokalla kaikki polttelloo tupac, mutta mie en siihen lankea. :) eli olen ns. passiivinen tupakoitsija, ku muut männöö tupakalle, niii en mie ny yksin jää sisälle :p
 
Vastaus: Tupakoitko?

Täytyy kyllä sanoa että viikonloppuna tuli vierailtua baarissa ja siellähän viihtyi ihan hyvin. Toista se oli pari vuotta sitten kun tupakanhaju tarttui vaatteisiin, känniläiset heiluivat tupakat kädessään ja polttivat reikiä toisten vaatteisiin. nykyään on tietysti rasittavaa kun kaverit jäävät asumaan sinne tupakkakoppiin ja yrittävät houkutella minua seuraksi.

Siis en edelleenkään polta.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Mikähän mahtaa olla lopullinen totuus tupakoinnin kustannuksista? Tupakoitsijat sairastelevat ja se maksaa. Toisaalta melkein kaikki lopulta sairastelevat vakavasti ja se maksaa. Tupakoivat vaan kuolevat nuorempina ja eläkkeissä säästyy. Tosin tupakoinnista aiheutuvat sairauspoissaolot pienentävät verokertymää josta ne eläkkeet oikeasti maksetaan.

Pakko laittaa tää että muistan lukeneeni noin puol vuotta sitten jostain lehdestä (nimeä en todellakaan muista) siitä, että erään tutkimuksen mukaan tupakoitsijat tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi kuin täysin terveesti elävät. Syynä lyhyempi elinaika ja se, että terveesti elävät eivät kuole yhtäkkiä vaan saattavat elellä monet viimeiset vuodet sairaalahoidossa ja vanhainkodeissa eivätkä tunnu kuolevan millään. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei. En tiedä onko tähän myös laskettu se mukaan että tupakoitsijat maksavat vielä hirveästi veroja polttamistaan röökeistä...
 
Vastaus: Tupakoitko?

Itse en polta, vaan vihaan tupakkaa.
Ärsyttää ne tyypit jotka aina polttavat bussipysäkeillä, voisivat edes vähän kauemmas mennä.
 
Vastaus: Tupakoitko?

En polta, enkä aio ikinä aloittaakaan.
Olen liian nuori ostamaan tupakkaa kaupasta, mutta suurimmat esteet aloittamiseen ovat silti raha ja järki. Ei tulisi mieleenkään maksaa jtn 5€ askillisesta pahan makuista ja hajuista savua tuottavista syöpäkääryleistä, tai sitten riippuvaisena tunnin välein lähteä ulos tupakalle.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Joo en, enkä kyllä oo maistanukkaan. En ikinä polta, vaikka kaverit oiskin koukussa, kuten nyt ovatkin. Jäivät kiinni viime viikolla koulussa polttamisesta, että näin. Mut on se vaan niin tyhmää touhua koko sauhuttelu.
 
Vastaus: Tupakoitko?

En polta, eikä kyllä innostusta siihen ole. Syynä turha rahan meno ja järki kuten varmaan monella muullakin. Sekä se, että olen nähnyt niin monet tupakoitsijat yskimässä niin pahasti, että luulisi keuhkojen jo tulevan samantien ulos. Puhumattakaan todella pahasta hajusta...
 
Vastaus: Tupakoitko?

Muutama vuosi sitten poltin paljonkin, nykyään en tupakkaa ollenkaan. Backwoods -merkkisiä halpissikareita polttelen aina silloin tällöin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Joka toinen päivä tulee pari poltettua tekisi kyllä mieli välillä lopettaa mutta kun ei vain pysty
 
Vastaus: Tupakoitko?

Joka toinen päivä tulee pari poltettua tekisi kyllä mieli välillä lopettaa mutta kun ei vain pysty

No ei kovin vaikealta riippuvuudelta kuullosta. Ja lopettaminenhan lähtee henkilöstä itsestään, ei sitä mikään ihmelääke tee, joskin niistä on myös apua. Lopeta ihmeessä siis. :)
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tietaako kukaan jos ulkomailta voi tuoda matkatavaroissa (esim. repussa taikka taskuissa) tupakkaa, silla olen Kanariansaarilla ja pari kaveria pyysi tuomaan pari askia. En ole 18 vuotias mutta sain ostettua tupakkaa taalta.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tupakkaa tuli polteltua suurinpiirtein 8 vuotta. Nyt ollu reilun kuukauden polttamatta. Viimesen tupakin polttelin 13.1. ja yllätyin ihan miten helppoo on ollu, vaikka lopetin polttamisen niin sanotusti seinään. Mitään muita nikotiinituotteita en oo käyttäny, enkä tule käyttämään ja tarkoitus olisi, että en polttais enää koskaan.

Saas nähä, toistaseks menee kyl ihan jees. Käsille vaan pitää kehitellä jotain tekemistä ja normi purkkaa tulee syötyä huomattavasti enemmän kuin aikasemmin :confused:
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tietaako kukaan jos ulkomailta voi tuoda matkatavaroissa (esim. repussa taikka taskuissa) tupakkaa, silla olen Kanariansaarilla ja pari kaveria pyysi tuomaan pari askia.
Ei tullia taida juuri kiinnostaa kenenkään askit taikka parit. Sen sijaan Suomen lakipykälistä on syytä muistaa ainakin tämä:
Omaa käyttöä varten Suomeen ei saa tuoda tupakkatuotteita, joiden merkinnät poikkeavat 7 §:n 3 momentissa säädetystä, enempää kuin 200 savuketta, 50 sikaria, 100 pikkusikaria ja 250 grammaa piippu- tai savuketupakkaa.
Yksityishenkilönä tupakan luovuttaminen alaikäiselle ei taida olla rikos, mutta kuitenkin moraalisesti tuomittavaa. Sinuna heittäisin kyseiset myrkkytikut esim. ongelmajätteisiin.

Lähde: Finlex
 
Vastaus: Tupakoitko?

Sama täällä, ja linja pysyy kovana! :D

Keep up the good work, tai jtn semmosta! :)

Olin aika klapilla päähän lyöty kun yläasteella sanottiin alkoholin olevan pahempi kuin tupakka. Tyyliin esitettiin; "jos et tupakoi, ei sitä saa missään nimessä oikeuttaa kerran pari ryyppäämisellä kuussa". "Alkoholi on pahempi plaaplaaplaa".

Vaikkei nyt nosto koskenutkaan tätä niin kirjottelen nyt kun päähän pälkähtelee näitä asioita. :)
Tupakointiin voidaan puuttua kouluissa, mut alkoholin pahemmaksi asettaminen on aikas outoa.
Jokanen vastaa omista juomisistaan ja vanhemmat alle 18v ikäsillä muksuilla, mut naurettavaa on se ettei esim. meidän koulut, ja tottakai miljoona kertaa pahempi, yläaste puuttunut kunnolla tupakointiin. Sitte ihmetellään ni hemmetisti kun ei pysty lopettamaan yleisimmin useita vuotta kestänyt tervakeuhkoominen.

Varmaan voi päätellä ni en ole kokeillukkaan, pelkästä savusta tuntui amiksessa jo tulevan riippuvuus kun joka välkällä röökiäijien mukana... Nii hemmetin heikko ku oon ni en kokeile kun tiedän jääväni koukkuun. :D

E: 6kk ilman kepuakin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Itsehän olin jopa kaksi viikkoa ilman alkoholia. :D Tupakkia tarvii että jaksaa muita ihmisiä, valitettava tosiasia. Plus tupakkipaikalla on parhaat jutut ikuna.
 
Ylös Bottom