Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitko?

Vastaus: Tupakoitko?

Itsehän olin jopa kaksi viikkoa ilman alkoholia. :D Tupakkia tarvii että jaksaa muita ihmisiä, valitettava tosiasia. Plus tupakkipaikalla on parhaat jutut ikuna.

Tupakkaa tarvitsee että selviää ilman meltdownia kahden jokseenkin vilkkaan lapsen kasvatuksesta.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Hyvä syy olla tupakoimatta?
Mitä enemmän poltat, sitä matalampi älykkyysosamääräsi on - jos on uskominen Tel Hashomerin Sheba Medical Centerin tutkijoita. He ovat testanneet runsaan 20 000 israelilaissotilaan älykkyyden. Askin päivässä tai enemmän polttaneiden ÄO oli keskimäärin 7,5 pistettä matalampi kuin niiden, jotka eivät polta.
Tosin uutisen lopusta löytyy ehkä se "helpottava" tieto:
Savukkeet sinänsä eivät alenna älykkyyttä. Tutkijoiden mukaan matalamman ÄO:n omaavat ovat taipuvaisempia aloittamaan tupakoinnin.

Lähde: Uusi Suomi
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tuo tutkimus on kyllä harvinaisen oikeassa.

Kunhan nyt ei taas vedetä oletuksia ylemmästä ihmisluokasta ja todeta, että tupakoiva ihminen on onneton lowlife.

Tulee poltettua. Todennäköisesti moinen harraste pitäisi lopettaakin joskus. :D
Kyseisen homman yritän kyllä hoitaa aina mahdollisimman varovaisesti, ymmärrän hyvin äitejä sun muita jotka eivät halua hengitellä mun puhaltamia savuja. Sama ärsyke se muille varmaan on, kun ihkudaakamppihengarit mulle.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Silloin tällöin tupruttelen. Tupakkia menee yleensä humalassa, kun kaverit tarjoaa ja varsinkin baarissa on aika tylsää jäädä yksin pöytään istumaan, kun muut ovat pihalla tupakalla.
Selvinpäin en ole polttanut muutamaan kuukauteen.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Harvoin tulee tupruteltua, mutta vkl:n ohjelma on sellaista nannaa, että sikareita olis tarkoitus ostaa ja pösäyttää menemään. Jos vaikka kymmenellä viikonlopun yli pärjäis.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tässä kohta 8 vuotta polteltu aski päivässä :(
 
Vastaus: Tupakoitko?

Hyvä syy olla tupakoimatta?

Tosin uutisen lopusta löytyy ehkä se "helpottava" tieto:

Lähde: Uusi Suomi

Hieman offtopiccina, en kyllä lähtisi Uuden Suomen juttuihin sen suuremmin luottamaan (toki jos on näyttää hyvät ja luotettavat lähteet niin sitten), itse olen lopettanut kyseisen sivuston lukemisen jo aikaa sitten ja Amppareistakin otin pois, niillä kun on nykyisin suunnilleen kaikki jutut ja erityisesti otsikot täyttä provoa (ja melkeinpä virheellisiä aika ajoin) että mahdollisimman moni kävisi saitilla. Täyttä tuubaa koko sivusto nykyisin. IMO.

Ja ettei ihan koko kommentti olisi väärällä osastolla, taisinpa aloittaa jälleen tupakoinnin tuossa joku aika sitten. Kannattaako? Tuskinpa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Hieman offtopiccina, en kyllä lähtisi Uuden Suomen juttuihin sen suuremmin luottamaan (toki jos on näyttää hyvät ja luotettavat lähteet niin sitten)...
Uutisen avaamalla olisi löytänyt tiedon alkuperäisestä lähteestä, joka siis on israelilaisen Sheba Medical Centerin tutkimus. Kyseisen lafkan tutkimuksia voi käydä plaraamassa esim. täältä.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Uutisen avaamalla olisi löytänyt tiedon alkuperäisestä lähteestä, joka siis on israelilaisen Sheba Medical Centerin tutkimus. Kyseisen lafkan tutkimuksia voi käydä plaraamassa esim. täältä.

Juu ei sillä etteikö kyseisessä tapauksessa olisi ollut hyvät lähteet jne. mutta halusinpahan vain ilmaista mielipiteeni kyseisestä sivustosta ja nykyisin kartan kyllä moista saittia.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Itse tupakoin. Olen kohta 16 vuotias ja on jo melkein 2 vuotta polteltu. Pitäisi varmaan lopettaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Olen tehnyt usean älykkyystestin kotona. Tulokset on aina ollut yli 130 ja paras 142. Tiedän ettei ne ole mensan testejä mutta hyvin samankaltaisia. Olisin siis valmis mensan testiin ja todistetusti älykäs jos lopetan tupakanpolton? Vai erottaako se minut tuosta maagisesta rajasta että turhauduin armeijassa ainaiseen odotteluun ja alotin röökin polton?

En oikein usko tohon testiin. Israelilaiset eivät ole oikea tutkimuskohde.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Keep up the good work, tai jtn semmosta! :)

Olin aika klapilla päähän lyöty kun yläasteella sanottiin alkoholin olevan pahempi kuin tupakka. Tyyliin esitettiin; "jos et tupakoi, ei sitä saa missään nimessä oikeuttaa kerran pari ryyppäämisellä kuussa". "Alkoholi on pahempi plaaplaaplaa".

Vaikkei nyt nosto koskenutkaan tätä niin kirjottelen nyt kun päähän pälkähtelee näitä asioita. :)
Tupakointiin voidaan puuttua kouluissa, mut alkoholin pahemmaksi asettaminen on aikas outoa.
Jokanen vastaa omista juomisistaan ja vanhemmat alle 18v ikäsillä muksuilla, mut naurettavaa on se ettei esim. meidän koulut, ja tottakai miljoona kertaa pahempi, yläaste puuttunut kunnolla tupakointiin. Sitte ihmetellään ni hemmetisti kun ei pysty lopettamaan yleisimmin useita vuotta kestänyt tervakeuhkoominen.

Varmaan voi päätellä ni en ole kokeillukkaan, pelkästä savusta tuntui amiksessa jo tulevan riippuvuus kun joka välkällä röökiäijien mukana... Nii hemmetin heikko ku oon ni en kokeile kun tiedän jääväni koukkuun. :D

E: 6kk ilman kepuakin.


Mä en ymmärrä henkilökohtasesti tupakanpolttajia ja voin sanoa hyvällä omalla tunnolla, että tupakointiin ei varmasti kukaan löydä yhtään järkevää syytä. Puhuit tosta, että yläaste ei puuttunu röökaamiseen. Noh sama juttu täällä, mutta itse asiassa muo ei kiinosta, että ei pahemmin puutu. Khyllä nyt saatana yläaste ikäsen 7-9 luokkalaisen pitää tajuta se, että ei siitä polttamisesta varmaan mitään hyvää seuraa. Jotenkin vaan saan tyydytystä siitä, että aamusin kävelen kouluun ja nään, kun porukat kykkii jossain metsän/kopin takana polttamassa -18 asteen pakkasella, kun itse kävelen suoraan sisälle. Siinähän pilaatte terveytenne, hedelmällisyytenne ja tuhlaatte rahanne. Ei *****, tossa ei vaan ole mitään järkeä. Vaikka ihmiset vituttais kuinka paljon ja elämä potkis päähän, niin en polttamista aloittais. Purkakaa vaikka se agressio juoksulenkillä...lisää terveyttä ja tulee muutenkin hyvä fiilis. Sitte nää jutut, että "polttaminen on sosiaalista toimintaa ja tupakkapaikalla on parhaat jutut". Oi helvetti miks sitä pitää polttaa, että pääsee "ympyröihin"? Päättäkää ja juokaa sitten vaikka pullovettä yhdessä, niin kuulette ne samat stoorit ja terveyski säilyy. Välillä pistää ajattelemaan, että kuinka saatanan tyhmiä me ihmiset ollaan, kun keksitään esim. juuri tupakka, josta ei perjaatteessa ole mitään helvetin hyötyä paitsi nyt sen valmistajalle, joka käärii rahaa teidän polttajien kustannuksella. Tuo polttaminen on oikeasti melkein sama asia, kun menisitte joka kerta, kun olette menossa ostamaan tupakkaa, niin antaisitte rahanne suoraan jollekkin tyypille, vaikka ette saa tyypiltä mitään vastineeksi. Tupakka toimii samalla tavalla; Se ottaa, mutta ei anna yhtään mitään!!
 
Vastaus: Tupakoitko?

Onhan tässä joku puolisen vuotta polteltu. Aluksi polttelin vain viihteellä, sitten se alkoi vakiintumaan töissä. Siitä se sitten lähti.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Tupakoin, ikävä kyllä. Pirun huono kunto näin vähän lihavampana ihmisenä jo valmiiksi, niin on kivaa joutua esimerkiksi juoksemaan. Olen jo kerran lopettanutkin, mutta kaverin synttäreillä juotiin vähän liikaa mehujuomaa ja siitä se taas alkoi. Surullista:(
 
Vastaus: Tupakoitko?

En ole tupakoinut kymmeneen vuoteen.

Viimeksi poltin yläasteella kun siinä iässä piti tietenkin kokeilla kaikkea. En kuitenkaan jäänyt koskaan koukkuun ja pystyin lopettamaan tupakoinnin vaivattomasti. Nyt jälkiviisaana on mukava miettiä kuinka monta tuhatta euroa on senkin päätöksen ansiosta säästetty, terveydestä puhumattakaan. Vähän se tietysti harmittaa jäädä baarissa vahtimaan tuoppeja sillä aikaa kun muut lähtee tupakoimaan mutta kyllä mä sen kestän.
 
Ylös Bottom