Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake [Hype ja hankintahekumointi]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Remedy kuitenkin haluaa tehdä lisää contenttia Alan Wakeen, ja miksi se ei saisi tehdä niin? Itse iloitsen suuresti, että peli saa tukea julkaisun jälkeenkin.

Ei kai kukaan ole sanonut, "ettei saisi tehdä". Osa on vain varmaan huolissaan siitä, että pääjuoni jää jotenkin liian "ilmaan" pelin lopussa ja se jatkuu DLC-muodossa tms... Mutta tuskin näin käy. Jotain juonen pieniä säikeitä jätetään varmaan avoimeksi ja niitä sitten voi syventää DLC-muodossa (ja eiköhän jatko-osalle jätetä myös tilaa). Vähän kuin ilmeisesti mm. tulevat RE5 lisäosat.

Nämä DLC:t ovat aina vähän kaksipiippuinen juttu. Itse en ole sen kannalla, että julkaistaan tavallaan 80% valmis peli, jota sitten paikataan myöhemmin DLC-paketeilla. Itse miellän, että peli tehdään 100% ready (noh, 99% ainakin.. ;) ) ja sitten sitä ikäänkuin "syvennetään" myöhemmin DLC-paketeilla. DLC on ikäänkuin extraa ja vapaaehtoista sellaista (perusjuoni/peli täytyy saada ready ihan levyllä).

Microsoftin näkökulmasta kyllä sinänsä ymmärrän DLC-panostuksen. Peliin on satsattu jo sen verran monta vuotta, että sitä pitää myös tekohengittää vähän pidempään sitten valmistumisen jälkeen.

GamePro:ssa löpinätä Alan Wakesta. Tai oikeistaan achievementeista. Listataan myöskin 10 achievementtiä. Muuten voi kyllä jutun lukasta, mutta achievement -lista luonnollisesti voi pitää sisällään spoilereita. Varsinkin niiden kuvaukset. Itte en lukenu kuvauksia, ainoastaan nimet ja miun mielestä niistä ei spoilaannu mikään.

Näyttää gamestopin vaihtotarjous kamppiksessa olevan jonkun sortin virhe, tarjoavat Alan Wakea pleikkarille 2 peliä + 19,90e hintaan :)

Keräilyversio näyttää erinomaiselta. Pelin julkaisupäivämäärä taas ei, olisin toivonut ainakin kuukauden aikaisempaa julkaisua. Ehtiipähän sitten veivata Reachin betaa.

Siis wtf, todella siisti ja uniikki tuo keräilypainoksen kirjaidea, mutta mitenköhän se on käytännössä toteutettu? Hienoltahan se kuvissa näyttää:

AW_LCE_Product_Shot_RGB_1265927385_640w.jpg

Mutta epäilyttää tuo "kirja". Onko tuo valkoinen jotain pahvia tai muovia, johon on painettu "sivutekstuuria" vai mitä? Haluan kovasti nähdä kyseisen pakkauksen luonnossa, muttei taida olla mahdollista ennen ostopäätöstä. Ja ovatkohan nuo "kirjan" kannet samaa materiaalia mitä oikea kirja? Jos kyseessä on joku muovinen feikkikasa, niin olen kyllä pettynyt.

Parashan olisi jos kirja olisi ihan oikea kirja mistä sivujen keskustat on leikattu pois, jossa tila pelikotelolle ja lisämatskulle. Jos on joku pahvi-muovi-hökötys niin tuskin tulee hankittua tuota versiota.

Aika todennäköisesti sieltä tulee pahvikoteloa, pahoittelen. Jos nyt ihan sovitellen katsotte tuota pakettia, niin melko täyttä tulee olemaan 144-sivuisen kirjan ynnä muiden materiaalien kanssa. Ei siihen mitään sivuja mahdu, tosin kovat kirjan kannet olisivat ihanaa luksusta.

Onkos muuten tullut mitään tietoa siittä sisältääkö peli tekstityksiä suomenkielellä? Lontoo taipuu pirun huonosti, niin olisi hienoa jos tuo vääntyisi näin suomeksikin. Jos ei, niin taidan heittää tuon laatikon romukoppaan ja hankkia pleikkarin ja Heavy Rainin.

Onkos muuten tullut mitään tietoa siittä sisältääkö peli tekstityksiä suomenkielellä? Lontoo taipuu pirun huonosti, niin olisi hienoa jos tuo vääntyisi näin suomeksikin.
Itse en sinänsä tiedä, mutta Microsoftin pohjoismaiden distribuutiopolitiikka ei ole ennenkään taipunut mihinkään suomenkieliseen lokalisointiin muuten kuin manuaalin osalta.
Jos ei, niin taidan heittää tuon laatikon romukoppaan ja hankkia pleikkarin ja Heavy Rainin.
Aivan turha ja informaatioarvoltaan nollassa oleva pahaa verta aiheuttava lausahdus. Varsinkin kun ollaan nyt X360-puolella.

Onkos muuten tullut mitään tietoa siittä sisältääkö peli tekstityksiä suomenkielellä?.
Aika harvassa ovat lokalisoidut boksipelit olleet, joten en pitäisi toiveita kovin korkealla. Tietty Alan Wake on Suomessa tehty, mutten tiedä onko sillä mitään merkitystä.

Informaatio arvo oli kyllä nollassa, mutta jotenkin vaan odottaisi noita subeja kun kerta Suomalainen ja ilmeisesti aika paljolti juonivetoinen peli on kyseessä. Tuo julkaisia, elikkä Microsofti ei paljoa anna odottaa, mutta toivotaan toivotaan kun kerta kilpailija hoitaa tämän puolen paremmin. Noin muuten peli vaikuttaa ennakko informaation ja trailereiden perusteella erittäin mielenkiintoiselta.

Informaatio arvo oli kyllä nollassa
Pelin subit on sen verta spesiaalia infoa, että sellainen tuskin selviää ennen kuin joku saa pelin käsiinsä. Jos tieto on tärkeä, niin jonkinlainen mahdollisuus saada vastaus olisi ottamalla esim. suoraan yhteyttä Remedyyn sähköpostilla. Tai sitten vaikka Pelaajan jamppiin ja pyytää niitä kysymään Mikko Rautalahdelta.

Täällä foorumilla tuskin kellään moista infoa on, kun ei tuollaisista missään virallisissa presseissä tai Q&A -haastiksissa puhuta. Jonkin verran olen Alan Wake -foorumia vilkuillut, eikä ole osunut silmään puhetta moisesta.

Kovin rohkaisevaa ei ole se, että boksilla ei taida olla yhtään(?) lokalisoituja pelejä änäreiden lisäksi. Edes lastenpelit ei ole lokalisoituja, eikä tietovisat... Ainoa miksi Alan Wake voisi olla erityisasemassa on sen suomalaisuus, mutta sekin on vähän niin ja näin. Tosiasiassa julkaisija päättää lokalisoinnista, eikä tekijätiimi.

EDIT. Selvennetään vielä ja leikataan turha kakka poes:

Vastaus kysymykseesi: Kukaan ei tiedä.
Vahva veikkaus kysymykseesi: En usko, että on suomi-subeja.

Mitäs nyt?

-Voit ottaa suoraan yhteyttä johonkin joka tietää. Tällaisia voisi olla esim. Remedyn jampat, Pelaajan jampat jotka tuntee Remedyn jampat tai vaikka Suomen Microsoftin Killi

-Tarttua härkää sarvista. Englantia voi hyvin oppia pelien kautta. Tietenkään joku kansalaisopiston kurssikaan ei tekisi pahaa.

-Ostaa pleikkarin. Jos lokalisointi on tärkeää, niin pleikkari hakkaa boksin nykyisin sata-nolla. Pleikkarille ei kuitenkaan tule Alan Wakea.

Hahhaa, kauhean romaanin se stammy minun pieneen kysymykseen värkkäsi. Tuo "kukaan ei tiedä" olisi melkolailla riittänyt vastaukseksi. Halusin vain kysyä, jos siittä oltaisiin esimerkiksi jossain jo hiiskuttu, ei kyse ole elämästä ja kuolemasta. Odotukset ovat kova niinkuin varmasti monella muullakin tällä, niin pienet valoitukset mukavoittaisivat elämää.

Hahhaa, kauhean romaanin se stammy minun pieneen kysymykseen värkkäsi. Tuo "kukaan ei tiedä" olisi melkolailla riittänyt vastaukseksi.
Njoo, tunnustan. Tarttis joskus kenties vähän hillitä itseään. :o

Mut ihan yleisesti, niin tuo sähköpostin lähettäminen pelintekijälle ei ole ollenkaan hullumpi vaihtoehto, jos perus foorumijampoilla ei ole tietoa. Itse olen muutamia pelintekijöitä lähentynyt maileilla ja jos asiallinen on, niin kyllä he jopa vastaavat. Ehkä suurella viiveellä, mutta kuitenkin.

Hyvältä näyttää tuo spessuversio, sopii erinomaisesti tuohon Alan Waken teemaan. Täytyy toivoa että toteutus on vielä vaikkapa tasolla Bioshock 2, eikä sitä yleistä taidevihko+isompi pahvipakkaus. Oli lopputulos mikä oli, niin pointsit kuitenkin siitä että on ajateltu edes pelin ehdoilla tuota pakkausta eikä tyydytty johonkin äkkiä sutaistuun perusratkaisuun.

Aikamoista dissausta.

Esittelyssä pääsi pelaamaan 20 minuuttia kestävää demoa, ja ensimmäisenä huomasin Alan Waken näyttävän hivenen vanhentuneelta useallakin tavalla. Valaistus on toki huippuluokkaa ja etenkin taskulampun valokeila on uskomattoman hyvin toteutettu, mutta muutoin grafiikkamoottori näyttää jäävän nykypäivän huippunimien varjoon.
Kentät ovat suoraviivaisia ja etenemistä rajoitetaan näkymättömillä seinillä, mikä vei pelaamisesta tunteen siitä, että pelaaja olisi itse tapahtumien hallinnassa.
Minusta Alan myös puhuu liikaa, ja välillä puhetulva jo lähentelee parodiaa. Wake selostaa näkemäänsä jatkuvasti, ja jatkuva pälätys tuntuu epäuskottavalta tavalta reagoida tapahtumiin.

Itse en kommentoi tommosia ennen kuin pääsen itse peliä pelaamaan.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom