Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Eilen puski Error 74 kesken Fallout 3. Onko ongelmalle mitään tehtävissä vai pitääkö lähteä soittelemaan Mikkisoftalle? Konsoli (Falcon) ostettu viime Joulukuussa.

Jos hyvä tuuri käy, niin tuo E74 johtuu vain löysästä AV-kaapelista. Koita irroittaa piuha kokonaan ja tökkää takaisin.

Jos virhettä pukkaa uudestaan niin näytönohjain prakaa -> palautus Microsoftille.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Konsoli on HDMI:llä kiinni, elikkä taitaa olla näyttis sitten paskana. Just ennen Gears 2. Voi *****. :D
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Millähän oikeudella yhden, ei-edes-uskovaisen-earlyadopterin boksin omistajalle ensimmäisellä kerralla uusi konsoli? Ei tule tapahtumaan. Et saa edes mitään kompensaatiota pelien tms muodossa, korkeintaan sen vakion 1 month goldin mukaan.

Toki valittamalla voi saada enemmän mutta ei se ainakaan nopeuta prosessia. Surullista sikäli että kovalla rahalla ensimmäisinä boksinsa ostaneet saivat kuunnella epäilyjä ja syyllistämistä sekä microsoftin että teidän muiden puolelta ja nyt halvemmalla ostaneet haluavat HETI MULLE UUDEN BOKSIN. Onhan se ikävää ja itseäkin *tutti niin että halusin vaihtaa Pleikkariin (God forbid!).

Ei taitaisi mennä muuten enää läpi jos tähän tulisi joku lässyttämään että "mitäs pidit konettasi kaapissa ja liian lähellä seinää ja väärinpäin ja kissankarvojakin oli". :p

edit: Ei sikäli, kyllähän asiakkaalla on oikeus valittaa mutta jotain palvelualoista tietävänä en itse suhtaudu hyvin päällekäyvään asiakkaaseen kun jonossa on asiallisia ja rivakasti eteneviäkin asiakkaita.

Itsekin olen palvelualalla mutta ei se minua vaadi "ymmärtämään" sen enempää isoa korporaatiota joka kusettaa kuluttajaa hajoamiseen taipuvalla kodinelektroniikalla tai sen kyrsiintynyttä asiakaspalvelua (joo, itse olen boksini valinnut eikä se ole asiakastuen vika eli siis oma moka?). Oikeassa olit kuitenkin, että ei mitään sen suurempaa kompensaatiota tippunut kuin tuo 1kk live mutta ei se estä yrittämästä. Sain sen verran asiakastukea kuitenkin hämilleen, että lupaili kompensaation olevan mahdollista kun boksi tulee huoltoon kolmannen tai neljännen kerran :eek: Sanoin että parasta olisi jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi huoltoreissuksi ennemminkin.

Sekin on hauskaa, että tuki ensimmäiseksi tenttaa, että missä konsolia on säilytetty ja kuinka käsitelty etc. Jos menisi vahingossa sanomaan että joo, suljetussa kaapissa se on ollut, niin varmaan laittaisivat puhelun kiinni heti toteamalla, että omapa oli sitten vikasi ja Microsoft ei korvaa mitään. (Unohdetaan se tosiasia että 1/3 bokseista on ollut viallisia jo tehtaalta lähtiessään, ihan sama missä suljetussa arkussa niitä on käytetty).

Itse pidän sitä enemmänkin oikeutena ja velvollisuutena olla kovana Microsoftia kohtaan. Tiedän kuitenkin, että ne piltit ja vanhemmat jotka asiakastukeen ovat yhteydessä saavat varmasti asiansa nopeasti hoidettua (hei, lisää säästöä siis Mikkisoftalle) ja nielevät mukisematta esikirjoitetun huoltopuheen. Joo, joo, boksi on nyt seuraavan kuukauden huollossa, tämä on ihan teidän hyväksenne ja unohtakaa se tosiasia, että takuuaikaa kuluu samalla ja ehkä jos hyvin käy Microsoftille, sillä toisella tai kolmannella korjauskierroksella se 2-3 vuoden takuu onkin jo sitten mennyt umpeen vanhasta boksista ja hups, ei sitä enää korjata ilman maksua.

Joten siksi, parasta olisi vaihtaa boksi toimivaan laitteeseen (fingers crossed vieläkin näitten RRoD boksien kanssa) vanhan rikkinäisen kojeen purkka-korjaamisen sijaan :D
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Itsekin olen palvelualalla mutta ei se minua vaadi "ymmärtämään" sen enempää isoa korporaatiota joka kusettaa kuluttajaa hajoamiseen taipuvalla kodinelektroniikalla tai sen kyrsiintynyttä asiakaspalvelua (joo, itse olen boksini valinnut eikä se ole asiakastuen vika eli siis oma moka?).

Niin, kai se tässä vaiheessa on vähän kuin ranskalainen auto eli ongelmat on tiedossa, mitäs ostit. :p Ja aina tulee puskista joku puolustamaan että monta vuotta on toiminut ongelmitta ja syyllistää sinua, etenkin maahantuojan edustaja. ;)

Onhan tässä monta epäkohtaa, etenkin tuo että takuu kuluu myös huollon aikana. Live on tavallaan kompensoitu sillä kortilla.

Jaska mikä jaska, onneksi on paljon hyviä pelejä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Niin, kai se tässä vaiheessa on vähän kuin ranskalainen auto eli ongelmat on tiedossa, mitäs ostit. :p Ja aina tulee puskista joku puolustamaan että monta vuotta on toiminut ongelmitta ja syyllistää sinua, etenkin maahantuojan edustaja. ;)

Onhan tässä monta epäkohtaa, etenkin tuo että takuu kuluu myös huollon aikana. Live on tavallaan kompensoitu sillä kortilla.

Jaska mikä jaska, onneksi on paljon hyviä pelejä.

Näinhän se taitaa olla, harmi homma sinänsä Microsoftin kannalta koska uudesta konsolisukupolvesta olen melkein eniten pitänyt juuri xboxista. Parhaat pelit ja muutenkin paketti hyvin kasassa (tuota hw ongelmaa siis lukuunottamatta). Mutta oikeassa olet, tuskin tuo RRoDn mahdollisuus tulee enää kenellekään yllätyksenä, ongelmat tiedossa, osta omalla riskillä. Ja hyvä ostos ollutkin (viime viikkoon asti) :p
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Ostin tossa muutama päivä sitten uuden Eliten. Konsoli toimii ongelmitta, mutta sisällä "helisee" joku osa, kun konsolia heiluttelee. Heliseekö kaikki boxit samalla tavalla?
Mikä helinän mahtaa aiheuttaa?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Ostin tossa muutama päivä sitten uuden Eliten. Konsoli toimii ongelmitta, mutta sisällä "helisee" joku osa, kun konsolia heiluttelee. Heliseekö kaikki boxit samalla tavalla?
Mikä helinän mahtaa aiheuttaa?
Miksi konsolia pitää ylipäätään helistellä, jos se toimii täysin moitteetta?

Laita boksi omalle alustalleen ja käytä normaalisti sisällä olevasta irtokappaleesta huolimatta. Lienee vain joku pieni rakenneosa irronnut syystä tai toisesta. Jos irto-osa ei vaivaa käyttöä, niin älä anna sen vaivata itseäsi. :)

PS. Mikäli asia isommin askarruttaa, niin myyntipaikasta kannattaa tiedustella lisäohjeita.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Mikä helinän mahtaa aiheuttaa?

XO:n pitääkin hieman helistä. Konsolin sisällä on anturi, joka aistii onko laite pysty- vai vaaka-asennossa. Tämä ihan sitä varten, että laite osaisi sytyttää valot oikeaan kohtaan valokehää (eli niin että ensimmäinen ohjain vastaa aina 'kellotaulun' ensimmäistä neljännestä).

Anturin toiminta perustuu sen sisällä olevaan pieneen muovikuulaan, mikä tietysti laitetta liikuttaessa saattaa hieman rapista. Mutta noin yleensä ottaen pelikonsoleitakaan ei kannattaisi varsinaisesti ravistella. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

XO:n pitääkin hieman helistä. Konsolin sisällä on anturi, joka aistii onko laite pysty- vai vaaka-asennossa. Tämä ihan sitä varten, että laite osaisi sytyttää valot oikeaan kohtaan valokehää (eli niin että ensimmäinen ohjain vastaa aina 'kellotaulun' ensimmäistä neljännestä).

Anturin toiminta perustuu sen sisällä olevaan pieneen muovikuulaan, mikä tietysti laitetta liikuttaessa saattaa hieman rapista. Mutta noin yleensä ottaen pelikonsoleitakaan ei kannattaisi varsinaisesti ravistella. :)

Ok. Näin vähän meinasinkin, että helinä varmastikkin on normaalia, koska laite kuitenkin toimii kuin junan vessa. Kiitos valistuksesta.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Sekin on hauskaa, että tuki ensimmäiseksi tenttaa, että missä konsolia on säilytetty ja kuinka käsitelty etc. Jos menisi vahingossa sanomaan että joo, suljetussa kaapissa se on ollut, niin varmaan laittaisivat puhelun kiinni heti toteamalla, että omapa oli sitten vikasi ja Microsoft ei korvaa mitään. (Unohdetaan se tosiasia että 1/3 bokseista on ollut viallisia jo tehtaalta lähtiessään, ihan sama missä suljetussa arkussa niitä on käytetty).

Itseltä ei kyllä kysytty mitään kun soitin sinne ensimmäisen kerran tällä viikolla. Tenttasivat kyllä että onkos vika muuntajassa. Kyllä ne virkaintoiset tenttailijat ovat varmaan niitä uusia työntekijöitä, jotka vielä tunnollisesti kysyvät litanian läpi.

Boksi lähti tänään Saksaan ekan kerran ja nyt odotellaan että se tulee takaisin ja voi hajota uudemman kerran. Kolme kertaa on maksimi ja siinä vaiheessa ostan joko uuden boksin tai sitten menen suoraan sonyn puolelle :eek:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Ei itseltänikään ole yritetty tentata kuin kerran mutta vakuutin että olen jo tehnyt virtalähde, piuha ja kovoruljanssin niin sen jälkeen ei ole kyselty.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

En viitsinyt kahlata satoja viestejä läpi joten kysynpäs suoraan:

Kohta tulisi xboxin ostosta 2 vuotta täyteen, ja boxini dvd-asema on alusta asti ollut surkea. (ei meinaa aueta sitten millään ja vaakatasossa ei suostu lukemaan levyjä), joten mokoma pitäisi lähettää huoltoon.

Käytäntönä on siis soittaa MS:n asiakaspalveluun ja kertoa ensin huollon tarpeesta? Antavatko ne puhelimitse sitten ohjeet jatkotoimiin, postitusosoitteet ym vai tuleeko sieltä oikein kuriiri hakemaan? Toisekseen pitääkö Saksaan lähetellä boxin kiintolevy myös vai mitä kaikkea siihen kuuluu laittaa.

Näin gears of war2 julkaisupäivänä niin ajattelin hakea kaupasta uuden xboxin, huolto kerran kestää varmaan ikuisuuden. Myynpäs sitten vanhan pois kun se joskus sieltä putkahtaa takaisin.

Kiitoksia vaivannäöstä ja avusta jo ennakkoon.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

En viitsinyt kahlata satoja viestejä läpi joten kysynpäs suoraan:

Kohta tulisi xboxin ostosta 2 vuotta täyteen, ja boxini dvd-asema on alusta asti ollut surkea. (ei meinaa aueta sitten millään ja vaakatasossa ei suostu lukemaan levyjä), joten mokoma pitäisi lähettää huoltoon.

Käytäntönä on siis soittaa MS:n asiakaspalveluun ja kertoa ensin huollon tarpeesta? Antavatko ne puhelimitse sitten ohjeet jatkotoimiin, postitusosoitteet ym vai tuleeko sieltä oikein kuriiri hakemaan? Toisekseen pitääkö Saksaan lähetellä boxin kiintolevy myös vai mitä kaikkea siihen kuuluu laittaa.

Näin gears of war2 julkaisupäivänä niin ajattelin hakea kaupasta uuden xboxin, huolto kerran kestää varmaan ikuisuuden. Myynpäs sitten vanhan pois kun se joskus sieltä putkahtaa takaisin.

Kiitoksia vaivannäöstä ja avusta jo ennakkoon.

Ei missään tapauksessa kovalevyä eikä virtalähdettä mukaan, sillä et saa niitä ikinä takaisin ja paljaalla boksilla on aika vaikea pelata.

Juu antavat puhelimitse oheet eli ne lähettää sähköpostiin tulostettavan UPS lapun jonka teippaat itse etsimäsi pahvilaatikon kylkeen ja pehmustat paljaan boksin sinne (faceplate saa olla paikallaan). Sitten rimpautat UPS palvelunumeroon josta suomenkielinen täti vastaa ja kerrot että tilaisit Xbox 360 noutoa. Sitten setä tulee hakemaan sen ovelta parin seuraavan päivän aikana. Voit myös kiikuttaa laatikon lähimpään UPS toimipisteeseen, joka on ehkä se kivuttomin toimenpide jos toimipiste sattuu olemaan lähellä.

Voit koittaa myös xbox.comin kautta tilata huoltopyyntöä, ainakin RROD kohdalla se onnistuu automaagisesti ilman xbox huoltoon soittamisen tarvetta. Saat samat UPS laput spostiin ja sitten joko soitat UPS:lle tai kiikutat itse = yksi soitto ja puhelimeen selittely vähemmän.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Boksi lähti tänään Saksaan ekan kerran ja nyt odotellaan että se tulee takaisin ja voi hajota uudemman kerran. Kolme kertaa on maksimi ja siinä vaiheessa ostan joko uuden boksin tai sitten menen suoraan sonyn puolelle :eek:

Tuo on ehkä mitä ihmettelen eniten, olemmeko todella valmiit antaa konsolin hajota kolme kertaa takuun sisällä ennen leirin vaihtamista? Selkeästi ollaan, kun itsekin olen boksini ostanut mutta en kyllä esimerkiksi hyväksyisi jos omaa uutta autoa vietäisiin takaisin tehtaalle korjattavaksi kolmatta kertaa peräkkäin saman vian takia. Kertooko se sitten enemmän valitusta laitteesta vai huollosta, mene ja tiedä? :mad:

EDIT: Joo kehno vertaus mutta ajaa asian
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Tänään, perjantaina, boxi päätti jälleen näyttää kolmet punaiset valot. Tasan kaksi vuotta ensimmäisen boxin hajoamisesta. Silloinkin jäi Gears pelaamatta kun boxi laukes. Tämä on eräällä tavalla merkkipäivä, kolmas paskalaatikko, ympyrä sulkeutuu, KOLMEN PUNAISEN VALON YMPYRÄ! Haistakaa ***** ms.

Huomenna puhelua aspaan, tänään en soita, koska voisin vaikka sanoa rumasti niille.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Laitetaan nyt tännekin seurantaan. Eli 12.04.07 ostettu xbox sanoi nyt sopimuksensa irti. Saints Row 2 jäi kesken ja pari kertaa laitettuani boksin päälle (ja suttuista pikselikuvaa katsottuani) sain ne kolme surullisenkuuluisaa punaista valoa. Red Ring of Death eli RROD. Boksi on siis kuollut, dead ja caput. Ja juuri kun sain käsiini Dead Space sekä Far Cry 2 ja Falloutia ennakkovarauksessa. Hienoa Microsoft !

Nyt nähtäväksi jää miten homma hoidetaan tosiaan Microsoftin puolelta. Tätä boksia heidän on parasta olla edes yrittää korjata, tiedetään miten siinä käy, tulee kuukauden pelipausseja pitkin vuosia jos ne yrittävät näitä viallisia vanhoja konsoleja enää korjata. Parasta olla uusi kone paketissa ennen joulua.

Katsotaan miten käy, huomenna soittoa tukeen... Round 1 *ding*

Päivityksenä 30.10 Saksaan postitettu RRoD laite olisi jo näillä näkymin palaamassa takaisin 14.11. Ei tuntunut siis kauaa viihtyvän Saksan maalla, korjauksessa vain 2-3 päivän verran joten eniten aikaa tuntuu menevän pelkästään postituksessa. Itselläni on vielä fingers crossed, että tulisi uusi konsoli paketissa vanhan korjatun sijaan mutta varaudun kyllä pettymään tämän asian osalta. Ainakin lyhyt korjausaika oli mukava yllätys.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Hieno homma itellä pamahti 2 boxia viikon sisällä, asemat romuksi. hmm onkohan niitä menny 5 nyt. Mikkisofta haistakoot v***n mun puolesta...
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Huoh.. Tänään Gears of War saapui ja koitin pelata ja heitti kolme liiankin tuttua valoa... Ja mun tuurilla serveritkin on alhaalla ja pitää soitella huomenna tai tänä iltana uudestaan. Mukava englantia puhuva nainen siellä oli :)
 
Ylös Bottom