Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSP + GPS (Go!Explore)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PSP + GPS (Go!Explore)

Go!Explorea saa jo jopa lähi-Prismoista, joten laite on vähin äänin rantautunut Suomeenkin. Tänään ilmestyneessä MikroBitin 10/2008 numerossa oli laitteen testi ja ihan hyvät arvosanat se sai. Moitteita hitaasti sateliitti-lukituksesta käynnistettäessä ja akun kestosta, kehuja hyvästä käyttöliittymästä ja laajennettavuudesta.

En kyllä ymmärrä tuota valitusta akun kestosta. Artikkelissa sen sanotaan kestävän 4 tuntia, mikä on enemmän kuin mitä esim. TomTom ONE akku kestää.

Saakohan tähän mitenkään väännettyä maastokarttoja?

Saako softaan tomtomin poi:t (esim. kameratolpat) ? Tai miten toimii tomtomiin verrattuna (käytettävyys), ja kenen karttapohja käytössä?

Saako softaan tomtomin poi:t (esim. kameratolpat) ? Tai miten toimii tomtomiin verrattuna (käytettävyys), ja kenen karttapohja käytössä?

POI:t saa, mutta tuskin tukee samaa formaattia kuin TomTomit. Kartat ovat TeleAtlaksen.

Laitteen manuaalikin on saatavilla.

Viimeksi muokannut moderaattori:

niin saakos tähän näkyyn kameratolpat. olis hakusessa psp ja ostaisin samaan pakettiin gps mutta näkyyks tolppia ne olis aika pakolliset ettei tule sakkoja

niin saakos tähän näkyyn kameratolpat. olis hakusessa psp ja ostaisin samaan pakettiin gps mutta näkyyks tolppia ne olis aika pakolliset ettei tule sakkoja
"Go!Explore is the 3D sat-nav for the PSP that uses a GPS receiver. A collaboration with market leaders TeleAtlas and NavNGo, Go!Explore is a fully functional, state of the art satellite navigation tool for PSP, incorporating both vehicle and pedestrian functionality, the very latest in three dimensional mapping technology and over 100 different categories of overlays for such things as speed cameras, petrol stations and restaurants."

Eli kyllä saa. Mutta henk.koht. en tue ollenkaan ajatusta ylinopeudella ajamisesta, oli niitä kameratolppia olemassa taikka ei.

ok. thx. kyllä tulee varmaankin sitten ostettua kun maksaa hyvän pelkän navigaattorin hinnan melkein tää psp ja täs on pelikone.musa laite,netti,elokuvat jne. niin kyllä tämmönen kannattaa ostaa.

pitää ny viel kysyy että onko tämä yhtä hyvä tai parempi kuin joku tomtom tai mio

Stockmannilla (keskusta) oli tarjouksessa muutama kappale Go!Exploren peruspaketteja 69 euron hintaan.

Tuli hommattua tämä auto päkki 150. Ja kokemukset siitä alla.

HUOM! EN OLE AUTONAVIGAATTORI ASIANTUNTIJA. Olen muutamaa tom tomia ja nokialaista testannut. Ja minusta go!explore on juuri minulle sopiva. Jos harkitsette psp-navigaattorin ostoa, niin suosittelen testaamaan myös perus halppis navigaattorit. Riippuen tarpeesta ja mieltymyksistä voit mahdollisesti löytää parempaa puolet halvemmalla. Tai sitten et, niinkuin minä en löytänyt.

Paketissa oli muovinen imukuppi jalusta lasikiinnitykseen. Ei varmaankaan mikään kestävin, mutta luulisi kestävän siinä mihin on tarkoitettu. Riittävän jykevä oli ja vaikka säädöt oli rajalliset niin hyvä paikka löytyi helposti. Muutos paloilla saa kiinni slimin tai fatin. Ja jos on sellanen mega akku slimissä kuin minulla, niin muutospaloilla saa ilman ongelmia modattua pedin joka on puoliksi fatille ja puoliksi slimille.

Laajakulma on rocks verratessa tavanomaisiin navigaattoreihin. Todella paljon selkeämpi kuin perus näytöt. PSP sopii hyvin kojelaudan päälle ja ainakaan golffissa se ei huononna näkyvyyttä tippaakaan. 3d näytössä ei voi erehtyä siitä, mitä navigaattori yrittää sinulle näyttää. Go"explore myös swappaa eri näyttömoodien välillä ja zoomailee juuri sopivasti(esim. pitkän motari osuuden se, näyttää yleis kartasta ja palaa sitten 3d tilaan), jotta koko matka olisi paremmin kuskille selvillä ja että yllätyksiltä säästyttäisiin. Vähän ehkä ärsyttää tuo kertaus eli: "700metrin päästä... 300metrin päästä... 100metrin päästä... seuraavasta..." Ja sitä ei näytä saavan pois käytöstä.

Psp nappien käyttö tuntuu jopa kätevämmältä kuin kosketus näyttöjen. Nappien sijaintiin tottuu, eikä tarvitse katsoa tarkemmin, että mitä painaa. Napeista saa myös "sormikopelolla" tuntuman, että missä ne on. Tekstinsyöttö on ihan ok. Häviää toki tässä kohtaa kosketus näytöille, mutta kyseinen ratkaisu on hoidettu todella toimivasti. Navigointi ja osoitteiden syöttö on helppoa kuin mikä ja valikot ovat sopivan yksinkertaiset. Ei tarvitse ohjekirjaa edes ensi käytöllä.

Psp ääni riittää hyvin ja taustalle voi laittaa vaikka auton radion päälle, eikä takapenkkiläisten tarvitse olla hiljaa jotta ohjeet kuuluisivat.

Näyttö oli itselleni se pahin epäilys. Ja tarkoitan heijastusta ja valoista aikaa. No tänä aamuna klo 7:00 työmatkalla paistoi aurinko suoraan takaa näyttöön ja mentiin sitä hetkisen vastakkaiseenkin suuntaan. Mitenkä sitä voisi paremmin sanoa, kuin että ei ongelmia seurata näyttöä vaikka kyseessä oli pahin mahdollinen tilanne auringon paisteen suhteen. GO!explore säätää valoisuutta automaattisesti käyttöajan mukaan.

kartasta läytyy kaupat, huolttiskat ja muut. Yhtään sellaista huolttiskaa en muistanut, mitä ei paketista löydy. Ihan kattava tuntui olevan. Hiekkatiet ja muut löytyy. Pyöräteitä en vielä ole kokeillut löytää, mutta tällainen optiokin löytyy. 3D Mapissa näkyy kolmiulotteisina malleina nähtävyydet ja muutama rakennus (hesassa). Rumia ovat, mutta selventävät kartan hahmottamista.

Itse gps saattaa sekoilla hetken päivän ensikäynnistyksen yhteydessä, mutta liikkeelle lähtiessä homma korjaatuu ensimmäisen 10metrin aikana. Reitin uudelleen laskut ja muut ovat tosi nopeita verrattune tom tomeihin ja muihin (muistikortilla kannatta olla ainakin 150mt tilaa jotta sinne saa kopsattua tietoa haun nopeuttamiseksi). Tuo päivän eka käynnistys tuntuu vain vievän joskus jopa minuutteja. Tarkkuus ei tunnu riittävän ihan kaistojen tunnistamiseen. Signaali on ollut nyt muutaman päivän käytön aikana aina hyvä. Sillat ja muut eivät sitä häiritse ja onpa se viisikerroksisen talon neljännessä kerroksessakin löytänyt signaalin (sen minimi vaatimuksen joka riittää paikantamiseen eli 3 sateliittia)

Itse gps palikka on pikkuinen pyyhekumin kokoinen neliö. Ikävä kyllä kyseinen palikka on pakko ottaa irti jos sitä ei tarvitse. Epäilen, että tämän taittuvan meganismin taitto taakse levyaseman kannen päälle ei riitä suojaamaan sitä kolhuilta. Kiinnitettynä se tekee psp:stä taskukelvottoman. Palikan ympärivuorokautinen kiinni pitäminen vilinässä ja vilskeessä taskun pohjalla saattaa tehdä sinusta 100 köyhemmän. Näin ainakin epäilen.

Mukana oli vielä autolaturi. Samanlainen kuin psp-originaali laturi, mutta pistokkeen sijalla on tupakkasytyttimen pistoke.

Yleis arvosanaksi antaisin 8. Muovia muovia muovia, mutta löytää perille sekä paljon muuta. Navigoinnin laajakulma aika on alkanut.

Odottavan aika on pitkä.
Jos tilaisikin ulkomailta.
Onko joku vilkaissut saako kaikki kartat jo ladattua storesta? Suomi nyt tietysti aluksi,
jenkkikarttoja ei liene olemassakaan vielä?

Lähes vuosi kului pohdeskellessa tätäkin.

Mutta nyt tilasin kyseisen härpäkkeen.
Päällimmäinen syy oli saada PSP kaapin pohjalta hyötykäyttöön,
ja toisaalta GPS olsi autoon kiva. Ehkäpä jopa MP3-soittimeksi autoon..

"Go!Explore is the 3D sat-nav for the PSP that uses a GPS receiver. A collaboration with market leaders TeleAtlas and NavNGo, Go!Explore is a fully functional, state of the art satellite navigation tool for PSP, incorporating both vehicle and pedestrian functionality, the very latest in three dimensional mapping technology and over 100 different categories of overlays for such things as speed cameras, petrol stations and restaurants."

Eli kyllä saa. Mutta henk.koht. en tue ollenkaan ajatusta ylinopeudella ajamisesta, oli niitä kameratolppia olemassa taikka ei.

ai saa vai? Jos joku voisi sit kertoa miten? onko muutes mitään muita ohjelmia jotka tukee tota psp:n GPS-motukkaa? JA mites on onkos jo tullut päivityksiä tohon Go!Explore?

Olin itse laitetta harkitsemassa, mutta tarkemmin tutkittuani netistä rupesi epäilyttämään. Vaikuttaa siltä etti karttoihin saa mistään päivityksiä. Olen yrittänyt etsiä kaikkialta tuloksetta. Onko tämä laite siis nykyään täysin turha? Teitä sun muita kun aika paljon rakennellaan ja muitakin muutoksia tulee. Eli kiva olisi tosiaan tietää, joltain jolla laite jo on, että saako tähän karttapäivityksiä vai ei? Ja onko Sony hylännyt laitteen kokonaan? Ilman päivityksiä laitehan on hyödytön.

Olin itse laitetta harkitsemassa, mutta tarkemmin tutkittuani netistä rupesi epäilyttämään. Vaikuttaa siltä etti karttoihin saa mistään päivityksiä. Olen yrittänyt etsiä kaikkialta tuloksetta. Onko tämä laite siis nykyään täysin turha? Teitä sun muita kun aika paljon rakennellaan ja muitakin muutoksia tulee. Eli kiva olisi tosiaan tietää, joltain jolla laite jo on, että saako tähän karttapäivityksiä vai ei? Ja onko Sony hylännyt laitteen kokonaan? Ilman päivityksiä laitehan on hyödytön.

On kyllä täysin käsittämätöntä ettei yhtään päivitystä karttoihin ole ilmestynyt. Ilmeisesti ei lähitulevaisuudessa ole tulossakaan. Olen vielä ihan tyytyväinen laitteeseen, mutta ilman päivityksiä tästä tulee ajan myötä turha lelu.

"I can advise that Sony Computer Entertainment Europe has no plans to release any new map packs or software updates for Go! Explore at this time, although downloadable maps for different regions are available on the PlayStation Store." Jennifer Cherrill, PlayStation Consumer Care Team, Sony Computer Entertainment UK. June 2009.

On kyllä täysin käsittämätöntä ettei yhtään päivitystä karttoihin ole ilmestynyt. Ilmeisesti ei lähitulevaisuudessa ole tulossakaan. Olen vielä ihan tyytyväinen laitteeseen, mutta ilman päivityksiä tästä tulee ajan myötä turha lelu.
Uusien karttojen puute ei sinällään ole pelkästään Go!Exploren ongelma, vaan siitä kärsitään myös ihan "oikeiden" (auto)navigaattoreidenkin puolella. Vain parisen vuotta sitten ostin Mio C510E:n, mutta siihen ei koskaan tullut karttapäivitystä. Maahantuojan mukaan uusia karttoja ei ole enää tulossakaan, ja valmistajan sivuilta tuo malli on siirretty jo valikoimasta poistuneiden joukkoon. Eli tuli ostettua 299 euron laite, jonka kartat ovat ikuisesti vuosimallia 2006 tms.

Tosin sen verran on sanottava, että kyllä noilla vanhoillakin karttatiedoilla on tähän asti pärjätty ihan hyvin. Vain muutaman kerran on pitänyt olla vahvasti eri mieltä navin kanssa sen yritettyä ohjata olemattomalle reitille, yksisuuntaiseksi muuttunelle tielle tms. Joka tapauksessahan kuski sitä autoa ohjaa, ei navigaattori. Ei siis pidä sokeasti kuunnella navin antamia ohjeita.

Ylös Bottom