Vastaus: Wiin pelivalikoima
Vga-charzin (jep, tiedän) mukaan juuri ja juuri kohtalainen sw:force unleashed on huonosta alusta huolimatta myynyt yli miljoona kappaletta. Uskon että cod kyllä yltää mohhin lukuihin eli yli 400k myynyttä kopiota. Riittää varmasti voiton tekemiseen. Vaikka cod on selkeästi parempi peli kuin sw, niin myynnit näyttäisi menevän takaperin. Syytä en tiedä, veikkaan että wiin cod3:n laadulla on asian kanssa jotakin tekemistä.
Lähde
Tässä tullaan juuri tuohon mainisemaani riskiin. Myisikö siltikään sitä 15 kopiota enemmän vaikka siihen pistäisi kaiken sydänverensä ja viimeiset roposet? Hittipelin tekeminen Wiille kun tuntuu olevan aivan erilainen prosessi, kun "perinteisille" konsoleille. Esim Game Party ja Carnival Games ovat hittipelejä(myyty yli 1.5 milj kumpaistakin), mutta perinteinen pelaaja luokittelee nuo pa**aksi. Tarvittaisi enemmänkin avuksi ennustajaeukko kuin iso budjetti.
K-18 peli Wiille olisi suoralta kädeltä huono idea. Samoin vakavat simulaattorit. Genren pitäisi olla joko puzzlea, seikkailua tai tasoloikkaa. Puzzlepelien osaltahan tuo kuuluttamasi on onnistunut.
Cod:Waw Wii-tiimi on tehnyt varmasti hyvää työtä, mutta kysymys kuuluu, saavatko he enää uutta yritystä, jos pelin myynnit ei riitä edes kattamaan monistuskustannuksia? Vastaavana Activisionilla pistäisin kaverit kiireen vilkkaa vääntämään jotain hassunhauskaa minipelikokoelmaa tai GH rip-offia(GH-Rock teh Wee tjsp.). Loput joutilaista vääntämään COD7:aa muille alustoille.
Eikä nykyaikana kellään ole varaa katsella vuotta, josko se sitten alkaisi myymään. Me eletään kvartaalitaloudessa nyt.
Vga-charzin (jep, tiedän) mukaan juuri ja juuri kohtalainen sw:force unleashed on huonosta alusta huolimatta myynyt yli miljoona kappaletta. Uskon että cod kyllä yltää mohhin lukuihin eli yli 400k myynyttä kopiota. Riittää varmasti voiton tekemiseen. Vaikka cod on selkeästi parempi peli kuin sw, niin myynnit näyttäisi menevän takaperin. Syytä en tiedä, veikkaan että wiin cod3:n laadulla on asian kanssa jotakin tekemistä.
Lähde