Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Saboteur - Ranskalaista vastarintaa

Vastaus: Saboteur [PS3]

Kuinka hankala perkki on se kun pitää 12 natsien eri ajoneuvoa viedä sinne talliin?? Pitääkö esim. ottaa alarm 3-4 että voi edes yrittää semmosta gestapon autoa vai onko tähän jotain helppoa kikkaa?? Ei vaan millään jaksais mitään grindausta. Harmittaa ko menin käyttämään sen hopeaperkin, jonka voi ostaa niin ihan turhaan pelin alussa.

Itse ostin (ja aika moni muukin ilmeisesti) juuri perkit noihin kahteen vikaan "kerää ajoneuvot" -kohtaan, sillä muut menee kohtuu helposti muutenkin. Ei vain jaksanut alkaa etsimään, kun aikaa palaa pelissä muutenkin.. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Tässä muutamat mun perks/trophy vinkit (siis näin tein itse, mutta muita keinoja varmaan löytyy monta erilaista - ja ehkä helpompia ja/tai nopeampia - itse tein "varman päälle"):

*"Pakene level 5 hälytyksestä":
Mene ilmatorjuntatykkien luo (listit äijät eka) ja alat paukuttamaan kaikkea natseihin liittyvää alhaalla (istut ikäänkuin tykkien "vasemmalla" puolella, joten kun hieman kääntyy niin porukka ei osu niin helposti alhaalta).

Kun "level 5" on päällä, niin juokset kattojen kautta karkuun (stukat tms perässä, mutta aika harmittomia) ja lähdet juoksemaan kohti niitä muutamaa harvaa vihreää pallukkaa maaseudulla (eli tässä vaiheessa ei kai ole kauhean montaa pakopaikkaa, kun "level 5" päällä). Luet samalla karttaa ja välttelet varsinkin teillä risteileviä natsien autoja ja muita. Kestää hieman, mutta sieltä se vihreä pakopaikka jossain vaiheessa tulee. Kun on kärsivällinen ja varovainen (ja pysyy poissa teiltä), niin homma ei vaikea. Itse en siis paennut autolla.

Huomaa, että sitten kun tämä perk on hallussa, niin enemmän piilopaikkoja avautuu myös silloin kun on level 4/5 hälytys. Eli suosittelen tekemään tämän kuitenkin aiemmin kuin myöhemmin..

*"Tuhoa Zeppelin ja tankki samassa hälytyksessä":
Tämä liittyy aiempaan perkiin, eli samasta paikasta saa Zeppelinin helposti (ja joutuu ampumaan varmaan useita) ja kun "level 5" tulee, niin pian tankki tulee paikalle.

Ainut ongelma tankin kanssa on se, että se yleensä parkkeeraa tykin alle (eli jonne tykki ei ulotu), mutta itse ratkaisin ongelman niin, että nousin pois tykistä ja lobbasin kranuja tankin päälle useita. Toki jos on nopea, niin tankin voi saada jo silloin kun se lähestyy. Kun tykistä nousee, niin varovaisuutta kun menee reunalle (luotia tulee heti).

Jos "level 5" perk on hallussa, niin pakeneminen on tästäkin helpompaa.

*"Tuhoa yhdellä ajaneuvolla 20 natsien ajoneuvoa":
Tämän tein Wulf tankilla, joka ainakin löytyy kartan ikäänkuin oikeasta alareunasta ihan kentän rajalta (apua: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/349732.page ). Vieressä on pieni natsien tukikohta. Eli tankin pitää olla "hylätty", ei miehitetty - ja muista ettet vahingossa ammu tankilla kun varastat sitä, tulee hälytys (sama koskee kun tankilla ajelet tietty).

Varastettu tankki kannattaa ensin saada "varastoon" (HUOM! Ei onnistu, ennen kuin saat tietyn perksin tätä ennen) eli : Naamioidut varmuuden vuoksi natsiksi ja varastat tankin. Sitten köröttelet rauhassa sinne kartan kohtaan mihin voit varastoida tankin (tiesulut pitää varmaan kiertää). Sen jälkeen saat tankin varikolta milloin haluat.

Toki voit yrittää räjäyttää 20 natsien ajoneuvoa heti, mutta jos jotain menee pieleen niin kaikki alusta (ja pelissä tuttuun tapaan checkpoint jossain hevon kuusessa vs tankin lokaatio). Jos et naamioidu, niin joku natsi esim. tornista voi bongata aika helposti ja pian on hälytys taas.

Kun tankki on saatu varastoon, niin itse olin Boi-De Boulognessa (yläpuolella) sijaitsevan oman tukikohdan portin "syvennyksessä" (eli takaa tai suoraan sivuilta ei pääse kukaan kimppuun) ja räiskin menemään. Homma oli vähän hidasta, koska (ironista!) natsien ajoneuvoja tuli parhaimmillaan vain 1-2.. Eli tein niin, että välillä peruuttelin tukikohdan luo niin että hälyytys poistui ja otin uudestaan (silloin ainakin se 1-2 natsien ajoneuvoja tulee aina paikalle).

Eli tämä oli monimutkaisempi operaatio, mutta vähemmän riskialtis. ;) Osa varmaan varastaa vain tankin ja räjäyttelee lennosta ne ajoneuvot (ennen kuin tankki tuhoutuu). Sekin toki toimii jos on nopea (itse kuolin noin usemman kerran).

Pelissä on myös yksi (sivu)tehtävä (taisi olla se Louvren keikka), missä saa parhaimmillaan varmaan 10-15 natsien ajoneuvoa räjäytettyä, mutta itse en ainakaan saanut 20:tä siinä.. Jossain tehtävässä ollaan myös Panzer III:n puikoissa, mutta silloinkaan en saanut 20:tä ajoneuvoa (ja hankalaa saada tankki alueelta ehjänä).

*"Pussaa 50 naista":
Tähän trophyyn on varmaan monta keinoa, mutta itse menin Le Havreen (about vasemmalla yläkulmassa oleva kylä). Siellä, käytännössä vastapäätä omaa "varikkoa" on nainen lampun alla. Siis tien yli.

Aja 2-3 autoa (mieluiten ainakin yksi rekka) "näkösuojaksi" tielle eli niin, että naista ei näy tielle. Sitten vain menet naisen luo ja "kierrät" sen talon taakse tien viereen. Sen jälkeen yksi laukaus ja kohta natsiauto kurvaa paikalle. Odotat rauhassa, että keltainen rinkula menee juuri ja juuri täyteen, ja lähdet juoksemaan kohti naista. Naisen kohdalla onkin jo punainen hälytys ja sitten eikun pussaamaan. Näkösuojana olevat autot pitävät yleensä huolen siitä, etteivät natsit näe/pääse nopeasti paikalle.

Paikka on aika hyvä, muttei täydellinen. Eli jos tosiaan joudut tekemään homman sen 50 kertaa kuten minä, niin joskus natseja ilmaantui naisen viereen (tai oli jo siinä, vaikkei ollut hälyytys) ja jouduin sitten ampumaan niitä (eli et voi pussata, jos natsi on "nähnyt" piilopaikan). Nainen voi myös kuolla, jos harhalaukaus osuu siihen.. Mutta yleensä ampuu vain rauhassa lähimmät natsit ja taas kokeilee pussata. Aikavievää puuhaa tosin.. Kerran tuli sellainen bugi, että jouduin yhden talon "sisään" jumiin. Näin kaiken mitä tapahtuu, mutten voinut ampua läpi enkä päässyt pois! Piti ottaa load..

*"Ammu 10 "double sniper" osumaa":
Tämän perkin tein heti siinä missä tullaan ulos siitä kabaree-paikasta. Sen talon (tai viereisen/taaimmaisen, en just ihan muista) katolla on hyvä piilopaikka (eli kun kiipeää katolle, niin siellä vihreä pallukka ja piilopaikka). Eli tein hälytyksen ja odotin kauempana että natsien auto kurvaa paikalle. Sitten eikun sniper esiin ja kyttämään että kaksi natsia on "peräkkäin". Kun yhden "double killsin" saa (joskus ehtii esim. kaksi), niin karkuun sinne katolle ja piilopaikkaan. Ja sitten taas sama uudestaan (kannattaa savettaa varmaan välissä). Sain vähintään yhden tapon joka kerta, koska ei ole niin super-tarkkaa että natsien pitää olla juuri oikeassa kulmassa tms. Avain on pitää etäisyyttä, eli ehtii tähtäillä vaikka natsit jo lähestyy ja ampuu.

*"Racing":
Kuten aiemmin tuli todettua, niin voit cheatata. Eli menet kuskin kohdalle ja revit sen ulos autosta. Sun heppu istuu heti autoon, mutta pomppaat vain heti pois ja teet saman muillekin autoille (en ole varma voiko yhdelle isommalle natsiautolle tehdä niin, koska mulla alkoi 1-2-3 yhtäkkiä laskemaan). Mutta sitten vain ajelet ykkösenä maaliin.

Ja kuten jo sanoin, niin "tee yksi tehtävä pukeutuneena" -trophyn saa tässä helposti kunhan muistaa, että hankkii natsien univormun ENNEN kuin menee juttelemaan sille kisan järjestäjälle (eka univormu, sitten vasta missionin aloitus ja sitten lähtöviivalle).

Siinäpä pitkiä sepustuksia. Auttaa tahi ei. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Saboteur [PS3]

Onhan tämä loistava peli. 10 tuntia vasta pelattuna ja juonta 60% ja free playtä vasta 12% tehty. Kovasti on koukuttanut mukaansa :p Cobretti, hyviä vinkkejä sulla tossa oli, täytyy yrittää niistä ottaa neuvoa. Ja mulle kävi siinä suutelujutussa aivan samoin, eli sinne talon sisään jouduin. Mutta eipä juuri muita bugeja ole mulle vielä osunut. :) Loistavaa viihdettä, nyt takaisin sabotoimaan :cool:
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Kellään vinkkiä miten saisi helpoiten sen 10 natsia tapettua 10 sekunnissa? On aika paha. Oon yrittänyt kylvää niitä pommeja kadulle ja joka paikkaan ja odottanut että natseja on perkeleesti ympärillä, ja räjäyttänyt ne mutta ei tunnu vaan tulevan 10 ikinä. :( Ja entäs se, missä pitää tuhota tankki ja zeppeliini samassa hälytyksessä, niin pitääkö niitä molempia tuhota kaksi kappaletta? Kun järjestin alarm tason 5, ja tuhosin tankin ja zeppeliinin, niin ei tullut sitä perkkiä suoritetuksi, vaan luki siinä kohdassa, että 1/2 tuhottu. Mitä ihmettä..? :confused:
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Kellään vinkkiä miten saisi helpoiten sen 10 natsia tapettua 10 sekunnissa? On aika paha. Oon yrittänyt kylvää niitä pommeja kadulle ja joka paikkaan ja odottanut että natseja on perkeleesti ympärillä, ja räjäyttänyt ne mutta ei tunnu vaan tulevan 10 ikinä. :(

Tuo ei heti muistu mieleen, koska eikös se ollut että pitää listiä 5 natsia yhdellä pommilla tms? Vai muistanko väärin?

Hyvä paikka on kuitenkin tuohon
se tehtävä, jossa vanhempi nainen (joka on eräänlainen taiteen suojelija) haluaa hengiltä jonku kenraalin tms, joka polttaa kirjoja. Taitaa olla ns. sivutehtävä. Eli kun tulet autolla paikalle, niin natseja on pilvin pimein jonossa. Otat vain auton, laitat sinne pommin ja ajat auton natsien sekaan (itse hyppäät ajoissa tietty pois). Lähtee monta natsia kerralla.

Kuten aiemmin sanoin, niin osa perkeistä tulee "vastaan" tehtävien muodossa (ei tosin kaikki) eli välillä joutuu olemaan kärsivällinen. Esim. autokisat avautuvat aika loppupuolella.

Ja entäs se, missä pitää tuhota tankki ja zeppeliini samassa hälytyksessä, niin pitääkö niitä molempia tuhota kaksi kappaletta? Kun järjestin alarm tason 5, ja tuhosin tankin ja zeppeliinin, niin ei tullut sitä perkkiä suoritetuksi, vaan luki siinä kohdassa, että 1/2 tuhottu. Mitä ihmettä..? :confused:

Ei tarvitse kahta. Itse noudatin tuota kaavaa minkä aiemmin laitoin (räjäytin yhden tankin). Voiko olla, että sekoitat ne "tela-ajoneuvot" tms tankkiin? Meinaan yksi tankki tulee vasta sitten, kun level 5 tulee ruutuun (ja siihen voi mennä tovi). Muuten ei tule mieleen kuin joku bugi tms..
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Ei tarvitse kahta. Itse noudatin tuota kaavaa minkä aiemmin laitoin (räjäytin yhden tankin). Voiko olla, että sekoitat ne "tela-ajoneuvot" tms tankkiin? Meinaan yksi tankki tulee vasta sitten, kun level 5 tulee ruutuun (ja siihen voi mennä tovi). Muuten ei tule mieleen kuin joku bugi tms..

Kyllä siinä oli sellainen wulf tankki, ja sen myös tuhosin. En tiedä sitten mistä mahtoi johtua ettei se silti sitä laskenut. Ja sen sivutehtävän josta puhuit, oon jo tehnyt, joten se ei enää luonaa, pitää etsiä uusi paikka. Mutta ei kai auta muu kuin yrittää vain uudelleen ja uudelleen kunnes ne onnistuu. :)
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Kyllä siinä oli sellainen wulf tankki, ja sen myös tuhosin. En tiedä sitten mistä mahtoi johtua ettei se silti sitä laskenut. Ja sen sivutehtävän josta puhuit, oon jo tehnyt, joten se ei enää luonaa, pitää etsiä uusi paikka. Mutta ei kai auta muu kuin yrittää vain uudelleen ja uudelleen kunnes ne onnistuu. :)

Voiko sitten olla, että sekä Zeppelin että tankki pitää tuhota saman LEVEL 5 hälyn aikana? Eli ei auta, jos tuhoaa Zeppelinin Level 3:sen aikana ja tankin level 5:sen? En tiedä, mutta varmista nyt vielä että tuhoat molemmat level 5:sen aikana. Ainut minkä keksin juuri nyt.

Kun tosiaan lähdet karkuun, niin ei kannata tiputtautua heti maan tasalle vaan mennä ensin kattoja pitkin mahd. kauas kohti maaseutua. Ainakin itse pääsin sitä kautta karkuun maaseudulle ja sitten vain välttelin teitä ja ajoneuvoja. Jos siis ei ole sitä perkiä, että myös level 4/5:sen aikana kaikki suojapaikat käytössä..
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Kellään vinkkiä miten saisi helpoiten sen 10 natsia tapettua 10 sekunnissa? On aika paha. Oon yrittänyt kylvää niitä pommeja kadulle ja joka paikkaan ja odottanut että natseja on perkeleesti ympärillä, ja räjäyttänyt ne mutta ei tunnu vaan tulevan 10 ikinä. :(:confused:

Olekko tehny sitä tehtävää jossa pitää tappaa se francine niminen tyyppi joka laulaa siellä lavalla. Jos et ole tehny niin siinä lavan edessä on muistaakseni 12 natsia niin niiden taakse kun laitat 2 rdx niin pitäs kuolla 10 tyyppiä. Ite sain tuolla tavalla tuon perkin.
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

No niin, nyt on kaikki perkit saatu suoritettua ja tarinakin pelattua läpi. Kiitos kaikille vinkeistä noihin perkkeihin, niistä oli apua. :) Vielä olis varmaan 300-400 kohdetta tuhoamatta, että sais platinan, ei paha enää lainkaan. :p Loistava peli kyllä. Kellossa n. 30 tuntia, ja muutamaksi tunniksi on vielä hommaa, sitten saa laskea lepoon tämänkin natsijahdin. :D
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Onko se master of disguese trophy että pitää koko tehtävä suorittaa natsiksi pukeutuneenaa?
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Onko kellään vinkkiä miten saisi nopeiten tuota rahaa kulumaan kun pitäisi vielä 30 000 kuluttaa trophyyn? ja toiseksi mitä not on my watch trophyyn pitää tehä että sen saa?
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Onko kellään vinkkiä miten saisi nopeiten tuota rahaa kulumaan kun pitäisi vielä 30 000 kuluttaa trophyyn? ja toiseksi mitä not on my watch trophyyn pitää tehä että sen saa?

Ostat vain koko ajan panoksia. Tapat vaikka itses tahallaa ni panokset nollaantuu ja sitten meet ostamaan taas niitä lisää. Ostat vain kaiken mitä ostaa voi niin kyllä sitä rahaa palaa. Not on my watch trophyn saa kun pelastaa 40 siviiliä natsien kynsistä. Eli kun ajelet siellä tummilla alueilla ja näet jossain kadunkulmassa että natsit tähtäilee siviilejä ja meinaa ne ampua, niin tapat ne natsit ennen kuin ne siviilit ehtii kuolemaan. Sillä tavalla pelastat yhteensä 40 ihmistä niin BLING ;)
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Nyt on sitte tästäki se platina hommattu mutta vieläki jossaki targetteja tuhoamatta kun näyttää 99% tilastot eikä kartalla näy yhtään kohdetta ellei se sitten ole semmosen kuvan alla.
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Nyt on sitte tästäki se platina hommattu mutta vieläki jossaki targetteja tuhoamatta kun näyttää 99% tilastot eikä kartalla näy yhtään kohdetta ellei se sitten ole semmosen kuvan alla.

Niiden keltaisten kolmioiden alla saattaa hyvin olla muutama valkoinen piste vielä, mutta ne pitäisi näkyä kun zoomaa sen kartan niin lähelle kuin pystyy. Itsellä ainakin oli muutamaan kohtaa sellainen jäänyt. Tuli kans tästä platina hakattua ja oli kyllä loistava peli, ei voinut lopettaa ennenkuin jokainen natsi ja niiden rakennuksensa oli tuhottu :) Toivottavasti tälle saataisi joskus jatkoa jossakin muodossa, muuten kuin pelkkää DLC:tä. ;)
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Olisiko jollakin heittää hyvää vinkkiä miten sen a real hellion perkin saisi tehtyä, kun päätehtävää on 90% takana? Se 10 sekuntia, kun on niin lyhyt aika listiä 10 natsia dynyllä tai rdx:llä.

Onkohan vielä toivoa saada se master of disguise tehtyä?
Noita kahta lukuunottamatta loput varmaan saa tehtyä.
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Olisiko jollakin heittää hyvää vinkkiä miten sen a real hellion perkin saisi tehtyä, kun päätehtävää on 90% takana? Se 10 sekuntia, kun on niin lyhyt aika listiä 10 natsia dynyllä tai rdx:llä.
Suth helposti tuon saa niin että latoo maan täyteen RDXää, muutaman metrin välein. Sitten ampuu vieressä natsin, kiipeää viereselle katolle ja jatkaa sieltä räiskimistä (ei kuitenkaan kannata tulijoita liian tehokkaasti tappaa, yrittää vaan houkutella niitä hyökkäämään). Kunhan Alert 2 tai 3 on päällä, niin kasaamasi RDX ansan päällä seisoo iso joukko porukkaa ja toivottavasti myös autoja ja sitten vaan BOOOM :D
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

Suth helposti tuon saa niin että latoo maan täyteen RDXää, muutaman metrin välein. Sitten ampuu vieressä natsin, kiipeää viereselle katolle ja jatkaa sieltä räiskimistä (ei kuitenkaan kannata tulijoita liian tehokkaasti tappaa, yrittää vaan houkutella niitä hyökkäämään). Kunhan Alert 2 tai 3 on päällä, niin kasaamasi RDX ansan päällä seisoo iso joukko porukkaa ja toivottavasti myös autoja ja sitten vaan BOOOM :D

Isot kiitokset vinkistä. Olin jo siinä uskossa, että se 10 sekunnin aika alkaa siitä, kun niitä RDX:siä alkaa latomaan.
Kokeilin muutamaan otteeseen tuota tyyliä, mutta jostain syystä en saanut sillä 10 tappoa aikaan.

Sain kuitenkin sen tehtyä sillä tavalla, että laitoin niitä neljään autoon RDX pommit kylkiin ja ajoin ne niiden vartioitujen siltojen päihin. Kaksi autoa per pääty ja sitten vaan sillan keskelle ja boom.
 
Vastaus: Saboteur [PS3]

kuinka ihmeessä pystyy poksauttamaan sen dynamiitti pötkön minkä kätkee autoon?
 
Ylös Bottom