Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Saboteur - Ranskalaista vastarintaa

Vastaus: The Saboteur [X360]

Ho ho.

Minähän en tavallisesti jaksa seurata yleistä uutisointia peleistä, joten olin missannut tämän pelin ihan täysin eiliseen saakka. Bongasin pelikaupasta melko edullisella. Tämä johti siihen että pelkkä pelin kannen ja takakannen tutkiminen sai sydämen hakkaamaan, niinkuin se aina hakkaa jos jossakin puhutaan Ranskan legendaarisesta vastarintaliikkeestä. :D

Keskustelusta päätellen pelin toimintakin on juuri sitä mistä olen valmis maksamaan eniten. Sama pätee siihen, mitä peliympäristöstä on puhuttu. :cool:

Kai abiturientti voi pelata tämmöistä peliä vaikka kirjoitukset lähestyvätkin... Olkoon se vaikka historian kertausta. :eek:
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Mainio peli, niin kuin ajattelinkin. Mukavan häijyä meininkiä, mutta huumorilla höystettynä. Dramaattisuus tuo plussaa. Pelasin pelin ensin aika nopeasti läpi, sitten piti aloittaa heti uudestaan haastavammalla tasolla ja tavoitteena kaikkien perkkien ym. sälän duunaaminen.

Osaiskohan joku kertoa, mistä löytää helpoiten niitä harvinaisempia natsiajoneuvoja? Esimerkiksi panssaroitua Kaiseria tai aseistettua Baueria ei ole vieä tullut vastaan. Kentän etelälaidalta löysin sentään moottoripyörän, jossa ei ole kk:ta
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Osaiskohan joku kertoa, mistä löytää helpoiten niitä harvinaisempia natsiajoneuvoja? Esimerkiksi panssaroitua Kaiseria tai aseistettua Baueria ei ole vieä tullut vastaan. Kentän etelälaidalta löysin sentään moottoripyörän, jossa ei ole kk:ta

PS3-ketjussa on aika paljon vinkkejä tähän peliin.

Aika moni käytti/osti "silver" ja "gold" perkit molemmat tuohon "Mechanics"-perkiin. Eipähän tarvitse autoja sun muita etsiä ja keräillä. Niin itsekin tein.
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Mä jaksoin kuin jaksoinkin sitten kerätä kaikki natsimobiilit. Ja sitä ennen oli koossa jo kaikki siviiliautot. Mutta kaikkien kilpa-autojen hankkiminen olis edellyttänyt pitemmälle pelaamista, joten päätinkin viettää Pyhän Patrikin päivää ennenaikaisesti. :D

Tankkeja on löytynyt yllättävän helpolla. Foucalt olisi vielä kiva löytää, ja tietenkin myös Wulf! Vaikka oikeaa käyttöähän noille on valitettavasti tosi vähän.
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Pikkuisen pieni nosto, ja suuret ihmettelyt miten pirun vähälle huomiolle tämäKIN peli on jäänyt. Pitkälti hiljaisen boxialueen piikkiin kai, sillä luulisi et hiekkispelien ystäville olis maistunut hyvinkin tämä peli. Mut olinpa väärässä - vaihteeksi. Ei spoilereita paitsi lopussa tageissa.

Juoni oli aika totutun kaltainen, ja täysin ennakoitavissa oikeastaan jokainen "käänne". Siihen nähden juonitehtäviä oli ehkä liikaakin. Sivutehtävistä puhumattakaan. NS. sivutehtäviä olisi pitänyt kasata samalla lailla kun päätehtävissä tuhottavat säiliöt, satunnaiset päätehtäviin liitetyt rocketit (tiedän, oli sivutehtävissäkin...). Sillä pelkkä juokseminen/ajelu maalla/kaupungissa posauttelemassa vuoronperään tyhjänpäiväisiä torneja oli tylsää loppupeleissä - varmasti miljoona freeplay-targettia kun pelistä löytyi.

No tietysti viisaat posautteli päätehtävissä myös freeplay-targetteja, ainakin mitä läheltä löytyi. Tietysti jos kuolo korjasi, niin nakersi, mut pienellä taktikoinnilla, ja paremmallakin olisi hiukan saanut vähennettyä tylsää räjäyttelyjuoksua.

Kiipeily turhautti, ja rakennuksien seinissä olevat "ainoat" kiipeilykohdat. Kaupungissa, tai maalla onneksi oli paljolti kohtia, putkia, ikkunoita mitä pisin pystyi ties mistä paikkaa tahansa rakennusta kiipeämään, muttei tietenkään kaikista isoimmissa linnakkeissa/rakennuksissa. Pisti nakertamaan urakalla.

Kaikkea ihan tarvinnut tehdä, että sai ne ihanat achit talteen, Sackkenwurstista taisi jäädä jopa viisi kohdetta posauttamatta. Mm. maailmanpyörän totesin itelleni mahdottomaksi ja jätin suosiolla, kun helpommat tekemällä sai achinkin. Carjumpit, kortit, supplyt laskettuina freeplay-targeteiksi oli melkoinen munaus, sillä pelissä tosiaan oli niin pirusti tekemistä ettei niillä tehnyt hevonpaskaakaan enää.

Ainoaa tuskaa tuotti lopulta oma tyhmyys "Trick or treat"- achi, jossa siis kenraali tapetaan nazi-vormussa. Idiootti kun olin, niin monen monta kertaa menin taakse kun se ihmetteli vielä sen kuolleita bodyguardeja. Eli tottakai olisi pitänyt heti tajuta odottaa hetki. :D

Military (mechanic-perk #2) oli melko helppo, kiitos ihanan internetin, ja mun tyhmästi törsätyn "Luck o irish"- käytön. Onneksi Sluttie-merkin (St pattys day tjsp?) tajusin käyttää saman kolmosperkkiin, vaikka autoja oli kerättynä jostain syystä jopa 24/34. Tai 38, en muista tarkkaan.

Mustavalkoisuus oli hyvä ja loistava juttu peliin, ja osoitti miten noinkin yksinkertaisella jutulla vähän yksinkertaisesta pelistä saa hienon. Tosin koin itse mustavalkoisuuden jotenkin painostavana (vaikea selittää), etenkin pelin alkupuolella kun vaikeustaso oli korkealla ja natseja vilisi tietysti aivan pirusti ympärillä. Kivempi oli tottakai väriosissa käydä posauttelemassa. Helppoa oli tietysti pakeneminenkin, ja "näkymättömänä" pysyminenkin.

Mitäs vielä. Helpot 1000G :)rolleyes:), maalla oli todella mahtavaa ajella, se eniten soiva ranskismimmin laulava viisu oli loistava... Vähän, eikä vähänkään vaan pirunmoinen turnoff oli juuri se miten peli eteni, eli vastarinta oli perseestä ja ranskalaiset pelkureita. Sitten yhtäkkiä ne oli kaikki sankareita, ja vaikka kaikki olin ostanut aseet, vahvistukset kaupasta surkealle resistance-apujoukolle, mikä käskettiin select-RS- käskyllä, siitä ei ollut paskaakaan apua. Noh, kaipa se sopi hyvin tilanteeseen.

Sean oli mahtava, mahtavat replat. Skylarin tissit hyvät.
9-/10, kiitos ja kumarrus.
Pelitunteja: ~40h (100% story, 99% sidemissions)

PS. Mahtaisko jotain lisäjuttuja unlockata jos tekisi kaiken (100% freeplaytargets)? Kun eihän tavallaan peli storyn jälkeen ole ohi, "Im just getting started".

Rrrankkaa spoileria pelin lopusta,
Jotain lopun kaltaista, syventävää olisi tarvittu lisää. Dierkkerin sekoaminen jees, mutta se kun kiivettiin Eiffelissä, niin natsit ampuivat itseään päähän, jotkut itkivät eivätkä pystyneet - oli aika tunnelmallinen kohta. Jotkut em. tapauksista myötätunnosta lasautin omasta toimesta.
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Pieni nostosi on todella paikallaan!
Itse olen myös ihmetellyt sitä, kuinka vähän pelistä on tarinaa isketty?

Pelitunteja on takana huomattavasti enemmän kuin "latelalla" eikä peli ole vielä läpi (n.80% pelattu)
Tehtävät toki alkavat tuntumaan toistoilta, mutta se ei haittaa, koska ainakin minä nautin suuresti "sakujen kurmoottamisesta", räjäytellen, ampuen, takaa hiipimällä niskat nurin, torneista alas nakellen jne.
Olen tehnyt nyt pelkästään noita freeplay-juttuja, tarkoituksena putsata alue kerrallaan tykkitorneista, tarkka-ampujien torneista, panssareista ym. Ja niitähän riittää, jos en väärin muista niin 1000 kohdetta vähintään.
Pahus nyt jää juttu kesken, ovikello soi ja vieraat tulevatkin sovittua aiemmin :)
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Nostetaan ketju, kun tuli tilattu peli Zavvista kymppipuntaisella ja varmaan lähiviikkoina alan tähän uppoutua. Arvosteluissa on saanut pelaajilta paljon paremmat pisteet kuin "kriitikoilta", ja tässäkin ketjussa on monta ylistävää viestiä, vaikka viestien kokonaismäärä onkin vähäinen.

Eihän tässä mitään moninpeliä ole?
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Eihän tässä mitään moninpeliä ole?
Ei, ainoastaan yksinpeli. Ihan hyvä valinta Pandemicilta, kun rahkeet/aika eivät riittäneet muutenkaan pelin loppuun asti hiomiseen. Yksinpelissä on kuitenkin niin paljon pelattavaa ettei siinä enää moninpeliä jää kaipaamaan.
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Nythän sitten tuli The Saboteur "läpäistyä" tarinan osalta ja peli oli pääosin oikein viihdyttävä paketti - ennen kaikkea sain rahalle vastinetta.

Peruspelimekaniikka oli varsin toimiva ja jossain arvosteluissa kritisoitu ampuminen oli mielestäni ihan hyvin toteutettu. Pidän avoimen maailman peleistä ja Pariisi ympäristöineen oli alueena varsin kiva, joskin ehkä kuitenkin hieman pieni ja yksipuolinen. Tehtävät oli riittävän vaihtelevia ja toisaalta tuo pelialueen pienuus edesauttoi sitä, että ihan järkyttävää määrää aikaa ei tarvinnut käyttää siihen, että ajettiin pisteestä A pisteeseen B. Ajomekaniikkakin oli alkutotuttelun jälkeen ihan asiallista, joskaan ei yhtä luontevaa kuin vaikka GTA IV:ssa.
Juoni ei välttämättä ansaitse palkintoja, mutta se toimi tässä ihan hyvin, ja vaikka hahmoihin nyt ei kauheasti pystynytkään samaistumaan niin tarina jaksoi kuitenkin jossain määrin kiinnostaa.

Soundtrack oli pelin parhaita puolia, mutta ääninäyttely sen sijaan oli varsin kehnoa. En myöskään innostunut Seanin one-linereista. Visuaalinen anti ei pari vuotta vanhalla pelillä odotetusti ollut A-luokkaa, mutta siedettävää kuitenkin eikä pahoja grafiikkabugeja pelin aikana ilmennyt. Kiipeilyn olisi pelissä voinut toteuttaa paremmin ja eniten harmaita hiuksia aiheuttivatkin ne pari tehtävää, joihin sisältyi pakollista katolla seikkailua.

Tekemistä tässä vielä olisi riittänyt vaikka kuinka paljon, mutta ehkä noita tuhottavia kohteita oli minulle jopa liikaa, joten päätin lopettaa pelaamisen tarinan päättymiseen. Pelikello näytti lopettamishetkellä noin 18-19 tuntia, joka mielestäni on tällaiseen peliin ihan sopiva kesto, vaikka luulinkin pelin päättyvän jo noin viisi pelituntia aiemmin.

Suosittelen avoimen pelimaailman pelien ystäville näillä hinnoilla ehdottomasti.
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Peruspelimekaniikka oli varsin toimiva ja jossain arvosteluissa kritisoitu ampuminen oli mielestäni ihan hyvin toteutettu.

Ampuminen oli onneksi omaan mieleen todella helppoa ja sujuvaa, kun kuten mainittua jo ranskiksista ei ollut mihinkään. Vaikeammille tasoille mentäessä olis aika suotavaa, ja miksei jo easyllakin pelattaessa saada jotain apua tuosta vastarinnasta. Sen pois jättäminen oli huono veto verrattuna tekemisen määrään - mikä oli melkoista. Ei nyt välttämättä mitään AC Brotherhoodin tapaista organisointia hyökkäyksillä recruiteilla maailman eri kolkkiin, mutta jotain edes. Kivaa ramboiluahan koko Saboteur oli, ei siinä mittää.

Pidän avoimen maailman peleistä ja Pariisi ympäristöineen oli alueena varsin kiva, joskin ehkä kuitenkin hieman pieni ja yksipuolinen.

Kiipeilyllä olisi saatu lisää syvyyttä, se oli tosiaan vähän hiomaton kohta pelissä. Olisi kiivetty allekirjoittaneenkin toimesta maailmanpyörään ja ties mihin muualle ja säästetty kasa pelitunteja.
Ympäristö on mitä on, mutta ehkä pelkurit kaduilla olisivat voineet jotain tehdä kun alkaa luotia satamaan. Ei edes siinä vaiheessa, kun tietty alue oli liberated.

Soundtrack oli pelin parhaita puolia, mutta ääninäyttely sen sijaan oli varsin kehnoa. En myöskään innostunut Seanin one-linereista.

Mahtavat veisut, voiko muuta todeta.
Ei tuo nyt niin kehnoa ollut, ehkä pidemmän päälle aksentit kaikilla alkoi särkemään päätä. Ja "ARSE"... :D

Suosittelen avoimen pelimaailman pelien ystäville näillä hinnoilla ehdottomasti.

Ehdottomasti. Hintakaan ei päätä huimaa enää.

Tämmöisen pienen ihmisen on kovin kovin vaikeaa ymmärtää sitäkään, että tämä jäi kyseisen tekijän viimeiseksi peliksi. Hohhoijaa, kunnon pelien sijaan saadaan jatkossa entistä enemmän vuosijulkaisupelejä kera paskan onlinepassin. Jestas mitä paskaa EA.
 
Vastaus: The Saboteur [X360]

Kommentoidaan tuohon aiempaan viestiisi.

Vähän, eikä vähänkään vaan pirunmoinen turnoff oli juuri se miten peli eteni, eli vastarinta oli perseestä ja ranskalaiset pelkureita. Sitten yhtäkkiä ne oli kaikki sankareita, ja vaikka kaikki olin ostanut aseet, vahvistukset kaupasta surkealle resistance-apujoukolle, mikä käskettiin select-RS- käskyllä, siitä ei ollut paskaakaan apua. Noh, kaipa se sopi hyvin tilanteeseen.
Heh, itsekin tilasin tasan "kerran" nuo resistance-kaverit jeesiin, ja kun niistä ei ollut mihinkään, niin ei tullut enää käytettyä. Auton tilasin muutamaan kertaan, mutta siinäkin mätti se, että se piti tilata aina vain tielle, ja kaikki tietkään eivät kelvanneet.

Skylarin tissit hyvät.
:eek:
Pelissä oli paljon tissejä. Myös "alakerran" tyttöjen tanssiesitykset... :eek:

Tisseille nyt ja aina
thumbup1.gif


Hatunnosto 1000 GS:stä!
 
Ylös Bottom