Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Voi *ittu! Ite olen myös häneltä ostanut Wii pelin joku viikko sitten eikä maksun jälkeen ole mitään kuulunut. Nyt ärsyttää, ei ole ennen tällasta omalla kohdallani käynyt :mad:
Luulin aluksi hänellä olevan vain kiireitä ettei vastaillut sähköposteihin..
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Harmittavaa, että tälläistä tapahtuu. Tässä se taas nähtiin kuinka luotettavia nämä kaverit ovat huuto.netissä jotka eivät omista yhtäkään palautetta. Oli tavara sitten kuinka halpaa tahansa niin minä en syöttiin tartu ellei nouto onnistu.

Onneksi näissä tapauksissa oli kyse vain muutamasta kympistä. Enemmän käy sääliksi tuota läppärin ostajaa ja puhelimen ostajaa...
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Osanottoni ja muille vinkki:

Älkää menkö Huuto.netissä ostamaan mitään nollapalautteisilta myyjiltä, ellei livekaupat tai postiennakko avaamismahdollisuudella käy kaupantekomuodoksi.

Itse jouduin kolmisen kuukautta sitten Huuto.netissä huijauksen kohteeksi luottaen vähäpalautteisen myyjän sanaan ja käytyihin mailikeskusteluihin. 300 euroa meni olemattoman Xbox 360 -paketin ostamiseen ja tein asiasta rikosilmoituksen. Paljastui, että tämä parikymppinen velikulta on paatunut huijari, josta on tehty lyhyen aikavälin sisään yli 50 rikosilmoitusta. Huijatun omaisuuden yhteisarvo on noin 15 000 euroa eli melkoisen tähtitieteellinen summa. Kaverilla oli syyskuun alkupuolella oikeudenkäynti, josta odottelen oikeuden päätöstä ja dokumentteja johonkin väliin saapuvaksi. Huolimatta lähes varmasta oikeudenpäätöksestä ja korvausvelvollisuuteen asettamisesta, en odottele ihan hetkeen saavani omiani takaisin. Tapaus kylläkin herätti todellisuuteen nettihuutokaupan riskeistä.

Nollapalautemyyjien kohteisiin kannattaa suhtautua erityisellä varovaisuudella. Myyjän osoitetiedot ja toimiva puhelinnumero kannattaa heti ensimmäisenä varmistaa. Senkin jälkeen suosittelen kauppatavaksi vain livekauppoja tai postiennakkolähetystä paketin avaamis/tarkistusmahdollisuudella. Näissä tapauksissa ei todellakaan kannata toimia myyjän sanaan suoraan luottaen.

Saman kirjoitin aiemmin täällä. Tähän päivityksenä kerrottakoon, että oma tapaukseni on purkitettu Ikaalisten käräjäoikeudessa ja sain sieltä tämän viikon alkupuolella kotiini oikeuden päätöksen dokumentteineen. Jumalaton määrä on tosiaan vedätettyjä asianomaisia listattuna itseni mukaanlukien. Nyt vain karhuamaan ulosoton kautta omiaan.

PS. Ei voi kuin hymyillä näin jälkikäteen, miten helposti sitä on vipuun menty vaikka oltiin koko ajan hereillä kaupantekohetkellä...ei taatusti mennä enää. Ja tämän oppimisen hinnaksi tuli tuo 300 euroa. Melko hapokasta.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Itsellä meni 45 euroa tuossa vuosi vai kaksi sitten Livegamersissa, kun ostin tai myin jotain Far Cryta. En muista kummin päin oli, mutta kaveri oli ollut semiaktiivinen Livegamerissa ja ei mikään uusi jäsen ja oma kuvakin löytyi omasta profiilista, joka ei tosin puhunut kaverin rehellisyyden puolesta, mutta kuva ku kuva.

Livegamersissahan näkyy, millon joku käyttäjä on viimeksi ollut online ja tämän kaverin viimeiseksi kerraksi jäi se, kun kaupat oli mun osalta hoidettu. Kyselin vielä tämän hepun kavereilta (live tai irl), että mikäs on homman nimi, ja voisivatko he välittää tietoa. Ainoan kommentin, jonka sain oli: "se on mulleki viistoist euroo auki." En sitten saanut hommaa eteenpäin, mutta olisin kyllä asian eteen tehnyt enemmän, jos olisi ollut enemmän rahaa pelissä.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Kaikille huijatuille, rahat on mahdollista saada takaisin.

Minua huijattiin joskus vuonna 2001 huuto.netissä, jossa huusin itselleni Spy Hunter pelin PS2:lle. Noh, tuttuun tapaan laitoin rahat myyjän tilille. Peliä ei kuitenkaan näkynyt, eikä myyjään enää saanut yhteyttä, vaikka sain toiselta huijatulta myyjän kännykkänumeronkin.

2-3 vuotta myöhemmin postissa saapui kirje kyseisen myyjän lakimieheltä jossa ehdotettiin sovittelua ja rahojen palautusta korkojen kera. Suostuin tähän koska kyseinen henkilö oli vasta 16 vuotias huijaus hetkellä ja luovuin samalla oikeusjutusta. Rahat tulivat muutama viikko vastauskirjeen lähettämisestä.

Itse en ko. tapauksessa aluksi edes tehnyt rikosilmoitusta, vaan poliisi itse otti yhteyttä minuun huijarin tilitietojen kautta saamilla tiedoillaan. Vasta poliisin yhteydenoton ja puhelinkuulustelun yhteydessä ilmoitin haluavani tehdä rikosilmoituksen tyypistä.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Itse kanssa joutunut huijauksen kohteeksi, pauttiarallaa 100 kauppaa olin jo tehnyt huutonetissä ja sitten sinisilmäisyyttäni iski 2 huijaria ja samana päivänä vielä :) Vähän kyllä osasin silloin jo varoa tuota ostelemista joten en koko summaa tilille laittanut, toiselle meni 90 euroa ja toiselle 100. Siitä tuli 190 euron persnetto ja oppiminen kantapään kautta mutta empähän mene enään lankaan toiste, rikosilmoitukset tehty toki molemmista ja oikeuden päätöksetkin tulleet ja samaa paska kastia olivat kumpikin kaveri että huijauksia oli tilillä kymmeniä. Nuoria kavereita olivat kumpikin, näin sitä loppuelämä sitten pedataan reisille jo heti nuoruudeessaan.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Munat valtiolle moisilta. :)
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Vaikka huijauksessa olisi kyse vain pienistä summista kannattaa rikosilmoitus käydä heti tekemässä. Monet huijarit luottavat siihen, ettei alle kahdenkympin summasta kukaan jaksa ilmoitusta tehtä ja näin saavat jatkaa huijaamistaan.

Itsekin olen huijatuksi joutunut vuonna 2001 ja ilmoitus jäi silloin omaa tyhmyyttä tekemättä.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Pitäs antaa huijauksesta rankemmat tuomiot niin vois vähentyä hieman.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

PIti pikasesti kirjottaa, että tuo tili on varmaankin oikeilla papereilla avattu. Eiks tuosta kusettajan oikeasta nimestä saa tietoa ku menee verkkopankkiin ja suorittaa maksun melkein loppuun asti. Tilinumeron annettua pitäis sen tilin omistajan nimi tulla siihen yhteenveto-ruutuun? Tai tiedä sitte onko jo irtisanonu tilinsä..
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Jani sanoi:
PIti pikasesti kirjottaa, että tuo tili on varmaankin oikeilla papereilla avattu. Eiks tuosta kusettajan oikeasta nimestä saa tietoa ku menee verkkopankkiin ja suorittaa maksun melkein loppuun asti. Tilinumeron annettua pitäis sen tilin omistajan nimi tulla siihen yhteenveto-ruutuun? Tai tiedä sitte onko jo irtisanonu tilinsä..

Ei näe, kun pankeissa voi määrittää vissiin tilinavauksen yhteydessä näytetäänkö nimi vai piilotetaanko se. Muistetaan kuitenkin että suomessa suojellaan rikollisia :rolleyes:
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Huuto.net on totta tosiaan huijareita täynnä. Porukka myy 100 euron hintaan uutta PS3 -konetta. Toisaalta, meidän ostajienkaan ei pitäisi olla niin sinisilmäisiä. Yleensä huijarin tunnistaa prepaid-liittymästä, tuotteen halvasta hinnasta ja ainoana toimitustapana "tilisiirto". Itse tulin huijatuksi huuto.netissä ja menetin 135 euroa. Onko kenellekään tuttu nimi (nimi poistettu)? Kyseinen huijari on poliisin mukaan huijannut useita kymmeniä käyttäjiä juuri huuto.netissä ja tämä tyyppi on nyt etsintäkuulutettu.. Varokaa siis tuota nimeä jos se jossain saiteilla esiintyy...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Paso sanoi:
Huuto.net on totta tosiaan huijareita täynnä. Porukka myy 100 euron hintaan uutta PS3 -konetta. Toisaalta, meidän ostajienkaan ei pitäisi olla niin sinisilmäisiä. Yleensä huijarin tunnistaa prepaid-liittymästä, tuotteen halvasta hinnasta ja ainoana toimitustapana "tilisiirto". Itse tulin huijatuksi huuto.netissä ja menetin 135 euroa. Onko kenellekään tuttu nimi (nimi poistettu)? Kyseinen huijari on poliisin mukaan huijannut useita kymmeniä käyttäjiä juuri huuto.netissä ja tämä tyyppi on nyt etsintäkuulutettu.. Varokaa siis tuota nimeä jos se jossain saiteilla esiintyy...

Eli siis huusit 135 eurolla ps3 ja maksoit etukäteen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

nothing sanoi:
Eli siis huusit 135 eurolla ps3 ja maksoit etukäteen?

No eihän hän niin kirjoittanut. Luulisi täällä pyörivän sen verran fiksua porukkaa, etteivät mene tietoisena varastettua tavaraa* ostamaan.

*) Jos joku myisi PS3:a "noin satasella" niin haluaisin kuulla sen selityksen, jonka ostaja / maksaja kertoo itselleen ja uskoo myös siihen ennen rahojen luovuttamista.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Meikältä pöllittiin Ps acco... Ja kun olin tekemässä yhden tyypin kanssa 'sharing'' vaihto homma..
Sama tyyppi on kai täälläkin, mutta hän väittää ettei sitä pöllinyt.... Joka tapauksessa siirsi kortin kautta 60 , mutta sain hankittua sen takaisin. Koska oikea huijari (tai sama tyyppi eri henkilöä esittäen) lähetti sähköpostia että kiitti accosta... Pistin sille, että kuinka helppoa poliisien on nyt sit saada sun IP osoite ja kaikkee. Accon antoi takas, mutta tein rikosilmoituksen... Poliisien mukaan se ei täyttänyt vakavan rikoksen mittapuuta eikä isompaa tutkimusta voinut tehdö ja kyseinen henkilö oli poistanut käyttämänsä sähköpostin.

Niin... Kannattaa muuten ihan varauksin suhtautua psn Id RAMPE:een... Tämän kaverin kanssa yritin vaihtaa, silti uskon että jätkä pölli acconi...
ja sain tavallaan rahat takaisin, kun wallettiin jäi rahaa ja pystyin ne pelit lataamaan uusiksi.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Jumalauta rampe on mun frendilistalla ei o kauaa
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Noniin, sainpas poliisisedältä päivitystä tilanteeseeni. Nimet ja osoitteet on selvillä. Eipä asu äijä Helsingissa vaikka tilinumero viittaakin Lauttasaareen, vaan asuu Paltamolla ja on 24v työtön paska. Etsintäkuulutettu jostain muistakin asioista joten linnassa on tääkin toivon mukaan piakkoin.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

nothing sanoi:
Eli siis huusit 135 eurolla ps3 ja maksoit etukäteen?


Heh, en suinkaan, käytin sitä vaan esimerkkinä toiminnasta, mitä huuto.netissä harrastetaan.
 
Vastaus: johannesva päätti huijata huuto.netissä. Tilinumero: 572207-20034822

Calathia sanoi:
Ei näe, kun pankeissa voi määrittää vissiin tilinavauksen yhteydessä näytetäänkö nimi vai piilotetaanko se. Muistetaan kuitenkin että suomessa suojellaan rikollisia :rolleyes:


Itse pankissa työskentelevänä voin varmaksi sanoa että tilinavauksen yhteydessä ole mitään vaihtoehtoa etä nimi piilotettaisiin. Tutkivalle komisariolle on pankin annettava kaikki tiedot asiakkasta tutkintapyydön tultaessa. Siinä ei ole kahta sanaa.
 
Ylös Bottom