Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ja toki maahanmuuttopolitiikkaa pitää tarkastella,
Tiedän että tulen saamaan paskaan niskaani, jos kommenttini ymmärretään tahallaan väärin, mutta Suomen suurin ongelma mielestäni on tämä ylimalkainen tukijärjestelmä. Se, että kaikkia mahdollisia tahoja tuetaan aiheuttaa sen että tukia väärinkäytetään. En sano, että kenelle tukia sitten kuuluisi antaa ja kenelle ei, mutta niin vain useasti meidän ihmisten kanssa käy kun toinen saa, niin harmittaahan se jos itselle ei mitään tule. Luulen lisäksi, että moni suhtautuisi esimerkiksi juuri maahanmuuttajiin aivan eri tavalla, jos he joutuisivat itse elantonsa repimään. Nyt valtio "tarjoaa" kurssit ja toimeentulon. Kyllähän se sapettaa. :D Ja nämä ovat sitten vain havaintoja - eivät täysin minun mielipiteitä.

--
Lisäys: 01101010:n kommentti asiallinen. Sanaa käytetään ehdottomasti väärin.

Vielä tuohon nirsouteen. Se on ainoa "epäkohta" Suomalaisissa, mitä itsekin olen harmitellut ja en oikein tiedä mistä tuollainen "ammattiylpeys" kumpuaa. Itse olen DI ja jos perheen elätys sitä vaatisi, voisin mennä vaikka Heseen töihin tai siistijäksi.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Että tällainen laki meni sitten tällä kertaa läpi. "...opiskelunsa keskeyttävän 18 - 25 -vuotiaan nuoren toimeentuloturvaa voidaan leikata jopa 40 prosentilla."
No, tuskinpa tuota silloin sovelletaan, jos vaikkapa huomaa opiskelevansa väärää alaa ja vaihtaa johonkin muuhun. Lisäksi pitää vielä erikseen kieltäytyä työllisyyskoulutuksesta, joten kyllä tuonkin kohtalon väliin pari turvaverkkoa on viritetty. Toki meno on karua ja keppiä heilutellaan porkkanaa terhakkaammin mutta ei täkäläistä sosiaaliturvajärjestelmää juuri muuten voida näin pienessä maassa pitää yllä; sieltä täältä kun voi lueskella muutamien elämäntapaintiaanien jopa ylpeilevän sillä, ettei mitään tarvitse tehdä kun sossussa tarpeeksi taidokkaasti luovii.

Ja jottei silkaksi off-topiciksi mene niin wanha cunnon sää voisi olla ajankohtaan nähden parempikin. Viime talvena saatiin niin tolkuttomasti lunta ja pakkasta ettei moista haluaisi toista kertaa peräjälkeen kokea mutta kovasti se vaan näyttää talvea taas pukkaavan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ketuttaa tää blizzardin servereitten pienuus >:|. Kun High populated serverille koittaisin logata, on siellä 2000 muuta kaveria jonottamassa mun eessä. Noh, Jip Jei pari tuntia venailla että pääsis cataclysmiä taas hakkaamaan:mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miksi ihmisessä ei voi olla on/off -nappia, jotta voisi nukahtaa ja herätä silloin kun haluaa? Viime aikoina on tullut nukuttua joinain öinä 12 tuntia ja joinain taas 2-4 tuntia. Välillä taas tulee valvottua koko yö ja silti seuraavana yönä ei saa unta millään. Päiväunetkaan ei tahdo onnistua niin millään tai jos ne onnistuu, tulee nukuttua ihan liian pitkään. Onkohan tässä jonkin sortin unihäiriö, kun olen vähän kaikkea yrittänyt mm. käytiin luistelemassa 1,5 tuntia + lenkillä 0,5 tuntia, suihkuun, kirja käteen ja sänkyyn, mutta silloinkin tuli valvottua n. kolmeen asti.

Tulen kohta hulluksi.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miksi ihmisessä ei voi olla on/off -nappia, jotta voisi nukahtaa ja herätä silloin kun haluaa? Viime aikoina on tullut nukuttua joinain öinä 12 tuntia ja joinain taas 2-4 tuntia. Välillä taas tulee valvottua koko yö ja silti seuraavana yönä ei saa unta millään. Päiväunetkaan ei tahdo onnistua niin millään tai jos ne onnistuu, tulee nukuttua ihan liian pitkään. Onkohan tässä jonkin sortin unihäiriö, kun olen vähän kaikkea yrittänyt mm. käytiin luistelemassa 1,5 tuntia + lenkillä 0,5 tuntia, suihkuun, kirja käteen ja sänkyyn, mutta silloinkin tuli valvottua n. kolmeen asti.

Tulen kohta hulluksi.

Itselläni on ollut uniongelmia likimain 10 vuotta. Vähän aika sitten oli vaihe missä nukuin joko 2 tuntia aamusta/yöstä tai sitten valvoin 30 tuntia ja tuota kesti 3 viikkoa putkeen. Siinä vaiheessa meinasi oikeasti seota pää, parit romahdukset tulikin. Suosittelen kääntymään lääkärin puoleen jos tuntuu että alkaa oikeasti häiritsemään.

Ja nyt siihen mikä ketuttaa niin se että en ole homo enkä ole nainen. Ja tuo vain siksi koska suurin osa naisista tuntuu olettavan että olen vähintään toinen noista.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ajattelin joululomalla yrittää kotikonstein pistää homman ruotuun vähentämällä koneella oloa, pelaamista jne. ja lisäämällä liikuntaa, lukemista yms. Ehkä tähän vielä jokin järki saadaan. Kummallisen paljon olen kyllä unia nähnyt viime aikoina, enkä ollenkaan painajaisia. Ehkä tuosta pitäisi jotain tulkita(?)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mulla oli joskus sama probleema. Menin nukkumaan 7-8 aikaan aamulla ja heräsin joskus kolmen aikaan iltapäivällä. Eikä auttanut edes se jos valvoi seuraavan päivän keskiyöhön asti eli yli 24t. Silti torkahdin joku kolme tuntia ja taas pirteä kuin peipponen. En muista menikö tuo itsestään ohi vai pillereillä joita sain psykiatrilta kun asiasta mainitsin. Kyllä meinaan vituttaa kun ihan sama milloin menet nukkumaan ja kuinka paljon olet valvonut niin silti torkahdat sen muutaman tunnin ja heräät.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ethän Bugzzz läträä energiajuomien kanssa?
Itsellä oli ongelmana se, että iltaisin ei saanut unta ja unet jäivät väkisinkin tosi vähälle.
Nykyisellään saan nukuttua paljon paremmin (ja nukahdan myös herkemmin iltaisin) kun noita tulee juotua vain aniharvoin.

Uniongelmat ovat kyllä inhottavia, aiheutuivat ne mistä hyvänsä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Viimeisen kuukauden aikana on mennyt ehkä 3-5 energiajuomaa ja nekin yleensä aamulla ja kahvia olen korvannut teellä aika paljon. Mulla on kyllä nyt koulunvaihto meneillään, että voihan se olla stressipohjaistakin, kun syksyn olen tuskaillut entisessä koulussa puolipakolla.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä se vaan niin menee, että tyhmyydestä ja laiskuudesta sakotetaan. Pleikkari levisi äskettäin enkä sitten ollut tehnyt minkäänlaisia varmuuskopiointeja ilmeisesti koko vuoden aikana. Lähes kaikki pelitallennukset män manan maille. Onneksi ei mikään ollut kesken. Pientähän tämä, mutta harmittaa se silti. Otin kuitenkin opikseni. Tästä eteenpäin molemmissa koneissa roikkuu muistitikut kiinni vakiona ja joka pelisession jälkeen tapahtuu varatallennus.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei, toi veetuttaa, kuinka helvetissä tollasen annetaa pitää enää lapsia!!!
Syyttäjä piti tekoa törkeänä, mutta oikeus taipui tavallisen pahoinpitelyn kannalle.

Miehen motiivi teoille oli väsyminen yövalvomiseen ja lasten hoitoon.

Oikeus perusteli ehdollista sillä, että vaikka lapset olivat hyvin nuoria, teot eivät olleet vakavuudestaan huolimatta sellaisia, että ensikertalaiselle olisi annettu ehdotonta.
Itse en käsitä tätä ensikertalaisjuttua. Oikeuskin on näköjään menossa "kaikkea on kokeiltava, kerran" linjalle. :(
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei tullu pelit CDON:ta vaikka keskiviikkona tilasin. Bioshock 2 jäi tulematta olisi pitänyt tilata muualta. Pientähän tuo on, olisi pitänyt tilata aikaisemmin, ensi kerralla ollaan viisaampia. Kylmyys kanssa aika brutaali asia tällä hetkellä, patterikaan ei toimi kunnolla tänä aamuna noin 12 astetta lämmintä huoneessa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vähän otattaa kun toi oma EASHL-posse osoittaa hyytymisen merkkejä, onhan noita muitakin mutta tässä on irl-kaiffareita kans.

Ainoa pelimuoto/peli joka on pitkään aikaan koukuttanut teelusikallista enempää, tai no ainoa oikeastaan.

Täytynee etsiä joku uusi "juttu" vapaa-aikaa täyttämään :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itse en käsitä tätä ensikertalaisjuttua. Oikeuskin on näköjään menossa "kaikkea on kokeiltava, kerran" linjalle. :(

Niimpä, eihän sitä töihinkä tartte enää mennä, jos kaikkea saa kerran tehdä, niin mitä sitä rehellistä työtä tekemään :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tullut oltua poissa koulusta koko viikon. Kunnon influenssa ma-ke. Not so bad, huh? Kerron nyt tarkemmin mistä se oikea vitutus johtuu.

Keskiviikkona aloin huomata miten oikea korva alkoi mennä lukkoon. Tuntui myös siltä että oikeassa silmässä olisi roska. Epäilin heti tulehdusta. Samana iltana silmä punotti jo pahasti ja korvakipu oli oikeastaan SIETÄMÄTÖN. Keskiviikkoyö oli maanpäällistä helvettiä. Yritin nukkua istualtani ja särkylääkkeet menivät kun kankkulan kaivoon. Seuraavana aamuna lääkärille jolta tuli seuraavanlainen diagnoosi: Silmätulehdus, korvatulehdus sekä puhjennut tärykalvo.

Parannuskeinoksi määrättiin antibiootteja naamioon. Nyt tuntuu jo hieman paremmalta vaikka kuumetta oli eilen vielä semmoiset 38 astetta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Prkl kun pistää sapettamaan, ennakkotilasin black opsin ps3selle kalamaalta. Ainoa vaan kun peli taisi päätyä postipaten pleikkariin X_x
Konsolinetissäkin sanovat vain "voi voi, kyllä se siittä, osta rumapoika uusi".
Eivätkä suostu tekemään katoamis ilmoitusta postille z_z

Tämän lisäksi meni muutamat autokaupat vituralleen! Mitsubiatchi pitäs hommata tän kuun 16.päivään mennessä, joten ihmettä odotellessa..

EDIT: Ah ja elämä on aika kylmähköä kun ei ole eristeitä/lämmitystä.. tässä nyt makuupussissa venailtu puolisen vuotta kämppää (aktiivisesti hakenut) mutta kun ei anneta niin ei anneta..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom