Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS vai PSP

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hebatin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DS vai PSP

Onko niissä joku netti selain tai vastaavaa.

PSP:ssä on vakiona selain, mutta se on aika kamala käyttää. DSin selain on kohtuullinen kompromissi tehoihin ja kannettavuuteen nähden. Ei kannata kuitenkaan toivoa päästä katsomaan YouTubea tai muita videosivustoja.

PSP GO on järjettömän ylihintainen ja heikennetty kapistus, sen hinnalla saa käytettynä DS & PSP koneet.

Samaa mieltä. Kannattaa mieluummin ostaa vaikka kummatkin käytettynä, jos ei osaa muuten päättää. Kummallekin vehkeelle on olemassa paljon loistavia pelejä, omaan makuun ehkä DS:lle hieman enemmän mutta se riippuu aivan siitä millaisia pelejä tykkää pelata. Go:ta nyt en ainakaan suosittelisi ostamaan..

Kyllä ja ei. Koska PSPgo:ssa ei ole UMD-asemaa, ei sillä voi pelata UMD-levyllä olevia pelejä. Sen sijaan tismalleen saman pelin voi ostaa Storesta, jolloin se toimii ilman UMD-levyä. Tosin aivan kaikkia UMD-levyllä julkaistuja pelejä Storesta ei saa. PSPgo:n julkaisussa Storessa pitäisi silti olla useita satoja PSP-pelejä ladattavassa muodossa. Hinnat vaihtelevat n. 20 eurosta n. 40 euroon. Sen lisäksi on saatavilla muutaman euron hintaisia "pikkupelejä".

Storesta saa ilmaiseksi mm. demoja, trailereita ja taustakuvia ihan samaan tapaan kuin PS3:llakin. PSPgo:ssa on sisäistä tallennustilaa 16 gigatavua, joka riittänee sinulle varsin pitkäksi aikaa. (PSP-pelien koot vaihtelevat muutamasta kymmenestä megatavusta n. 1,8 gigatavuun, mutta keskiarvo on alle gigan per peli.) Lisää tallennustilaa saa erillisellä muistikortilla jopa toiset 16 gigatavua.

PSPgo tulee myyntiin 1. lokakuuta. Kaikissa PSP-malleissa on selain sisäänrakennettuna, DS:lle saa erikseen ladata ilmaisen Opera-selaimen.

PS. Tuollaiset "vastailkaa" ja "nopeita vastauksia" -käskyttelyt tuntuvat aika röyhkeiltä, jos on itse noin saamaton tiedon hakemisessa.

Eli on myös mahdollista ostaa vanhaan PSP:hen kortti (eikö?). Ajattelin että semmoiset 4 tai 8 gigaa riittää mutta jollain sivulla sanottiin että osa korteista on "hitaita". Memory stick duot Memory Stick Pro Duot käy kuulemma ainakin. Onko sonylla isompia omia muistikortteja kuin nuo 1 gigan? jos olen ostamassa PSP 3000 tai 3004 Tässä esimerkiksihttpGigantti - SanDisk 4 GB SD Ultra II muistikortti tuo tai Data-Systems Oy. Asiaa DSI:tä onko siihen mahdollista saada lisä muistia lainaus. DSi sisältää vakiona paikan SD-muistikorteille, jonne kameroilla otettuja kuvia voi tallentaa. Eli en voi tallentaa muuta kuin kuvia musiikkia SD Muistikortille. esim pelejä ladatessa tuppaa tuo flash muisti loppumaan serkulla mukamas.Heh itse en ole kyllä kovin hyvä tiedonhakija netissä :).

Eli on myös mahdollista ostaa vanhaan PSP:hen kortti (eikö?).
Kyllä. Vanhemmat PSP-mallit käyttävät Memory Stick Pro Duo -kortteja, joita taitaa löytyä jo 32 gigaan asti. PSPgo:hon kelpaa vain Memory Stick M2 -kortit, joiden maksimikoko on toistaiseksi 16 gigatavua. PSP-3000-malliin asti muistikortti on käytännön pakko, koska laitteissa itsessään ei ole mitään tallennustilaa.

PS. PSP-3000 ja PSP-3004 ovat sama laite. Viimeinen numero ilmaisee vain alueen, jolla sitä myydään. 0 on Japani, 4 on Eurooppa.

DSi sisältää vakiona paikan SD-muistikorteille, jonne kameroilla otettuja kuvia voi tallentaa. Eli en voi tallentaa muuta kuin kuvia musiikkia SD Muistikortille. esim pelejä ladatessa tuppaa tuo flash muisti loppumaan serkulla mukamas.

DSin ladattavia pelejä ja ohjelmia voi siirtää talteen muistikortille, mutta niitä ei voi pelata sieltä. Tällä hetkellä saa kyllä äityä aika hurjaksi lataajaksi ja kuvien ottajaksi jos meinaa DSin muistin heti alussa täyttää.

Mites, onko tuonne DSiWare-puolelle tullut mitään muuta kuin paperilennokkeja ja "Mario-kelloja"? Mielestäni DSiWare on ollut varmasti koko konsolihistorian surkein lanseeraus. Alussa oikein otti päähän edes käydä koko palvelussa, vaikka laitoin 50e "sisään" pelejä varten ja 16gb:n muistikortti olisi sisällä. Vielä ei ole päässyt tuhlaamaan..

Taitaa siellä tosin olla nyt mm. "Mario vs. Donkey Kong: Minis March Again" ja jotain muita..

Onko tietoa milloin Game & Watch -pelejä olisi tulossa palveluun? Vanhat Gameboy ym klassikot olisivat myös hieno lisäys..

Nyt saa suositella jotain - ja mielellään jotain "oikeasti hyvää". Kellot, paperilennokit ja iänikuiset puzzlet eivät kauheasti kiinnosta.

Onnistuuko kummallakaan koneella kaksinpeli eri koneilta(kaapelin kautta/langattomasti)? Ja jos onnistuu, niin kumpi konsoleista olisi tätä tarkoitusta varten parempi pelivalikoimaltaan ja käytettävyydeltä.

Onnistuuko kummallakaan koneella kaksinpeli eri koneilta(kaapelin kautta/langattomasti)? Ja jos onnistuu, niin kumpi konsoleista olisi tätä tarkoitusta varten parempi pelivalikoimaltaan ja käytettävyydeltä.

Molemmilla laitteilla onnistuu langaton moninpeli. Se kumpi on siihen tarkoitukseen parempi riippuu pitkälti pelimaustasi. DS:llä tosin on single cart play, missä vain toisen tarvitsee omistaa peli. Tällöin moninpeli on tosin aika rajattua.

DS:llä tosin on single cart play, missä vain toisen tarvitsee omistaa peli. Tällöin moninpeli on tosin aika rajattua.

Eikös PSP:llä ole myös gamesharing, jossa moninpeli onnistuu niin että vain yksi henkilö omistaa pelin? Muistaakseni ainakin tietyissä peleissä on tuki tälle, ja on pelikohtaista miten se toimii. Muistaakseni osassa peleistä normaali moninpeli toimii näin, toiset rajaavat moninpelin minipeleihin tai vastaaviin.

Itse olen sitä mieltä, että Nintendo voittaa käsikonsoleissa, mutta Sony taas itse konsoleissa.

DS on omasta mielestäni juuri sellainen käsikonsoli, jonka kanssa viihtyy ja tuo kosketusnäyttö on niin omaperäinen, joka luo mahdollisuudeen monille erillaisille kokeiluille. Tosin valitettavaa on, että nykyään DS:lle on tullut ns. tusina tavaraa ja todellista helmeä on vaikea löytää sikojen joukosta, mutta kyllä niitä on.

Ainoa syy minkä takia PSP:n haluaisin ostaa on MGS:ät ja Final Fantasy, minkään muun takian en tuota konsolia tarvitse. Onhan se hienoa, että käsikonsolissa on hienot grafiikat ja suuren budjetin pelit, mutta niistä puuttuu se jokin, joka saa minut viihtymään niiden kanssa. Kaverilla olen hieman PSP:tä pelannut ja mielummin pelaisin PS2:sellani kuin sillä, ei oikein istunut minun käteeni, tosin se saattaa johtua siitä, että olen ollut Nintendon käsikonsolien pelaaja Game Boy Colorista lähtien(siis kaverilla).

Kummallekin löytyy oma ns. faniryhmä, joka pitää omaa käsikonsoliaan parempana kuin toinen, mutta kyllä se on aikalailla mitä käsikonsoliltaan hakee.

Oma valintani on DS.

Ainoa syy minkä takia PSP:n haluaisin ostaa on -- Final Fantasy, minkään muun takian en tuota konsolia tarvitse.

DS on käsikonsoleissa Final Fantasyn ykköskone. Final Fantasy III, Final Fantasy IV ja FF12 Revenant Wings ovat sitä FF-sarjan huippulaatua. PSP:llä taas on tarjota heikkolaatuiset porttaukset FF1:stä ja 2:sta, Crisis Core -sekasikiö (jonka voi minun puolestani asettaa samaan sarjaan Dirge of Cerberusin kanssa. Ainiin: sehän on samaa sarjaa!) ja tappelupeli Dissidia. Molemmilta laitteilta löytyy FF Tacticsit, kummaltakohan uusi peli ja kummalta porttaus? DS:n tuleva FF Gaidenkin vaikuttaa lupaavalta. Tilanne on aivan kummallinen, PSP:llä pitäisi olla paremmat FF-pelit kuin DS:llä mutta Squarelta ei ole jostain syystä löytynyt sitä intoa.

DS jos haluaa jotain erilaista ja PSP jos haluaa pelata ps1:lta ja ps2:lta tuttuja pelejä. Molemmissa on puolensa, mutta itse valitsin DS:n koska ei PSP:n tarjonnassa silloin tuntunut olevan mitään mitä ei löytyisi isoveljiensä valikoimasta.

Tosin valitettavaa on, että nykyään DS:lle on tullut ns. tusina tavaraa ja todellista helmeä on vaikea löytää sikojen joukosta, mutta kyllä niitä on.

Pakko sanoa, että repesin tähän vertaukseen aika huolella:D Tässä on niin luovasti sekoitettu koko sanonnan idea, että antaisin plussaa jos voisi. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat mutta kirjaimellisesti tämähän tarkoittaa ihan muuta. Siis jos hyvät pelit ovat helmiä, silloin siis ilmeisesti huonot pelaajat ovat sikoja ja näidän huonojen pelaajien joukosta on vaikeaa löytää hyviä pelejä. Kiitos tästä sunnuntaiaamun pelastajasta!

Vai niin.. Noh aika moni on tästä myös eri mieltä. Mutta onneksi mr. Mahewcoro on taas jäätävän puolueeton.. ;)

Mutta jokainenhan voi mennä tutkimaan FF-sarjan suosikkipelejään täältä ja päättää itse:
List of Final Fantasy media - Wikipedia, the free encyclopedia

Oletko nyt ihan ihan varma? Pelaatko edes Final Fantasy -pelejä, tunnetko sarjan historiaa? Mitä yrität sanoa Wikipedia-linkillä, en oikeasti ymmärrä? Etkö itse tunne sarjan julkaisuja?

Oikeasti, mitä ihmettä yrität oikein sanoa?

Oikeasti, mitä ihmettä yrität oikein sanoa?

Sitä, että tuosta listasta voi ottaa "suosikki" FF-pelin/pelit ja itse määritellä, mikä käsikonsoli sopii parhaiten FF-alustaksi. Ne pelit/pelisukulaiset kun jakautuvat aika monelle alustalle..

Auttoiko nyt? Toki sunkin neuvo on ihan varteenotettava, mutta aina se on mukavampaa rakentaa se oma mielipide..

Toki nuo suositukset auttavat niitä, jotka eivät tunne esim. FF-pelejä, mutta itse en ole varma voiko yhtä konsolialustaa julistaa "FF alustaksi"..

Sitä, että tuosta listasta voi ottaa "suosikki" FF-pelin/pelit ja itse määritellä, mikä käsikonsoli sopii parhaiten FF-alustaksi. Ne pelit/pelisukulaiset kun jakautuvat aika monelle alustalle..

Auttoiko nyt? Toki sunkin neuvo on ihan varteenotettava, mutta aina se on mukavampaa rakentaa se oma mielipide..

Toki nuo suositukset auttavat niitä, jotka eivät tunne esim. FF-pelejä, mutta itse en ole varma voiko yhtä konsolialustaa julistaa "FF alustaksi"..

En todellakaan tajua mitä yrität selostaa. Vanhalle FF-fanille Crisis Core ja "Anniversary Editionin" tasoiset laaduttomat porttaukset eivät todellakaan edusta sitä FF-sarjan laatua, toisin kuin mainitut DS-pelit. Kannattaa huomata etten suinkaan esitä DS:n Crystal Chronicles -pelejä FF-sarjan laatuisina.

Onko sinulla edes mitään omaa mielipidettä tässä asiassa vai mitä oikein ajat takaa? Kommenttisi ovat erittäin epämääräisiä. Oletko katsonut tämän keskustelun otsikkoa? Yritätkö ajaa unohdetun WonderSwan Colorin kunniaa vai mistä ihmeestä tässä on kysymys? En oikeasti tajua! :D

Jos yrität sanoa että pidät jostain Dissidiasta enemmän kuin DS:n FF-peleistä, niin se on asia erikseen, mutta kun sanot "Tässä on lista sarjan peleistä Wikipediassa!" niin öö... Aika monta alustaa, ihanko totta?

DS vs PSP ja vastaus on melkein itsestäänselvä, sillä molemmilla konsoleilla on omalaatuiset pelit, erilaiset grafiikat sekä täysin erilainen pelattavuus.

Mielestäni DS on kuitenkin parempi, koska siinä on paremmat pelit ja hienompi historia( Mario, Zelda, Metroid, Kirpy...) mutta ei DS konsolista tule kunnon räiskintäpeleistä mitään.

PSP on käytännössä parempi. siinä on Musiikki ja video toisto, hyvä grafiikka.:D

DS on käsikonsoleissa Final Fantasyn ykköskone. Final Fantasy III, Final Fantasy IV ja FF12 Revenant Wings ovat sitä FF-sarjan huippulaatua. PSP:llä taas on tarjota heikkolaatuiset porttaukset FF1:stä ja 2:sta, Crisis Core -sekasikiö (jonka voi minun puolestani asettaa samaan sarjaan Dirge of Cerberusin kanssa. Ainiin: sehän on samaa sarjaa!) ja tappelupeli Dissidia. Molemmilta laitteilta löytyy FF Tacticsit, kummaltakohan uusi peli ja kummalta porttaus? DS:n tuleva FF Gaidenkin vaikuttaa lupaavalta. Tilanne on aivan kummallinen, PSP:llä pitäisi olla paremmat FF-pelit kuin DS:llä mutta Squarelta ei ole jostain syystä löytynyt sitä intoa.

Crisis Core oli mielestäni melko hyvä peli. Turhaan sitä yrität haukkua. Meta keskiarvokin on parempi kuin Revenant Wingsin tai FFIII:n DS portin. Pelimekaniikka toimi, grafiikat olivat kauniit ja tarinakin ihan kelpo. Taisit myös unohtaa että PSP:lle on tulossa FFXIII Agito, joka on hieman eri luokan panostus kuin FF Gaiden....

Ylös Bottom