Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat kuulokket

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zuor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zuor

New Member
Elikkäs, tässä tullut vähän liikaa vastaa ongelmia vanhoissa kuulokkeissa ja olen alkanutkin pohtia uusien kuulokkeiden hankkimista. Ajattelinkin kysyä näin foorumeilta, mitkä ovat teidän parhaat kokemukset kuulokkeista ja minkä hankkimista ei kannata edes harkita.

Pelaan melko usein ja paljon kylläkin tietokoneella, joten haussa olisi tälläiset mikillä varustetut, pelaajalle sopivat kuulokkeet. Toivottavaa myös olisi, että kuulokkeet poistaisivat kaiken ulkoisen melun. Hintaakin on tullut mietittyä ja olen tullut siihen tulokseen, että ideaalihinta kuulokkeille olisi se 60-75 euroa.

Olen jo itsekin ehtinyt vähän tutkiskella asiaa, mutta en vielä aio tehdä päätöstä, joten ajattelin kuunnella muidenkin mielipiteitä. Tällä hetkellä parhaat vaihtoehdot ovat:

Speed-Link Medusa 5.1 ProGamer Edition Surround Headset -kuulokkeet. , tämän hinta on kyllä valitettavan korkea, sepäs tässä vähän rajottaakin tämän ostoa, vaikka parhailta vaikuttavatkin voi jäädä ihan hinnan takia ostamatta. Pistipähän kumminkin silmään kun kerran testivoittajakin on.

SteelSeries Siberia Neckband -niskakuulokemikrofoni. , näihin törmäsin uusimpaa Pelit-lehteä lukiessa, jossa kyseiset kuulokkeet saivatkin 5 tähteä. Merkki hyvästä laadusta minulle, mutta onko ostamisen arvoset? Onhan nuo nyt myös melko hienon näköiset. Myös XO tulee ostettua, ehkä kesällä tai vähän aikaisemmin, mutta en kyllä vielä konsolia omista...

Sennheiser PC 155 USB Headset - kuulokkeet ja sankamikrofoni. , sopiva hinta ja Sennheiserin kuulokkeita kun olen muutenkin aina omistanut, niin tiedän kyllä kyseessä olevan luotettava merkki.

Pistäkäähän kommentia omista kokemuksista, varsinkin jos satutte omistamaan jonkun näistä kuulokkeista, minkä ostoa olen miettinyt!

Vastaus: Parhaat kuulokket

Heittäisin sekaan vielä hieman keskustelua mikittömistä kuulokkeistakin, sillä olin melkein jo aiheesta omaa ketjua availemassa.

Omat yllättävän laadukkaiksi toteamani halvat Sennheiser HD-201 -kuulokkeet toimivat edelleen hyvin, mutta valitettavasti veljen istuttua niiden päälle tyylikkäästi hajosi toisen kuulokkeen sankaliitos siinä määrin, että kuuloke tahtoo irrota aina välillä omia aikojaan. Mitä mieltä muut ovat kyseisistä kuulokkeista?

Jos tässä lähtisin kuitenkin jo etsimään kyseiselle vehkeelle seuraajaa, mitä suosittelisitte? Sennheiserit ainakin ovat ilmeisesti laadukas merkki, ja Kossin UR-15-kuulokkeet ovat tovin lojuneet hyllyssä katkenneen johdon ansiosta. Hintaluokka mieluusti tuntuvasti 100 euron alapuolella, 50 euron hujakoilla. Toisaalta, jos vähän hinnakkaammat superkuulokkeet tiedätte, kertokaa toki.

MP3-soittimelle ostelin Spark Plugit, jotka ajavat nekin hyvin asiansa. Porta Prot olivat harkinnassa, mutta kun niitä ei hamuamastani liikkeestä löytynyt, päätin ottaa plugit. Toisaalta en oikein avoimista kuulokkeista pidäkään, joten mieluusti hakisin suljettua mallia tietokoneellekin.

Kokemuksia on aika monista kuulokkeista, joiden kaikkien merkkejä ja malleja en enää edes muista. Tällä hetkellä on käytössä Philips hP-460 ja Technics HP-400, joilla jälkimmäisillä on ikää jo noin 8 vuotta. Niissä on silti niin hyvä äänenlaatu että ne pesevät monet uusimmista kuulokkeista helposti. Itse ainakin tykkään. Äänenlaadullisesti hyviä kokemuksia löytyy myös Sennheiser HD-200 kuulokkeista, jotka tosin lyhyen käytön jälkeen hajosivat pudotessa lattialle (ja mallista johtuen niitä ei pystynyt korjaamaan :( ). Jotkut 20 euron halpiksetkin mulla joskus oli, jotka oli ihan hyvät hintaansa nähden. Sitten taas olen kuunnellut useita aivan hirveäsoundisia 40 euron hintaluokan vehkeitä, jotka ehkä oli Sonyn tai sitten jonkun muun, jota en muista enää. Yleisesti ottaen ns. puolipeittävät tai avoimet on kaikki olleet melko järkyttäviä kuuntelukokemuksia.

Yksiinkään superkuulokkeisiin en ole henk. koht. onnistunut vielä törmäämään, mutta sellaiset olisi haussa myös joskus lähitulevaisuudessa.

Mikkiversioista ei ole kokemusta, mutta yleisesti olen muuten Sennheiserien kannalla. Tuntuvat hintaluokasta riippumatta olevan melko tasapainoisia ääneltään. Jos avoimia löytyy mikillä varustettuna, niin ääni voi olla hieman luonnollisempi, joten niillä voisi ehkä musiikkiakin kuunnella. Yleisellä paikalla/LANeissa käyttö voi olla ikävämpää, jos pari viereistäkin kaveria kuulee miten kuulokkeissa paukkuu.

Paavi: nuo sennheiserit on OK hintaluokassaan. Yleisesti ottaen on aika varma merkki, on vaikka mitä sennheiserin tuotteita tullut testattua ja suoranaista paskaa ei ole tullut koskaan vastaan. Satasen pintaan jos on vara sijoittaa, niin Sennheiser HD 555 on vamaan parasta mitä on (käyppä kuunteleen paikallisessa mestassa niin lupaan että yllätyt). Tietty pari kymppiä lisää niin saa taas vähän parempaa ja niin edelleen..

Zuor sanoi:
SteelSeries Siberia Neckband -niskakuulokemikrofoni. , näihin törmäsin uusimpaa Pelit-lehteä lukiessa, jossa kyseiset kuulokkeet saivatkin 5 tähteä. Merkki hyvästä laadusta minulle, mutta onko ostamisen arvoset? Onhan nuo nyt myös melko hienon näköiset. Myös XO tulee ostettua, ehkä kesällä tai vähän aikaisemmin, mutta en kyllä vielä konsolia omista...
Olen itse miettinyt noiden ostamista. Juuri sen Pelit - lehden arvion takia :D

Toisaalta olen miettinyt myös, ostaisiko jotkut Sennheiserit. Silloin tietäisin ainakin varmasti saavani rahoilleni vastinetta.

Olen myös miettinyt, ostaisinko Logitechin Digital Precision - kuulokkeet. Logitech on myös niin laadukas merkki, että tuskin nuo mitään ihan roskaa ovat.

Onko kenelläkään kokemuksia näistä kolmesta kuulokkeista? Mikä näistä kannattaisi ostaa?

Käyttötarkoitus olisi pelien pelaaminen ja musiikin kuuntelu.

Eddy93 sanoi:
Olen itse miettinyt noiden ostamista. Juuri sen Pelit - lehden arvion takia :D

Toisaalta olen miettinyt myös, ostaisiko jotkut Sennheiserit. Silloin tietäisin ainakin varmasti saavani rahoilleni vastinetta.
.

Harmittavaa ettei edes kaupoissa ole esillä näitä. Olisi kiva päästä kokeilla miltä ne tuntuu päässä. Auttaisi päätöksen tekemisessä.

sennheiser tai koss ja vaikka satasenkin sijotat niin on laatu kohillaan

Bumbataanpas vähän.

Etsisin tosiaan ihan matkakäyttöön kohtalaisia kuulokkeita, ennen tuli noita nokian paskoja käytettyä mutta nyt kun uuden puhelimen hommaan niin sillä saa 3,5mm liitännällä kunnon kuulokkeet kiinni. Ainoa kriteeri on että toinen noista kuulokkeista menisi niskan takaa, noissa nokian kuulokkeissahan se on älyttömän kätevä kun jos toinen kuuloke tippuu niin se ei kovin alas pääse kun toinen kuuloke kuitenkin pitää sen ylhäällä. Hintaa saisi olla maksimissaan tuo 30€, kun en äänenlaadulta mitään parhautta odota.

Tuollaiset on koneella kuunnellessa olleet ja todella tyytyväinen olen noihin, hintaa kun ei noilla ollut kuin 8€ tarjouksesta (normi-hintakin taitaa 15€ luokkaa olla), ja äänenlaatu on itselleni täydellinen.

Sennheiser cx-300 II precision, taotaa olla 34€ verkkiksestä ahvenanmaalta, ja ei kaduta hankinta.
kaverin tuommoisia testailin, ja eivät kalpene kalliimman mallin ,
cx 400 II rinnalla, jonka itse hankin. Mutta huomasin vasta tilauksen jälkeen ettei niissä ole niskalenkkiä.
Toinen vaihtoehto on kossit, (paitsi sparkplugit), muhkeat bassot, muuten kalpenee sennheisereille. Ja hajoavat helposti, mutta elinikäinen takuu jos ostaa oikeasta paikasta.

Sennheiser cx-300 II precision, taotaa olla 34€ verkkiksestä ahvenanmaalta, ja ei kaduta hankinta.
Nuo oli muuten todella hyvät kuulokkeet, mutta muutaman kuukauden jälkeen vasen kuuloke mitä ilmeisimmin meni korvavaikusta (yäk!) tukkoon. Sama tapahtui myös Applen in-ear-kuulokkeilleni, mutta niissä sen suojaverkon pystyi irrottamaan ja putsaamaan. Nuo Sennheiserit ovat nyt käytännössä käyttökelvottomat, koska vasemmasta tuutista kuuluu vain vaimeaa muminaa.

Summa summarum: korvakäytävään tungettavat kuulokkeet antavat kyllä upean äänenlaadun ja vaimentavat mukavasti taustahälinää, mutta meikun korvissa kokevat aikaa myöten kovan kohtalon. :/

Tuli Dubaista ostettua Monster Beats By Dr. Dre kuulokkeet. Ihan huikeat! Musiikkiakin kuunnellessa biiseistä tulee ihan uusia ulottuvuuksia jne. Mukavat päässäkin ja vaimentaa ulkoisen hälyn jopa liiankin hyvin :D

AKG:n K 530:t ovat olleet todella toimivat, ja ovat menestyneet testeissäkin hyvin. Mukavat päässä ja ääniä kuuntelee mielellään säätämättäkin. :)

Ainut mikä hieman harmittaa on mikrofonin puute, mutta senkin saa helposti liitettyä johtoon tai paidankaulukseen.

Ylös Bottom